[Teszt] Sword Art Online: Fatal Bullet Complete (Switch)

Sword Art Online: Fatal Bullet Complete (Switch)

Gamer3652019.09.10. 13:25

A “Switch verziót tesztelünk” rovat újabb résszel jelentkezik, immáron menetrendszerűen egy újabb atipikus jrpg-vel. Vajon az uborkaszezon kellős közepére időzített legutóbbi Sword Art Online játék megváltja a világot? Rövid válasz nincs, de nem akarom olyan bő lére ereszteni a mondókámat.

A legutóbbi epizód switch portjánál már az alapokat felvázoltam, aki szeretné ITT szippanthatja magába a történethez tartozó háttérinformációkat.

Számomra örvendetes volt a Fatal Bullet megszületése, mivel maga az alapötlet bevezetése az animébe akkora vétéeff volt, hogy nem tudtam nem szeretni. A sorozatban a második évadban a klasszikus középkori kardozós fantasy világ után egy online sci-fi shooter, illetve egy ott garázdálkodó gyilkos szolgáltatta a történeti keretet, ami egy kissé éles váltás.

Ebben a világban, nevezetesen a Gun Gale Online-ban kell folytatnunk a kalandjainkat. Az új felállás azért egy minimálisan ismerős érzést hoz magával, mivel ebben a világban is használhatunk (és kell is használni) kardokat, de a játékmenet szerves része inkább a fegyverekre épít. Maga a harc eléggé pörgős, talán a PS Vita egyik rejtett gyöngyszemére, a Freedom Wars-ra hasonlít a legjobban. Van egy hatalmas nagy célkeresztünk, amit befogunk vele, arra automatán tüzelünk, viszont ha nem akarjuk 10 percig lőni a legkisebb ellent is, akkor célszerű manuálisan becélozni a dögök gyenge pontját, és egy kissé megkönnyíteni a magunk és társaink dolgát ebben a 20-50 órás kalandban. Hogy miért ekkora a difi a játékidőben? Röviden: A többféle befejezés. Megvan annak a szépsége, ha egy alapvetően a karakterek túlhúzására épülő játékon izomból, csakazértis villámgyorsan rombolunk végig, a végén vért izzadva, majd megkapjuk a leg....rosszabb endinget. Mindezt úgy, hogy ekkor még lilája sincs az embernek, hogy több féle zárás lehetséges. Ha nem maxolunk ki minden bondot, csinálunk meg egy rakás specifikus mellékküldetést és búgunk meg minden csajt, PLUSZ a végén lévő, -amúgy rejtett- főellenfélnek engedjük ellőni a legpusztítóbb támadását, akkor vége a dalnak, legalábbis ha happy endinget szeretnénk. És neeeem, ez bizony nem jön magától, ennek vagy utánaolvas az egyszeri gémer, vagy egy olyan maximalista, aki szemremegést kap, hacsak egy statja is kimarad, miközben maxra húzza a karakterét. Szóval innen jön az 50 óra.

Narratív szempontból két sztorit is kapunk. Először is, most egy lépéssel hátrébb lépünk a főszereplő Kiritótól, most egy általunk generált karakterrel kell helytállnunk a posztapok világban, persze a régi főszereplőkkel karöltve és ismét elég szép számú társ közül kettőt magunk mellé állítva. Kapunk egy rövidebb mellékágat, amiben viszont éppen Kiritóval nyomozunk/harcolunk, hogy kiderítsünk ki is a rejtélyes lövész, azonban ez a mellékág annyira nem kötelező, hogy ha nem haladunk vele, a játék egy bizonyos pont után túllép rajta és el is engedi (persze a good endinghez kell...ett volna...)

Tanultak az előző rész negatívumaiból is a fejlesztők, elfelejtették a statikus képekkel vezetett narratívát, rendes, "Final Fantasy-s-állós-nézős-integetős" beszélgetéseket kapunk, jó sokat ráadásul, aminek fényében még jobban értetlenül állok az előtt, hogyan is gondolták ezt az előző részben. Kicsit visszafogták a fejlesztési fát is, a kevesebb-több elv menték átláthatóbb és jóval használhatóbb rendszert kaptunk.

Mi maradt ki? A randi-szim rész! Igen, az is van, mivel a főhősünk, Kiritóhoz hasonlóan egy ba....rátkozó gép, aminek köszönhetően ismételten elvihetjük cirógatni a társainkat, akár a karakterünkkel azonos neműeket is. Ezt a részt speciel kedveltem az előző epizódban is, itt is jópofa plusz.

Tesztre a Switch verzió érkezett, aminél ugye kardinális kérdés, hogy teljesít a gyengébb gépen. Ezzel kapcsolatban csak videókra tudok hagyatkozni. A Switch verziónál egy kicsit visszább húzták a textúrákat, de semmilyen drasztikus látvány-rombolásra nem kell számítani, megállja a helyét az izmosabb gépekre megjelent társai mellett is. Kézikonzol módban egy kissé elmosottabb képet kapunk, ezt érzésre dinamikusan állítgatja a játék, attól függően, mennyire pörögnek a dolgok, komoly framerate visszaesést ismét nem lehet tapasztalni. Ilyennek kell lennie egy jól sikerült portnak. Összességében nagyon élvezetes a program, azon kívül, hogy stílusából adódóan rétegjáték, így nem jöhet be mindenkinek.

Shifty Fox

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

1 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

18 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==