Gulandro
Shadowrun Hong Kong Extended Edition - keleti unalom Gulandro | 2016.02.19.

Shadowrun Hong Kong Extended Edition - keleti unalom

Eltérve azon szokásomtól, hogy a sorozat játékait világhoz tartozó útleírásként taglaljam a legutóbbi inkarnációt hagyományosabb módon ismertetném inkább. A harmadik részt (is) életre hívó Kickstarter kampány egyik hozadéka volt az a hat óránál valamivel többre saccolt kiegészítő, amivel kiegészült az alapjáték és amely rövid kritikám fókuszába került. De vajon érdemes visszatérni az egzotikus árnyak közé?

Shadowrun Hong Kong - „sárkány van a mono-pengéjén...” Gulandro | 2015.09.14. | 1

Shadowrun Hong Kong - „sárkány van a mono-pengéjén...”

Lassan két éve már, hogy hazatértem Berlinből a Pusztulat megszokott árnyai közé. Azóta inkább csak biztosra mentem: kis veszély, biztos bevétel. Békén hagytam a cégeket és ők is engem. Elmondható, hogy végeredményre napról napra éltem. Megszokott árnyvadásztársaim elmaradoztak: feljebb léptek az árnyvilág ranglétráján és/vagy meghaltak egymás után. Egyikért sem hibáztattam őket. Így amikor jött az utazás lehetősége Hong-Kongba nem sok minden volt, hogy marasztaljon.

Gulandro | 2015.09.07. | 29

MGS5: PP - első benyomások

Így, most már egy hete játszva azért összegyűlt néhány gondolatom róla. PS3-on szinte ugyanaz, mint minden máson, szóval nem technikai összehasonlításra gondolok (ha esetleg valaki azt remélne).

Gulandro | 2015.05.04. | 2

Telltale Game of Thrones - rövid vélemény

Gulandro | 2015.03.16. | 5

Hotline Miami 2: Wrong Number - sok a jóból

Nagy várakozással álltam neki hajnali fél háromkor (premier pillanatában) a játéknak. Mert jó dolog a hype-vonaton ülni, szép a kilátás, van kiszolgálás és amíg be nem fut a vonat tulajdonképpen a semmi emel el a földtől és mindennapi gondjaidtól, hogy majd-majd jön az a játék, ami kitölti majd életed hiányzó részeit … vagy szerzel nőt.

James S. A. Corey: Leviatán ébredése - csillagközi fajvadászok Gulandro | 2015.02.22. | 6

James S. A. Corey: Leviatán ébredése - csillagközi fajvadászok

Bár csak a pálya széléről néztem, de elmondható, hogy a tavalyi év nagyon kedvező volt a sci-fi műfajának. Mondhatni a klasszikus „hard” műfaja is prezentálta magát végre mozgóképen és irodalomban egyaránt. Bevallom néhány hónap erejéig engem is bevonzott a stílus, hogy aktívan pótolhassam lemaradásomat a témában. Szerencsére ebben az időben került kezembe is a szóban forgó mű.

Michael J. Sullivan: Avempartha - Az Elfek tornya Gulandro | 2015.01.12.

Michael J. Sullivan: Avempartha - Az Elfek tornya

Folytatódtak a Riyria-Krónikák és az eltelt időben nem átallottam bepótolni elmaradásomat a sorozatban. A FUMAX kiadó rendületlenül tolja itthon Sullivan úr szekerét (is), aminek én, mint az első rész nagy rajongója csak örülni tudok. De vajh hát mi olyan üröm vegyül a kedvembe, hogy ilyen sokáig mellőztem ezt a kedves szériát.

Gulandro | 2014.12.12. | 4

shadow of mordor - BOTRÁNY!

Gulandro | 2014.12.03.

Kelepce - élő szabadulós kalandjáték

Éljenek az új hóbortok. Az utóbbi években annyiféle szórakozási mód született vagy éppen eresztett gyökeret a világunkban, hogy követni sem lehet jóformán fejlődésüket és ívüket. Ki hitte volna például, hogy ennyi év után a hagyományőrzés és a szerepjáték után az élő szerepjáték ennyire népszerű, elterjedt és hangsúlyos lesz? Hogy a hagyományos point-and-click kalandjátékok tetszhalott állapotából ilyen termékeny időszak köszönt be a tárgykeresős programok jóvoltából?

