Cipher Complex

liquidSomosi László2006.11.30. 12:15

Az Edge of Reality ugrani készül: a fejlesztőstúdió eddig leginkább a licenszelt alapokra építő, elsősorban a fiatalabb korosztályt megcélzó játékairól volt ismert (Shark Tale, Over the Hedge), most azonban komolyabb vizekre eveznek. A Cipher Complex a lopakodós akciójátékok műfaját kívánja új elnemekkel gazdagítani.

A történet: a sztori a közelmúlt valós történelmi eseményeire alapoz, és persze csavar rajtuk egy nagyot. Főhősünk, John Sullivan (kódnév: “Cipher”) az amerikai nemzetbiztonsági hivatal katonájából vedlik át terrorista- és atomfegyver vadásszá. Cipher első bevetése kapásból rosszul sül el: a 2003-as invázió előestéjén, Irak északi régiójában a nagy atomfegyver-kutatás kellős közepén egy Anakov nevezetű fegyverkereskedő jól elárulja, és golyót röpít a fejébe. Cipher élve megússza az incidenst, kómába esik, és csak évek múltán ébred fel - a sereg közben kísérletezik egyet vele, újradrótozzák és felturbózzák a idegrendszerét. Az ébredés után (most már kvázi szuperkatonaként) emberünk nem vesztegeti az idejét - ismét a 2003-ben elveszett atomfegyver nyomába veti magát, ami valahogy átvándorolt egy kis szibériai szigetre. A küldetés most sem problémamentes, a Cipher osztagának gépét lelövik, és csak neki sikerül egy darabban a szigetre vergődnie...

A játékmenet: miben nyújt újat a Cipher Complex? A lopakodás itt nem azt szolgálja, hogy konfliktusok nélkül, a harcok kikerülésével juss el a célpontodig - pont ellenkezőleg, Cipher az árnyékokat a meglepetésszerű támadásokra használja. Itt kerül képbe a felturbózott idegrendszer: a játékos a Cipherben falhalmozott adrenalin mennyiséggel gazdálkodik, ezek jelentik a különféle speciális mozgások és képességek alapjait. Az adrenalin által meghajtott harcok éppen ezért villámgyorsak, és jó brutálisak: olyasmit tessék elképzelni, mint Nightcrawler támadása az X-Men 2 elején a Fehér Házban. Cipher akár fél tucat ellenféllel is fel tudja venni egyszerre a harcot, méghozzá úgy, hogy szerencsés esetben az utolsó kivégzett ellenfél már nem éli meg, hogy az elsőnek megtámadott őr teste földet érjen...

Az adrenalint nem csak harcra lehet használni, a lopakodás esetén is jól jön: megfelelő mennyiséggel a háta mögött Cipher gyorsan és észrevétlenül suhan az árnyékok között. A játék egyik alapkövét éppen ezért a hősünk rendelkezésére álló adrenalin menedzselése jelenti: döntened kell, hogy inkább az osonkodásra, vagy a harcra használod. Az adrenlin kétféle módon tölthető újra: vagy sorban nyomod a kivégzéseket (látványosabba megoldás), vagy injekciókat nyomsz be magadnak (békésebb megoldás).

Mi van, ha kifogysz az adrenalinból? Akkor jönnek az egyéb eszközök, jelesül a közelharc (kombókba fűzhető támadások), vagy a lőfegyverek - ezekből is többféle lesz, a fejlesztők azonban pár megszokott alapfegyveren (gépfegyver, shotgun...) kívül még nem nagyon akarják elárulni, hogy pontosan mik.

Az Edge of Reality magán a lopakodáson is hegeszteni próbál: radar nincs, a képernyőn (azaz: magán a játéktéren) vörössel jelölik a távolban kolbászoló ellenfeleket. A rejtettséged mértékét egy kijelző mutatja: ez az MGS3 álca-rendszerének, és a Splinter Cell “fénykijelzőjének” ügyes házasítása - mindig azt mutatja, hogy az érzékelési távolságban tanyázó őrök mennyire vesznek / vehetnek észre. Apropó őrök: a csapat kifinomult, a megváltozott körülményekre aktívan reagáló ellenfeleket, vagyis “okos” mesterséges intelligenciát ígér. Első képek a galériában, az IGN a fejlesztőkkel készült interjúja (a végén pármásodperces ingame jelenet) itt tekinthető meg.

Célplatformok: Playstation 3 és Xbox 360, tervezett megjelenés valamikor 2007-ben.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Titan Quest II

Akció RPG ókori görög mitológiai csomagolásban, második felvonás. Majd húsz évvel később, másik fejlesztőcsapattól, de hosszú célegyenesben a Titan Quest II.

4 órája
1

Focis visszatérés és nyomozás Snoopyval – ez történt szerdán

Benne: Football Manager 26, Lego Voyagers, Zoochosis, Snoopy & The Great Mystery Club, Kumarn: The Wandering Spirit, Fast & Furious: Arcade Edition, CloverPit, R-Type Delta: HD Boosted, The Secret of Weepstone, Davy X Jones.

13 órája
5

PlayStation Game Catalog: augusztusi érkezők

Sword of the Sea a premier napján! Mortal Kombat 1. Marvel’s Spider-Man. INDIKA. Többek között ezt várhatják az előfizetők ebben a hónapban.

1 napja
1

Mafia: The Old Country

A Mafia sorozat gyakorlatilag a negyedik epizódjához érkezett, a most megjelent Old Country pedig nem is tipikus folytatás, hanem előzmény, amely új hősökkel és ismerős helyzetekkel operál...

1 napja
24

Vidám és véres kalandok – ez történt kedden

Benne: Remedy, Haunted Bloodlines, Dunkadillo, Mandragora, Chip 'N Clawz vs. Brainioids, Detective VR, Vex Mage, Robots at Midnight.

1 napja
1

Heretic + Hexen

Hirtelen jött, nem is számítottunk rá, pedig épp itt volt már az ideje. A Doom I + II után a Bethesda a Heretic és Hexen párossal is elvégezte a házi feladatot, a mérnöki munkát pedig a Nightdive-ra bízta.

1 napja
15

Fantasy akció-kaland Koreából – ez történt hétfőn

Benne: Woochi the Wayfarer, Digimon Story: Time Stranger, Henry Halfhead, Blippo+.

2 napja
1

Battlefield 6

2 napja
10

Recharge: Early Access - Egyszer majd Re-Volt lehet

A régi motorosok egyik kedvence a Re-Volt, ami meghatározó játék a retro árkád versenyzős címek között. Sokan - ahogyan mi is - azóta a feltámadását várják a távirányítós kisautókat szerepeltető játékoknak.

3 napja
1

The Royal Writ

Egy aprócska magyar fejlesztőcsapat igyekszik újat mutatni a rendkívül telített rougelike pakliépítők műfajában. Lehetetlen? Tesztünkből kiderül!

3 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
2

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Rod Fergusson, Pac-Man World 2 Re-Pac, Drag x Drive, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Hello, Mario!.

5 napja
3

Hunter x Hunter: Nen Impact

Teszteltük a kétdimenziós 3v3 bunyós műfaj legfrissebb darabját, a méltán híres manga- és animeszériára épülő Hunter x Hunter: Nen Impactot.

5 napja
1

Shadow Labyrinth

Ma már egy teljesen hagyományos új Pac-Man-játék is meglepetésnek számítana, olyannyira háttérbe szorult a gaming-ikon - hát még egy olyan kreatív visszatérés, mint a Shadow Labyrinth, ami szokatlan műfajba helyezi a sárga bogyózabálót.

6 napja
7

Indie kavalkád és azon túl - ez történt csütörtökön

Benne: Heretic + Hexen, Rhell: Warped Worlds & Troubled Times, Contraband, LEGO Party!, Disciples: Domination, Well Dweller.

6 napja
6

Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV

A Donkey Kong Bananza után újabb belsős címmel bővült a Nintendo Switch 2 kínálata, ugyanis megérkezett a Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV, amely az eredetileg kilenc hónappal ezelőtt megjelent alapjátékot bővíti. A kérdés csak az, hogy mindez megéri-e az árát? Ennek jártunk utána.

7 napja
4

Apróbb bejelentések - ez történt szerdán

Benne: Borderlands 4, Metal Eden, Peregrino, RedOctane Games, Smilegate x Absurd Ventures, Genshin Impact.

7 napja
4

Megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt kedden

Benne: Formula Legends, Nintendo Indie World Showcase, Karma: The Dark World, Teenage Mutant Ninja Turtles: Tactical Takedown, Oscuro Blossom's Glow, Kirby and the Forgotten Land, Storm Lancers, Ire: A Prologue, Hell is Us.

8 napja
7

Game Pass: mozgolódás augusztus első felében

Izgalmas független fejlesztések érkeznek a Standard előfizetések kínálatába, azon kívül azonban kevés érdekességet tartogat az aktuális lista.

9 napja
4

Dead Take

Belső nézetes kalandjátékot találni nem nagy kunszt, viszont olyat, amelyik túlmutat a sétálószimulátorokon, már egyre nehezebb. A Dead Take megpróbálja a lehetetlent és több vonalon is próbál innovációt nyújtani, miközben két kézzel matat a vetítőszoba sötétjében. Teszt!

9 napja
6