[Teszt] Fire Emblem Warriors

Fire Emblem Warriors

mcmackoGéczy Attila2017.10.30. 14:00

Ha Omega Force, akkor musou, és végtelen-féktelen hentelés, darálás, ezres nagyságrendben elhulló ellenfelek, és távolkeleti stílusba mártogatott melodráma. A formula ezerszer bevált már, és a Dynasty/Orochi sorozatok gyengülése után új irányt váltottak a készítők. A friss recept nem csinál mást, csak az eredeti darálós alapokat rázza össze különböző műfajokban lavírozó franchise-ok bevonásával. Ilyen volt a Dragon Quest, az Arslan, a Berserk és a Zelda sorozat musou-sítása, ahol nem csak a látvány lett átszkinezve, hanem az eredeti sorozatok tipikus jellegzetességeit is sikerült a játékmenet részévé tenni. Ezzel a húzással, azt mondhatjuk, hogy a laposodó műfajt sikerült felrázni, tökön ragadni, és új magasságokba emelni.

Ezt a trendet folytatja a Fire Emblem Warriors is, amely a nintendós keresztező-vonalat viszi tovább, mind Switch, mind pedig 3DS platformokon. A teszt elején leszögezzük: nekünk a 3DS változathoz volt szerencsénk, de alapvetően ugyanaz a két játék a két masinán - a portból eredeztethető limitációkat pedig megpróbáljuk a helyén kezelni a cikk későbbi részeiben.

Miben próbáltak Omegáék és Team Ninjáék újítani, amikor megkapták a kiotóiak egyik legizgalmasabb IP-jét? Hát összehozták a szokásos hadseregtizedelős vagdalkozást a Fire Emblem stratégiai játékmenetével! Azaz, a fő karaktereket, hősöket pause módban a térképen úgy igazgathatjuk, és úgy rendezhetjük, ahogy az eredeti FE játékokban is szoktuk. És kiemelt szerepet kapnak a különböző ellenfél spawn-pontok, a térképen szétszórt bázispontok, terepmódosító lehetőségek (pl. függőhíd leengedése), torlópontok stratégiai kezelései is. Persze az alapok, a gyökerek változatlanok, úgyhogy kellemes harcrendszerrel, szofisztikált, és mély kombórendszerrel van felvértezve a program, amit további okosságokkal dúsítottak fel a japán fejlesztők.

Ilyen apróság, és nagyon fontos adalék, hogy az alap fegyvereket kő-papír-olló rendszerben lehet egymásnak ütköztetni. Ezt persze speciálokkal tovább lehet fokozni, valamint azzal a lehetőséggel, hogy a játékban szereplő hősök akár össze is foghatnak egymással. Na ilyenkor egy-egy speciál elsütése után kő-kövön nem marad majd a terepen, és csak úgy hullanak az ellenfelek mindenfelé. Aztán ott van a fejlesztési rendszer, amely a szokásos szintlépésen felül komoly extra rétegeket tartalmaz. Ilyen például a különböző címerek megnyitásának lehetősége, ami praktikusan a skill-fa helyi megfelelője. Ezekkel a támadási, védekezési és egyéb speciális képességeink is fejleszthetőek, természetesen pénzmag és a menet közben összekaszabolt alapanyagok segítségével. A menetfelszerelést is váltogathatjuk hőseinken, sőt, egyes fegyvereken további fejlesztések eszközölhetőek. A táborban ezen felüli lehetőségek is várnak ránk (pl. hőseink szintlépésének pénzért történő upgradelése), amelyek a harcosaink finomhangolásának, saját játékstílusunk kialakításának lehetőségét is fokozzák.

Persze ez egy kicsit feleslegesnek is tűnhet, ugyanis a nehézség nagyon-nagyon alacsony meredekséggel növekszik, így gyakorlatilag könnyen hozzáférhető, könnyen tanulható szisztémát kapunk a pénzünkért, amelyek egy része akár feleslegesnek is tűnhet. Más részével pedig sajnabajna problémák akadnak. Ilyen például a terepen kószáló hősök menedzselése, ami lényegi része a Fire Emblem élménynek, és nem meglepően, sokszor hoz vicces és hasznos fordulatokat. De a "támadó" státuszba állított, AI által vezérelt hősök sokszor nyitott szájjal szaladnak bele a kakiviharba, így kifejezetten fájó, ha az ember a buta mesterséges intelligencia miatt veszíti el az egyik kedvenc hősét. (Megfelelő "trú" beállítások mellett ráadásul az elhullott hősök örökre pihenőre vonulnak.) Persze ha defenzívre állítjuk az AI-t, akkor meg alig halad előre a pálya, és nincs esélyünk az egyes mellékküldetések teljesítésére, mert még "nem tartunk ott" a terep felszántásával. Ezt a jelenséget persze a menedzselgetéssel felül lehet írni, de ha már viselkedésmintákat adhatunk a saját embereinknek, jó lenne ezt menet közben, akár finomabban is kezelgetni.

