[Teszt] Super Mario Party

Super Mario Party

kevinyCsángó Kornél2018.10.03. 15:00

Nem is olyan rég, amikor a Mario Party The Top 100 névre hallgató bájos kis minijáték gyűjtemény vizsgálatának apropójából a széria jelenét a “ha ez a csúcs, akkor ideje lenne a “csúcsonabbahagyni”” mondattal szummáztam, még nem is sejetettem, hogy ND Cube-ék már szorgosan dolgoznak azon, hogy ezt most nagy mea culpázások közepette visszavonjam. Jól van, jól van, oké, mea culpa, mondjuk ki már így az elején: a szuperedik hatványra emelt Mario Party egészen kellemes lett.

De hol lehet egy ilyen régi, sok szempontból avittas és valljuk be: erősen túltolt sorozatot hatványozni? Leginkább úgy, hogy a Super Mario Party igyekszik átugrani a saját maga által felhúzott korlátait, ahol pedig erre nincs alkalma, ott azokhoz a megoldásokhoz nyúl vissza, ahol a legjobban tudott működni.

Korlátugrálás? De hisz ez egy társasjáték! Mi a franc, feltalálták a gömb alakú dobókockát? Nem. A Super Mario Party kikacsintgatásait sokkal inkább úgy tudnám leírni, hogy megpróbálja a társasjáték milliőt kicsit szabadabb szellemben megközelíteni. Hisz ez mégis csak egy videojáték, a saját (jóval tágasabb) korlátaival - miért ne implementálhatná egy-egy próbálkozás erejéig az itt bevált megoldásokat a partiba?

No, megijedni azért nem kell: nincs benne Battle Royal meg furmányos szabályokkal ellátott jRPG rendszerek, csupán annyi, hogy a némileg statikus társasjáték átadja a helyét egy-egy jóval dinamikusabb szisztémának. Például a River Survival mód, melyben társainkkal egy csónakban evezve raftingolás közben keverdünk bele mindenféle minijátékokba vagy a Partner Party játékmód, ahol az asztalon a kötött útvonalak helyett amolyan sRPG-s megközelítéssel (ahányat dobtál, annyit mehetsz bármerre) dobja fel a formulát.

Apróságok, de abszolút jól működnek. Hosszú évek (és jónéhány öncélú rókabőr) óta először érzem úgy, hogy tényleg kreatív elmék tervezték a játékot. Olyanok, akik talán játszanak is vele, nem csak megkomponálják, majd odaborítják a nagyérdemű elé, “nesztek, majd Mario úgyis eladja” felkiáltással.

Emellett pedig a régi receptekhez is gondos, válogatós kézzel nyúltak az alkotók: nincs több “együtt autókázunk a minijáték naplementébe” marhaság meg “only amiibo makes it possible” - ami a régi Mario Party-k sava borsát adta, a kompetitív társas, azaz a csillagok módszeres elorozása a többiek orra elől - erre van szükség kérem, ha már mindenképp hagyományokat akarunk őrizgetni. Aztán hadd pusztuljanak a barátságok - már ha egy barátságot egy ilyen tönkre tud tenni, azért nem is kár.

De mit érne az egész hercehurca, ha a minijátékok nem volnának élvezetesek, de szerencsére erről szó sincs. Nem mondom, hogy nem hordott jobban dizájnolt kompozíciókat a hátán videojáték-világ, de a kazuár-hácé tengely teljes spektrumának igazán nehéz egészében megfelelni. Maradtak tehát a jól bevált pick up and play szellemiségnél, ami teszi a dolgát, a zseni gameplay bravúrokat pedig továbbra is más Nintendo játékokban kell keresnünk. A minijátékok nagyban építenek a JoyCon-ok mozgásérzékelőire, mégpedig egész jól: nem érezzük azt, hogy ránk van erőszakolva egy öncélú techdemo, csak azért hogy lássuk: ilyen is van a tarsolyban.

Nem hittem volna, pedig tényleg ez a helyzet: a Mario Party széria hosszú elpazarolt évek után, bár óvatos léptekkel, de szintet lépett. Végre igazán jól működő újítások egészítik ki a sorozat legjobb elemeinek díszcsokrát. És bár a minijátékok tekintetében úgy érzem, van még odébb, az irány jó: valahogy így kell csinálni Mario Party játékokat 2018-ban.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

59 perce

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

17 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==