[Teszt] Skylanders Giants

Skylanders Giants

mcmackoGéczy Attila2012.10.20. 15:51

Az Activision mindig belenyúl a tutiba. Nem biztos, hogy érdemes most belemenni a cég üzletpolitikájának fejtegetésébe, de tény, hogy a Skylanders első részének (tengerentúli) óriási sikere megint valami midászi okosságot sejtet a háttérben. A Skylanders alapjaiban egy végtelenül egyszerű, kölyök-akciójáték. Alapjáraton szinte semmi nem szavatolná a hangos üdvrivalgást, és a boltok pénztáránál sorban álló szülőket. Ám a nagy trükk és a szemtelen ötlet nem is a játékban keresendő, hanem a játék mellé csomagolt figurákban. Bizony, a Skylanders mellé valódi, kézzel fogdosható játékfigurákat kapunk (a starter csomagban rögtön hármat), amelyeket egy dokkoló-jellegű portálra kell elhelyeznünk. A játékban így tudunk a karaktereink között váltogatni, ezzel pedig az interakció egy újabb kérgét kezdték el kapargatni a játék fejlesztői.

Sikeres volt a kísérlet? Visszatérünk a felvezetéshez: a játék első epizódjából és a külön megvásárolható játékfigurákból több mint harminc millió példány talált gazdára a világon. Durva, mi?

No, a folytatás egy ilyen franchise esetében garantált - a Spyro univerzumban játszódó Skylanders legenda most az Óriások szerepeltetésével viszi tovább a fonalat. Az óriások az alap figuráktól nagyobb karakterek (ez a kézzel fogható játékokon is tükröződik), statisztikáik alapján pedig egyfajta jolly-jokernek is tekinthetők. De mit is kell csinálnunk velük és az apró társaikkal? Félig-meddig felsőnézetes/izometrikus szemszögből kell őket különböző pályákon terelgetnünk. Ugrabugra nincs (maximum dobbantókról), a központi játékmechanika a felderítés és harc párosával van kombinálva. Persze mind a két rész szoros kapcsolatban áll a figurákkal és azok elementál-státuszával. A pályán egy tüskés indákkal benőtt kertet találunk? A “növény” státuszú figurát a portálra pattintva megnyílik az út. Arénaharc kezdődik egy szeles-felhős magaslaton? A szél-elementál karakterünket előhúzva jóval hatékonyabbak leszünk a darálásban. Zseniális az ötlet, pláne, ha hozzávesszük, hogy a hírek szerint összesen negyven karakter (8 féle elementál-státusszal) várja anyut és aput, hogy a karácsonyi hajrá előtt a kedvenceket kosarukba pakolják.

Ez persze nem minden, hiszen mit érne a sok hercehurca, ha maga a játékprogram, vagy a karakterek gagyik lennének. A mívesen kidolgozott figurákat kézbe fogva az emberből újra előbukkan a tíz éves kiskölyök, a portál fényében villogó szemű óriás pedig a szobába is mesebeli hangulatot varázsol. A játék rettentő tudatosan van összerakva, kicsit felnőttebb fejjel beláthatunk a koncepció mögé, érezzük az egyébként igen könnyed kihívás fokozatosságát, és mi is el-elmosolyodunk egy-egy jobban sikerült beszóláson. Röviden: a Skylanders Giants végtelenül profi munka, amely a sok CG-jelenetével, kibővült karaktertárával jelentősen fejlődött az első, Spyro-s epizódhoz képest.

(Apró megjegyzés: a játék a Spyro'’s Adventure játékfiguráit is ismeri, a korábbi epizód viszont egyelőre nem tud mit kezdeni az új karakterekkel.)

A következő oldalon folytatjuk!

Egy nagyobb baj van a játékkal, ez azonban inkább az idősebb játékosoknak, vagy a játékos apukáknak lesz problémája: ha nem éljük bele magunkat maximálisan a mesehős szerepbe, akkor bizony képes ránk szakadni az unalom. A pályadesignt gyakran a sok titkos szoba és alternatív útvonal sem dobja fel - a szekcionálással pedig megint túlhúzzák a pályák kényelmesnek tűnő hosszúságát. A sztori módban rejlő irgalmatlan tartalom is inkább önismétlő repetázás, hiszen egy-két kincsért újra és újra kell majd játszani a teljes szinteket. Arról nem is beszélve, hogy a játék 100%-os kipörgetéséhez teljes elementál-készletre is szükségünk lehet. A karakterek lassan cammognak (pláne az óriások), így a tempó és az újrázás sokszorozza az ásítás-faktort. Karaktereink fejlesztése és a sok csilliárd összegyűjthető mismás miatt persze nem maradunk motiválatlanok (a játékfigurákba rejtett elektronika még meg is jegyzi a karakterünk aktuális szintjét), de a játék lentebbi rétegeinek feltépkedését inkább átengedjük majd a hiperlelkes és fiatal Skylanders rajongóknak. A fenti tényeknek megfelelően a játékot leginkább a 6-12 éves korosztály fogja leginkább élvezni, bár a későbbi pályák, és egy-egy challange jellegű kihívás az ős-videojátékosok skilljeit is meg tudja tornásztatni.

Bár technológiailag eléggé gyenge színvonalat képvisel a Giants (gyakorlatilag egy újabb Wii átiratot kapunk HD grafikával), a prezentációért szintén profik feleltek. A beszélő figurák akár egy rajzfilmben is megállnák a helyüket, az angol szinkron és az animáció minősége (mind az in-game, mind pedig a CG átvezetők során) a jobb (és nyálasabb) mesefilmekkel is felveszi a versenyt. A Skylanders zenei vonala gyönyörű, filmzenés dallamokat kínál, a művészeti oldal pedig a szülőknek is elrejtett egy-két érettebb fejjel értelmezhető látványelemet, vagy hangulati kelléket. A robot-szellem távozása, vagy épp a patyomkin-falu hangulata, sugalmazott üzenete megdöbbentően drámainak tűnik a játék többi részének ismeretében. Örülünk, hogy ilyen apróságokat is bevállaltak Toys for Bob-ék.

*Jósgömb nélkül is látható: a Skylanders Giantsért ismét meg fognak őrülni a gyerkőcök. A tudatos és végletekig profi körítés miatt ez nem is csoda: igazi gyerekbolondító cucc, az év végi szezon nagy slágere lehet.

Játékos fejjel persze rázhatjuk a fejünket a technológiai elmaradottságra, régi harcosként a lassú tempó és gyakran unalomba fúló, egyszerű mechanika is kikezdheti a türelmünket, ám ettől még a Giants fő érdemei elvitathatatlanok maradnak.

Lehet tenni a téteket, hogy hány millió fog ebből is elmenni a karácsonyi szezon végéig.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

1 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

18 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==