[Teszt] Diablo III Ultimate Evil Edition

Diablo III Ultimate Evil Edition

GhzSzabó Ákos2014.08.25. 16:05

Nehéz dolog egy játékról úgy írni, hogy már konkrétan hónapok óta elérhető a pc-s közösségnek, így engedelmetekkel itt most átirányítanám a kedves olvasót Oldern kolléga remek tesztjéhez, ahol mindent megtudhattok amit érdemes. Én inkább az új generációs (illetve talán most már mondhatjuk, hogy a jelenlegi generáció) konzolos verzió sajátosságairól írnék mindazoknak, akik soha sem tolták a Dio-t PC-n, és esetleg az előző generációból ugranának át a magasfelbontású szörnydarálóba.

Kezdjük rögtön azzal, hogy emelem a kalapom a Blizzard előtt, mivel remekül felismerték, hogy nagy most az össze-visszaság konzolos fronton, nagyon sokan váltottak Playstation-ről Xbox-ra és fordítva - számukra remek hír az, hogy átvihetőek a mentéseink a különböző platformok között, méghozzá pofon egyszerűen. Nincsen másra szükséged mint egy Blizzard accountra, amit hozzárendelsz az adott Xbox Live vagy PSN fiókodhoz. Itt említeném meg azoknak, akik generáció ugrást terveznek, hogy ne felejtsék el exportálni a mentéseiket az előző gépeken (egy gombnyomás az egész) mielőtt eladják/elcserélik a játékot, mivel csak a mentésünkkel rendelkezni a konzolon nem lesz elegendő. Arra is figyeljünk, hogy ezt érdemes/muszáj a legelején megtenni, mivel ha később manuálisan importáljuk az állást, az felül fogja írni a mentésünket, ergo feleslegesen öltünk akár csak 5 percet is a játékba. Ha ezzel mind megvagyunk, akkor nincs is más hátra mint végre beleugrani a minden szinten (vigyázat, jön akedvenc szavunk!) definitív Diablo 3-ba.

Definitív (tessék, mégy egyszer!), főleg a felbontásban. Meg a töltési időben. Illetve annak teljes hiányában. Mármint az abszolúte nulla, none, ganicht, nada töltési idejében. Emlékeztek, amikor egyik helyről a másikra kellett teleportálni és olvasgattuk a kis töltő képernyős okosságokat, na itt olyanok nincsenek, az utazás szinte azonnali. Példaként lemértem, hogy a One bekapcsolásától egészen addig, ameddig effektive ütöm a szörnyeket, mennyit kell várni. Ha nem eco-módban van, hanem készenlétiben, akkor írd és mond 9 másodperc. Félelmetes. Maga a felbontás mindkét konzolon 1080p, a képpfrissítés pedig (javarészt stabil) 60 fps, ahogy az el is várható. Több játékos esetén is nagyon folyamatos a harc, nincsenek komplett kifagyások és belassulások mint a 360/PS3 verziók esetében voltak. Az irányítás tökéletes, sok hardcore PC-s diablós szerint a kontrolleres irányítás talán még jobb is - személyesen ismerek olyan fanatikust, aki konkrétan vett egy one-t a játékért holott már 430-as Paragon szinten volt PC-n… Bevallása szerint a jobb irányítás és a kiforrottabb szociális élmény miatt megérte a váltás.

A kiegészítő azon kívül, hogy elhozta nekünk az új fejezetet, az új karaktert a Crusader-t és megemelte az elérhető szintet 70-re, hozott pár kényelmi funkciót is. Például sokunknak tele volt a hócipője azzal, hogy újra és újra végig kellett játszani a story módot ha el akartuk érni a következő nehézségi szintet. Hál isten az új nehézségi szintezéssel ennek is búcsút inthetünk, mostantól elég egyszer végigjátszanunk az act-eket és már ugorhatunk is bele az új adventure módba, ahol különböző bounty-kat teljesítve szerezhetünk rengeteg xp-t és nyithatjuk meg az átjárókat a speciális Rift barlangokba, ahol a legendás tárgyak esési aránya meg lett háromszorozva!

