[Teszt] Judgment
Kapcsold jtk: Judgment (ps4)
Eddig 11 hozzszls
ne5h
2019. jnius 20.
cstrtk 20:00
Sikeres recepten ne vltoztass, tartja a rgi dakota monds, a Ryu Ga Gotoku csapata pedig szemmel lthatan kveti ezt az tmutatst, hiszen legjabb jtkuk is leginkbb nevben tr el a hres Yakuza sorozattl, semmint drasztikusan megvltoztatott mechanikkban. A Judgment le sem tagadhatn, hogy mibl ptkezik, a krds pusztn csak az, hogy ez elg lesz-e neki?



A kzhely szerint rablbl lesz a legjobb pandr, de mi a helyzet egy gyvddel? Az gretes jogszi plya kapujban ll Takayuki Yagami pontosan ezzel a krdssel szembesl, amikor egy elsre rutineljrsnak tn perben vratlan eredmnyt r el. A nem vrt fordulat azonban a hirtelen jtt siker mellett egy tragdit is hoz magval, amit a fiatal jogi kpvisel az azta eltelt 3 v alatt sem tudott teljesen feldolgozni. Itt veszi fel a trtnet fonalt a Judgment, ami a jtk egyik legersebb oldala... is lehetne.

A Yakuza jtkok mgtt ll stdi a jelek szerint lthatan nem tud s/vagy akar elszakadni Kamurocho veszlyekkel teli hztmbjeitl, ez pedig a Judgment renomjn nha negatvan tnik fel. Egszen egyszeren azon okbl kifolylag, hogy a korbbi cmeikben is fellelhet, mr-mr betegesen tltolt abszurdits tlsgosan nagy kontrasztot llt az egybknt komoly trtnettel.



Azzal a trtnettel, ami mellesleg meglehetsen jl felptett. A kezdetben egyszer yakuza klnhbornak tn gyilkossgi nyomozs az id elrehaladtval gyrzik egyre magasabb politikai krkbe, a vgn pedig mr egy magas szint sszeeskvs bontakozik ki, ahol a kulcsfigurk nem restek brkit s brmit felldozni a cljaik rdekben. A hajdani gyvdbl magnnyomozv tvedlett Yagami pedig az esemnyek kells kzepbe kerl s minl mlyebbre s a szmra oly' fontos igazsg remnyben, annl nagyobb veszlybe sodorja magt s a hozz kzel llkat is.

A fentiekbl knnyen kitnik, hogy a Judgment egy vrbeli krimi alaptteleit vezeti fel, radsul kellen jl is teszi, a trtnet a vgigjtszs sorn egyre komolyabban licitl r sajt magra, a problma sok esetben inkbb a tlalssal s a tempval van. A ksztk ugyanis nem akartk marknsan elvlasztani egymstl a komor s a maga mdjn fldhzragadt fszlat a vele teljes ellenttben ll nevetsges, abszurd s vicces mellkes tevkenysgektl. Arrl van ugyanis sz, hogy bizonyos esetben a trtnetbe gyazzk be a ktelezen teljestend mellkkldetseket, amik nemcsak hogy teljesen eltnek az rdekes nyomozstl, de a hangvtelk miatt rendre megtrik a kampny lendlett s hangulatt.



Hasonlan problmsnak ltem meg a harcok tlzott eltrbe helyezst. Kis tlzssal a kldetsek 80%-a vagy harccal kezddik, vagy oda fut ki. Ezzel mg nmagban nem is lenne gond, azonban az sszecsapsok mgti rendszer fltt sokig nem tudtam napirendre trni. Dacra annak, hogy a jtk kt eltr harci stlust is a keznkbe ad (Tigris az 1v1 kzdelmekhez, Daru a tmeges bunykhoz) s ezt mg klnbz fkusztmadsokkal is megfejeli, a legtbb esetben az a legclravezetbb, ha a keznkbe kerl tereptrgyak valamelyikvel (nylt utcn ersen ajnlom a biciklit, zrt terekben pedig a szkeket, padokat) tesznk rendet az ellenfelek kztt. Ez mr csak azrt is lnyegesen hatsosabb, mivel a harcok sorn egy meglehetsen unortodox mdszert kapunk az ellenfelek kijellsre, gy elg nehz clzottan egy-egy emberre koncentrlni, ezrt jelentsen megknnyti az letnket, ha a tmadsaink tlagban 270 fokos szgben sebeznek krlttnk mindenkit. Igen, ez a prbajoknl s a bossfightoknl is tkletesen alkalmazhat, st, ezeknl mg inkbb tancsos ehhez fordulni. A dolgokat csak tetzi, amikor nhny ellenfl gyva mdon lfegyverekhez fordul, ezek azok a rszek, ahol jl szrevehet, mennyire is nehzkes tud lenni, hogy ezeket az egyneket likvidljuk leghamarabb a tmegbl. Szerencsre ezekbl az alkalmakbl akad a legkevesebb, de ennek ellenre ezek a legfrusztrlbbak.

