2014-ben a Titanfall úttörőként szakított az akkoriban divatos FPS mechanikákkal és új elemekkel ruházta fel a zsánert, egyúttal a settinget is a jövő felé mozdította el. A döntés olyannyira jól bevált, hogy azóta már-már megcsömörlöttek a játékosok a sok futurisztikus környezettől, speciális képességektől és mozdulatoktól. A Respawn azonban nem tágít és a saját maga által kreált ligában igyekszik ismét a trónra törni. Teszi mindezt a már ismert multiplayerrel és egy eddig még nem látott egyjátékos kampánnyal.
A kettő közül egyértelműen az utóbbin lesz a nagyobb hangsúly, hiszen a többjátékos szegmens inkább csak kibővítésen és áramvonalasításon esik át, semmint radikális változtatásokon. Persze nem mehetünk el szó nélkül a megnövelt mozgásrepertoárról, beleértve a már becsúszásra is használható jetpacket. Mindez kiegészítve a korábbról visszatérő falon futással és dupla ugrással további taktikázási lehetőséget biztosítanak és még pörgősebbé teszik az összecsapásokat.
Ami pedig az egyjátékos kampányt illeti, a gamescom során lehetőségünk adódott (egészen pontosan hármunknak is), hogy néhány jelenet erejéig bepillantsunk a Titanfall 2 történetébe, melyről csak szuperlatívuszokban beszéltek a készítők. A jelzők pedig aligha tűnnek túlzónak, a prezentáció során ügyesen válogatott montázst nézhettünk végig, amik a történet különböző pontjaiba hajítottak minket. Láthattuk a pilóta első találkozását robot társával, valamint bepillanthattunk a későbbi helyzetekbe is, amikor kapcsolatuk újabb szintekre lép. Ez pedig nem afféle marketingmaszlag, a Respawnnál komolyan vették a témát. A klasszikus egymásra utaltságot és bajtársi viszony kialakulásának végigvezetését a látottak alapján remekül ötvözik a szintén párszor látott ember és gép kapcsolattal. Mindehhez pedig csak apró, ám zseniális kiegészítés a két főszereplő közötti párbeszédek során választható dialógusopciók, melyek gondoskodnak róla, hogy kicsit személyre szabhassuk kettejük egymáshoz viszonyulását.
Természetesen nem pusztán egy jó történet rejlik a Titanfall 2 single player módjának kérge alatt. Egyúttal betanító módként is funkcionál, hiszen a gameplay-ben és gunplay-ben eszközölt kisebb-nagyobb módosításokat is itt tudjuk majd a legkönnyebben elsajátítani és tökélyre fejleszteni. Az újdonságként ható becsúszásról már esett szó, itt azonban nem álltak meg a Respawn tagjai. A grapling hook implementálása a játékba gyökerestől változtatja meg mind a mozgást, mind a titánok elleni harcot. Segítségével nem csak a tereptárgyak leküzdése, illetve az azokon való mozgás lépett új szintre, de a hatalmas mechanikus monstrumokkal szemben is kaptunk egy újabb eszközt, melynek segítségével könnyebben és gyorsabban likvidálhatjuk őket a saját titánunk nélkül is.
A bemutató során láthattuk továbbá, hogy a fegyverek és kiegészítő eszközök miként lesznek képesek drasztikusan megváltoztatni a játékmenetet és egyben a környezetet is. A prezentáció egyik kiemelkedő pillanata az arc tool bemutatkozása volt, használata kettős célt szolgál. Egyfelől használhatjuk különféle elektronikai eszközök megzavarására vagy felülírására, bizonyos pályákon ezzel rövidítéseket vagy átjárókat aktiválni vagy épp ellenkezőleg lezárni. Ebből egyenes vonalban következik, hogy a helyszínek kialakításánál a készítők igyekeztek minél több variációs lehetőséget biztosítani és nem pusztán egy adott forgatókönyvbe beterelni minket. Másfelől végső esetben az arc tool használható fegyverként, igaz nem a halálos fajtából, inkább az ellenfelek elkábításához, megbénításához hívhatjuk segítségül, hogy aztán néhány jól irányzott lövéssel, esetleg határozott ütésekkel tegyünk rendet az ellenség sorai között. És ha ennyi nem lenne elég, az eddigiek betetőzéseként ezúttal is kapunk néhány érdekes fegyvert, amik új szint visznek az alapjaiban azért továbbra is változatlan militarista lövöldözésbe.
***Titanfall 2 | PC, PS4, One
Fejlesztő: Respwan Entertainment | Megjelenés: október 28***
*A bemutatón látottakról és további érdekes kérdésekről beszélgettünk a játék vezető pályadizájnerével, Mohammad "Mo" Alavival. Vele készített interjúnkat hamarosan olvashatjátok.*