A híres fantasy-író és az Eidos Interactive elnöke, Ian Livingstone nemrégiben Indiában népszerűsítette a Crystal Dynamics új játékát, a Tomb Raidert, ahol a következő generációról, azon belül is a fizikai értékesítés és a digitális disztribúció jövöjéről is beszélt.
Livingstone szerint egyelőre nem kell tartani attól, hogy a digitális értékesítés végleg felváltja a dobozos játékokat.
"Egyelőre nem lesznek elhagyva a dobozos játékok. Úgy gondolom, hogy a következő generációs konzolok - a PS4 és az új Xbox - annak ellenére rendelkeznek optikai meghajtóval, hogy nem is feltétlenül lenne erre szükség. A sávszélesség még nem tart olyan szintén globálisan, ami a digitális disztribúció kizárólagosságát indokolná."
A nyilatkozat igazán érdekes része azonban csak ezután következett, Livingstone ugyanis alátámasztani látszik azokat a pletykákat, melyek szerint az új Xbox blokkolni fogja a használt játékokat, és állandó internetkapcsolatot fog igényelni.
"Inkább a középutat választották. Az új Xbox állítólag állandó internetkapcsolatot igényel majd, a lemezek pedig nem fognak működni egy másik konzolon, ha egy játékos már használta őket. Szóval úgy gondolom, hogy az ezt követő generáció már kizárólag a digitális terjesztésre fog építeni."
Az "állítólag" szócska persze ott van, így semmiképpen sem vehetjük megerősítésnek Livingstone szavait - minden esetre fura lenne egy ennyire jelentős iparági személy esetében, ha ilyen erős feltételezésekre támaszkodna.