“Megőrizni és feljavítani azt a többezer játékot amit ismertek és szerettek, vagy még csak most fogtok felfedezni - ez volt a fő célunk a visszafelé kompatibilitáson dolgozó programunk 2015-ös indulása óta. Az eltelt évek leckéi és sikerei után csak az idei évben 500.000 órát töltöttünk a négy generációnyi Xbox tesztelésével, hogy felkészüljünk az Xbox Series X és Xbox Series S érkezésére.”
Peggy Lo, az Xbox kompatibilitási programjának vezetője egy részletes bejegyzésben taglalta a next-gen Xbox konzolok lehetőségeit. Négy generáció több ezer címe fog natívan futni az új hardvereken, kihasználva annak minden erejét. Nincs “boost mode”, nincs órajel visszavétel, csak az új CPU, GPU és SSD teljes igénybe vétele. Valahol magasabb felbontás. Máshol gyorsabb képfrissítés. Na meg mindenhol villámgyors töltések!
Auto HDR
A modern játékok legtöbbje implementálja ma már a high dynamic range lehetőségét, ami sokkal szélesebb skálát kínál a fényeknek és a színeknek. Ezzel egy élénkebb, kontrasztosabb, élettel telibb képet kapunk, mint a hagyományos SDR tartalmak esetében. A régebbi játékok azonban nyilván nem voltak felkészítve az akkor még ismeretlen technológiára. Ezen segít a Microsoft Auto HDR megoldása, ami rendszerszinten avatkozik be a folyamatba és lehel új életet az egykori klasszikusokba. Az automatikus HDR funkció alapvetően minden kompatibilis játék esetében elérhető lesz, de a Microsoft bizonyos esetekben letilthatja annak használatát, ha úgy érzi, hogy a módszer nem a várt eredményt nyújtja.
4K felbontás
Az Xbox One X konzolokon megismert Heutchy módszer természetesen a következő generációs konzolokon is tovább folytatja áldásos tevékenységét. A kiválasztott címek esetében ezért például az Xbox 360 által kipréselt 720p, vagy az eredeti Xbox 360p felbontása helyett natív 4K renderelést kaphatunk majd. A támogatott játékok listáját később osztják majd meg.
A 16x anisotropic textúra szűrés viszont az előddel ellentétben most szinte minden játék esetében elérhető lesz, ezzel egy sokkal tisztább képminőséget biztosítva.
Dupla akkora képfrissítés
A Microsoft emberei új módszereket fejlesztettek ki arra is, hogy ne csak a felbontást lehessen megnövelni, de magasabb képfrissítésre is rábírhassák a régi játékainkat. Bár ez egyelőre nem sok cím esetén lehetséges - számos esetben a fizika és az animációk a képkocka számhoz vannak kötve -, az eddig kapott eredmények ígéretesek. A fenti mozgókép például a Fallout 4-et mutatja Xbox Series S konzolon, amivel a megszokott 30FPS helyett stabil 60 képkockát tudtak varázsolni a képernyőkre másodpercenként.
Kellemes adalék a fentiekhez, hogy az Xbox 360 konzolokon anno Gold előfizetés mögé zárt mentéseinket ingyen áthozhatjuk mostantól a következő generációs konzolunkra - az Xbox 360 óta a Microsoft masináin nem volt már szükséges ehhez semmilyen előfizetés.
“A kedvenc játékaid megtartanak mindent úgy, ahogy azt az eredeti fejlesztők elképzelték. De közben továbbfejlődnek és izgalmas új lehetőségek nyílnak meg előttük. Nincs szükség arra, hogy visszanézz, mert a játékaid veled együtt lépnek tovább az Xbox új generációjába.”