Beléptünk generációs toplistánk utolsó harmadába, ahol már tényleg csak a legnagyobb szerkesztőségi kedvenceknek jutott hely. Lássuk hát a következő tízest minden eddiginél nagyobb szerelmekkel.
Ha érdekel, hogyan született a lista, kattints ide!
- Generációs Szerelmeink (#40-31)
- Generációs Szerelmeink (#60-41)
- Generációs Szerelmeink (#80-61)
- Generációs Szerelmeink (#100-81)
Burnout Paradise - 2008 / Criterion Games
"Ha az őrült és eszeveszett száguldozásról van szó, nálam az ötödik Burnout, a máig legsikeresebb Paradise epizód az abszolút etalon. Talán a FlatOut & Split Second páros volt, aki picit is megközelítette, de túlszárnyalni azóta sem sikerült senkinek. A nyílt világú Paradise City, a fenomenális törésmodell, a kurtajó játékmódok, na és az Axl Rose rekedtes visító hangjára történő vadulás minden árkád mazsola mantrája - ez az a játék, amit még a mai napig előszeretettel tol be a gépbe az emberfia." (Stinger)
"Take me down to the paradise city - a hererohasztóan király Takedown és a hasonlóan finomra sikerült Revenge után totál azt hitte mindenki, hogy a nyílt világ csak elronthatja azt a receptet, amit Burnoutnak nevezünk. Persze az egész csak addig tartott, amíg be nem röffentettük a motort és Motor City-ből elindulva, Big Surfön és az Ocean View alagúton keresztül át nem értünk a hegyekbe, hogy aztán Heartbreak Hills és Hillside Pass érintésével elérkezzünk Crystal Summit obszervatóriumába. Na ja, ez a térkép örökre az emlékeimbe vésődött." (Warhawk)
Metroid Prime 3: Corruption - 2007 / Retro Studios
"Letűnt korok szép emléke ez már csupán, mikor a Nintendo még tudott és akart is sötétebb tónusú, elgondolkodtató sci-fi játékokat készíteni. A 2D-s sequence platform királyának számító Super Metroidot 3D-re húzva a Retro Studios mesteri csillagot kapott a Hall of Fame-ben, s ennek hozománya, hogy a Metroid Prime-mal vívott bolygóközi hajsza emléke élénken él még bennem: nagyszerű, elgondolkodható, akciódús és gondosan elkészített szép játék ez, amolyan magányos felfedezőnek álcázott sci-fi Tomb Raider... remélhetőleg csak állomás, nem pedig befejezés." (Stinger)
Batman: Arkham Asylum - 2009 / Rocksteady Studios
"Tudom, mindenki ezekkel a metroidvania dolgokkal jön mostanában, az így cimkézett játékok pedig csak nagyon távolról emlékeztetnek a klasszikus megoldásokra. Namármost, a Rocksteady fogta magát, és csinált egy olyan 3D-s metroidvaniát, amelyben a szekvenciális felderítés, a rengeteg titkos helyszín, az emlékezetes bossok és a ritmusos bunyók úgy adták egymásnak a stafétát, mint még előtte soha, sehol máshol. És az egész mégis olyan volt, mintha a Super Metroidot játszanám, DC-s környezetben. Az akkori PC-men ráadásul fergeteges látványt is produkált, és a kedvenc képregény-univerzumom esszenciája volt besűrítve az Arkham falai közé. Szerintem az open world megközelítéssel csak vesztett a sorozat az eredeti erősségekből. A második résznek háromszor kezdtem neki, és mindig félbehagytam..." (Mcmacko)
"Kellene csinálni egy “mégis van igazság a játékiparban?” című rovatot. Kezdhetnénk az egészet a Batman: Arkham játékokkal. A Rocksteady ugyanis nem véletlenszerű divatkifejezéseket pakolt egymásra, hogy játékként tálalja, hanem csak megnézték, mi teszi Batmant annyira királlyá, és amennyire csak lehetett, megcsinálták ugyanezt játékként. Külön öröm számomra, hogy minden filmszerűség ellenére a játékmenet összetett maradt - mert játékokról beszélünk, nem filmekről." (Oldern)
Borderlands 2 - 2012 / Gearbox Software
"Ha jól tévedek, legalább nyolc végigjátszásom és alsóhangon is több száz órám van benne, ennyi idő alatt pedig egyetlen dolgot nem tudtam: megunni. Az ezúttal már normális történettel rendelkező sztoriban egy jóval változatosabb Pandorát ismerhettem meg, az új Vault Hunterek és a visszatérő karakterek pedig gondoskodtak róla, hogy a kellemes nosztalgia mellett megannyi új és emlékezetes élményt is átélhessek. A halon lovagló Tannis pedig még mindig üt." (ne5h)
The Elder Scrolls V: Skyrim - 2011 / Bethesda Game Studios
"Ugyan a Morrowind hangulatát és sztoriját nem sikerült megugrania, de még így is a valaha készült egyik legjobb fantasy sandbox játék... amit aztán a modding közösség az évek alatt négyzetre emelt. OP!" (Lothar)
