[Előzetes] Dragon Age: Inquisition
Kapcsolódó játék: Dragon Age: Inquisition (pc)
Eddig 12 hozzászólás
Stinger
2013. augusztus 15.
csütörtök 16:05
Nem titok többé, hogy a Baldur's Gate spirituális utódjaként elhíresült Dragon Age sorozat jövő ősszel már a hármas számot karcolja fel a kanadai stúdió dicsőségfalára - persze, a Bioware fantasy eposzának sorban következő epizódjáról az idei E3 óta mindenki tudja, hogy készül, azonban a Game Informer stábjának elsőként sikerült is alaposabban bekukkantani a színfalak mögé, hogy megnyaldossák a mágikus fakanalat: vajon milyen főzet rotyog már lassan két és fél éve a srácok hírhedt boszorkánykonyhájában?



Nos, a fiúk nem akármilyen világba csöppentek: azoknak a játékostársaknak, akiknek már volt szerencséjük a DA mítoszhoz, tudják, hogy Ferelden földje csak egy szelete Thedas világának. A földrészt alkotó sok apró királyság belső viszályokkal sújtotta időszakon megy át a sztori idején, amelyet csak tovább tetézett a Darkspawn hordákkal valamint uralkodójukkal, az Archdemonnal vívott harc. Thedas konkrétan a káosz és a pusztulás felé sodródik: míg a legbefolyásosabb egyház árnyékában álló Templomosok és Mágusok végeláthatatlan háborúkat vívnak, az Igazság keresői és az újonnan formálódott szekták többé már nem kötik magukat a Chantry és a teremtő által kötött szabályokhoz. Érdekek és ellenérdekek feszülnek egymásnak - mialatt a korábbi epizódok helyszínéül szolgáló Ferelden királysága a tíz éve történt Darkspawn invázió ejtette sebek gyógyításán fáradozik, a dél-nyugati Orlaisban polgárháború dúl a hatalomért, északról nomád törzsek fenyegetésével kell szembenéznie a lakosságnak. Lassan azonban rá kell döbbeniük, hogy egy sokkal nagyobb fenyegetéssel kell számolniuk: mikor megnyílik az ég, és az árnyékvilágból a démoni seregek végeláthatatlan hada özönli el a véres háborúk áztatta földet, a sárkányoktól sötét égbolt alatt már nem marad sok lehetőség.



A gonosz számtalan formában támad, irtózatos és undorító korcsai az inkvizíció életre hívását okozzák, amelynek legfőbb feladata a világ önmagától való védelme lesz, és amelynek központi protagonistája a névtelenségből feltörekvő játékos által alakított hős ad arculatot. Kezdetekben persze a túlélőből Inkvizítorrá előlépett protektornak senki sem hisz, és nem engedelmeskedik, azonban a cselekmény alakulásával jelentős befolyást és hatalmat gyűjthet össze, és ez is lesz a legfőbb feladata a gonosz visszaszorítása mellett, amelyhez lehetőségek egész tárháza áll majd rendelkezésére.

A kanadai stúdió szerint hősünket a Mass Effect és DA sorozatokban már megszokott módon a saját szájízünk szerint kelthetjük életre: jelenleg három fő faj és nemeik közül választhatunk (ember, tünde, törp), de nem kizárható, hogy a negyedik tervezett Qunari mellett további nációk is képbe kerülnek a játék megjelenéséig. A külső természetesen a már megszokott módon variálható lesz, így akár saját képmásunkat is létrehozhatjuk a DA: I karaktergenerátorában. Héroszunk három fő kaszt (harcos, tolvaj és mágus), és ezek bizonyos származtatott formációinak irányába szakosodhat majd, ám a lényeges eltéréseket mutató, és variálható skill tree-nek köszönhetően szinte szabad kezet kapunk a fizikai és mentális adottságaink fejlesztésében, amelyek nagyban hatással lesznek a döntési, és történet szempontjából fontos cselekvéseinkre, megítélésünkre.



A feladatok azonban nem csak a saját és szépen bővülő csapatunk fizikumának, harci stílusának, illetve morális és testi adottságainak kiművelésére korlátozódnak: az inkvizíciós seregről is gondoskodni kell, amelyre számtalan lehetőség adódik majd: a szívességtételtől kezdve az ősi tekercsek és tanok felkutatásáig, relikviák és titkok felderítéséig, vagy kapcsolatok építéséig szinte minden szerepel a repertoárban, amely a növekedéshez, képzettséghez hozzájárulhat. Sokszor az sem lesz mindegy, milyen döntéseket hozunk a játék során, legyen az taktikai, vagy párbeszéd alatt hozott választás. A kimondott szónak ráadásul nem csak lokális, de globális hatásai is lesz Thedasra nézve, és a játék végső kimenetelét is befolyásolhatja, sőt: a korábbi epizódokban történt cselekmények hatásai szintén megváltoztatják az alapszituációkat, így még csak véletlenül se töröljük ki régi mentéseinket, mert jelentős fordulatokat okozhatnak az Inquisition cselekményében.

