[Exkluzív] Battlestations: Pacific - próbakör

Battlestations: Pacific - próbakör

elvisLaborci Gergely2008.10.09. 19:35

Mai fejjel szinte elképzelhetetlennek tűnik, hogy nem egészen egy emberöltővel ezelőtt miféle pokoli vihar dúlta végig a civilizált világot. A második világháború félelmetes csatáinak vaskarmai a földgolyó minden pontját elérték, így a Csendes óceán paradicsomi világa sem menekült a légi- és vízi gépszörnyetegek haláltáncától.

Jó hatvan évet előre ugorva az időben látjuk, hogy az emberek ma más harcokat vívnak. Jelenleg a piac a csatatér, a legfőbb hadúr pedig a pénz. Nemrég az Eidos magyar divíziójának sikerült a bravúr: 2007 első havában előrukkoltak egy több prototípuson átesett hadiszerkezettel, mely kezdetekben a PS2-es és Xbox-os csatatérre lett felkészítve, több hányattatás után pedig X360-on és PC-n talált stabil, végső platformra. Egy olyan játékot küldtek háborúba a hazaiak, mely nemzetközi szinten megállta a helyét mind a kritikusok, mind pedig a bevezetőben említett játékosok kereszttüzében. A Battlestations: Midway után kereken két évvel, 2009 első negyedévében a fejlesztőbrigád szeretné az eddig elért sikereket fokozni, mi pedig a főhadiszállásukon jártunk utána, hogy hol is tartanak az alkotómunkával.

A Battlestations: Pacific az előd által kitaposott ösvényen halad. A formula mit sem változott, a játékon munkálkodó srácok szigorúan hibridnek hívják a fejlesztésüket, amely a stratégia és akció összeolvasztásából született.

A fejlesztők egy közel béta állapotban leledző buildet prezentáltak nekünk. A nemrégiben lezajlott fókuszteszten is e pályákkal futhattak pár kört azon szerencsések, akik a válogatáson benn maradtak. Miközben Gáspár János senior designer lelkesen mesélt az eseményről, az első prezentációs pályát már töltötte is a hatalmas LCD képernyő alatt szuszogó X360. A Leyte-öböl csatáját elevenítette fel a szint, amely az amerikai kampány ötödik küldetése lesz majdan a végleges verzióban. (A fejlesztők elmondása szerint ez egyike az akcióorientált pályáknak.) Az első pillantások utáni szájtátást gyorsan követte az állak koppanása a padlón: a grafika valami elképesztő szintre lett belőve. A hullámzó-fodrozódó tengervízen a naplemente döbbenetes színjátékot produkált, de mikor az első hadihajók beértek a képbe és a kamera a részletesen kidolgozott partszakasz mellett is végigsuhant, akkor konstatáltuk, hogy az első rész óta a fejlődés nemhogy elismerésre méltó, hanem egyenesen parádés. Abszolút csúcskategóriáról beszélünk, a konzolon látott legdíszesebb játékok között lesz megjelenésekor a Pacific. Ez a fegyvertény, mint pedig tudjuk, az eladhatóság egy alapkövetelménye.

János a tényleges játékba is belevetette magát. A történelmi hűséget mi sem prezentálta jobban a megjelenő kamikaze repülőknél, melyek a valóságban is a Fülöp-szigeteknél lepték meg először a szövetséges stratégákat. Hősünk a csatahajó lövegtornyából küzdött egy darabon az önmagukat feláldozó japán vasmadarakkal, majd átvette az irányítást egy amerikai repülőgép felett, és a partokhoz érve különféle szárazföldi célpontokat támadott meg. A küldetés végén egy japán anyahajó elpusztítása volt a direktíva, mely ócskavas végül nem állta a szűnni nem akaró ólom- és torpedózáport, és szabályosan kettétört a nyílt vízen. A repkedés során olyan részletekre lettünk még figyelmesek, mint az öbölben portyázó kalózhajó, az elsüllyedt hadigép a partoknál, vagy az egyik elpusztított korvette helyén lángoló olajfolt a víz felszínén. Amint a példákból és a szintén lelkesen kommentáló Szalacsi Botond vezető dizájner szavaiból kiderült, a Pacific esetében sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek a környezet színesebbé tételére, mint a Midway fejlesztésekor.

