[Előzetes] Ghost Recon Wildlands - Bétateszt

Ghost Recon Wildlands - Bétateszt

ne5hVáradi Dániel2017.02.07. 19:00

Lelkes fejlesztői kommentárral fogadott minket a Ghost Recon Wildlands béta első pár perce, ahol gyorsan sikerült megalapozni a hangulatot a zárt próba során várható kihívásokhoz. A bevezető arra is jó volt, hogy a kezdeti várakozásiankat is némiképp feljebb tornásszák.

Ezek után folytatódott a bevezetés egy rövidebb áttekintő videó formájában, ahol megismerhettük a játék küldetéssorozata mögött húzódó történeti szálat, melynek keretében a Santa Blanca kartell elég komoly befolyásra tesz szert Bolíviában, majd az egész dél-amerikai kontinensen. Végül, ahogy az ilyenkor lenni szokott, már a jó öreg USA-t is veszélyeztetik, ezt pedig az ország derék vezetése nem hagyhatja annyiban. Bevallom, az átvezető alatt kicsit Homefrontos érzések fogtak el, amikor az underdog (szép magyar kifejezéssel élve) nemzet komoly, világviszonylatban is jelentős hatalomra tesz szert és odáig jut el, hogy a jó öreg Sam bácsit fenyegeti.

A Divisionhöz hasonlóan első lépésként itt is egy karakterkreáló fogadja a játékost. Hatalmas pozitívum, hogy emberünk végre képes a beszédre, ráadásul nem csak az átvezetők alatt, hanem a játék során is folyamatosan megy a duma a csapat tagjai között. Ebben mindenképpen sikerült előrelépniük a Ubisoftnál.

Gyorsan túlesek az egyik leglátványosabb kérdésen. A játék jól néz ki. Komolyan. Még az ismert Ubisoft downgrade mértékkel nézve is. A látótér hatalmas, mégis igyekeztek a lehetőségekhez mérten részletesen kidolgozni a karaktereket, helyszíneket és textúrákat. Nyilván nincs értelme párba állítani egy jóval lineárisabb játékkal, de pédául a szintén házon belül készült Divisionnel szemben pont az említett látótér miatt maradhat néhol alul. Ezen kívül az időjárás is változatosabb, a döntő többségben domináns napsütést könnyen válthatja borult, felhős ég, esetleg futózápor, ami még ha nem is mutatkozik meg jelentősen a játékélményen, legalább hősünk ruháján meglátszik az eső.

Jöjjenek a küldetések és az open world jellegből fakadó szokásos apróságok. Utóbbinál ezúttal is visszatérnek a Ubisoft védjegyévé vált különböző és megannyi gyűjthető tárgyak, melyek a fejlesztéshez, a küldetésekhez vagy a fegyverarzenálunkhoz adnak hozzá. Ezekhez külön tetszett, hogy nem a szokásos toronymegmászós-szinkronizálós mechanikát hívták ismét életre, hanem a helyiektől szerezhetünk információt az egyes területeken fellelhető cuccokhoz, vagy dokumentumok felkutatásával deríthetjük fel a környező települések kincseit.

Az igazi pofon azonban a küldetések során éri az egyszeri játékost. Kezdésképp itt van az a megmagyarázhatatlan fejlesztői döntés, hogy a járművek 90%-a (még a kartelltagok által használt Pagani Zonda is) nagyjából 30 km/h-ra van korlátozva, ami új értelmet ad az autós üldözés fogalmának. Persze az NPC-k által vezetett kiszuperált szedánok gond nélkül zúznak le minket a főútról, ha úgy érzik, akadályozzuk őket, miközben mi az aszfalt szélén baktató kecskepásztorral versenyzünk életre-halálra.

