A BioWare Edmonton producere, Michael Gamble nemrégiben a Computer and Videogames stábjával beszélgetett a Mass Effect franchise kapcsán - szóba kerültek az RPG-elemek és a sorozat jövője is.
A második résszel a franchise egyértelműen lépett egy jókorát a shooterek irányába, ami nem mindenkinek nyerte el a tetszését, így a harmadik résszel a fejlesztők célja az lesz, hogy megtalálják az arany középutat a szerepjáték és a shooter vonulat között.
*"Nem mondanám, hogy a két műfaj közül valamelyik nagyobb mértékben van jelen, mint a másik. Mi egyszerűen csak a lehető legjobb történetet szeretnénk elmondani egy csodálatos shooter kontextusában."
"A Mass Effect 3-ban úgy gondolom sok olyan testreszabási lehetőséget visszahoztuk, ami hiányzott a Mass Effect 2-ből: fegyverek, páncélok, képességek - most például minden képesség kilenc különböző irányba fejlődhet."*
A márciusban megjelenő harmadik rész egy trilógia lezárása lesz, ez azonban még nem jelenti azt, hogy a Mass Effect világának is búcsút kell intenünk, hiszen abban rengeteg potenciál rejlik még - Gamble erről is beszélt.
*"Rengeteg időt töltöttünk az IP és ennek a csodálatos világnak a felépítésével. Jelenleg nincs mit bejelentenünk, és a Mass Effect 3 természetesen lezárja Shepard sztoriját, de ki tudja? Talán további történeteket is elmesélünk majd a jövőben."
"Nagyon sok olyan hely van az IP-n és annak történelmén belül, ahol megnyerendő háborúk és megvívandó csaták várnak, de sok mindent lehet mondani arról is, hogy honnan jött ez a sok faj, mi a történetük."
"Olyan sok helyről meríthetünk. Nem döntöttünk még arról, hogy fogunk-e még valamit csinálni a jövőben, de ha úgy döntenénk, hogy igen, akkor rengeteg információból válogathatnánk."*