[Teszt] Wreckfest (konzol)

Wreckfest (konzol)

mcmackoGéczy Attila2019.08.23. 17:00

A Wreckfest egy áhított cím volt a megjelenéséig - a Következő Autós Játékként behirdetett csoda nem vállalt sokat, csak épp annyit, hogy a készítők renoméjának megfelelően a Flatout sorozat érdemi velejét összekeveri a Destruction Derby harsány roncsderbijével. A Wreckfest pedig tavaly elérte az egypontnullás állapotot (Stinger nagy örömére: KATT!), a közönség pedig többnyire szerette a játékot. Sajnos a konzolosoknak a mai napig várni kellett az átiratra (a pontos megjelenés augusztus 27-e lett egy méretesebb csúszás után), és felmerül, hogy az eredeti játék technikai apróságait végül az izomgépeknél jóval vékonykább konzolok hogy fogják majd elhajtani… Biztos ami biztos, megnéztük, mit tud a játék Xbox One verziója.

Az első indítás után egy kisebb meglepetés ért, a Wreckfest konzolos átirata ugyanis akkora pécés flesst nyomott az arcomba, hogy konzolon ilyet már nagyon rég pipáltam. Talán a gépes változat híreinek követése, talán a Bugbear jellegzetes látványvilága fúrta az agyamba magát (tudjátok, ami az első Rally Trophy óta jellemzi a csapatot). Pedig maga a program teljesen konzol-kompatibilis állapotot mutat így hat-hét év fejlesztés, ebből négy év korai hozzáférés után. A kampány szervezése klasszikus autósjáték felépítést követ, az irányítás kontrollerrel is szokható és szerethető, a látvány pedig…

Na ezzel kapcsolatban az első pár ránézésre voltak fenntartásaim. Az Xbox One X erejét az egyszerűbb indie játékoktól a triplaás csúcsragadozókig mindenféle cím kihasználja. Nos, a Wreckfest olyan szub-1080p látványt küldött a képernyőmre, hogy szinte számolni tudtam a pixeleket, emellett az anizotropikus szűrés sem tűnt túl erősnek. Ezen túltéve magamat azonban hozzászoktam a kicsit darabosabb összképhez, rövid idő után pedig megszerettem, amit látok. A fényhatások, a skybox, a napszakok nagyon érdekes, egyedi vizualitású versenyjátékká teszik a Wreckfestet. A „puha” roncsolódáseffektusok pedig pláne elismerésre méltóak. Remek látni a deformálódó járgányokat, és a maradandó pusztítást, amit a vasakon ejtünk a meccsek közben. Szerencsére akkor sem lassul a játék, ha sok minden történik egyszerre a képernyőn. Lehet, hogy ezt nyerjük a felbontás kárára - a fene se tudja… Van egy sejtésem, hogy az eredeti sima XO verzió fut XOX-en is, a Playstation 4 változatot viszont nem láttuk, így csak erről tudunk első kézben beszámolni. Ami még zavaró a jelenlegi állapotban, hogy a program nagyon sokat tölt egy-egy verseny előtt - a készítők azonban elsőnapos foltozásban ígérik ennek javítását.

A játékmenetről, a tartalomról nem szeretnék ismét versenyművet írni - ezt Stinger a fentebb linkelt cikkében már megtette. Legyen elég annyi, hogy a Wreckfest még könnyebb fokozatokon is folyamatosan éberen tartott - itt nem lehet előremenni fél, vagy egész köröket, valaki mindig a nyomodban lohol. Az irányítás nem a legegyszerűbb, de ha megszoktad, nagyon bele lehet élni magunkat a masszív roncsok irányításába. Pláne, hogy a különböző autók és őrületes poén járgányok (fűnyíró, kanapé-car, kombájn) is mind-mind más jellegű finomkodást igényelnek. Röviden: kifejezetten élveztem a vezetési modell által kínált lehetőségeket. Ugyanígy üdvözöltem a pályák változatos mivoltát, a fejlesztési lehetőségek fontosságát, és azt, hogy a program nem szégyell a PS2 korszak kampányszervezéséből meríteni, ami szerintem akkor és ott egy magas szintet képviselt, és most is jó néha ilyenbe belefutni. Manapság a szolgáltatás alapú versenyjátékok már nem tudják, hogy hol tömködjenek még a szánkba egy-egy mentadesszertet (a'la Monty Python) - a Wreckfest a klasszikus kampányszervezést követi, egyre fokozódó versenyekkel, és terebélyesedő kihíváshalommal. Mondjuk ez azt is magával hozza, hogy a magasabb ligákba érve egyre repetitívnek és nehezebbnek tűnik az előrehaladás, de kisebb adagokban fogyasztva talán a Wreckfest játékosok sem bánják majd ezt a régisulis megközelítést.

*Szórakoztató és elemeiben is minőségi darab lett a Wreckfest, ami konzolos körökben is jól muzsikál, bár grafikailag látszik rajta a kompromisszum. Tartalom, élmény és hangulat terén viszont nem ér bántani a játékot. Imádnivaló a vezetési modell húzása, a zabolázatlan roncsderbi-variációk őrültségben egymásra licitáló mivolta. Nagyon tetszett, hogy a játék készítői rengeteg apróságra odafigyeltek: a pályák minden kanyarjában érződik a gondos design, a vezetés és a deformáció sem amatőrök kezéből pottyant elénk. Konzolosként ne is érdekeljen minket a fejlesztés hosszú és kesze-kusza előélete - ez most a THQ istálló jelenleg legjobb versenyjátéka, így a nyár végére, az őszi veretésekre is kiváló mulatság lehet minden stílust kedvelő számára!

(Bár átiratokat nem szoktunk pontozni, ha engem kérdeztek, ez a változat szigorúbb elbánás alá kerülne, mint a Stinger féle PC-tesztben láthattátok. Ezzel együtt is egy erős nyolcast javasolnék a Wreckfest konzolos változatának.)*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

1 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

18 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==