[Teszt] Titanfall Xbox 360

Titanfall Xbox 360

liquidSomosi László2014.04.22. 19:45

A Titanfall Xbox 360 verziója a megjelenése előtt több olyan jelet is mutatott, melyek láttán a sokat tapasztalt játékos készülő katasztrófára kezd gyanakodni. Kiderült, hogy az Xbox 360 port nem házon belül készül, a premiert kétszer is eltolták, a megjelenés előtt két héttel pedig még nemhogy videót / trailert, de egy darab árva képet sem láttunk az előző-generációs változatból.

Ezek után az az igazi meglepetés, hogy az Xbox 360 verzió nem katasztrófa - de erről még lesz szó később, sőt, most leginkább erről lesz szó, mert a Titanfall tesztje tulajdonképpen már kész, mcmacko írt róla az Xbox One / PC változat megjelenésekor, ugyanazt az értékelődobozt találod ehhez a cikkhez csatolva.

Ami nem véletlen: a két játék tartalmi szempontból teljesen megegyezik. Ugyanannyi pálya, ugyanannyi fegyver, ugyanannyi Titán, ugyanannyi játékos, ugyanannyi minden. Ami egyrészt jó dolog, és másrészt is jó dolog, aki csodálatos bónuszokról álmodozott (single player kampányt, csak azért is!), jobb, ha ki se kel az ágyból, mert az Xbox 360 verzió nem több, és nem kevesebb, mint egy, már nem kifejezetten erre a konzolgenerációra szánt multiplayer akciójáték becsületesen összerakott portja.

Pedig a portolást végző Bluepoint (akik nem most kezdték a portolós karriert, PS3-ra készítettek már félzsáknyi HD kollekciót) viszonylag komoly problémákkal szembesült. Például a textúrákkal, az Xbox One / PC változatok ezekből három gigabájtnyit pihentetnek ugrásra készen a memóriában. Az Xbox 360 változat ezt a luxust nyilván nem engedhette meg magának (hello, fél gigás összmemória!), így a Bluepoint egy hibrid sztrímelős megoldást választott a beolvasásukra, ami azt jelenti, hogy a Titanfall a merevlemezről és DVD-ről párhuzamosan olvas be adatokat.

Ennek követlen velejárója, hogy az Xbox 360-as Titanfall-t nem lehet teljesen egészében a merevlemezre installálni, mármint: konkrétan nincs ilyen lehetőség, a lemezre szükség van, a játék hallhatóan használja is, de (szerencsére) nem pörgeti vadul és állandóan. A fentiekből következik, hogy a HDD megléte is szükséges, erre megy egy részleges, de kötelező install. Ha nincs merevlemezed, az baj, mert a játék nem hajlandó a szükséges 1.2 gigát a belső flash memóriába pakolni, azaz a 4GB-os Xbox 360 modell (bővítés nélkül) a Titanfall szempontjából használhatatlan.

A másfajta textúrakezelésből következik az a különbség a Titanfall Xbox 360 és Xbox One / PC verziói között, amit még avatatlan szemek is kapásból észre fognak venni. Mivel a játékban (elsősorban pilótaként) viszonylag gyorsan lehet haladni, a HDD / DVD néha nem képes lépést tartani a sebességgel, és egy új területre beugorva pár másodpercig a dicsőséges Nintendo 64-es korszakot idéző textúrákkal szembesülsz egyes tárgyakon.

A Bluepoint magához a pálya-geometriához láthatóan nem nagyon nyúlt hosszá, ott van minden, ami a nagytesókban is ott van, még a hasonló portolási manővereknél gyakran első áldozatul eső növényzetet is sikerült korrektül áthozni. Lecserélték viszont a X1/PC verzió bevilágítását, a dinamikus fények helyett statikus, beégetett megoldást kapunk - ettől az Xbox 360 verzió egy fokkal világosabb, ellenben egy fokkal kevésbé részletgazdag lett. A felbontás frontján is kötettett kompromisszum, a platformon ideálisnak tekinthető 720p helyett kénytelenek leszünk megelégedni az 1040*600-al.

Ha megnézed a fenti videót (a Digital Foundry mér képfrissítést), láthatod, hogy az Xbox 360 változat fps-átlaga 46.5, ami papíron teljesen jónak tűnik. Rossznak semmiképpen sem, rossz, de az átlag ebben az esetben úgy jön ki, hogy a játék a 25 és 55 képkocka per másodperc tartományban bármikor, bármit képes produkálni, a képfrissítés úgy hullámzik, mint az Adria azon a fiatalkori nyáron, mikor Róbert barátommal úgy döntöttünk, hogy egy nyikorgó lélekvesztő és két korhadt lapát segítségével tekintjük meg a nudistastrandot a szomszéd szigeten.

A hullámzás direkt következménye a képtörés, méghozzá bőségesen. A magam részéről nem vagyok túlérzékeny a képtörésre, de a Titanfall-nál eléggé az arcodba mászik, egy-egy hektikusabb pillanatban már-már úgy tűnt, hogy egy fantomszamuráj szellemkardja vagdossa a képet folyamatosan, jobbról és balról, egyre dühödtebben. A probléma javarészt kiküszöbölhető, van opció a 30 fps-es felső korlát beállítására.

A fentiek alapján úgy tűnhet, hogy az Xbox 360-as Titanfall azért mégsem egy túl jól sikerült port, a negatívumokat sorolom egymás után. Pedig: ez egy jól sikerült port. Technológiai szempontból nem tökéletes, mint ahogy a többi verzió sem az. Messze nem a legszebb hasonló stílusú játék a platformon, de ezt a sokszor ennyi erőforrást a feladathoz hajítani képes X1/PC változat sem mondhatja el magáról. A Titanfall egy roppant szórakoztató multiplayer árkád-FPS bazi nagy robotokkal, és a kezdők számára is tisztességes sikerélményt biztosító játékmenettel - Xbox 360-on is.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

29 perce

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

17 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==