De nem lenne Bioware játék a DA, ha az univerzuma mögött álló írógárda ne hozott volna össze több száz oldalnyi feljegyzést, szószedetet, történelmi anekdotát, emléket, és iszonyat mennyiségű párbeszédet a Thedas népéhez. A DA: I a lexikális tudást felhalmozva továbbra is hozza a csapattól elvárható minőséget, így bőséges órákat vehet majd el a játéktól az érdekesebbnél érdekesebb könyvek, lore-ok és történelmi feljegyzések átbogarászása, amely számos ponton kötődik majd az előző epizódokban történt cselekmények változtatásaihoz is. Persze, a történet előrehaladtával arra is fény derül majd, mi történt a Grey Wardenekkel, vagy a titokzatos Flemeth-el, így a korábbi nyitott kérdéseink jelentős hányadára is meglelhetjük a választ.



Mint ahogy a történet, úgy az Inquisition során mellénk szegődő régi-új társakkal történő csevegés is fedhet fel majd érdekességeket, adhat újabb és újabb küldetéseket, vagy vezethet egy megoldhatatlannak tűnő probléma felgöngyölítéséhez. Ha már a csapattársakról esik szó, néhány friss információ:

Az már biztos, hogy két DA2-es karakter, Cassandra és Varric visszatérő és játszható karakterként lesz jelen a folytatásban, de a fő sztorivonal felgöngyölítése során egy új Inkvizítor mágus, Vivienne is felbukkan majd, akiről jelenleg csak annyit tudni, hogy az orlais-i mágia körének védelmező szerepét töltötte be a háború előtt.

A rajongókat talán egyik legjobban foglalkoztató kérdésre, hogy Morrigan-t milyen formában láthatjuk viszont, csak sejtelmes választ kaptunk: nem cameoként, de nem is játszható karakterként bukkan fel az első és második epizódok cselekményeit is behálózó titokzatos mágus, akinek kulcsfontosságú szerepet szánnak majd a folytatásban. Mivel a történetírók a karaktereket és jellemüket a DA trilógia fő sztorivonalát és konfliktusait elemezve teremtették meg, biztosan akadnak majd olyan társak/ellenségek/árulók/szövetségesek, amelyek jelentősen könnyíthetik és nehezíthetik majd a dolgunkat, de erről természetesen még nagy a titkolódzás – mint ahogy arról is, hogy ki, vagy mi áll a démoni hordák inváziója mögött.



Míg a DA1 és expanzióiban Ferelden királyságát, a DA2-ben pedig Kirkwall városát, és környékét járhattuk be keresztül-kasul, a DA: Inquisitionban egy egész földrész áll rendelkezésre a kalandozáshoz: a kelet-Fereldentől nyugat-Orlais-ig nyúló földrészt számtalan királyság, és megye alkotja, amelyek közül egy-egy akkora bejárható területtel rendelkezik, mint pl. a DA2 egésze. „Ezen régiók mindegyik nagyobb, mint bármi, amit eddig csináltunk” – nyilatkozta a csapat.
>>

aug 19., hétfő 20:59 #12
ez se lesz jobb mint az elõzõek ...
aug 19., hétfő 13:39 #11
"nagyban hatással lesznek a döntési, és történet szempontjából fontos cselekvéseinkre, megítélésünkre."

A mass effect trilógia, és a befejező képsorok után, az ember nem biztos hogy ezt a különlegesen megfogalmazott marketing-mondatot már ugyanazzal a kredibilitással, és vonzerővel szemléli.

"Sokszor az sem lesz mindegy, milyen döntéseket hozunk a játék során, legyen az taktikai, vagy párbeszéd alatt hozott választás. A kimondott szónak ráadásul nem csak lokális, de globális hatásai is lesz Thedasra nézve, és a játék végső kimenetelét is befolyásolhatja"

Ez viszont már bona-fide kijelenti, hogy kell hogy hatással legyen a cselekedetünk a végkifejletre.

Nagyon - nagyon kíváncsi leszek, hogy az anyacég és kiadó hírhedten kőbe vésett ütemtervének hatására milyen módon fog megjelenni ez a szabadság a végkifejletben.

Ezektől eltekintve tartalom nélküli, alá nem támasztott igéreteket, és a mass effekt reaper-inváziójának fantasy világbeli újragondolását tálalják nekünk.