A másik prezentált küldetés a japán kampányba engedett betekintést. Mindjárt a pálya elején egy új elem bukkant elő, nevezetesen a szigetfoglalás, mely ötlet egy új multiplayer játékmódot is szült. A stratégiai lépéseket előtérbe helyező küldetésben, a hajóink bőszen támadtak egy radarállomást, mire a parton a gyalogság is megjelent, és szépen lassan a mi szárazföldi egységeink is partnak indultak. Eközben a távolban az MI által irányított segédszárny az északról érkező ellennel csatázott. Ha egy szóval kellene jellemezni az átélteket, az epikus kifejezés szökne az egyszerű bámészkodó nyelvére. A srácok kihangsúlyozták, hogy a Pacific-ben magát a grandiózus háborút helyezték előtérbe, a személynek nincs akkora szerepe, mint az előző epizódban, bár a Midway kampányában megismert régi ismerősök most is felbukkannak majd.

Mi is mentünk természetesen egy kört a játékkal. A stratégiai nézet kifejezetten átláthatónak tűnt, a repülőgépek pedig rövid idő után már kezesen viselkedtek - a gépek repülési modellje szintén hibrid, amolyan fél-árkád - a cél a könnyű irányíthatóság, egy csipetnyi realizmussal megszórva.

Mint megtudtuk, a program összetettségét a játszhatóság javítása érdekében féken tartották, a tutorial sem lesz már annyira szájbarágós és hosszú, mint két éve, a betanulás időszaka az első pályák cselekményébe is be lesz csempészve. A nehézségi szinteket jelenleg is optimalizálják a fejlesztők, a cél az, hogy a lazább játékosok és a született tengernagyok is megtalálják a megfelelő kihívást szolgáltató fokozatot. Az achievement rendszer átgondoltságáról az tesz tanúbizonyságot, hogy 200 ötletből válogatták össze nagy nehezen a legjobbakat.

Az első rész hagyományait követve a játék multiplayer szekciójára is jelentős figyelmet fordítottak Botondék: öt multi mód várja majd a társas csatározásra váró játékosokat.

A Pacific elsődlegesen X360 platformra készül, de a hasonló fejlesztési környezet miatt a PC-t is vastagon támogatják a fejlesztők. A játék egy Core 2-es processzorral, 2 giga memóriával és egy 3.0 Shader Model-t támogató grafikus vezérlővel (6600GT-től felfelé) már prímán játszható lesz XP alatt. (Ma az SM3.0 ugye alapkövetelménynek tekinthető PC fronton.) X360-on a megjelenés időpontja előreláthatóan 2009 első negyedéve, a PC-s változat feltehetően ezzel egyidejűleg, vagy kis késéssel érkezik. Jelenleg a balanszok kidolgozásán és az optimalizáláson fáradoznak az Eidos Hungary-nél.

Az nyáron felbukkant japán nyelvű, fenemód hangulatos trailer csak a jéghegy csúcsa. A játék már most igen lehengerlően fest, a fejlődés pedig a kötelező vérfrissítéseken bőven túlmutat. A két oldal felsorakoztatása, a történelmi hűség az amerikai piacon túlnyúlva a japán játékosok szívét is megérintheti, a második világháború érájának pedig itthon Európában is nagy kultúrája van.

A Battlestations Pacific minden porcikájában magán viseli egy potenciális sikerjáték jellemzőit. Prezentáció rendben, irányítás rendben, hangulat rendben - türelmetlenül várjuk 2009 elejét.

A cikk új kollégánk, Géczy Attila (mcmacko) keze munkáját dicséri.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

1 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

3 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

6 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

7 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

9 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

9 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==