Ha pedig ppen nem harcolunk, akkor megfigyelnk, kvetnk, nyomokat gyjtnk vagy tankat vallatunk. Ha pedig ezekkel megvagyunk, akkor jhetnek a szembestsek. Ezek a rszek alapjban vve jl trnk meg a tlcsordul harcok egymsutnjt, a legtbbjk azonban pont annyira kpes frusztrcit okozni, mint amennyire hlsak vagyunk nekik, hogy nem jabb flsleges tsvltsra ker sor. A clpontok kvetse egy meglehetsen egyszer mechanikra pl, a kiszemelt szemly mgtt biztonsgos tvolban kell maradnunk, valamint gyelnnk arra, hogy ne vegye szre, hogy mi kvetjk. Ez papron mg jl is hangzik, a gyakorlatban azonban nhny ponton elvrzik. A legnagyobb krdsem az volt az egsz mechanikval kapcsolatban, hogy a zsfolt, nyzsg utcn mirt pont az kelt gyant a clpontunkban, hogy kvetjk, mg akkor is, ha korbban sosem ltott minket? Tovbb azt sem tudtam megrteni, hogy mirt feltnbb az, hogy gyantlanul stlgatunk a tmegben, mint az, amikor a clpontunk felfigyel rnk, mi pedig a szeme lttra ugrunk be egy parkol aut mg, hogy ott elbjjunk?



A nyomozs alapfelts miatt azt hihetnnk, hogy az adott pontokon megnyl vallatsok s informcik gyjtse kiemelt szerepet kap, a helyzet azonban ennl lehangolbb. A legtbb esetben vagy minimlis ezekben az szitucikban a szabadsgunk (akad olyan, amikor mindssze egyetlen krdst tudunk feltenni), vagy teljesen mindegy, milyen megkzeltst alkalmazunk, elbb-utbb gyis eljutunk a megfelel vgkvetkeztetsig. Hasonlan slytalanok azok a helyzetek, amikor a mr birtokunkban lv bizonytkokkal kell valakit megvdolnunk, esetleg ezek segtsgvel megfelel irnyba terelni egy beszlgetst. A jtk ugyanis semmilyen mdon nem bntet minket, ha esetleg hibznnk, gy akkor is eljuthatunk a tovbbjutst jelent lpshez, ha odafigyels nlkl, vaktban doblzunk a rendelkezsnkre ll lehetsgekbl. Nyilvn nem vrtam azonnal game overt egy elhibzott krds utn, ezzel tbb tzrnyi jtkot elbukva, de valamilyen negatv visszacsatolst el tudtam volna viselni. A ritkn elfordul keresztkrdseknl s tbblpcss feladatoknl is legfeljebb az extra tapaszalati pontot bukjuk el, semmi komolyabbat.

Ha pedig a tapasztalati pontra rtrtem, a jtk fejlesztsi rendszerrl is ejtek nhny szt. A Judgment a lpten-nyomon hozznk dobott tapasztalati pontokat 3 klnbz kategriban engedi elklteni. Ezek egyike a klnfle passzv kpessgekrt s tulajdonsgokrt felel, kett pedig kizrlag a harcokra koncentrl, egyik j mozdulatokat nyit meg, a msik pedig a tllsi eslyeinket javtja, pldul tbb letervel vagy ersebb sebzssel. Semmi vilgmegvlt vagy drasztikusan j, a ktelezt hozza, azt viszont jl, ezen a tren nincs mirt szgyenkeznie a jtknak.



