Phil Spencer: a nagy Kotaku interjú

Phil Spencer: a nagy Kotaku interjú

sQrNagy Csaba2020.10.18. 00:25

A hét egyik legérdekesebb beszélgetését Stephen Totilo (Kotaku) szállította, aki Phil Spencerrel, az Xbox részleg vezetőjével ült le a webkamerák elé egy szűk órácskára. A teljes interjút eredeti formájában ITT olvashatjátok, a következőkben csak az érdekesebb részeket igyekeztünk kiemelni, illetve a lényegesebb gondolatokat kivonatolni. A kísérőképeken az Xbox Series X|S launch felhozatalát láthatjátok.

Xbox Series X és Xbox Series S

“Szerintem minden egyes darabot el fogunk adni amit képesek vagyunk leszállítani. Úgy gondolom, hogy az előrendelésben mutatkozó kereslet meghaladja majd a kínálatot. Számunkra és a PlayStation számára is a gyártás hatékonysága diktálja majd a piaci részesedést. Jobban, mint bármi más.”

+ A generáció teljes időtartama alatt megmutatkozik majd az árcédula fontossága és arra számít, hogy bár kezdetben több Series X fog fogyni, a Series S túlszárnyalja majd a Series X eladásait hosszútávon.

+ Odafent az irodájában egy S van monitorra kötve. Lent a nappaliban az oldalán fekszik a “bestia”. Ő megszokta így a konzolokat.

+ A Series S nem egyszer gyorsabban tölti be a játékokat, köszönhetően a kisebb felbontású textúráknak és az alacsonyabb beállításoknak.

+ Nem fél a gyengébb next-gen hardver bevezetésétől, de elismeri, hogy ez plusz munka a fejlesztőknek. A lényeg viszont, hogy bővítsék a piacukat. Akár a PlayStation 5 vásárlókkal!

“Talán két 500 dolláros konzolt vásárolni már nehézséget okoz valakinek, de biztosra akartunk menni, hogy kínálhatunk valamit második konzolnak akár.”

A nagy Bethesda üzlet

“Ha arra gondolok, hogy az emberek hol tudják majd ezeket játszani, látva a számos eszközünket amin elérhetik, mint az xCloud, PC, Game Pass és persze a konzolos játékosbázisunk, akkor szerintem nem kell bármelyik más platformon megjelentetnünk ezeket a játékokat ahhoz, hogy ez az üzlet működjön.”

+ Nem azért jött létre az üzlet, hogy elvegyék más játékosbázisoktól a Bethesda címeket - mint a DOOM, a The Elder Scrolls vagy a Fallout.

+ De nem feltétlenül szükséges szerinte megjelennie más platformokon ezeknek a játékoknak ahhoz, hogy visszahozzák a befektetett összeget.

+ Hogy lesz-e ettől függetlenül Elder Scrolls VI PlayStation 5-ön? Egyelőre nem tudni. Phil Spencer korábbi nyilatkozata továbbra is érvényes, ami szerint a jövőben minden egyes cím célplatformjait egyenként vizsgálják.

Halo Infinite? Valamikor...

+ Egy hete játszott vele, de nem mondhat többet róla egyelőre.

+ Továbbra is a fennáll a lehetősége, hogy a kampány és a többjátékos mód két különböző időpontban jelenjen meg, de fontosnak tartja, hogy a rajongók a teljes Halo élményt megkapják.

Cross-gen exkluzívok?

+ Az Everwild, State of Decay 3, Fable, Forza Motorsport és az Avowed már csak Series X|S és PC platformokra készül.

“Azt hiszem ezt minden játék esetében külön vizsgáljuk majd. Ha a következő évekről beszélünk, akkor végigtekintünk a készülő játékokon és egyéb dolgokon ami fejlesztés alatt vannak, aztán majd kiderül. De próbálunk átláthatóak lenni az emberekkel. Hogy tudhassák, hogy a megjelenés előtt álló játékok közül melyiknél számíthatnak előző generációs változatokra.”

Tárhely problémák és lehetőségek

+ Tudja, hogy ez a jelenlegi generációnál is probléma. Igyekszik a belsős csapatoknál és a külsős partnereknél is szorgalmazni, hogy vegyék figyelembe a szűkös tárhelyeket.

+ Ennek köszönhető többek között, hogy a Sea of Thieves digitális változata nemrég 20GB-al lett kevesebb.

Microsoft játékok más platformokon

+ Továbbra is nagyon jó kapcsolatuk van a japán platformgyártóval. A Nintendoval közös tárgyalások mindig gördülékenyen mentek.

+ Ennek ellenére nem hiszi, hogy a játékaik megjelenése más platformokon fenntartható a jövőben. Ahhoz a teljes Xbox ökoszisztémát át kellene vinni (Live, Game Pass) hozzájuk.

+ Az xCloud viszont a jövőben talán lehetővé teszi, hogy Series X|S játékokat játszunk a régebbi Xbox platformokon is. Szerinte ez nem a távoli jövő. Tudják, hogy meg lehet oldani.

Klasszikusok felélesztése vagy új projektek?

“A levelesládám tele van azzal, hogy: Engedd hogy minden stúdió valami újat alkosson! Na meg azzal, hogy: Miért nem hozzátok vissza a Crimson Skies-t és a Blinx-et?”

+ Minden stúdió maga dönti el, hogy min dolgozik. Ebben nem szeretné őket korlátozni soha a Microsoft. Éppen ezért a Rare bármikor feltámaszthatja a klasszikusait, de jelenleg szépen építenek a Sea of Thieves sikerére és nagyon izgatottak az Everwild miatt.

Mi változott 7 év alatt?

“Nagyobbak vagyunk, mint valaha. Mindennek az alapja pedig szerintem a játékosok bizalmának visszanyerése azzal kapcsolatban, hogy miért vagyunk itt a játékpiacon. Ez az, amit úgy gondolom elvesztettünk valamikor az Xbox One indulásakor. [ ... ] A célunk ezúttal az, hogy a játékost állítsuk a középpontba, eköré építve a szolgáltatásainkat és a játékainkat. Hogy biztosítsuk afelől, hogy csakis a videojátékokra koncentrálunk. Semmi más nem érdekel minket. Nem áll szándékunkban másfelé nyitni. Ez az, amiben hihetetlenül elkötelezettek vagyunk.”

Forrás: Stephen Totilo | Kotaku

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

7 órája

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

1 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

3 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

3 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==