Így nem kell ecsetelnem, hogy az adott küldetés teljesítése után is nagyon ajánlott a termek kipucolása. Apropó fejlődés és tapasztalati pontok. A másik remek dolog abban, hogy nagyobb teljesítményű gépeken játszhatunk az, hogy a szinte 1 az 1es PC-s konverziónak köszönhetően végre mi is megkaptuk azt a decens szörny mennyiséget ami PC-n már a kezdetektől elérhető volt. Ennek természetesen a nyilvánvaló vizuális és játékmechanikai jelentőségén kívül olyan, cseppet sem elhanyagolható jótékony tulajdonsága van, hogy a többi konzolos verziókhoz képest sokkal de sokkal gyorsabban lehet fejlődni. A 0-ról indított Crusaderem-mel nem kellett több mint 5-6 óra, hogy elérjem a 70es szintet, bár tény, hogy az előző karaktereimtől megörökölt tapasztalati pont szerzést nővelő tárgyaimat azért magamra aggattam, de így is jóval gyorsabb volt, mint mondjuk a barbárom 60-ra húzása. Így itt sem győzőm hangsúlyozni, hogy ezek a valóban definitív (harmadszor!) verziók minden szempontból. A tavaly megjelent Diablo 3-nál már érezni lehetett, hogy a 8-9 éves gépek majd belepusztulnak a nagyobb csatákba pláne ha 4-es online kooperatív party van. A netkód amúgy itt is hibátlan, semmi lag vagy belassulás nem tapasztalható akkor sem amikor minden robban, meg csillog, meg villog a képernyőn.

Van egy új „apprentice mód” is ami lehetővé teszi, hogy egy gyengébb karakterrel is becsatlakozhassunk a magasabb szintű barátunkhoz egy kis játékra, ilyenkor a kisebb karakter képességei/skilljei átmenetileg felerősödnek, hogy ne haljon meg másodpercenként. Rendszeresen fogunk találni megölt elitek vagy bossok után kis zászlós csomagokat amik valamelyik (természetesen a játékot birtokló) barátunk névre szóló ajándéka tőlünk, amit egy gombnyomással el is küldhetünk, és amikor elfogadja attól függően alakul a tárgy, hogy azt melyik karakterével tette. Ez az ajándék általában valamilyen legendás tárgy, de minimum egy ritka. Ajándékokat, tárgyakat és aranyat amúgy akár mikor küldhetünk bárkinek, evvel kapcsolatban én nem találkoztam semmilyen megkötéssel.

A másik tudtommal konzolokon debütált lehetőség a Nemezis megjelenése, ami rögtön kedvencemmé vált. Ha bármelyik barátunk elhalálozik a saját játékában akkor az ő gyilkosa, rögtön szintet lép és virtuálisan átugrik a mi vagy bármelyik másik barátjának a játékába. Amikor ez történik velünk, a játék hátborzongató harsona fújással figyelmeztet, tudjátok azaz igazi Ben Hur-os, barbáros velőt rázó harsona, amit amikor először hall az ember, ha nem koncentrál simán becsokizik egy kicsit. Jó tanács ilyen esetekre, hogy maradjunk egy helyben, mivel az összecsapás elkerülhetetlen, jobb ha nem húzunk közben magunkra még több ellenfelet. A Nemezis nevében ott lesz, hogy kinek a gyilkosa és igyekezzünk megölni, mivel ha minket is sikerül legyaknia, akkor szintet lép, erősebb lesz, és ugrik a következő barátunk játékába. Ha sikerül legyőzni, akkor egy ajándékot hagy hátra annak a barátunknak akit eredetileg megölt, mi pedig egy masszív adag tapasztalati ponttal leszünk gazdagabbak. Nem egy hatalmas dolog, de borzasztó hangulatos!

A Playstation (igen, 3 vagy 4) verzió tulajdonosainak elérhető némi extra tartalom ami kimerül abban, hogy használva az új lehetőséget, amivel átkozmetikázhatjuk a páncélunkat/fegyvereinket, kapunk ajándéka egy készletet a „Shadow of the Colossus-ból” valamint a már korábban említett Rift-eknél belefuthatunk pár a „The Last of Us” inspirálta helyszínbe, a hozzájuk passzoló szörnyekkel egyetemben.

Remélem ezek után sikerült mindenkit meggyőznöm arról, hogy ha diablózni szeretne konzolokon, akkor mindenképpen törekedjen arra, hogy vagy a PS4-es vagy pedig a One-os verziót szerezze be - összehasonlíthatatlanul más élmény így játszani, pontosabban végre mi is úgy tolhatjuk minden idők egyik legjobb hack 'n slash játékát ahogy azt a készítői is megálmodták.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

23 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==