Hogy a Bayonetta 2 végül miért kötött ki a Nintendónál, az már jó ideje ismert tény, a sorozat szülőatyja, a második részt supervisorként felügyelő Hideki Kamiya azonban most részletesebben is írt az ügyről a Twitteren.
A második rész fejlesztésébe még a Segával közösen vágtak neki, ám a kiadó végül meggondolta magát, és úgy döntött, nem finanszírozza tovább a projektet. A Platinum Games önerőből nem lett volna képes a munkálatok befejezésére, de miután mindenképpen el akarták készíteni a játékot, kénytelenek voltak új partner után nézni.
Több kiadónál is próbálkoztak, de miután a Bayonetta 2 túlságosan nagy cím volt a benne rejlő kockázathoz képest, végül senkinek sem kellett, ezért úgy tűnt, kénytelenek lesznek végleg leállítani a fejlesztést. Ekkor azonban a Nintendo hirtelen belépett a képbe, újból neki tudtak látni a projektnek, melynek eredményeképpen 5 év munka után végre megjelenhetett a játék - legalábbis Japánban, hiszen az európai megjelenésig még hátravan néhány hét.
Kamiya hozzátette, hogy a dolgok alakulása miatt senki se haragudjon a Nintendóra, és szarkasztikusan azt is hozzátette, hogy ha valaki szeretne PS4 és Xbox One verziót, próbálkozzon náluk... és ha már ott járnak, kérdezzenek rá a Marióra és a Zeldára is.