[62] casper007 (offline)

Alapos - Átlagos

Ő egy 29 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4969 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 253420 kreditet gyűjtött

2008 March
20:15 GTA olvasgatnivaló #2


Az Ogi.hu-nak köszönhetően egy terjedelmes interjú került lefordításra, aki szereti és várja a GTA IV-et, az mindenképpen olvassa el.

A Rockstar játéka a videójátékban valaha látott leghűbb várost tartalmazza, fantasztikus történettel és izmos multiplayer móddal. De mi kell egy ekkora játék elkészítéséhez?

A Rockstar North kreatív alelnökével, Dan Houser-rel és Aaron Garbut művészeti vezetővel beszélgettünk a játék készítésének folyamatáról. Annyi információ gyűlt össze a beszélgetés alatt, hogy nem is egyben közöljük az interjút. Ma a GTA IV. történetét követjük végig, megnézzük, hogy mitől lesz Niko Bellic a Rockstar eddigi legjobb karaktere, megismerjük az új, dinamikus kapcsolati rendszert és azt, hogy mi kellett Liberty City felépítéséhez. Szerdán pedig a játékmenetet vesszük át teljes egészében, a fejlesztésekkel és az újdonságokkal együtt.
A TÖRTÉNET IRÁNYA


Miben különbözik a GTA IV. sztorija a korábbi három játéktól?

Dan Houser: Mindenben, reméljük. [Nevet.] Most nulláról építettük fel az egész világot. Megtartottunk párat a régi márkák közül – egyrészt azért, mert olyan sok van belőlük. 400-500 ál-márkanevet használunk, ezeket nulláról kezdeni hülyeség lett volna, és legalább visszaköszönnek a korábbi játékok. A karaktereket nézve az a helyzet, hogy miközben a grafika, a fizika és az animációk minőségén javítunk, a történet minősége és struktúrája is vissza kell, hogy adja ezt [a fejlődést]. Ha például a fizika és a fények területén naturalistább felfogásban indulunk, akkor a történetírás is naturalistábbnak kell lennie, hogy működjön – azért használhatunk valamivel hosszabb videókat, mert annyi jó arcmimikai animációnk van, hogy le lehet lassítani a képeket és intim kapcsolatba lehet kerülni a szereplőkkel. Gyönyörűnek kell lenniük a videóbetéteknek, és egyben kell, hogy tartsák a játékot.

A történet struktúráját véve, továbbra is bűnügyi történet, és a főhős bűnöző, aki bűnözőknek dolgozik, mert ilyen egy bűnöző a természetéből adódóan. Ezt akarja a világ is megmutatni, de több rejtett és letisztult üzenetet is beleírtunk.

Szerintem az volt a legnehezebb, hogy Niko kerekebb legyen, mint a korábbi hősök, anélkül, hogy túl imponáló lenne, mert azt hiszem, hogy az ehhez hasonló játékokban a legfontosabb szereplő maga a város. A legnagyobb karakter Aaron [Garbut], a művészeti vezető és a csapata, akik a világot építették fel. Amikor a játékkal játszom, közel akarom érezni magamat a sráchoz, akit vezérlek, tehát nem lehetnek olyan tudásai, amilyenek nekem nincsenek. Ha úgy megy oda az emberekhez, hogy már ismeri őket, és tudja, hogy „itt ez van, itt meg az, szóval menjünk ide”, akkor a kapcsolat elveszik, mert mi nem tudjuk, amit ő. De ugyanakkor nem lehet teljes egészében szellem, múlt és emlékek nélkül, mert akkor sekélyes személyiség lenne, és nem tudnánk kötődni hozzá.

Ezért felépítettük Niko hátterét, valamennyire jobban kidolgoztuk, mint régebben, és olyat találtunk ki, amihez könnyen tudtunk kötődni. Aztán adtunk neki egy ismerőst, az unokatestvérét, Roman-t. A többi ő maga, ahogy felfedezi a világot és az embereket velünk együtt.

De szerintem a legfontosabb különbség az, hogy régóta dolgozunk a játékokon – tudjátok, a GTA-kon –, és még itt vannak azok a srácok, akik mindig is ezeken a játékokon dolgoztak. A csapat persze nagyobb lett, de az alapemberek megmaradtak, és nagyobb tapasztalatunk van. Tudjuk, hogy hogyan csinálhatjuk még jobban, amit eddig, és megtesszük a tőlünk telhetőt, mert egyszerűen unalmas lenne, ha nem fejlődnénk. Jobb felszereléssel és nagyobb tapasztalattal pedig remélhetőleg jobb munka is készül el.

A másik alapvető változás az, hogy… nehéz jól elmondani, mert az emberek általában összezavarodnak attól, amit mondunk. Azt hiszik, hogy több lehetséges történet van. Arról van szó, hogy több helyen is manipulálhatjátok a rész kimenetelét, mint játékos, és ezek közül néhány alapvetően megváltoztatja a sztorit, de nincs, mondjuk, tízezer lehetséges opció, mert az nem férne bele a karakterbe. Végül is őt lökdösik egyik helyről a másikra a nagy hatalmú emberek. De azért lesz jó pár pillanat, ahol van értelme, hogy döntés elé kerültök, és ezek a döntések érdekes csavart adnak egy GTA játékba.