Controller videojátékos magazin #001 - kritikusok kritikája Gulandro | 2014.11.22. | 8

Controller videojátékos magazin #001 - kritikusok kritikája

Engem régóta zavar, hogy széles érdeklődésem és meglett korom ellenére évek óta felesleges az újságosok környékén lófrálnom érdeklődve, mert nem tudok egy hosszabb utazáshoz vagy csak úgy, gyűjtőszenvedélyből valami olyasmit venni, amit érdemes. A legújabb videojátékos magazin azonban kísérletet tesz arra, hogy a mobilfeltöltés mellett más okom is legyen a standoknál ólálkodni. Ami jó.

Gulandro | 2014.07.07. | 2

Merész álmok, sötét titkok I. (M.A.G.U.S. könyvkritika)

Sokszor telt meg és fogyott el a hold mióta utoljára új szövegek láttak napvilágot Ynev világáról. A kiadványok közötti viszonylagos csendből azonban a rajongók kiolvashatták, hogy a legnépszerűbb magyar fantasy világ jogállásának a kérdése eldöntődött, de legalábbis elcsitultak körülötte a hullámok valamelyest, aminek bizonyítéka ez a kötet is, illetve megjelenésének körülményei.

Gulandro | 2014.07.04. | 4

Playstation Network élményeim, benyomásaim I. - D&D

Playstation 3 tulaj lettem, de ez nem különösebben izgató/érdekes. Persze leírhatnám, hogy miért, de ilyenekről írtam már bejegyzést. A fontosabb az, hogy miért akartam PSN-t, avagy mivel b@sztak fel úgy végleg, hogy kellett egy gép és hozzá és saját elérhetőség az online felülethez.

wolfenstein, ride to hell, knight rider Gulandro | 2014.06.06. | 4

wolfenstein, ride to hell, knight rider

Kivételesen kellemes hetem volt videojátékok terén. Az pedig külön öröm volt, hogy ezalatt Kopát főnixmadár szerűen ujjáéledni láttam, mint akit nemcsak megint érdekelnek a videojátékok normal fokozatai, hanem kitartóan játszik is. Kellemes.

Gulandro | 2014.05.18. | 1

játékosnapló

Rövid összegzés magamnak is, hogy mikkel játszottam és még mikről nem írtam a korábbi listát frissítendő. Talán kevesebbet olvasok, játszok és filmezek mint eddig, de talán ez sem igaz, csak az általános blogkedvem veszett oda az új generáció beköszöntével, illetve más területen (elsődleges hobbim) csoportosítottam erőforrásaimat (írás, szervezés, tartós párkapcsolat, ilyesmi).

Gulandro | 2014.05.16.

Szilágyi János: Toroni ábrándok (M.A.G.U.S. novella)

Mark Lawrence: Tövisek királya Gulandro | 2014.04.13. | 6

Mark Lawrence: Tövisek királya

Irigylem a mai fantasy olvasókat, mert nem tudják milyen jó dolguk van. Fiatal koromban úgy kellett megvennünk egy-egy könyvsorozat korai részét, hogy egyáltalán nem volt biztos, hogy valaha is olvashatjuk a folytatást vagy befejezést. De vettünk és olvastunk, ennek ellenére szerintem sok korombeli tudna 5-10 olyan címet mondani, ami befejezetlen maradt a polcán és az emlékeiben.

Gulandro | 2014.03.18. | 3

A DOOM játékok valódi története, avagy miért is döglik a dúmkatona ... (FINAL. rész)

A két klasszikus DOOM epizód után, de közben is rengeteg rajongói pálya készült és készül mind a mai napig. Hivatalos folytatásként azonban csak két megszállott testvér pályáit gereblyézték egybe és küldték harcba FINAL DOOM címen, amelyek mind az eredeti ID csapat és American Mcgee tetszését is elnyerték. De még ezeknek is relatíve koherens és kronológiailag fontos történetük volt. Íme.

A DOOM játékok valódi története, avagy miért is döglik a dúmkatona ... (II. rész) Gulandro | 2014.03.12. | 4

A DOOM játékok valódi története, avagy miért is döglik a dúmkatona ... (II. rész)

Hősünk legyőzte a Föld ellen indított invázió megálmodóját, megfejtette az elveszett hold rejtélyét és visszajutott otthonába. Névtelen főszereplőnk azonban szembesült az egyetlen számára kedves lény elvesztésével és elméje kishíján megbomlott a szentségtelen féregjáratban töltött idő alatt. De ez még csak a kezdet ...

