[Teszt] Evolve

Evolve

Gamer3652015.03.27. 10:50

A vadászat hálás, visszatérő témája a videójátékoknak, a kilencvenes évek második felében külön, rövid távon roppant népszerű al-műfaj jött létre a vadászós témára alapozva, ahol a játékos többé-kevésbé realisztikus körülmények között lőhette halomba az erdők és mezők ártatlan állatait, miközben igyekezett megfeledkezni arról, hogy tulajdonképpen most teszi árvává szegény Bambit.

A Turtle Rock Studios Evolve-ja szintén vadászós játék, csak kicsit (fenéket kicsit, nagyon) másképp. Jelesül: a vadászok négyen vannak, Bambi pedig négy méter magas, két tonnás, hatalmas fogai vannak, egy idegen bolygón él, és ha úgy tartja kedve, tüzet is fúj. Az Evolve kitűnő példa arra, hogy mit szoktunk aszimmetrikus multiplayernek nevezni: ezt. Két oldal, balanszolt esélyek, de teljesen más megközelítés - a vadász-szerepköröket a csapatjátékosoknak találták ki, a levadászandó szörnyet pedig a magányos farksasoknak.

Mert hogy vannak szerepkörök, természetesen, tekinthetjük őket akár karakter-osztályoknak is: Assault, Support, Medic és Trapper. Az első három valószínűleg mindenkinek egyértelmű, a negyedik szorul talán némi magyarázatra - ő a csapdaállító, az, aki a szörnyeteg lelassításáért vagy ideiglenes helyhez szögezéséért felelős. Az Evolve osztályok tekintetében csavar még egyet a megszokott formulán, bemutat (külön, és fáradtságosan) megnyitható al-osztályokat is, melyek képességeikben kellően különböznek az alap-variánstól ahhoz, hogy egyedi karakterként tekintsünk rájuk. Szörnyből sem egy van, hanem alapból három, plusz egy - DLC formában. Igen, kitaláltad: a három (négy) szörny nem csak kinézetében, hanem képességeiben is komolyan különbözik egymástól.

A képességeket akár alá is húzhatnánk pirossal, mert az Evolve gyakorlatilag erről szól, a képeségek ügyes, időzített, és megfelelő használatáról. Aki klasszikus, lövöldözős, durr-bele-bumm akciójátékként tekint az Evolve-ra, csalódni, fog, nagyot. Sikerélményben sem lesz része (sokban nem, legalábbis), még a sebzésre ráállított Assault karakterosztályt sem lehet futurisztikus Rambo módjára játszani, az együttműködés, a képességek összehangolása létfontosságú - és nem csak a vadászoknál. A Evolve szörnyoldalról is a vadászatról szól, egyszerre vagy préda és veszedelmes ragadozó, aki túlél, halált oszt, és fejlődik. A szörnyeteg nagy bónusza, hogy meccsen belül képes erősödni (evolválódni, tessék!) három szakaszban, a képességeire pakolt, azokat erősítő pontokkal. A szörny-taktika, éppen ezért: nem kell (sőt: nem tanácsos) a meccs első három percében mindent eldöntő összecsapást erőltetni, mert jó eséllyel - tapasztalt vadászokat feltételezve - simán veszteni fogsz. A vadonban mászkáló egyéb rondaságokat felfalva erősebb leszel, három fázisban fejlődsz, a harmadik szinten kikényszerített összecsapás teljesen más esélyekkel indul, mint az elején.

Vadászok jönnek, szörny menekül, összecsapnak, valaki győz - akkor csak erről szól az Evolve?! Szólhat erről is, de ez csak egyik játékmód (a Hunt), van még három, szerencsére - a Nest (hat darab szörnytojást kell elpusztítani a pályán), a Rescue (túlélőket kell mentened, a szörnynek pedig kinyírni őket - aki előbb jut el ötig, nyer) és a Defend (az éppen újratöltés alatt álló hajódat kell megvédened egy maxra fejlesztett szörny ellen, akinek cserében generátorokat kell szétcincálnia). Illetve: van egy ötödik „játékmód” is, ami nem külön módozat, hanem egy hibrid - a fentiekből összekevert ötmeccses mini-kampány, az Evacuation, ahol az egyes meccsek kimenetele aktívan befolyásolja a következő összecsapás esélyeit.

Mikor jó az Evolve? Akkor, ha a barátaiddal játszol. A fentebb már tárgyalt okokból, egy-egy idegenekkel lebonyolított meccs vadász oldalról nagyon könnyen, és nagyon csúnyán félrecsúszhat, egész egyszerűen azért, mert az Evolve tényleg magas szintű együttműködést igényel, ennek hiányában marad a frusztráció. Fejlődni persze minden szempontból lehet, az idő múlásával kitanulod a karaktert, és tapasztalati pontos / karakter és perk megnyitós fejlődési rendszerbe is előrébb lépdelsz (jó lassan, a karakterfejlesztés szükségtelenül fáradtságos), így esetenként akár egymagad is kihúzhatsz egy rosszul teljesítő csapatot a bajból. Ha nincsenek kéznél a barátok, ott az AI, ami meglepő módon teljesen jól és megbízhatóan teljesít, a Turtle Rock jó munkát végezett a mesterséges intelligenciával.

Az Evolve legnagyobb nyavalyája: nem elég változatos. Ez egy rendkívül izgalmas, kellően jól kinéző (CryEngine 3), komoly győzelmi mámort kínáló játék, de... csak akkor köt le hosszú távon, ha elfogadod, hogy a pályák vizuális szempontból elég hasonlóak, hogy szinte mindig sötét van, és hogy nagyjából húsz óra alatt látsz mindent, amit tartalmi szempontból kínálni tud. Sok vagy kevés ez egy multiplayer játéknál? Az „elégséges” a jó szó, a helyzeten javított volna, ha a tartalom egy szeletét nem rejtik DLC csomagokba, hanem ott vannak a lemezen.

Ha vadászni akarsz, ez a te játékod: az Evolve megfelelő csapatot feltételezve az utóbbi idők egyik legjobb coop-játékélményét nyújtja, szörny és vadász szerepkörből is bőségesen adagolt izgalmakat kínál. Ha van három (négy) olyan barátod, akik szintén érdekeltek a futurisztikus szörnyhajszában, remekül fogsz szórakozni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

1 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

18 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==