[Teszt] Eagle Flight

Eagle Flight

WarhawkLusztig Zsolt2016.11.02. 09:00

2016 a VR éve! Vagy… legalábbis bizonyos szempontokból. Hogy mennyire lett és lesz meghatározó, az továbbra is olyan kérdés, melynek válaszát vérmérséklettől, rajongási foktól (és egyeseknél valószínűleg az ingyenjáték-áramszámla ráta aktuális szintjétől) függően lehet megválaszolni, de az megmásíthatatlan tény, hogy legalább megjelentek és megvásárolhatóak az első eszközök. Sőt, nem csak megjelentek, de látszólag olyan mennyiségű vásárlót értek el (vagy olyan jól elhitették, hogy el fogják érni), hogy lassan azok is bepróbálkoznak egy-egy játékkal, akiknél a lelkesedést rég leváltotta a jéghideg üzleti érzék: igen, a nagy kiadókra gondolok. Közülük is az Ubisoft tűnik a legbátrabbnak, akiknél négy, a virtuális valóságot kihasználó játékon dolgoznak / dolgoztak, ezek közül az első fecske meg is érkezett, ő lenne az Eagle Flight.

Pontosabban nem is fecske, hanem sas, mivel a cím tökéletesen leírja a játék lényegét: egy sasmadár tollai közé bújva lehet majd repkednünk benne. Persze nem is az Ubisoftról beszélnénk, ha ezt nem egy sandbox játék keretei között tehetnénk, rakás összegyűjthető biszbasz közepette, több tucatnyi küldetésen keresztül. Az Eagle Flight Párizsban játszódik az emberek uralma után valamennyivel. Hogy az eredeti lakosok hova tűntek arról nincs információ, azonban kellően régen leléptek ahhoz, hogy buja növényzet fedje be a várost és látszólag az állatkert kapuját is nyitva hagyták, mert mással nem igazán lehet magyarázni a zebrák és egyéb egzotikus állatok jelenlétét a városban. Mi egy újszülött sasként kezdünk és fokozatosan tanuljuk meg azokat a dolgokat, melyeket ezeknek az állatoknak tudniuk kell, mindegyiket egy-egy újabb küldetés keretein belül.

És ezzel el is érkeztünk az Eagle Flight legnagyobb problémájához, ahhoz, amit az ornitológusok már jó ideje tudnak: a sasok összességében eléggé unalmas állatok, nem csinálnak túl sok mindent. Ez pedig hűen tükröződik a játékban is, szerintem egy kezemen meg tudom számolni a feladatok fajtáit és abban se vagyok biztos, hogy minden ujjamat használnom kellene. Van egy „repülj végig ezen az útvonalon időre” típus, aztán ennek gyűrűkkel súlyosbított változata, illetve néhány olyan, ahol harcolnunk kell. Ez az a pont, ahol kicsit elengedjük a biológia kantárát, sasunk ugyanis gyilkos sikolyt tud „kilőni”, amivel szét tudja pukkantani az ellenséges madarakat. (Ez egyébként akár meg is magyarázza az emberek hiányát - én se élnék olyan helyen, ahol rám kiált egy madár és lufiként szétdurranok…) A feladatok majdnem mindegyike időre megy, minél gyorsabbak vagyunk, annál többet kapunk meg a maximálisan elérhető három csillagból. A több csillag több pályához enged hozzáférni, ahol még több csillagot szedhetünk össze és így tovább. Nem a legizgalmasabb rendszer, az biztos. Ha pedig unjuk a feladatokat, akkor elindulhatunk tollakat vagy halakat összeszedni a városban, aminek túl sok haszna nincs, de Ubisoft sandbox játék ugye nem létezhet haszontalan összeszedhető bigyó nélkül.

Éppen ezért nem is maga a „sztori”, vagy a feladatok azok, melyek itt valamit is érnek, hanem az az élmény, hogy szabadon repülhetjük körbe Párizs összezsugorított mását. Nyilván nem feltétlen kell itt keresni egy Assassin's Creed részletességét, az Eagle Flight egy egyszerűbb, de stílusos látványvilággal operál, amit határozottan kellemes élmény „bejárni”. Ügyes ötlet, hogy nagyon sok épület és tereptárgy (elhagyatott autók, felborult metrókocsik és így tovább) nem csak díszként vannak jelent, de az ügyesebbek akár be-, illetve keresztül is repülhetnek rajtuk. A repülés önmaga egyébként érdekes módon van megoldva, szerencsére nem kell a kezünkkel csapkodnunk (mint mondjuk a Birdly-ben), viszont az „arra mész amerre nézel” módszert lecserélték arra, hogy arra kanyarodunk, amerre döntjük a fejünket. Ez elsőre eléggé szokatlan, hiszen lehet, hogy a madarak így működnek, de az embereknél az elsődleges ösztön az, hogy arra fordulsz, amerre elindulsz, de viszonylag hamar meg lehet tanulni, utána pedig már olyan ösztönösen bólogatunk, mint helikopteres tóni, mikor a mágikusan növekvő házáról kérdezik.

Ha pedig a sztori mód és a szabad repülés nem lenne elég, a játékban egy viszonylag egyszerű multiplayer lehetőség is helyet kapott, kétszer három madár játszhat egy Capture the Flag-hez hasonló játékot. Érdekes módon talán ez a játék legerősebb pontja, a méretes pálya és a teljes, háromszázhatvan fokos szabadság nagyon jót tesz neki és tényleg izgalmas pillanatokat lehet átélni benne. Nem mondom, hogy az év többszereplős játéka lesz, de viszonylag működőképes ez a játékmód, ideig-óráig erejéig el lehet vele szórakozni.

Mely egyébként az Eagle Flight-ra összességében is igaz. A repülés alapvetően nagyszerű élmény, miután berögzül az irányítás egészen látványos manővereket tudunk végrehajtani. Viszont előbb-utóbb beüt a szokásos sandbox-betegség, egyszerűen nem köt le eléggé, hogy most a Louvre helyett a Notre Dame környékén kell időre repülnünk. Ha első szárnypróbálgatásnak szánta az Ubisoft a játékot az új eszközök világában, akkor igazából nem lehet okunk a panaszra - később azonban ennél sokkal több kell majd a sikerhez.

@youtube @youtube

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

38 perce

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

17 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==