[Próbakör] The Order: 1886

The Order: 1886

mcmackoGéczy Attila2014.08.19. 11:30

Mi történik akkor, ha a Ready at Dawn jómunkásai és az SCE Santa Monica Studio veteránjai összefognak? Hát minimum egy remek exkluzívot vár tőlük az ember, a The Order: 1886 pedig minden tekintetben kielégítheti az előzetes elvárásainkat, legalábbis a bemutatókat és a képeket tekintve. Kölnben volt lehetőségünk tenni egy vaskos próbakört a játékkal, ami, mondhatjuk úgy, nem győzött meg minket teljes mértékben.

Adott egy iszonyat hangulatos, videojátékoktól eddig talán szokatlan alapfelállás, ahol egy alternatív London ködös-füstös utcácskáin kell Steampunk-ihletésű hősökkel és fegyverekkel utat vágni magunknak. Tudjátok, mintha a klasszikus Sherlock nyomozós jelenetben felbukkanna néhány marcona vitéz, betáraznának a misztikus muskétáikba, és szisztematikusan elkezdenék irtani a városka ablakaiból, csatornáiból felbukkanó ellenséges népeket, és (nem árulunk el nagy titkot) mutánsokat. A ködös levegőt elegánsan hasítják a repkedő a repeszek, kerepelnek a furcsa fegyverek, és minden pukkanást száz izzó részecske díszít. Mintha csak egy baljós pusztításünnepet figyelnénk, melyet furcsa kosztümös figurák, és szokatlan díszletek koronáznának meg.

A 2010 óta készülő játéknak pontosan ez a legfőbb „selling pointja”, azaz emiatt kattansz rá már idejekorán, emiatt akarsz lobogó pénzköteggel a kasszához rohanni. És ez nem is csoda: az utóbbi években (és talán úgy általában) nem nagyon találkoztál még ilyen hangulatos körítéssel, és ilyen különleges képi világgal.

Az illúzió azonban kicsit csorbul, amikor az ember kezébe veszi az irányítót. A The Order ugyanis a kipróbálható demó alapján nem lesz sokkal több egy egyszerű fedezékkeresős lövöldénél, aminek a műfaját ugye az előző generáció sokszorosan lefejte, kisajtolta, unalomig ismételte.

Hőseink együttműködve vágnak rendet a londoni koszban, miközben fedezékről fedezékre lapulnak, és hatékonyan tizedelik a jól megírt szkriptekben özönlő ellenfeleket. A fedezékkeresésnek két mélysége van (kvázi távolabbi „soft” cover, és a teljes lapulás), a fegyverek mellett pedig kütyük is segítik a Rend hőseit. A pályadesign egyelőre csak szűkös és teljesen lineáris utakat villantott fel (ami persze a műfaj sajátja), két folyosó vagy átvezető között pedig fojtópontoknak álcázott arénaharcok alapozták meg a puskaporos játékot.

Ami igazán frissnek hat, az a fegyverjáték. A demóban bemutatott flinta „Thermite Rifle” névre hallgatott. Első körben egy izzó-fortyogó vas-vegyületet küldesz a tömegre, majd beleszórod a lövedéket a keletkező tűzgombócba. A robbanások és izzó repeszek pikk-pakk szétkapják a tömeget, vagy a speciális pozícióból ólálkodó ellenfeleket. Ötletességnek nincs híján a fegyver, remélhetőleg a többi puska is hasonlóan okos megoldásokkal operál majd. (A szintén behirdetett kombó puska például először leteríti az ellenfelet, majd utána karabélyként funkcionál…)

Viszont, és ez a „viszont” meglehetősen erőteljes érzéseket hagyott bennünk, minden újítás és apróság ellenére az Order nem tűnik többnek egy teljesen szokványos alapmechanikával bíró fedezékkeresős lövöldénél, ami valahol visszarántja a látvány és az atmoszféra „nextgen” mivoltából a játékot. A teljes történetnek természetesen valószínű csak egy szeletkéjét láthattuk, de a központi elemeket, az alapokat jól meg lehetett a demó során is figyelni. A látvány összképét tekintve szuperlatívuszokban lehet csak beszélni, ahol a karakterek és a filmes effektek ritkán látott minőségben vannak prezentálva (az elsőre szokatlan 2.39:1-es képarányban). De a jótékony blur mögé tekintve itt is egyszerűbb geometriát és textúrákat láthatunk a környezet részleteit figyelve.

Ami biztos, az Order egy klasszikus fedezékkeresős TPS játék lesz, amely valószínűleg a műfaj sajátosságait és szokásos formuláit tisztességesen fogja hozni, de játékmenet tekintetében az apró ötletei ellenére sem feltétlenül fog szintet lépni a hetedik generációs átlaghoz képest. A mérleg nyelve azonban még akkor is a pozitív irányba képes billenni, ha ez így marad - az atmoszféra és a látvány ugyanis garantáltan végigkíséri majd a játékost a teljes kampányon. Irány London, jövő februárban!

Fejlesztő: Ready at Dawn | Platform: PS4 | Megjelenés: február 20.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

19 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==