Gulandro | 2014.03.09. | 7

A DOOM játékok valódi története, avagy miért is döglik a dúmkatona ... (I. rész)

Sokan, sokféleképpen foglalkoztak már a DOOM játékokkal. Például játszva. Nem utolsó perspektíva. Hatásuk a játékiparra felfoghatatlanul nagy, utóéletük a kultúránkban ... hát ... mint maga a kultúránk is: silány. Ezért is gondoltam, hogy úgymond „vissza a gyökerekhez” jelleggel rendet raknék kicsit a fejekben arról, hogy tulajdonképpen mi is ez az egész azon a szűrőn át, ami számomra általában a legfontosabb: a játékok történetén át.

Gulandro | 2014.03.08. | 1

Shadowrun Returns: Dragonfall - Berlinből szeretettel

UCAS által fontosnak/gyanúsnak vélt Shadowland bejegyzés árnyvadászokkal foglalkozó ügynökök számára: >>>>>[Már a legutóbbi nagyobb seattle-i árnyvadászatom után lebegtették nekem a lehetőségét egy jólfizető és kellemes európai kiruccanásnak Berlinbe, de az utazásom kitűzött időpontja egyre csak tolódott. Végül 2054-re tolódott a repülőút és miután rendeztem/félbehagytam minden kisebb teendőmet a Pusztulat környékén átkeltem a nagyvízen, hogy olyan útra lépjek, amire előttem még kevés vadász.

... aztán hétvégén lesz Doom sztori is ... Gulandro | 2014.03.06.

... aztán hétvégén lesz Doom sztori is ...

Gulandro | 2014.02.25. | 4

Policenauts - popkultúrális egyveleg

Vajon hányan voltak anno hozzám hasonlóan kíváncsiak a MGS első része idején, hogy honnan vannak azok az anime hatású robotos jelenetek Otacon monológja közben? Mégha utána kerestük is őket a mechás cuccok nem csekély könyvtárában sem találtunk volna rá. A kíváncsiság azonban halhatatlan állatfaj.

Első Benyomások - Policenauts (ánglis) Gulandro | 2014.02.16. | 4

Első Benyomások - Policenauts (ánglis)

játékzene kitalálós estére Gulandro | 2014.02.09. | 3

játékzene kitalálós estére

Aki kitalálja (csalás nélkül), hogy melyik játéknak volt ez a szám zenéje az ... mittomén ... kérdezhet bármit, amire őszintén fogok válaszolni. ;)

Gulandro | 2014.02.06. | 4

Első Benyomások - Valkyria Chronicles 3 (ánglis)

Gulandro | 2014.02.02. | 13

végzetes PSX-es VÉGZET

pokol a hatvannegyediken Gulandro | 2014.01.19. | 7

pokol a hatvannegyediken

Jon Sprunk: Az árny fia - gothgyilkosok Gulandro | 2014.01.12. | 1

Jon Sprunk: Az árny fia - gothgyilkosok

A hazai fantasy könyvkiadók között valódi üstökösként tört fel a Fumax kiadó az utóbbi években. Alig telhet el úgy egy-egy negyedév, hogy valamilyen új sorozatukkal, új kiadványukkal ezt az alapvetően népszerűnek vélt stílust gyarapítsák magyar nyelven a polcainkon. Ez volt a dícséret része a dolognak.

kamurájvirtus Gulandro | 2013.12.20.

kamurájvirtus

Gulandro | 2013.12.18.

gyűrűterápia

Én a kimmériaiakkal vagyok ... Gulandro | 2013.12.11. | 6

Én a kimmériaiakkal vagyok ...

videókkal kommunikálva Gulandro | 2013.12.07. | 2

videókkal kommunikálva

Várható ismertetők és cikkek: - Wizardry PS2 - miért nem veszem meg a Dragons Crown-t? - Árny fia könyvkritika - búcsú a PS3-tól - Sly 2 Ps2 stb

Filmek a horizontomon Gulandro | 2013.12.02. | 2

Filmek a horizontomon

Még mindig nincsen egy magnyugtató címem a filmes blogjaimhoz, amikor ömlesztve küldöm őket, de annyi baj legyen. A lényeg attól még nem változik. Három +1 darabról emlékeznék meg ezalkalommal, csak hogy ne sokalljatok be tőlük.