A másik fájó pont a grafika minősége, ami bizonyos szempontból még akár impresszív is lehetne, de az összkép alapvetően problémás. A New 3DS hardvere (mert hogy csak ezen fut a program) durván, nagyon durván le van maradva a Switch, vagy akár az átlag mobiltelefon hardvertől, és ez egy musou játék esetében hatványozottan előjön. A hátterek laposak, mosottak és rondák, a karakterek hihetetlenül egyszerű modellekkel működnek, a látótávolság pedig siralmas. Ez azt jelenti, hogy a figurák egy része hol eltűnik, hol feltűnik, a távolban a köd effekten átlátszik az égbolt (ez egy hosszú épületfolyosón elég röhejes látképet tud eredményezni), a felbontás pedig csak fokozza a messzi dolgok mosottságát, és a 3D effektekről is le kell mondanunk. A Hyrule Warriors esetében nyerő volt, hogy sokkal színesebb-élettel telibb környezetben játszódott a móka, most már ennek sem örülhetünk - a kékes-barnás színkombináció kifejezetten rányomja a bélyegét a vizualitása. Egyes ellenfelek felbukkanása, vagy a harcok extrém durvulása a képet is lelassítja, bár nem annyira, mint a Zeldás darabolósdinál. A játék New 3DS-en nem frame drop megoldással operál a heves jeleneteknél, hanem fix FPS értékek mellett lassul be az akció, mintha rágógumiba lépne a GPU.

Ennyi rettenet mellett mégis döbbenetes, amit a japánok letettek az asztalra, révén az elmaradt hardverrel bíró kis gépnek rengeteg feladata van egy ilyen játék renderelésénél. Úgyhogy ha az ember szakmailag nézi a kompromisszumok összességét, mindnen összeáll, és feldereng egy különösen kemény optimalizálási háttérmunka képe. Ezzel egy fokkal elnézőbbé is válunk a lapos prezentációval szemben, és inkább a korrekt részekre fókuszálunk: a remek átvezetőkre, a húzós animációkra, a karaktermodellekre, a pixel-art kikacsintásokra és a komplexitása ellenére is átlátható felhasználói felületre.

Sajnos a sztori sem túl erős: egy új történetvonalat mosnak össze a készítők a Fire Emblem legendárium hőseivel, így az egész forgatókönyv egy jó nagy rajongói kiszolgálásnak tekinthető inkább, mint egy komoly írói erőfeszítésnek. Viszont aki nincs képben a közelmúlt FE megjelenéseivel, az egy újabb JRPG kliséhalmot fog látni, a szokásos animés ökörségekkel, gyerekes karakterekkel és furcsa angol szinkronnal. Öröm az ürömben: a készítők ingyenes DLC-ként tették elérhetővé a japán szinkront, ami egy masszív csomagként települ az eleve vaskos, közel két gigás alapjáték mellé.

A Fire Emblem Warriors nagy erénye, hogy a musou műfaj száraz kaszabolását, ügyesen dobja fel sajátos crossover elemekkel. A harc érzete továbbra is szuper, a pályák sokrétűsége, a menet közben átalakuló dinamikus missziók simán rajtatartják az embert a játékon. Még akkor is, ha 4-5 óra után a rutinok tényleg rutinszerűvé válnak, és a sztori egy Fire Emblem-közömbös játékos számára végig képtelen érdekessé válni. A 3DS prezentációs gondjaival sajnos nem lehet mit kezdeni, ha valaki korszerű látványt szeretne kompromisszumok nélkül, akkor érdemes a Switch változatra ránéznie. Egyébként pedig éljen az új Nintendo-Omega Force crossover, várjuk a további műfajkeverős ujjgyakorlatokat!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

7 perce

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

7 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

1 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

3 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

4 napja
13

Heti megjelenések

5 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

7 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

8 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

9 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==