Eddig szinte csak a fszl kapcsn felmerl feladatokrl s tennivalkrl volt sz, Kamurocho azonban bven tartogat mellkes elfoglaltsgokat. Ezek egyike, hogy a tengernyi bolt, vendgl s szrakozhely legtbbjn lehetsgnk addik valakivel kapcsolati rendszert kipteni, amit aztn megfelel szintre feltornzni, ezzel pedig tovbbi elfoglaltsgot teremtve magunknak. Ha pedig ppen antiszocilis kedvnkben lennnk, elvllalhatjuk a temrdek nyomozi feladat egyikt, nmi pnzmag remnyben. Ezekhez sincs kedvnk? Semmi baj, ott van mg neknk a drnverseny, a kaszin, a jtkterem, a trtnet sorn elmrgesed bandahbor vagy a romncra kaphat hlgyek trsasga. Alapveten elmondhat, hogy ezek legtbbje teljesen eltr hangulatot kpvisel, mint a trtnet kldetsei, az esetek tbbsgben annyira magas fokozatra kapcsol a jtk ilyenkor az abszurdits tekintetben, hogy mr-mr nmaga pardija lesz. Ahogy mr korbban emltettem, ez mindssze akkor jelenthet problmt, amikor a fszlba keldnek be ezek, mert ott ltvnyosan kilg a llb.

Hasonlan felems kpet tud mutatni a jtk technikai oldalrl is. Ltvny tekintetben nagyon kitnik, hogy a fkusz a karakterek arcn volt, a fszereplk valban kell odafigyelst kaptak, ez azonban leginkbb az tvezetk sorn rhet tetten, a jtk motorjval kszlt s a teljesen ingame videk alatt azonban mr egy fokkal visszafogottabb a kivitelezs, a mellkes karakterek azonban mg ennl is egy fokkal gyengbb kidolgozst kaptak. A krnyezet pedig sok esetben kelti egy elz genercis jtk benyomst, mskor viszont kimondottan korrekt sszkpet mutat. Az azonban nmileg rthetetlen, hogy majdnem az sszes tvezet eltt (legyen az elre renderelt vagy jtkbeli) msodperces tltseket kapunk (PS4 Pron is), ilyenkor sz szerint megll a jtk. Nem egyszer volt az a gyanm, hogy nemes egyszersggel lefagyott a program, mieltt mltztatott volna beadni az aktulis videt.
Szerencsre ennl lnyegesen jobban teljest a jtk audis oldala, elssorban a szinkron. A lokalizci sorn nem sajnltk a pnzt hogy neves szinkronsznszek szlaltassk meg a karaktereket, gy ezen a tren biztosan nem kell csaldnunk.



Aki tsgykeres Yakuza rajongnak tartja magt, az nagy valsznsggel a Judgmentben is megtallja a szmtsait, hiszen a fejlesztk ppen annyira tvolodtak el az alapoktl, amennyire szksges volt, a felszn alatt ugyanazt a klasszikus lmnyt rejti. Aki azonban korbban egyltaln nem tallkozott a szrival, vlhetleg jobban jr, ha vatosan kzelt fel, a sajtossgai knnyen zkkenthetnek ki annyira, hogy felemsan ljk meg a vele tlttt idt.

Judgment | Platform: PS4
Kiad: Sega | Fejleszt: Ryu Ga Gotoku | Megjelens: jnius 25.