Elismerő piros pont, hogy a fegyvereknél célzáskor válthatunk FPS és TPS nézet között, illetve előbbinél még azt is megváltoztathatjuk, milyen közel legyen hozzánk az irányzék, ezáltal a legkevesebbet kitakarva a képernyőből. Az viszont már mindenképp egy ordas nagy fekete pontért kiált, hogy a lépten-nyomon hangoztatott taktikus játékmenet bizonyos elemeit eléggé vérszegényen sikerült implementálni a játékba. Kezdjük mindjárt azzal a ténnyel, hogy a csapatunk tagjainak nem tudunk egyedi utasításokat adni, csak az egész osztagnak dirigálni. Ráadásul az elérhető parancsok imerülnek a Lőjj-Menj oda-Maradj-Gyere ide kvartettben. A dolog csak azért zavaró, mert az AI társak ugye különböző fegyverekkel és felszerelésekkel segítenek minket, viszont a fent leírt probléma miatt például nem tudjuk a mesterlövésszel távolról leszedegetni az ellenfeleket, ha két másik segítőnk beront, hogy közelről intézzen el mindenkit, mert ugye ők is azt a parancsot kapják, hogy hát lőni kéne.

Itt viszont még nem érnek véget a furcsa fejlesztői döntések. A továbbiakban szót kell ejteni a fedezékrendszer kiherélt megvalósításáról is. Ennek lényege, hogy a tereptárgyak mögé le tudunk ugyan guggolni vagy ha úgy tartja kedvünk, akár hasra is vetődhetünk, viszont a zsánerből ismerős fedezékhez tapadás valahogy kimaradt a Wildlands-ből. Ez önmagában még nem is lenne akkora probléma, idővel csak alkalmazkodnánk hozzá, ha már a fejlesztők ilyen unorthodox metódusokat használnak. Az viszont komoly mértékben tetőzi a problémákat, hogy a TPS-ekből ismerős váll feletti kameraváltást (amikor az operatőr a jobb vagy bal vállunk felett pásztáz) a játék önmaga váltogatja tőlünk függetlenül. Manuálisan visszaállni a normálisnak mondható jobb váll feletti állapotra több mint nyögvenyelős. El lehet tehát képzelni, hogy egy ház sarkán való kihajolás mennyire is embert próbáló feladat, miközben ügynöknük nem akar hozzátapadni a vakolathoz, mert összekoszolná a terepmintás pulcsiját, közben rádaásul a cameraman meg persze hogy rossz oldalról veszi az eseményeket.

A fentiekből a magam részéről azt vontam le következtetésnek, hogy a Ubisoftnál ez az egész buli egy burkolt célzás. Rávezetés és alsó hangon kicsit kényszerítés, hogy márpedig te ismerősökkel játsszad már ezt a játékot, kéremalásan'. És való igaz, ha nem a zokni AI társakkal kommandózunk, lényegesen egyszerűbb a helyzeteket lereagálni, hiszen ilyenkor csak a fentebb már részletezett kamera- és fedezékproblémákra kell figyelni. Továbbá az is a fenti koncepciót sugallja, hogy az egyébként szerteágazó fejlesztési rendszernél a lőfegyverek elég minimális fejlesztési ágat kaptak, és a megnyitható képességek is inkább csak a pontosságra és egyéb passzív bónuszokra hatnak, nem fognak belőlünk Rambót csinálni. Sokkal dominánsabbak a különféle taktikus megközelítést preferáló fejlesztések, mint a drónunkhoz (ja, mindenki saját drónt kap) elérhető megannyi tuning.

Meglehetően vegyes érzelmekkel távoztam a hétvégi bolíviai bevetésből. Látszik, hogy a Ubisoftnál keresik a változást a korábbi játékokhoz épest, az viszont már aggasztóbb, hogy ennek milyen ára van. Mert a béta tapasztalatai alapján ez most annyit jelent, hogy ismerősök nélkül nem lesz értelme elindulni a déli félteke felé. Ha viszont ezt a nehézséget sikerül leküzdeni, még egy élvezetes élménnyel is gazdagodhat az ember. A teljes verzió hosszas elemzése után majd ez is kiderül.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

22 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==