Ez, nem túl innovatív.
[4] Noozi
aug 18., vasárnap 15:22 #10
Ezzel a játékkal fogok playstation 4 et venni. Addig még a konzol ráér számomra
aug 17., szombat 1:55 #9
Azért remélem,hogy nem lesz elhanyagolva a jelenlegi generációs változatok grafikája.
aug 16., péntek 23:42 #8
Ez eddig jól hangzik,bár még nem játszottam Dragon Age-el.
A jó barát garantálja, hogy kihoz a börtönből, de az igaz barát ott fog ülni melletted. http://pspedition.ucoz.com
[10] frg_dnl
aug 16., péntek 13:12 #7
Ha jól értelmeztem akkor a vizualitások fogják szemléltetni, hogy mennyire sérül a sárkány harc közben és nem lesz HP csík ? Azért remélem, hogy még mindig a sárkányok lesznek a legkitartóbbak és ismét rámegy 5-10p mire kifekszik 1 sárkány.
Szégyenletes lenne egy puhány sárkány a játékba amely megadja magát egy jól irányzott össztámadástól.
aug 16., péntek 11:49 #6
Nem értem, mit szeretnek annyian az első részben. Egyetlen igazi pozitívuma (a taktikusabb harcok mellett) az volt, hogy akkor jött, amikor nem nagyon volt ilyen játék, is ki voltunk már éhezve az ilyesmire. Mert amúgy egy hatalmas közhely-gyűjtemény, rém unalmas sztorival és küldetésekkel, és még az sem segített rajta, hogy a szokásos fantasy kliséket csak épphogy merték megbolygatni, így kínosan ugyanolyan volt minden, mint egy ikszedik noname RPG-ben.
A második részt inkább nem is részletezem, kifejezetten pocsék volt.

A fentiek alapján jól hangzik az egész, csak ha ismét a DA a másodvonalbeli RPG-jük, akkor b@szhatjuk.
aug 16., péntek 11:10 #5
En ugy gondolom, hogy a csapat azért most mindent megtesz, hogy az első részhez méltó folytatást kapjunk egy rakás újítással, és a nextgen gépekkel járó előnyökkel megspékelve. A második tudjuk, miért nem lett kiemelkedő (de azért a h*nynom kellett, és sz*r azért erős túlzások, nem volt az annyira rossz, csupán az elsőhöz mérten volt visszalépés. Jellemábrázolási, harci és történeti szempontból egész jó volt, a repetitív mivolta volt a legnagyobb hibája)

Ha elolvassátok a fenti tartalmas privjút, látszik, hogy a rengeteg plusz, és a majd' 4 éves fejlesztési ciklus azért mindenképp pozitív eredménnyel kecsegtet. Szvsz én jó esélyt látok egy kiemelkedő "harmadik" felvonásra.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
aug 15., csütörtök 19:58 #4
Nagyon nagyon jól hangzik mindez, meglátjuk mi lesz belőle. Az első rész nagy kedvencem, de a másodiktól hánynom kellett annyira igénytelen lett. Nagyon remélem, hogy leginkább az első rész igazi folytatását kapjuk meg nextgen köntösben az Inquisition személyében.

és még mindig szeretlek BioWare!
"A női megérzés a logika teljes hiányának politikailag korrekt kifejezése" Steam_ID: T1B1/Origin: GeneraL_HUN/ Uplay: sztibi87/ Xbox Live: GeneraL XTX
[10] p.jay
aug 15., csütörtök 19:36 #3
Ezek nagyon jó hírek! A BioWare biztosan nem tolja el ismét...bízom bennük.

Nextgenre veszem majd meg...természetesen a megjelenése napján.
[2] abydos
aug 15., csütörtök 18:42 #2
Válasz Sunny0402 (#1) üzenetére
Megértelek testvér, a 2. részt jobb, ha elfelejtjük és eltemetjük az emlékeit is. A sorokat olvasva bizakodom, de hiába voltam az első rész rajongója, ha a 2. résszel kigúnyoltak minket.
https://www.facebook.com/abydoshun http://gameworld.blog.hu/ http://twitter.com/abyhun
[15] Sunny0402
aug 15., csütörtök 18:04 #1
Szerintem a második résszel annyira pofán hugyozták a rajongókat a készítők, hogy velem együtt nagyon sokaknak megrengett a sorozatba fektetett bizalma. Bármennyire is szeretném nem tudok úgy gondolni erre a játékra, hogy jó lehet...a második rész... Signature kiadás....életem legrosszabbul elköltött 10en x ezer forintja volt. Egyszerűen nem voltam képes elhinni, hogy ezt a szart tényleg ki merték adni ebben a formában!
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn’t!
Dragon Age: Inquisition adatlap