[Teszt] Devil May Cry (Switch)
Eddig 5 hozzszls
Vega
2019. jlius 03.
szerda 06:00
Szinte hihetetlen, hogy Hideki Kamiya 2001-es klasszikusa, a Devil May Cry, illetve az abbl kintt sorozat elszr teszi tisztelett Nintendo konzolon, pedig igaz. Ennl taln mr csak az rthetetlenebb, hogy mg vek ta “HD Collection” formjban, az els hrom epizdot sszecsomagolva lp fel a harmincasok-negyvenesek nosztalgiabulijain a Capcom dvskje, addig Nintendo Switchre ezttal kizrlag az els rszt mertk 20 dollros/eurs ron bevllalni. Vajon mit tudhat ennyi vvel a debtlsa utn felmutatni, s egyltaln van-e ltjogosultsga az ilyen jrzsoknak, tehetnnk fel a krdst, amire sokan bizonyra azzal legyintenek, hogy hagyjuk mr a ronda grafikt s az idejtmlt jtkmenetet. s br rszben igazat tudok nekik adni, mgis szinte minden perct lveztem az skori DmC-nek.



Kinzetre a Switch verzi nagyjbl az els HD Collection szintjn van, egy kicsit jobban is nz ki annl, de a One/PS4 vltozatokat nem ri el. Termszetesen az eredeti PS2 vltozatnl szebb, br ez igazbl teljesen mindegy, minden msodpercrl ler, hogy az ezredfordul utni vben jrunk valjban, lehet akrhov simtani az leket s vasalni a textrkat. s ez ltalnossgban minden elemre igaz, azon kvl, hogy a trfekat bevarrtk a menbe, semmit nem tettek hozz az eredetihez, nem ramvonalastottk, nem vltoztattak rajta semmit. Nem tudom, hogy kikbl ll a pontos clcsoport, de szinte biztos vagyok abban, hogy jelenlegi formjban a Devil May Cry csakis az “regekre” szmthat. Nincsen benne easy md, az indul normal egy mai tlagos jtk hard nehzsgnek felel meg. Nincsenek benne checkpointok, ha a hsz perces plya legvgn halsz meg gy, hogy nincs nlad abbl a borsos r trgybl, amivel folytatni tudod, akkor bizony lehet a teljes szakaszt jrakezdeni. Ja, s nem minden plynak van m vge az aktulis bossharccal, elfordul, hogy kt pixelnyi energival tllve mg jn egy-kt hullm. s ha ez nem lenne elg, a jtk igazi boss-fest, igazbl nem helysznrl helysznre haladunk, hanem fnkrl fnkre, ezek az sszecsapsok jelentik az abszolt cscspontot. s br a harcrendszer itt-ott mr vaskalaposnak tnik (a kombk fltt nincs akkora hatalmunk, egy-kt alapmozdulat pedig nagyon hinyzik), itt ltszdik, hogy mirt lett a mfaj meghatroz cme a DmC. Gyors, grdlkeny, sallangmentes, precz.



Persze a nagy komolykods mellett ennyi v utn mr leglisan is lehet rajta mosolyogni. A se fle-se farka trtnet kizrlag csak a cool fszerepl miatt llta mr meg akkoriban is a helyt s nem nagyon nemesedett ennyi v utn sem. Ugyanez a helyzet a puzzle-elemekkel, ezek vannak is s nem is, igazbl az, hogy mindig meg kell keresni a soron kvetkez kulcsot, nem is nagyon nevezhet feladvnynak. s itt van az rk kedvenc, a fix kameranzet, ami sokkal nehezebb teszi az sszecsapsokat, mint a legkemnyebb ellenfl, n ezeket knosan sokig szerettem a Resident Evilkben, ahol a lass, nyomaszt atmoszfra nagyszer kiegsztje volt, itt azonban csak teher. Radsul risi. Bevallom, aggdtam az irnyts miatt is, n rendszerint handheld mdban jtszom, s a rendkvl gyors, sokgombos jtkoknl hamar knyelmetlenn tud vlni a Switch, de semmi gond nem volt ezzel, ha nhny plya utn meg is fjdul a keznk, becslettel folytatjuk a kvetkez bossig - majd mg tovbb.



Egy msodpercig sem tagadom, hogy a PS2-rval, illetve az akkor megjelent cmekkel sokkal erteljesebb nosztalgikus kapcsolatot polok, mint az eltte s utna kvetkez idszakokkal. Magyarra lefordtva ez azt jelenti, hogy br a hibkat ltom, esetenknt mg zavarnak is, de a mai napig lvezem az akkori klasszikusokat. v elejn kt nap alatt ledarltam az Onimusht, most fantasztikusan jt szrakoztam Dantval sokadszorra is. Ennek ellenre csodlkoznk, ha tnl tbb j rajongt hozna a sorozatnak a Switch port, ez itt szntiszta mltidzs, nem tbb, nem kevesebb. Aki erre fogkony, neadjisten mg hinyzik is neki, az j helyen jr. Mindenki ms nagyon messzirl kerlje el a Devil May Cry-t. Srni csakis azrt kell, mert ezen az ron kis tlzssal a HD Collectiont kellene most megkapniuk a Switch tulajoknak, akkor lenne fair az zlet.

[13] Guba33
jl 04., cstrtk 11:37 #5
Vlasz Vega (#4) zenetre
Kszi!
jl 04., cstrtk 9:23 #4
Vlasz Guba33 (#3) zenetre
Nagyjbl pont az a szint/sznvonal. Amiben eltrs van, hogy az Onimusha nagyon sok szk trrel dolgozik, mg ebben sokkal tbb az risi, nyitott terlet, emiatt vizulisan azrt elgg ms jelleg a kett.
[13] Guba33
jl 04., cstrtk 8:02 #3
Grafikailag az Onimushahoz viszonytva milyen Switchen?
jl 03., szerda 19:21 #2
Megvan PS2-n, kb akkor szereztem be, mikor valtottam X360ra. Kesobb jatszogattam vele, meglepoen tetszett. A Switch verzio nagyon aktualis lenne, mert must play historikus cim, de ennyi penzert bakker ...
"This is our time to medicate..."
[2] Lacek92
jl 03., szerda 9:31 #1
Hatalmas kedvencem volt PS2-n, szmtalanszor vgigjtszottam. Szerintem el tudnk lenni vele Switch-en, fleg hogy arra alig van hack n slash (a Dark Souls-t nem sorolom ide). Mondjuk egy Bayonetta utn lehet, hogy kicsit fapadosnak tnne. Meg ugye az razsa is elg meredek.