[GC 2019] A DotEmu és ami mögötte van
Eddig 6 hozzászólás
Stinger
2019. szeptember 18.
szerda 18:30
A The Arcade Crew boothjához közeledve már tudtam előre, hogy itt bizony komoly túlerőt képvisel az indie pixelart és a 90’-es évek szellemisége. Nem csalódtam, a franciák által gondozott játékok mindegyike a retro mezsgyén mozog, melyből elsőként a hollandok három főt számláló kis csapata, a tavalyi évben alakult TurtleBlaze játékába nyerhettem bepillantást.



Kunai - TurtleBlaze

Ez volt az első olyan cím, amely az óriási Streets of Rage IV kivetítő mellett leginkább elkapta a tekintetet, ugyanis egy minimál-színskálával dolgozó Metroidvania-szerű, rendkívül feszes akciójátékról van szó. Az ún. Ninja-Tier parkour stílust megcélzó játékban Tabby-t, a robotot irányítjuk, amely a világégés és az emberiség majdnem kipusztulása után egy ősi harcos lelkének irányításával próbál rábukkanni létezésének céljára. Láttunk már Metroidvaniakat, amelyek próbálnak a zsáner kötelező elemeitől elrugaszkodni, de még egy sem volt annyira meggyőző, mint a Kunai: a képességek hajkurászása és a ninja-skillek kifinomultságot igénylő alkalmazása mellett ez a játék is a felfedezés öröméről szól, tele titkos helyekkel, átjárókkal és misztikusság övezte karakterekkel, DE! Mindössze egyetlen újdonságot kever a recepthez, mondhatni,csak egyvalami árad szét a pixelek ereiben, ez pedig maga a flow: a mozgás és az egyensúly, a láncreakció és gyors reflexió – mindezt minimalista, gameboy-palettát idéző megvalósításban, reccenés nélkül szélsebesen pakolja a játék a képernyőre. Megjelenés: PC és Switch, nálam tuti befutó lesz, igazi hidden gem.



Young Souls - 1P2P Studio

A Young Souls közvetlen a Kunai mellett casting-coucholta a lelkes retroidista újságírókat, így nem volt kérdés, hogy a Tabletninja mellett ezt a játékot is lecsekkoljuk: a 1P2P Studio csapata gyönyörűen, szinte rajzfilmszerűen animált, kézzel rajzolt világot teremtett, mellé pedig egy beat’em up és egy klasszikus RPG elég sajátos gameplay koktélját keverte kísérőnek. Egy testvérpár harcát követhetjük végig benne, ahogy a névtelenség homályába burkolózva próbálják megmenteni a világot az ismeretlen dimenzióból átözönlő dögöktől, a klasszikus RPG karakterfejlődés és tárgyhasználat képességének áldásával. A Young Souls kerettörténete igazi családi dráma: hangsúlyt kap benne a testvérpár egymáshoz fűződő bensőséges viszonya, a kalandvágy, a váratlan fordulatok és a világ megmentésének súlya is. A kicsit darkos beütés kellemes pszichikai nyomás alá helyezi a játékost amellett, hogy kőkemény árkád-beütésű játékmenetbe ágyazza azt. Egyjátékos módban például bármikor válthatunk a karakterek közt, de akár többedmagunkkal is végigdarálhatjuk azt a 70+ dungeont, amit a 6-8 órás kalandozás ígér.



Streets of Rage 4 - Guard Crush / Lizardcube

Persze, a DotEmu boothjában a legnagyobb sor mégis a Streets of Rage 4 újjászületése előtt ácsorgott, de a Youtube TV-stábok, és noname influenszerek tömegében szinte kötelező jelleggel ültem le a játék vezető dizájnerével csevegni a SEGA több évtizedes múltra visszatekintő játékáról, hogy mégis mi a búbánat a mágia a piszkosul jól kinéző beat’em up mögött. Nos, a 90’-es évek rave-sárga mámorában úszva nyugodtan kijelenthető, hogy a Wonder Boy: The Dragon’s Trap remake mögött álló csapat gyakorlatilag mozgásról-mozgásra rajzolta újra kézzel az egész játékot, miközben a SOR2 belső lelkivilágát kutatta. Elmondásuk szerint a negyedik epizód leginkább a másodikra hasonlít, noha új mechanikákat, mozgáskombinációkat, tonnányi új ellenfelet és egy teljesen új történetet is kapott, amely tíz esztendővel a SOR3 cselekménye után játszódik. A gameplayt tekintve az egyik fő újítás a sikeres follow-up támadás közben fellépő energiavisszatöltés, de lehetőség van az ellenfelek egymáshoz csapkodására, falhoz kenésére, és kombótámadások bevitelére is. A SOR4 visszatérő karaktere a korábbi epizódokból ismerhető Axel Stone és Blaze, de egy bájos hölgy is csatlakozik hozzájuk, Cherry Hunter szerepében, akikhez további megnyitható karaktereket is ígértek a srácok. A zene és a hangulat a régi (a trackekért az eredeti széria muzikalistái felelnek most is), a játékélmény és a kurrens generációs látvány pedig teljesen új: a Street of Rage 4 hozzá méltó módon tér vissza szinte az összes létező és lélegző platformon, valamikor a nem túl távoli jövőben.


[16] skiz0
szept 20., péntek 9:21 #6
Válasz Stinger (#5) üzenetére
mondjuk Q1 az még egész jó
nekem nagyon várós lett, odakerült a Carrion mellé
PSN: mucsacso
szept 20., péntek 7:59 #5
Válasz Saya (#4) üzenetére
Egyetértek
skizo: igen, 2020 Q1 valamikor, még finomítják az egészet.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[9] Saya
szept 19., csütörtök 16:18 #4
SoR4 minőségű remake kellene a Cadillacs and Dinosaursból!
[16] skiz0
szept 19., csütörtök 11:23 #3
ez a Kunai zseniálisnak tűnik < 3
de gondolom ez már csak 2020...
PSN: mucsacso
[18] helihobby
szept 19., csütörtök 9:40 #2
Kunai - TurtleBlaze: olvasva ezen cikk részét, tudod stingi én meg is sértődnék, hogy, ha a minimalista grafika ellenére nem lenne reccenés mentes a játékmenet..

Amúgy a 3 játék közül a SOR4 az ami igazán tetszik.. Mindig is imádtam ezt a játék stílust.
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[8] Riddla
szept 19., csütörtök 6:21 #1
A SoR4 mellé felírtam magamnak a Young Soulst is. Imádom az ilyen cuccokat.
I'm not a Hero; I'm only an old killer.