Patrice Désilets közelmúltbéli (és újbóli) kirúgását követően még csak valószínűsítettük, hogy az általa dédelgetett 1666 szintén a kukába végezheti, most pedig kiderült, hogy nem jártunk messze a valóságtól: a Ubisoft határozatlan időre leállította a projekt fejlesztését.
A kiadó üzleti jelentése kapcsán megtartott konferencián a Ubisoft elnöke, Yves Guillemot elmondta, hogy több mint két hónapig egyeztettek a játékról a dizájnerrel, ám nem jutottak egyezségre a fejlesztést és a menedzsment feladatokat illetően sem, így befagyasztották a munkálatokat.
A Superannuation értesülései szerint az IP jogai Désilets-hez kerülnének, ha a Ubisoft lelőné a projektet, így könnyen lehet, hogy ezért választotta a kiadó a fenti megoldást - miután csak felfüggesztették a munkálatokat, ezért az 1666 stílszerűen a fejlesztői pokolba került az eredeti tulaj helyett. Kérdés, hogy kikerül-e onnan valaha...