Semmi különös nem történt, csak a Digital Foundry merült el megint a bitek, shader magok és teraflopok világában.
Az AMD teszterei által elérhetővé tett mérési adatok alapján a Navi GPU-ról sikerült érdekes adatokat közölnie az Eurogamer tech-fókuszú csapatának. A Navi GPU lesz a PS5 és az X Series X fő grafikai magja, így extrán releváns lehet a lenti adatsor a nextgenre készülő játékosok számára.
A PS5 GPU-ja 36 számítási egységet fog tartalmazni 2.0 GHz sebességen, ami 9.2 teraflop számítási kapacitást jelent. Erre az egységre az AMD "Navi 10 Lite" néven hivatkozik, és Oberon kódnéven fut.
Az Xbox-ban található mag kódneve Arden lesz, 12 teraflopos célkitűzéssel, 56 számítási maggal, és spekulációk alapján 1.7 GHz sebességgel. A GPU shader magjainak a száma 3584 lesz, ebből következik a magas teraflop érték.
A jelenlegi adatok alapján várható, hogy a PS5 teljes GPU visszafelé kompatibilitást prezentáljon, Gen 0, 1, és 2 üzemmódban, amelyek a PS4, PS4 Pro és a natív PS5 módoknak felelnének meg. A chip a 0 és 1 módokban leállítana néhány számítási magot, emellett lejjebb is venné az órajelet a jobb kompatibilitás érdekében.
A további spekulációkat a fenti videóban tekinthetitek meg.