[GC 2019] PQube Games / Good Shepherd felhozatal

PQube Games / Good Shepherd felhozatal

StingerCsere Krisztián Gábor2019.09.06. 12:30

Cat Quest II / The Gentlebros

Ha még nem hallottatok az indie „mackász”szerepjátékról, ne ostorozzátok magatokat: két éve jelent meg az első epizód és a fejlesztő Gentlebros társaságot egyből az indie élbolyba repítette. Olyannyira, hogy a zeldalike cicaquest több független developer díjat is bezsebelt magának - bár ebben valószínűleg szerepet játszott az is, hogy a Cat Quest egy ízig-vérig RPG-zsánerbe illő játék, amely a két ősellenség, a macskák és kutyák véget nem érő harcára lett kihegyezve. A Gamescomon a PQGame boothjában volt szerencsénk a második epizódhoz, amely szintúgy a kétdimenziós nyílt világú akció-RPG zsánerbe illeszkedik, ám ezúttal a kutyik és a cicók oldalán is harcba indulhatunk a trónért, sőt: a szóló mód mellett ezúttal már kooperatív végigjátszást is vállalhatunk egy barátunk oldalán, hogy a mágiával, furcsa szörnyikékkel átitatott Felingrad földjén kaszaboljunk le vicceskedve mindenkit, aki csak él és mozog. A Cat Quest II-ben minden benne van, ami egy funRPG-hez hozzátartozik: mindenféle robbanó varázslat, jópofa fegyver upgradek, Master Swordok, variálható passzív képességek és természetesen a felfedezésre váró, csapdákkal, logikai-ügyességi fejtörőkkel túlzsúfolt dungeonok is. Ja, igen: történet is van, purrfekt sidesztorikkal, nyammisztikus lore-al, és szép cicókákkal, akiknek selymes (is) a bundája. Megjelenés: szeptember 24-én, ráadásul a büdös kis dögök az összes aktuális platformra bedörgölőznek majd.

Dusk Diver / JFI Games

A szürreális japán hack'n slash akció-RPG-k családjába tartozó Dusk Diver tipikus távol-keleti matéria: átlagos (és gigantikus méretekkel) megáldott japán iskoláslánykák kaszabolnak benne démonokat, akiknek szándékukban áll a vasárnapi szushi-ebédet megzavarni egy kis világvége-beli invázióval. Az ún. Youshanding nevű, párhuzamos síkból ránk szabaduló fantomok ellen csak a Guardianok vehetik fel a harcot - azon kiválasztottak csoportja, akik természetfeletti erejükkel képesek Ximending utcáit megtisztítani a rusnya dögöktől. Az Dusk Diver elnevezései amúgy nem véletlenek, Ximending például Tajpej Shibuyája - gyakorlatilag egy létező bevásárlóközpont, amelyet a valóságban is létező tajvani Wanhua kerületről mintáztak. A készítők büszkék is erre nagyon, a játék több aspektusa is valós helyszínek digitalizálása révén született, amelyet aztán átszőtt az anime-szerű hack'n slash akciójáték érrendszere. A játékban Yumot, a hétköznapi középsulis csajszit irányítjuk, aki a Guardianok segítségével különböző erősségű lánckombókkal képes „rovartalanítani”, végső segítségként pedig az asztrális síkon kapcsolódó „védőszenteket” is képes bevetni ellenük. A koreai fejlesztők elmondása szerint a játékuk már nagyon közel van a végleges verzióhoz, jelenleg a főellenségek és a fejlődési, illetve skill-rendszert polírozzák fényesre. Mivel a Dusk Diver elég intenzív gameplay mechanikákat alkalmaz (értsd: nonstop szeletelsz benne), a balansz és a tempo kettősének harmonikus szinergiája elengedhetetlen a jó recepthez. A konzolos megjelenés október 24-én esedékes, a stílus szerelmeseinek kiváló időtöltés lesz a hűvös őszi délutánokhoz.

