[Teszt] My Time at Portia

My Time at Portia

Gamer3652019.04.27. 20:03

Decens: tartózkodóan szép és ezért vonzó. Talán ez a szó írja a legjobban a My Time at Portiát. Egy kellemes szórakoztató játék, azoknak a játékosoknak, akik bírják a Harvest Moon vagy az Animal Crossing stílusú RPG elemekben gazdag „farmozós” életszimulátorokat. Nincs is ezekből olyan sok manapság (kivétel még a Stardew Valley), így örvendetes, hogy PC mellett PS4-re, Switch-re és One-ra is kiadták az anyagot. A játék először festményszerű dizájnjával ragadta meg a figyelmemet. Az Portia grafikailag talán nem tartozik az élvonalba, de az összhatás mégis kellemes. Tetszett, hogy a külső valójában egy olyan sztorit takar, ami egy posztapokalitikus világot és sztorit vezet fel, éles kontrasztot létrehozva ezzel.

Miután megalkottuk a karakterünket, a Portia szép lassan vezet be játékmenetbe. A hangsúly a lassún van. A Portiához türelem kell, nem lehet benne sietni, kapkodni. Először csak alapfeladatokat kell elvégeznünk. Aki nem játszott ilyen típusú játékkal, az talán úgy tudja elképzelni az egészet, mint egy olyan gyűjtögetős RPG-t, amiben van ugyan harc és sztori is, de sokáig mégsem ez kapja a főszerepet, hanem a mindennapi munka, a kapcsolatépítés a világ lakóival, és persze a felfedezés. Először csak fát és követ gyűjtünk, felújítjuk a romos házunkat, egyre több munkát vállalunk el, amikért pénzt kapunk. Ahogy haladunk előre, szépen kinyílik az egész világ, és egyre bővülnek a lehetőségeink.

Az elején a program szépen fogja a kezünket, aztán egyre nagyobb szabadságot kapunk. És nem csupán a szabadság, de a tartalom is bővül. A kötelező köröket hozza a játék, vannak minijátékok, extra feladatok, és külön kiemelném a kapcsolatépítés jelentőségét. Portia lakóival élénk interakciót kell folytatnunk, és nemcsak beszélgetni érdemes velük, hanem olyakor ajándékokat is kell adni, amivel fejleszthetjük a kapcsolati értékeket. Ha ügyesen nyomjuk a kapcsolatok fejlesztését, akkor még házasságot is köthetünk, megkönnyítve addigi életünket. A mindennapi élet és az építés fejlesztése mellett jelentős szerepet játszanak a labirintusok is. A felfedezés élménye mellett labirintusokban bányászhatjuk a legfontosabb alapanyagokat, amelyek aztán az építkezésekhez használhatunk fel. Mint említettem a harc is fontos, itt akció-RPG stílusban nyomhatjuk. A harci rendszer nem túl mély, kicsit funkcionális, de a célnak megfelel.

Egészen lenyűgözött mennyi lehetőség van a játékban. Az építkezések, a gyűjtögetések, a felfedezések és a harc összhangja rendben van. Hangulatilag pedig végig őrzi az elején megtapasztalt kedves szépségét, amiért nem csupán a grafika, de a zenék is felelnek.

A Portia ezekkel együtt is meg fogja osztani a játékosokat. Ha egyszer bejön az anyag, akkor letehetetlen, még az is lehet, hogy akár száz élvezetes órát is beleölhetünk. Mások számára azonban, akiknek nincs türelmük hozzá, hamar véget érhet az élmény. A tesztet azzal kezdtem, hogy a játék decens. Csakhogy a decens dolgok nem mindenkinek fognak bejönni. Én sokkal jobban örültem volna egy kicsit hivalkodóbb, merészebb, tökösebb megközelítésnek, ami kicsit feszesebb játékmenettel, sztorival, célra tartóbb szemlélettel párosult volna. Sokszor egyszerűen időgyilkos a Portia, mert nagyon sok mindent lehetne benne csinálni, de ugyanakkor a várható jutalom számomra nem állt arányban a befektetett idővel. Lassúsága pedig azért bosszantott, mert nagyon kevés időm van, ha nem kapom azonnal élményt vagy impulzust, hajlamos vagyok beleunni a játékokba. Szubjektíve tehát nem igazán tudott hosszú távon lekötni a Portia, nem volt velem teljes mértékben kompatibilis. De mindez semmit nem von le a játék értékeiből. Ha van időd, türelmed egy építkezős, felfedezős RPG-re, ami szép és kedves is egyben, akkor érdemes tenned vele egy próbát.

Veres Miki

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

22 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==