A The Matrix Awakens techdemóján még a legprecízebb kritikusok is alig találnak fogást

A The Matrix Awakens techdemóján még a legprecízebb kritikusok is alig találnak fogást

mcmackoGéczy Attila2021.12.11. 23:08

A The Game Awards egyik legfontosabb mozzanata az lett, hogy az Unreal 5 első játszható demója a The Matrix Awakens: an Unreal Engine 5 Experience megjelent és elsöpörte a next-gennel kapcsolatos aggályainkat. Az Eurogamer igényes, technikai mélységekbe belemászó anyagát szemlézzük írásunkban.

A cikk jól rávilágít arra, hogy a játék/demó nem bika PC-ken futott, hanem tényleges éles demonstrációként, Xbox Series S-től a PlayStation 5 gépeken. Tette ezt akár otthon, a saját nappalinkban. Nincs kecmec, nincs többé hitetlenkedés - a demó megmutatja, hogy a vasak képesek a next-gen látványra! Az új Mátrix mozira hangoló bemutató prezentál néhány jelenetet a filmekből, hoz egy kis friss akciót, és végül ráengedi a játékost a város szabad bejárására.

A demonstráció elkészítéséhez az Epic hozzáfért eredeti assetekhez is (őrület, de Neo CG karakterét még fel is turbózták az első film modelljéből a mostani bemutatóhoz), és az egész történetet úgy publikálták hogy tavasszal az Unreal 5 teljes megjelenésével hozzáférhessenek a kezdő fejlesztők is. így a nyílt világ fejlesztéséhez ötleteket tudnak átvenni a független fejlesztők is. Az már csak egy külön meta üzenet, hogy mindezt a Matrix szimulációs világával teszik.

A Lumen és a Naninte remekül működik a demóban, és ráadásul bemutatja a procedurálisan generált tartalmak erejét is. A játék meglepően amúgy apró részletekben tölti a tartalmakat - a Nanite-technek köszönhetően mindig csak alacsony mennyiségű assetet (10 MBPS tempóban) mozgat a rendszer. A fix RT-képes fények mellett olykor filmes bevilágításokat (fix, kamerán kívüli fényforrásokkal) is alkalmaztak a készítők. A Nanite amúgy rengeteg limitációval bír még, egyelőre a módszer csak fix-merev modelleken működik jól, a deformálható mesheknél (pl. gyűrődő autóknál) trükköket alkalmaztak a készítők, ezért döcög olykor ezeknél a jeleneteknél a kép.

A Chaos fizikai motor is keveri a valós, helyben számolt jeleneteket, és a fixen felvett, majd visszajátszott pillanatokat - például a híd leomlását. Vannak további gondok is - az átvezetők 24 FPS-el futnak a filmszerűség miatt, de ezért még 120 Hz-es tévén is döcöghetnek a látnivalók a frame pacing miatt - ezen még javítani kell az engine fejlesztőinek.

Az Eurogamer technikai részletekbe is belement - a kvantitatív értékek is döbbenetesek. A következő táblázat arról szól, mekkora mennyiségeket lapátoltak össze a készítők a Mátrix demóhoz.

  • A város 4,138 km széles és 4,968 km hosszú, valamivel nagyobb, mint Los Angeles belvárosa.
  • A város területe 15,79 km2
  • A város kerülete 14,519 km hosszú.
  • A városban 260 km út található
  • A városban 512 km járda található.
  • A városban 1,248 kereszteződés található.
  • 45.073 parkoló autó van, ebből 38.146 vezethető és rombolható
  • 17 000 szimulált közlekedési jármű van az utakon, amelyek rombolhatók
  • 7000 épületet modellez a rendszer
  • Közel 10 millió egyedi és sokszorosított asset jött létre a város létrehozásához.
  • Az egész világot csak a nap, az égbolt és a meshben (poligonrácsban) lévő sugárzó anyagok világítják meg. A több tízezer utcai lámpához és fényszóróhoz nem kerültek fényforrások. Éjszakai üzemmódban szinte minden világítás a több millió sugárzó épületablakból származik.
  • 35 000 szimulált MetaHuman gyalogos rója az utcákat.
  • Minden egyes asset akár több millió poligonból is állhat, így több milliárd poligonból állnak csak a város épületei.

A teljesítménnyel kapcsolatban annyit lehet tudni a különböző konzolok kapcsán, hogy a nagygépek 1404p-1620p rendereléssel és a temporal super resolution (TSR) technológiával skálázódnak 4K-ra, ezért lehet olykor műtermékeket látni a kikockázott pillanatokban - de ez a hatás menet közben, a filmes látványban elveszik. Series S-en nagyobb a baj, ott 720p-875p skálázódik 1080p-re olykor eléggé homályos képhatással. Viszont korlátok között jó látni, hogy az olcsó konzol is képes a jövőbe látni.

Mindent összevetve a The Matrix Awakens: an Unreal Engine 5 Experience minősége elképesztő - a szerkesztőségi belső csatornán azóta is dobáljuk egymásnak a szebbnél-szebb screenshotokat. (A csatolt képek is sQr kolléga gyűjtéséből származnak.) De most jön a legfontosabb kérdés:

Nektek hogy tetszik az erődemonstráció?

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==