AeternoBlade II / CoreCell Technology

... és ismét egy hentelős távol-keleti kalandozás második epizódjáról van szerencsénk beszámolni, amely szintúgy a stílusra jellemző játékmechanikai elemekkel operál - leszámítva, hogy az előbbihez képest az AeternoBlade II inkább egyfajta puzzle sidescrolling akció-platformer és amelyben a felfedezés és a klasszikus RPG rendszer nagyobb szerephez jut. Van hasonlóság amúgy a két cím között, csak jelen esetben a kurrens, negyedik dimenzió egyensúlya borul fel és ez okoz galibát a világok között, melyet a köztük átjárást biztosító AeternoBlade bolygat meg, kirobbantva ezzel a síkok közti háborús helyzetet. A játékban háromféle karakter, Freyja, Bernard és Felix kalandjait követhetjük végig - természetesen mindegyikük eltérő harcstílussal és fegyverzettel rendelkezik, amelyhez számtalan variálható képesség is társul. A második epizód a több-szebb-jobb hármasában kontráz rá elődjére, így nagyobb a bejárható terület és a feladványok, illetve kihívások is bonyolultabbak, mint korábban. Érdekesség, hogy az AeternoBlade 2 nem kifejezetten új játék: korábban Nintendo 3DS-re és PSVita-ra készült, aztán az Unreal engine váltás után az art csapat fele lelécelt, így a művészeti szekció új irányba indulásával végül a kurrens generációs platformokra (switch, XO/PS) tolták át a fejlesztést.

The Eternal Cylinder / Good Shepherd

A Good Shepherd zárt ajtói mögött egy igazán érdekes és a Gamescomon debütált indie kezdeményezéssel találkoztunk: a The Eternal Cylinder valójában egy túlélő kalandjáték, de a túlélés jelen esetben a tápláléklánc aljáról kezdődik. Egy teljesen ismeretlen és veszélyes idegen bolygón, egy újonnan kikelt Trebhum (pici, kezdetben szőrtelen gombócka) képében kell a boldogulást keresni az egzotikus életformák és a szürreális (procedurálisan generált) környezeti útvesztők fogásában, mialatt egy ismeretlen ősi gargantua-szerű objektum próbál elpusztítani mindent, ami csak él és mozog. A dolog pikantériája, hogy bizonyos képességeket „átvehetünk” más élőlényektől, amelyeket az evolúciós fejlődésünk segítségével felhasználhatunk a továbbjutáshoz. Példának okáért a szőrős lényektől átvehető a bunda, amellyel kibírja a kis gombócka a hideg környezetben, vagy a békaszerű ugrólényektől a ruganyos láb, amellyel magasabbra juthatunk fel - és így tovább. A koncepció alapötlete kiváló - annál is inkább, mivel a továbbhaladás sokszor nem lineáris, így idővel teljesen eltérő evolúción és helyszínekre juthat el a Trebhum, amely egyébként szelektív szaporodásra is képes, azaz: egész sornyi (kb. 50-féle) variánst alkothatunk a gameplay során, melyek közül mindegyik teljesen egyedi a maga módján (igen, a végén repülni/úszni is lehet, és ez még csak a kezdet!). A játék amellett, hogy szárnyalni engedi a képzeletet, egy egészen sajátos koncepcióját képviseli az idegen világok felfedezésének, a hátunk mögött gördülő misztikus objektum pedig gondoskodik arról, hogy egy percre se lankadjon a figyelmünk. Az Eternal Cylinder számunkra a Gamescom egyik nagy indie meglepetése - ritkán találkozni ennyire újnak ható koncepcióval, így mindenképpen oda fogunk figyelni rá! [Megjelenés: valamikor jövőre, az össze kurrens platformra.]

John Wick Hex / Bithell Games

A rejtett színfalak mögötti másik kezdeményezés mindenki kedvenc akcióhősének, John Wicknek a játékinkarnációját takarja: a Bithell egy realtime, mégis bármikor megállítható és átvariálható akció-stratégiai játékká formálta a Keanu Reeves-megformálta magányos bérgyilkost, amely alapjául természetesen a filmek szolgálnak. A helyezkedés, taktikai mozgás és támadás hármasán egyensúlyozó momentum-based mechanika abszolút működik: a srácok a Lionsgate-el és a film kreatív csapatával szorosan együttműködve készítették el az alap koncepciót, amelyhez darabokra szedték a film képkockái közt megbúvó John Wick koreográfiát is. Az eredmény egy félelmetesen jó játék lett, melyben leginkább azokat a rajongókat nyalogatják körbe, akik repesnek az egyedi taktikai gondolkodásmódért, de közben kedvelik a stratégiai és akciójátékok esszenciáját is. A pályán számtalan módon és irányban lehet haladni, különböző testhelyzetekben, fegyverzettel, közelharci- és távolsági mechanikákat alkalmazva, amelyhez hozzákeveredik a környezet interaktív használata is. A lőszer természetesen véges ráadásul realisztikusan szimulált az egész körítés, így az újratöltés is. A játék története élesen illeszkedik a filmek cselekményébe, de teljesen új szereplőket hoz be a képbe, ráadásul mindezt olyan egyedi ábrázolással és noir art dizájn-körítésben teszi, hogy rendesen elgyengültünk tőle. A John Wick Hex 2020-ban érkezik egyelőre csak PC-re, de ígéretet kaptunk arra, hogy konzolokra is ellátogat majd.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

22 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==