Tíz éve készül a Duke Nukem Forever

lovas2007.04.27. 13:55

Játékipari viszonylatban hihetetlen, de igaz: kereken 10 esztendővel ezelőtt hallatott magáról először a Duke Nukem Forever. Azóta váltott pár kiadót, grafikus motort és egy komplett fejlesztői stábot, a megjelenés azonban még most is várat magára, ki tudja meddig.

Persze a DNF egy évtizedes története érdekes és komikumba illő fordulatokban nem szenvedett hiányt, többek között 3D Realms fejének, George Broussard nyilatkozatainak köszönhetően. Pedig az 1997-es bejelentéskor minden olyan nagyszerűnek tűnt, még abban az évben felbukkant az első screenshot is a PC Gamer novemberi számában, roppant meggyőző képet adva a Quake II engine-nel hajtott játékról. Scott Miller prezident akkor azt nyilatkozta, hogy a Duke Nukem Forever 1998-ban fog megjelenni.

Aztán a 98-as E3-on debütált az első, ingame jelentekkel tarkított trailer, néhány hónappal később azonban a 3D Realms a Quake motor helyett inkább az Epic féle Unreal engine mellett döntött, ezzel szándékoztak kihozni a játékot. A döntés ellenére mindenkit biztosítottak arról, hogy a munkálatok mindössze néhány hónapot vesznek majd igénybe, így 1999-ben már vissza is térhet Duke. Nem így lett. A következő esztendőben jött az újabb engine-váltás, az Unreal motor továbbfejlesztett verziójával dolgoztak tovább a 3DR derék emberei, ez pedig újabb kiadós halasztást jelentett. Eközben a Gathering of Developers vállalta magára az ekkor már 2001-re csúszott játék kiadását, majd a 2001-es E3-on debütált a Duke Nukem Forever második trailere, amely mindenkit optimizmussal töltött el.

A remény azonban hamar elszállt, miután a Gathering of Developers 2001 augusztusában becsődölt, a játék sorsa pedig ismét bizonytalanná vált. Raádásul a 3D Realsm vezetése megvált szinte a komplett stábtól, a DNF 95% pedig százaléka a kukában landolt. A munka tehát kezdődhetett előről, Unreal Engine 2-vel, miközben a Take-Two szerezte meg a szükséges kiadói jogokat. Jeffrey Lapin, a kiadó vezetője 2003 elején már örömmel jelentette, hogy még abban az évben megjelenhet a várva-várt FPS, George Broussard azonban erre csak annyit reagált a Shacknews-nak adott interjújában, hogy "Take Two needs to STFU imo". Azaz tömör és szolid fordításban: "A Take Two-nak be kéne fognia a pofáját". Lapin-ra hatottak a mély szavak, néhány héttel később azt nyilatkozta, hogy konzultált a 3DR illetékeseivel, akik 2004-re vagy 2005-re ígérik a munkálatok befejeztét.

A következő állomás 2006, Broussard most éppen azt cáfolja, hogy a Duke Nukem Forever Doom 3 motort fog használni, egyúttal megerősíti, hogy emberei az utolsó simításokat végzik a projekten. A kiadó közben kezdi elveszíteni a türelmét, június magasságában 500.000 dollár prémiumot ígér a 3D Realms-nak, ha még 2006-ban elkészül a játék. Broussard természetesen ezt sem hagyta szó nélkül: "Soha nem fejeznénk be egy játékot idő előtt. Még 500.000 dollárért sem".

2007 sem maradt fejlemények nélkül DNF fronton. Az év elején a 3DR újabb fejlesztőket keresett a projekthez, miután még mindig akad tennivaló a Duke Nukem Forever háza táján. Pár héttel később, március végén Scott Miller sopánkodva szólal meg a stúdió részéről, elismerve, hogy alaposan elcseszték a fejlesztést, minek következtében mostanra már az egész ipar rajtuk röhög. Ennek ellenére reménykednek abban, hogy a DNF még sikeres lehet, elsősorban annak neve miatt. Múlt héten azt is megtudtuk, hogy a PC Gamer júniusi felvonása friss információkkal jelentkezik a játékról, Broussard azonban ebbe is belerondított, kétségbe vonva a lap hitelességét, miután őket hivatalos formában senki sem kereste meg.

A Duken Nukem Forever kerek egy évtizedes története lassan egy novella terjedelmével vetekszik, mint láthatjuk, s nagy összegben mernénk rá fogadni, hogy újabb fejezetekben sem lesz hiány. Például a PC Gamer következő számának megjelenése után.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

2 órája
253

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

14 órája
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

1 napja
4

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

1 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

2 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

2 napja
35

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

2 napja
8

Heti megjelenések

3 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

3 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

3 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

4 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

6 napja
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

6 napja
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

6 napja
37

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

7 napja
5

Hail to the Rainbow

7 napja
2

Bejelentések hét közepén - ez történt szerdán

Benne: Mariachi Legends, Kingdom’s Return: Time-Eating Fruit and the Ancient Monster, Hell Let Loose: Vietnam, R-Type Dimensions III, Lucid Falls, Scramble Knights Royale, UN:Me, Frog Sqwad, Microsoft Flight Simulator 2024.

7 napja
1

Marvel Cosmic Invasion

8 napja
7

Szivárgások jobbról-balról – ez történt kedden

Benne: Resident Evil Requiem, Assassin's Creed Black Flag Resynced, Divinity, Wholesome Snack, Showgunners, Skyrim Anniversary Edition, TMNT: Splintered Fate, Frosty Mini.

8 napja

Anno 117: Pax Romana

9 napja
3