[Teszt] Devil May Cry (Switch)

Devil May Cry (Switch)

VegaNagy-Sz. Ferenc2019.07.03. 08:00

Szinte hihetetlen, hogy Hideki Kamiya 2001-es klasszikusa, a Devil May Cry, illetve az abból kinőtt sorozat először teszi tiszteletét Nintendo konzolon, pedig igaz. Ennél talán már csak az érthetetlenebb, hogy míg évek óta “HD Collection” formájában, az első három epizódot összecsomagolva lép fel a harmincasok-negyvenesek nosztalgiabulijain a Capcom üdvöskéje, addig Nintendo Switchre ezúttal kizárólag az első részt merték 20 dolláros/eurós áron bevállalni. Vajon mit tudhat ennyi évvel a debütálása után felmutatni, és egyáltalán van-e létjogosultsága az ilyen újrázásoknak, tehetnénk fel a kérdést, amire sokan bizonyára azzal legyintenek, hogy hagyjuk már a ronda grafikát és az idejétmúlt játékmenetet. És bár részben igazat tudok nekik adni, mégis szinte minden percét élveztem az őskori DmC-nek.

Kinézetre a Switch verzió nagyjából az első HD Collection szintjén van, egy kicsit jobban is néz ki annál, de a One/PS4 változatokat nem éri el. Természetesen az eredeti PS2 változatnál szebb, bár ez igazából teljesen mindegy, minden másodpercéről lerí, hogy az ezredforduló utáni évben járunk valójában, lehet akárhová simítani az éleket és vasalni a textúrákat. És ez általánosságban minden elemére igaz, azon kívül, hogy a trófeákat bevarrták a menübe, semmit nem tettek hozzá az eredetihez, nem áramvonalasították, nem változtattak rajta semmit. Nem tudom, hogy kikből áll a pontos célcsoport, de szinte biztos vagyok abban, hogy jelenlegi formájában a Devil May Cry csakis az “öregekre” számíthat. Nincsen benne easy mód, az induló normal egy mai átlagos játék hard nehézségének felel meg. Nincsenek benne checkpointok, ha a húsz perces pálya legvégén halsz meg úgy, hogy nincs nálad abból a borsos árú tárgyból, amivel folytatni tudod, akkor bizony lehet a teljes szakaszt újrakezdeni. Ja, és nem minden pályának van ám vége az aktuális bossharccal, előfordul, hogy két pixelnyi energiával túlélve még jön egy-két hullám. És ha ez nem lenne elég, a játék igazi boss-fest, igazából nem helyszínről helyszínre haladunk, hanem főnökről főnökre, ezek az összecsapások jelentik az abszolút csúcspontot. És bár a harcrendszer itt-ott már vaskalaposnak tűnik (a kombók fölött nincs akkora hatalmunk, egy-két alapmozdulat pedig nagyon hiányzik), itt látszódik, hogy miért lett a műfaj meghatározó címe a DmC. Gyors, gördülékeny, sallangmentes, precíz.

Persze a nagy komolykodás mellett ennyi év után már legálisan is lehet rajta mosolyogni. A se füle-se farka történet kizárólag csak a cool főszereplő miatt állta már meg akkoriban is a helyét és nem nagyon nemesedett ennyi év után sem. Ugyanez a helyzet a puzzle-elemekkel, ezek vannak is és nem is, igazából az, hogy mindig meg kell keresni a soron következő kulcsot, nem is nagyon nevezhető feladványnak. És itt van az örök kedvenc, a fix kameranézet, ami sokkal nehezebbé teszi az összecsapásokat, mint a legkeményebb ellenfél, én ezeket kínosan sokáig szerettem a Resident Evilökben, ahol a lassú, nyomasztó atmoszféra nagyszerű kiegészítője volt, itt azonban csak teher. Ráadásul óriási. Bevallom, aggódtam az irányítás miatt is, én rendszerint handheld módban játszom, és a rendkívül gyors, sokgombos játékoknál hamar kényelmetlenné tud válni a Switch, de semmi gond nem volt ezzel, ha néhány pálya után meg is fájdul a kezünk, becsülettel folytatjuk a következő bossig - majd még tovább.

Egy másodpercig sem tagadom, hogy a PS2-érával, illetve az akkor megjelent címekkel sokkal erőteljesebb nosztalgikus kapcsolatot ápolok, mint az előtte és utána következő időszakokkal. Magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy bár a hibákat látom, esetenként még zavarnak is, de a mai napig élvezem az akkori klasszikusokat. Év elején két nap alatt ledaráltam az Onimushát, most fantasztikusan jót szórakoztam Dantéval sokadszorra is. Ennek ellenére csodálkoznék, ha ötnél több új rajongót hozna a sorozatnak a Switch port, ez itt színtiszta múltidézés, nem több, nem kevesebb. Aki erre fogékony, neadjisten még hiányzik is neki, az jó helyen jár. Mindenki más nagyon messziről kerülje el a Devil May Cry-t. Sírni csakis azért kell, mert ezen az áron kis túlzással a HD Collectiont kellene most megkapniuk a Switch tulajoknak, akkor lenne fair az üzlet.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

48 perce

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

17 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==