Gulandro | 2013.11.28. | 2

napok a szélben?

az igazság bikája Gulandro | 2013.11.21. | 1

az igazság bikája

Gulandro | 2013.11.21. | 1

ugra bugra legendája

Gulandro | 2013.11.20.

kölcsön kinyír az űrben

Wizardry napló #4 Gulandro | 2013.11.18. | 5

Wizardry napló #4

Egyre közelebb a végéhez ... de érdekes módon nem hergeltem a főellenséget mostanában. Jól van ott ahol van (illetve a sztori szerint nem, de akkoris). Sokkal inkább a mélyben túrázgattam: régebbi helyszíneket járok be és hasonlók. Szóval ez unalmas olvasmány lesz ... tényleg.

Gulandro | 2013.11.13. | 18

Gondolatébresztő: A videojáték apokalipszis lovasai

A címet olvasva biztos vagyok benne, hogy sokakban felrémlik az, hogy a napjainkban előszeretettel szidott háborús játékokat és variánsait szidjam, esetleg az online közösségek által űzött pszeudó szerepjátékok felé fordítsam vitriolos haragomat. Tény, hogy ez várható lenne egy hozzám hasonló vén konzolronintól, az igazsság azonban egészen más: egyjátékos, élményt adó programokat fogok szidni.

Retro Kütyü Játszóház beszámoló Gulandro | 2013.11.09. | 14

Retro Kütyü Játszóház beszámoló

Gulandro | 2013.11.06. | 9

homokos tájfutás

Michael J. Sullivan: Trónbitorlók (Riyria-krónikák 1. kötet) Gulandro | 2013.11.05. | 5

Michael J. Sullivan: Trónbitorlók (Riyria-krónikák 1. kötet)

Eredeti tervem az volt, hogy más kötetekkel egy kalap alá véve és összehasonlítva mutatom be a hazai fantasy piacon tavaly(?) feltűnt könyvet. Ahogy azonban belemélyedtem a cselekménybe és faltam az oldalakat egyre biztosabb voltam benne, hogy mégsem így fogok tenni. Van ugyanis valami, ami alapvetően megkülönbözteti ezt a könyvet más akció-fantasy alkotásoktól: a szív.

Gulandro | 2013.10.29. | 2

Wizardry napló #3

Már láttam őt, Bu'shin-t, de még nem vagyok hozzá elég ... erős. Duhan ügyes bajos dolgait elrendeztem, már mindenkivel úgy-ahogy lezártam a történetemet, már csak ez az utolsó erőfeszítés maradt hátra. Megoldása klasszikus jrpg problémákba ütközik.

Wizardry napló #2 Gulandro | 2013.10.22. | 8

Wizardry napló #2

Nem kevés bűntudattal gondolok arra mennyi projektet és sorozatot kezdtem el és hagytam félre csak itt a saját blogomon. Milyen régen volt "szegénylegény" blog, amivel még az oldal jrpg-paródiájába is bekerültem ... hmm. Pedig cigin kívül azért vettem mást is az utóbbi időben, most mégsem ezt a vonalat folytatnám. Hanem ...

Sly Raccoon - az enyveskezű mosómedve kalandjai Gulandro | 2013.10.15. | 8

Sly Raccoon - az enyveskezű mosómedve kalandjai

Kitárva ismét a feneketlen Playstation 2 könyvtár ajtaját egy klasszikus akad a kezeink közé. Mitől klasszikus valami itt konzolföldjén? Hát, általában csak attól, hogy esetleg a franchise még ad alkalmanként életjelet magáról vagy, hogy az eredeti csapata még aktív és népszerűbb. Ilyen alkalmakkor a konzolroninra hárul a feladat, hogy a tényleges produktumról is megállapítsa mi fán terem.

Gulandro | 2013.10.02. | 7

felebarátok

férfias játékok Gulandro | 2013.09.29. | 31

férfias játékok

Rutger és a bálnák ... Gulandro | 2013.09.25. | 9

Rutger és a bálnák ...

Gulandro | 2013.09.19. | 10

háború kutyája

Cold Fear - libabőr a víz alól Gulandro | 2013.09.16. | 10

Cold Fear - libabőr a víz alól

A túlélő-horror játékok a Playstation 2 érájában érték el a csúcsukat. Több klasszikus mellett érdekes vadhajtások és előremutató művek is születtek. Kísérletezhettek a fejlesztők és meg is tették egy-egy címmel, így olyan programok is voltak amelyekben a harc háttérbe szorult, máshol másról sem szólt a játék. De úgy gondolom a stílus szerelmesei egyet értenek velem abban, hogy az aranyösvény valahol az ijesztgetés, a rejtvények és az akció egyensúlyban tartásából ered. Erre jó példa volt (és most is az) a következő program, amit szeretnék bemutatni.