Mozgolódás van a klasszikus PC/PS kalandjáték, a Little Big Adventure háza táján. Úgy tűnik, Twinsen visszatérhet a régmúltból.
Didier Chanfray, a sorozat apukája és az Adeline Software International társalapítója adott ki érdekes közleményt a játék blogfelületén. Ezt szemlézzük most. Az Adeline többi hőse is aktív amúgy, Frédérick Raynal nemrég a 2Dark-kal tért vissza, Yaël Barroz társaságában. Már korábban szó volt egy esetleges harmadik epizódról, de most újragombolták a folytatásnak az ötletét az eredeti alkotók.
A Little Big Adventure, a Time Commando és a Little Big Adventure 2 kiadása után az Adeline Software csapata új stúdiót indított - No Cliché néven -, amelyet a Sega finanszírozott. A No Cliché kizárólag új IP-ken dolgozott a Dreamcast számára. Az LBA jogai az Adeline mögött álló Delphine Software vállalat tulajdonában maradtak.
Amikor a Dreamcast megszűnt, be kellett zárnom a stúdiót. Úgy döntöttem, hogy saját stúdiót indítok - Little Worlds néven -, amely a következő 10 évben aktív volt. E tapasztalatok után meg akartam próbálni az LBA visszatérését, és sikerült visszavásárolnom az IP-t a Delphine Software-től. 2012-ben kiadtam az LBA1-et és az LBA2-t a GoG-n, és a DotEmuval együttműködve kiadtam az LBA1-et iOS-re és Androidra. Sajnos ez a mobil port nem volt olyan sikeres, mint reméltük, ezért nem csináltuk meg a másodikat.Nagyon gyorsan kiderült tehát, hogy egyetlen nagyobb kiadó sem érdeklődik az LBA iránt - egyszerűen túl nagy a pénzügyi kockázat a szűk közönségi kör miatt. Az évek során az LBA lassan kezdett háttérbe szorulni. Amikor megérkezett a Playstation exkluzív Little Big Planet - egy sokkal nagyobb IP, nagyobb közönséggel és hírnévvel - a "Little Big" egyre inkább ehhez az IP-hez társult az LBA helyett.
A legújabb Media Molecule játék 2020 novemberében jelent meg, és a Sackboy nevet viseli "A Big Adventure alcímmel", ami egy "Little" távolságra van a Little Big Adventure-től. Ez még nagyobb kihívássá teszi az LBA körüli marketinget és reklámot.
Ekkor már csak egy álmom volt: megtalálni a legjobb lehetőséget arra, hogy az LBA-val győztesen térhessek vissza.2021 elején egy rajongó kopogtatott az ajtón, akinek az elképzelései, vállalkozóként az üzleti stratégiája és az őszinte érdeklődése győzte meg Didier Chanfray-t hogy új stúdiót alapítsanak, aminek a célja, hogy egy erős IP-t építsen az LBA köré.
Amikor Freddel, Samanthával (az új írónkkal) és Bennel elkezdtünk beszélgetni az új játékról, hamar rájöttünk, hogy a harmadik játék, amit eredetileg szerettünk volna elkészíteni - a **Genesis of the Stellar Entity** - furcsa lenne sok szempontból. A forgatókönyv egy első vázlat volt, amelyet a sorozat befejezésére írtunk. Az új stúdióval nem akarjuk befejezni a sorozatot. Szeretnénk szélesebb közönséget vonzani, és minél több játékossal megosztani a csodálatos világot, az ikonikus karaktereket és a történetet, hogy újabb Twinsen kalandok születhessenek. **Úgy döntöttünk, hogy újraindítjuk Twinsen történetét.** Tudom, hogy néhányan nagyon szomorúak lehettek, amikor megtudjátok, hogy nem fogjuk elkészíteni a Genesis of the Stellar Entity-t. Erősen hiszünk az LBA fényes jövőjében, és úgy gondoljuk, hogy ez a legjobb döntés ennek a jövőnek a biztosítására. Célunk, hogy gyermekeink és unokáink az elkövetkező években is játszhassanak új LBA-kalandokat.Az eredeti játékok nyílt forráskódúak lettek, hogy a rajongók modokat és projekteket építhessenek az első két epizód kultusza köré. Didier-ék elviekben minden hasonló aspirációt támogatni fognak.
Bár sok minden még ismeretlen, reméljük, hogy 2024-ben, a sorozat 30. évfordulójára megjelenik a Twinsen's Little Big Adventure. A lehető legátláthatóbbak leszünk, és bevonjuk a közösséget a fejlesztésbe, hogy együtt a lehető legjobb játékot készíthessük el.Az első reboot egy kb. 12 fős fő produkciós csapattal készül majd, amolyan indie alapokon. Az össz költségvetés fajlagosan kevesebb lesz, mint az LBA2 létrehozásához használt összeg, de az a terve a csapatnak, hogy a megfelelő emberek felvételével, okos döntések meghozatalával és az új technológiák felhasználásával a reboot helytáll majd a videojáték piacon.
Hogy mikor? Legközelebb 2024-ben!