[5] Invisible
jn 21., pntek 19:48 #11
Vlasz mcmacko (#10) zenetre
Tudom!
"Tu t'demandes qui j'suis ouais Un mec amer, non Juste la partie sombre du nique ta mère Sans"
jn 21., pntek 16:06 #10
Vlasz Invisible (#9) zenetre
Nem negatv fennhanggal rtettem.
"This is our time to medicate..."
[5] Invisible
jn 21., pntek 12:32 #9
Vlasz mcmacko (#7) zenetre
Na j, de az ilyen 100+ rs jtkokrl van sz, s csak ltalnossgban rtam. Lehet, hogy csak 4-5 hnap de ht csald mellett tudni kell egy egszsges hatrt szabni. Persze majd ha mr a gyerkc is tolja, az megint ms lesz.
"Tu t'demandes qui j'suis ouais Un mec amer, non Juste la partie sombre du nique ta mère Sans"
[46] csavar
jn 21., pntek 10:42 #8
Valami miatt nagyon vrom ezt a jtkot. Nemrg a Yakuza Kiwami bekerlt a PS+ knyvtrba s azzal tltm ki a vrakozsi idt
Igazbl a Yakuza 6 megvteln gondolkoztam, amikor tallkoztam a Judgment trailervel s nekem is az jutott eszembe (@sQr), milyen klassz, hogy ez spinoff, mert nem fog hinyozni a nem vgigtolt Yakuzk trtnsei.
Nztem mr gameplay s trailer videkat, plusz ez a teszt is meggyztt, hogy KELL. Krds: vegyem-e megjelens napjn?
Ne hazudj, mert sszezavarod a csillagokat s kiszmthatatlan lesz a jvd! PSN ID: vjcsavar
jn 21., pntek 10:11 #7
Vlasz Invisible (#6) zenetre
Fl v / game... OMG, de j lenne egyszer a tesztelnivalk stressze nlkl rfekdni gy egy jtkra.
"This is our time to medicate..."
[5] Invisible
jn 21., pntek 10:05 #6
Vlasz ne5h (#5) zenetre
Ezrt hasznltam a minimum kifejezst . A 3-ban 123 rm volt, a 4-ben picivel tbb, arra nem is emlkszem pontosan. Az jabbakkal meg nem jtszottam, pont emiatt, mert kevesebb idm van. Sajna manapsg mr egy ilyen jtk nlam fl vet lefoglal, persze ez nem panaszkods, mert amg lvezi az ember, addig nincs gond.
"Tu t'demandes qui j'suis ouais Un mec amer, non Juste la partie sombre du nique ta mère Sans"
jn 21., pntek 9:09 #5
Vlasz Invisible (#4) zenetre
Szerintem a 70 rval mg keveset is mondtl. A Judgmentben 494 kldets van, ezek kzl n kevesebb, mint 50-et csinltam meg s azok kztt mr akad mellkes tevkenysg is a fkldetsek mellett.
I am such a B.A.
[5] Invisible
jn 21., pntek 9:03 #4
Vlasz ne5h (#3) zenetre
Ksznm a vlaszt. gy nincsen bajom a dologgal, csak ha az ember sszeszmolja, hogy hnyszor jrt mr ugyanazon helysznen... Meg ugye egy Yakuza, ha a kldetsek tbbsgt meg akarja csinlni az ember akkor minimum 70 ra/rsz. Rjttem az igazsgra! Ez a sorozat valjban egy Kamurocho Tour Guide kpz!
"Tu t'demandes qui j'suis ouais Un mec amer, non Juste la partie sombre du nique ta mère Sans"
jn 21., pntek 8:23 #3
Vlasz Invisible (#2) zenetre
Teljesen. A klnbsg taln annyi, hogy bizonyos utck s terletek mshogyan kzelthetek meg, illetve nhny zlet vagy szrakozhely lett ttervezve/tnevezve, illetve ms pletekbe be tudsz bemenni. De nagyvonalakban ugyanazt a helysznt kapod, mint egy Yakuzban.
I am such a B.A.
[5] Invisible
jn 21., pntek 8:06 #2
A Yakuzkban megszoktam mr, hogy az egyik lland helyszn Kamurocho s emiatt rengeteg az jrahasznostott plya elem. Vgl is valahol jogos, hisz a vroskp nem vltozik a valsgban sem olyan nagy lptkkel (persze 10-20 v elteltvel alakul, de fix pontok akkor is vannak a legtbb vrosban). Krdsem ezzel kapcsolatban, hogy mivel itt is az emltett vrosrsz a helyszn, mennyire szembetn ez az jrahasznosts?
"Tu t'demandes qui j'suis ouais Un mec amer, non Juste la partie sombre du nique ta mère Sans"
[33] sQr
jn 21., pntek 7:41 #1
n pont azrt szemezek vele, mert ez nem tartozik a Yakuza szriba - amivel csak rintlegesen tallkoztam. Szval j belpsi pontnak tnik.

Na elgondolkozom mg rajta. Premier vtel most gy sem mozgat nagyon, tl sok minden gylt ssze a polcon - kezd zavarni.
Twitter: sequeeer | PSN / XBL: Krdezd!
Judgment adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2019. jn 25.
Kategria: Akci/Kaland
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
7
Ami tetszett
+ Izgalmas, fordulatos trtnet
+ Kamurocho mindig tartogat valamit
+ Minsgi angol szinkron
Ami nem tetszett
- Slytalan nyomozs rszek
- Tlzsba vitt, monotonn vl harcok
- les kontraszt a f- s mellktevkenysgek kztt
Olvasi rtkels: 10 (1 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

11 | [Teszt] Judgment

Kis lps az emberisgnek, kis ugrs a fejlesztknek. A Yakuza stdi nem tvolodik el drasztikusan a kbe vsett alapoktl, a szria mellkszlnak is felfoghat Judgment aprbb vltoztatsokat eszkzl csak a gykeres mdostsok helyett.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba