[Előzetes] Titanfall 2

Titanfall 2

ne5hVáradi Dániel2016.09.07. 13:00

2014-ben a Titanfall úttörőként szakított az akkoriban divatos FPS mechanikákkal és új elemekkel ruházta fel a zsánert, egyúttal a settinget is a jövő felé mozdította el. A döntés olyannyira jól bevált, hogy azóta már-már megcsömörlöttek a játékosok a sok futurisztikus környezettől, speciális képességektől és mozdulatoktól. A Respawn azonban nem tágít és a saját maga által kreált ligában igyekszik ismét a trónra törni. Teszi mindezt a már ismert multiplayerrel és egy eddig még nem látott egyjátékos kampánnyal.

A kettő közül egyértelműen az utóbbin lesz a nagyobb hangsúly, hiszen a többjátékos szegmens inkább csak kibővítésen és áramvonalasításon esik át, semmint radikális változtatásokon. Persze nem mehetünk el szó nélkül a megnövelt mozgásrepertoárról, beleértve a már becsúszásra is használható jetpacket. Mindez kiegészítve a korábbról visszatérő falon futással és dupla ugrással további taktikázási lehetőséget biztosítanak és még pörgősebbé teszik az összecsapásokat.

Ami pedig az egyjátékos kampányt illeti, a gamescom során lehetőségünk adódott (egészen pontosan hármunknak is), hogy néhány jelenet erejéig bepillantsunk a Titanfall 2 történetébe, melyről csak szuperlatívuszokban beszéltek a készítők. A jelzők pedig aligha tűnnek túlzónak, a prezentáció során ügyesen válogatott montázst nézhettünk végig, amik a történet különböző pontjaiba hajítottak minket. Láthattuk a pilóta első találkozását robot társával, valamint bepillanthattunk a későbbi helyzetekbe is, amikor kapcsolatuk újabb szintekre lép. Ez pedig nem afféle marketingmaszlag, a Respawnnál komolyan vették a témát. A klasszikus egymásra utaltságot és bajtársi viszony kialakulásának végigvezetését a látottak alapján remekül ötvözik a szintén párszor látott ember és gép kapcsolattal. Mindehhez pedig csak apró, ám zseniális kiegészítés a két főszereplő közötti párbeszédek során választható dialógusopciók, melyek gondoskodnak róla, hogy kicsit személyre szabhassuk kettejük egymáshoz viszonyulását.

Természetesen nem pusztán egy jó történet rejlik a Titanfall 2 single player módjának kérge alatt. Egyúttal betanító módként is funkcionál, hiszen a gameplay-ben és gunplay-ben eszközölt kisebb-nagyobb módosításokat is itt tudjuk majd a legkönnyebben elsajátítani és tökélyre fejleszteni. Az újdonságként ható becsúszásról már esett szó, itt azonban nem álltak meg a Respawn tagjai. A grapling hook implementálása a játékba gyökerestől változtatja meg mind a mozgást, mind a titánok elleni harcot. Segítségével nem csak a tereptárgyak leküzdése, illetve az azokon való mozgás lépett új szintre, de a hatalmas mechanikus monstrumokkal szemben is kaptunk egy újabb eszközt, melynek segítségével könnyebben és gyorsabban likvidálhatjuk őket a saját titánunk nélkül is.

A bemutató során láthattuk továbbá, hogy a fegyverek és kiegészítő eszközök miként lesznek képesek drasztikusan megváltoztatni a játékmenetet és egyben a környezetet is. A prezentáció egyik kiemelkedő pillanata az arc tool bemutatkozása volt, használata kettős célt szolgál. Egyfelől használhatjuk különféle elektronikai eszközök megzavarására vagy felülírására, bizonyos pályákon ezzel rövidítéseket vagy átjárókat aktiválni vagy épp ellenkezőleg lezárni. Ebből egyenes vonalban következik, hogy a helyszínek kialakításánál a készítők igyekeztek minél több variációs lehetőséget biztosítani és nem pusztán egy adott forgatókönyvbe beterelni minket. Másfelől végső esetben az arc tool használható fegyverként, igaz nem a halálos fajtából, inkább az ellenfelek elkábításához, megbénításához hívhatjuk segítségül, hogy aztán néhány jól irányzott lövéssel, esetleg határozott ütésekkel tegyünk rendet az ellenség sorai között. És ha ennyi nem lenne elég, az eddigiek betetőzéseként ezúttal is kapunk néhány érdekes fegyvert, amik új szint visznek az alapjaiban azért továbbra is változatlan militarista lövöldözésbe.

***Titanfall 2 | PC, PS4, One

Fejlesztő: Respwan Entertainment | Megjelenés: október 28***

*A bemutatón látottakról és további érdekes kérdésekről beszélgettünk a játék vezető pályadizájnerével, Mohammad "Mo" Alavival. Vele készített interjúnkat hamarosan olvashatjátok.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

19 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==