"A Steam szerint a Skyrimmal játszottam a legtöbbet, négy évembe telt befejezni a kampányát, és még tavaly karácsonykor is lelkesen telepítettem újra a modokkal együtt. A Morrowind óta a legjobb TES kalandom volt, Dunmer Dovahkinnel közel kétszáz órányi dungeon-pucoláson, kiabáláson és sárkányölésen vagyok túl, és ennyi idő alatt még a bugjait is megtanultam szeretni!" (Siklara)
Need for Speed: Hot Pursuit - 2010 / Criterion Games
"Egy sokak által kedvelt NFS epizód modernizálása egyszerre tűnhet jó és rossz ötletnek - mivel az újrázást ez esetben a Criterion végezte, a Need for Speed: Hot Pursuit újragondolás utólag határozottan jó ötletnek bizonyult. Miért? Mert a Criterion ügyesen leszűrte, hogy mit kell áthozni az eredetiből (sok klassz autót, jól kinéző helyszínt és a rendőrös-üldözős dinamikát) és mit kell mellé tenni (kézreálló, gyönyörűségesen csúszós driftekkel megkent árkád irányítás + remek csapatos multi + nyitott világ) ahhoz, hogy a zsánerre fogékony közönség ráharapjon. Haraptunk, nagyot, a mai napig játszok vele." (Liquid)
"A generáció legjobb drift-mechanikája a generáció legjobb autós nyitott világában. Ha ezt ötvözzük a jól megszokott Criterion-minőséggel, meg is kaptunk a generáció legjobb árkád autóversenyét. Nem nagy ördöngősség." (Drag)
Super Mario Galaxy 2 - 2010 / Nintendo EAD
"Nagyon bizarr az a szituáció, amikor a Nintendo hátrahagyván a “minden új Mariónak újítania KELL” formulát, a Mario Galaxy 2-vel kicsit felszabadította a kreatív erejét, és ezzel olyan játékot dobott piacra, ami...nos, emlékezetesebb a maga módján, mint az első Galaxy? Sebaj, mindkét játék kiváló: tökéletes-közeli gameplay, eszméletlenül jó zenék és hajtépős nehézség itt-ott: Marióval a Nintendo egyszerűen nem tud hibázni." (Oldern)
Rayman Legends - 2013 / Ubisoft Montpellier
"Háromszor is végigjátszottam már, de a Rayman Legends-en egész egyszerűen képtelen vagyok fogást találni. Tökéletes irányítás, kreatív pályadizájn, brutális mennyiségű tartalom és hihetetlenül szórakoztató körítés. Mondanám, hogy bárcsak folytatnák, de őszintén szólva nem látom, hova lehetne ezt még fokozni." (Drag)
"Nem gondoltam volna, hogy a Donkey Kong Country után születhet még nagyszerű platformer, de Michel Ancel képzelőereje bebizonyította, hogy Rayman is képes erre. A Legends egy kreatív bomba, amely nem akar több lenni, mint aminek szánták: egy végtelenül vicces, szerethető és jópofa karakterekkel teletömött totális agymenés, nálunk örök kooperatív parti-favorit, még a lányok körében is." (Stinger)
"Mondjak egy vicceset? Ez a csúcs-platformer Vitán is tökéletesen működött. A kedvenc játékom a hordozható PS-re!" (Mcmacko)
Halo 3 - 2007 / Bungie
"Tisztán emlékszem rá, ahogyan 2007-ben a táskámban a játékkal hazafelé battyogok, és közben nem hiszem el, hogy végre megjelent. Éjszaka volt, és a nyitóbuliról jöttünk, ahol még egy hatalmas MC szobrot is kiállítottak, hogy a sok geek (mint pl. én) is szépen tudjon vele fényképezkedni. Még egy új fülest is vettem hozzá, hogy teljes legyen az élmény. Legendás játék lett, legendás multival és olyan funkciókkal (mint pl. a négyfős full story coop), ami sok azóta megjelent FPS-nek szolgált alapjául." (Ghz)
"Érdekes módon a tucatnyi, erről a játékról őrzött emlék közül az első és legfontosabb a 2006-os E3 trailer. Az a két és fél percnyi jelenet a zenével, a látvánnyal, a szöveggel hosszú évek után is el tud varázsolni, rendszeresen előkerül és még mindig késztetést érzek, hogy a végén állva tapsoljam meg. Egy ilyen bevezető után pedig ki ne akarná Befejezni a Csatát?" (Warhawk)
Mass Effect - 2007 / BioWare
"Az Xbox 360 premierrel egyidőben mélyedtem bele Asimov műveibe, így látva egy hasonlóan izgalmasnak ható játék érkezését (pláne az RPG-god BioWare titkos laborjából), elég volt ahhoz, hogy a KotOR után visítva adjam meg magam a következő néhány hónapra. Az ME jött, látott és - sci-fi addikt létemnek hála - csúnyán elrabolt. Best trilógia indítás ever, a HIHETŐ sztori, a karakterek és az nyers, csontig hatoló galaktikus audiofil porn, te úristen. Kudos: a hosszú néma perces vigyorgó arcért, az ending pillanatában." (Stinger)
"Elsőre még PC-n próbáltam, de akkor nem fogott meg. Aztán a tévé előtt már valahogy ott ragadtam. A Mass Effect sikeresen vitte tovább a KotOR formulát a következő generációba, és már idejekorán felismerte az akkortájt felbukkanó, később széles körben divatossá váló játékelemek fontosságát. A filmszerűség és a könnyed akció-szerepjáték stílus pedig három epizódon keresztül kitartott. A high sci-fi körítés és történet már csak hab a tortán. Vesszenek a reaperek!" (Mcmacko)