[Teszt] Zen Pinball 2: Bethesda Pinball

Zen Pinball 2: Bethesda Pinball

mcmackoGéczy Attila2016.12.30. 09:26

Gyakorlatilag nincs olyan Zen Pinball 2 / Pinball FX 2 teszt, amelynél a szubjektív lelkesedésem visszaszorítására ne kellene extra energiákat fektetnem. A srácok ritkán hibáznak, akkor is legfeljebb csak apróságokat lehet felróni a újabb asztalcsomagok kontójára. Most sincs ez másképp, a Bethesda Pinball ismét egy ambiciózus, nagyszabású vállalás, amely mindkét feladatát maximális elhivatottsággal teljesíti. Egyrészről itt van három nagynevű franchise, amely jellegzetességeit megfelelő értelmezésben kell átültetni egy flipperasztal díszleteibe. Másrészről pedig két szerepjátékot és egy FPS alapvetést kellene átültetni a flipper játékszabályaira.

Jelentjük, a vállalást sikeresen elvégezték a srácok. Mi több, a Bethesda Pinball ismét egy olyan csomag lett, ami nem csak a kitűzött célokat teljesíti, de ismét benne van az a többlet energia (kicsit pátoszosan szívnek és léleknek is mondhatnánk ezt a dolgot), amely a flipperrajongót és a feldolgozott játékok fanatikusának képét is rávetíti a virtuális plexi alatti géplabirintusokra.

A mostani pályacsomagból instant kedvenc lett a Doom, bár a régi játékot is megidézi, de természetesen a 2016-os akcióorgia jelenti a tényleges alapját. A leosztás hihetetlen dolgokat présel bele egy flipperasztal lehetőségeibe. Van fegyverválasztás. Érted, egy flipperjátékban fegyvereket, lőszert, HP-t és páncélt lehet összeszedni! Aztán ott a forgólemezes „pit”, a mini asztal a rúnákkal, és az összes rámpa, amelyek csak úgy szomjazzák a kombókat. Természetesen harcolunk felbukkanó ellenfelekkel is, a missziók során pedig a poklot is megjárjuk, hogy végül legyőzhessük a méretes cyberdemont. A pontszerzés jutalomérzetének szempontjából itt érdemes indítanunk a Bethesda-csomaggal, mert a skillshotokkal és az utolsó küldetés kiválasztásával idejekorán magas pontra tornászhatjuk a mutatót - ám vigyázzunk, az oldalsó csatornákon hamar lecsurog a laszti, ha nem vagyunk résen. Pláne érdemes a Nightmare fokozatra is ránézni, amely a magasabb pontszámok csábítása mellett a ballsave lehetőségeket elveszi a repertoárból.

A második kedvenc a Fallout, amely a szokásos poszt-apokaliptikus hangulat megidézése mellett már mindjárt az elején a karaktergenerálás lehetőségével indít. Érted, egy flipperjátékban karaktergenerálás! És a sor csak folytatódik a későbbiekben. Gyűjtögethetünk bobblehead figurákat, a rámpák segítségével missziókat teljesíthetünk, a különböző frakcióknak segíthetünk, sőt az összekapart kupakok segítségével még a boltban is vásárolhatunk magunknak mindenféle okosságot, amivel a karakterünk állapotán fejleszthetünk. Sőt a VATS rendszer is felbukkan, és a sugárzásnak is fontos szerepe lesz. Jól olvassátok, még mindig egy flipperjáték keeretein belül vagyunk, és ezt a komplexitást úgy érik el a készítők, hogy a leosztás egy jóval szűkebb, mondhatni intimebb méretű pályát kínálnak nekünk, mint például a hosszúkás Doom esetében. Imádnivaló pálya, annyi részlettel, ami sok-sok játék után is rengeteg meglepetést tartogat majd. Tudom nem nagy dicsőség, de az első bang back-emet is ezen a pályán sikerült összehozni. (Kacsint!)

Egy újabb őszinte vallomással kell folytassam: a Skyrim asztallal töltöttem eddig a legkevesebb(nek tűnő) időt. Egész egyszerűen azért, mert kifutnék időben a teszt aktualitásából, ha kellő mélységben akarnám kibontani és fejtegetni a Skyrimből előcsalható megannyi részletet. Természetesen jó néhány szárnypróbálgató kör után is egyértelművé válik, hogy az egyik legvaskosabb Zen asztallal állunk szemben, ahol a takaros pálya megannyi tennivalót rejt egy olyan karakterrel, akinek a fejlődését visszük magunkkal a meccsek során! Érted, egy flipperjátékban körökön keresztül tápolható karaktert csinálhatsz! Legyen nappal vagy éjszaka, a különböző (választható) karakterosztállyal felvértezett avatárunkkal kismillió (kissé repetitív) feladatot vagy harcot vállalhatunk. Így közelebb kerülünk majd a sárkányokhoz is, akik természetesen itt is a Skyrim-kánonnak megfelelő szerepkörben tisztelegnek.

Mint azt általában megszokhattuk, a látvány frenetikus - az eredeti látvány-asseteket ügyesen használják a grafikáért felelős munkatársak, de egy olyan (ritka) Zen csomagról beszélünk, ahol az audio részletek is teljesen a helyükön vannak. Egyik pályán sem akartam lekapcsolni a zenét, vagy a beszólásokat - ahogy az általában egy idő után bekövetkezik. Persze a minőségi források itt is sokat nyomnak a latba, de ezeket sikerült most kifejezetten jó érzékkel felhasználni.

Csodálatos próba ez a csomag a flipper műfaj lehetőségeinek kiszélesítésére. Ezek után tényleg úgy érezhetjük, hogy semmi sem lehetetlen a stúdió munkatársainak; tétován várjuk, hogy milyen ötletekkel fog még előrukkolni a budapesti istálló. A jelenlegi csomagnak csak egy komolyabb problémája van: már-már túl komplexnek tűnhet a kihívás egy kezdő flipperesnek. így akármennyire is szeretné egy nyeretlen Bethesda rajongó belevetni magát a kedvenc szerepjátékainak Zen-feldolgozásába, előtte ajánlott lehet némi gyúrás egy-egy szimplább asztalkészlettel, hogy legalább az alapok meglegyenek a laszti tudatos terelgetéséhez!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

19 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==