Milyen radikális változásokat láthatunk a San Andreas művészeti stílusához képes?

Aaron Garbut: Mint a játék minden területén, itt is kihasználtuk a lehetőséget, hogy a nulláról kezdjük. Szerintem megmaradt az eredeti stílus, de sokkal jobban letisztáztuk. Inkább szemcsés a kép, túlléptünk a túltelített felületeken és fényeken, a képregény-stíluson, de még mindig nem a realista megjelenítés a cél. Ha egymás mellé rakjátok a GTA, a GTA III. és a GTA IV. képeit, egyértelmű a stílusbeli különbség, és szerintem jól látszik, hogy a részletekben azonos mértékű előrelépés történt. Izgalmas látni, hogy milyen messzire jutottunk el, és, hogy még meddig lehet továbbfejlődni.



Mire kell figyelni az előzetesben, amit nem feltétlenül vettünk észre első ránézésre?

Houser: Tetszett?

Imádtuk. Úgy éreztem, hogy az első három előzetes mind ide vezetett. Olyan, mint egy nagy robbanás.

Houser: Eddig még nem kaptuk el a dolgot [a korábbi előzetesekben], ami megmutatta volna a játék akcióinak elemi erejét. Főleg azért, mert a játék még nem állt készen rá. Az első trailert megcsináltuk, amikor a játék már futott, de még nyers volt. A videóbevágások már a második előzetessel párhuzamosan készültek, szóval párat beletettünk. Akkor volt először olyan az akció, hogy „ilyennek kell lennie a játéknak”.

Biztosra akartunk menni a játék ösztönös elemeivel, az akcióval, és kevésbé a sztorira koncentráltunk, mert az utolsó két trailer úgyis felépíti a történetet. Egy dolog a hangulat felvezetéséről: az ötlet, hogy nehéz bűnözőnek lenni manapság. Persze könnyű a neten átverni az embereket, de a drogdílerek, maffiafőnökök és a többi klasszikus bűnöző – túl sok a veszély, túl sok helyről köphetnek be. Olyan, mintha egy korszak végén lennék. Ez a hangulatot akartuk elkapni, hogy a játék karakterei éppen az utolsó lehetőségeiket játsszák el, aztán jön egy srác Kelet-Európából, és kirángatja őket a gödörből, amit ők maguk ástak. Ezt akartuk elkapni a trailerben. És persze a nagyon-nagyon intenzív akciót. Ahogy a golyók röpködnek és levágódnak mindenről, az milyen? Ez az, amit most tudtunk berakni a játékba, a korábbi részekbe még nem. Egyszerűen azért, mert úgy haladhattunk az utunkon, ahogy eddig soha.

A KAPCSOLATOK


Az egyik dolog, ami nagyon érdekesnek tűnik, az ötlet, hogy hogyan alakulnak a kapcsolatok. Eddig összesen két példát láttunk. Az egyik egy első randi. A randi után már én is felhúztam magam a csaj miatt, aztán jött a jelenet, ahol Niko azt mondja: „Nem is tudom, mi ütött belém, baby!” Ez nyilván alapvetően megváltoztatja a kapcsolatukat. A másik példa, amikor telefonhívást kapunk Roman-től, hogy bajban van, az uzsorások a nyomában vannak.

Lehet választani, hogy otthagyjuk-e a randit, vagy segítünk-e Roman-nek? Elmondanátok, hogy hogy működnek a választások? Az egész játékban részt kapnak?

Houser: Nem egészen, mert nagyon fel akartuk építeni a küldetéseket, de kis dolgokban igen. Azt akartuk, hogy a választás is a játék része legyen. Néha úgy éreztük, hogy a San Andreas küldetései túl lineárisak, de – anélkül mondom, hogy le akarnék húzni más játékokat, ahova rengeteg energiát fektettek [az alternatívák kidolgozásába] – mi inkább arra koncentráltunk, hogy tökéletesen kidolgozzunk mindent, amit a múltban csináltunk. Tehát vettük a küldetést, és teleraktuk döntési helyzettel. Többféleképpen is meg lehet csinálni a küldetéseket. És a végén mindig van egy kérdés, hogy „most akkor mit csinálsz, vagy mit nem?” Ez a döntés több irányba vihet el. A középutat lőttük be, hogy a történet és a nem-történet küldetései között ne legyen akkora szakadék, mint a korábbi játékokban. Most is az van, hogy vagy benne vagy egy küldetésben, vagy nem, de a távolságot kicsit csökkentettük a kettő között.



Van például ez a srác az egyik küldetésben. Nem akarok spoilerek szórni. Ha egy játékban fontos a történet, akkor nem beszélünk róla. Ez nagyon fontos, szóval megpróbálok elvi síkon maradni. Néha a bevezető videókban látunk egy alakot, aki nem illik oda. Vele később a játék során is találkozhatunk, és beszélhetünk vele, ha akarunk. Ez a döntés hatással van a történetre. Sok apró dolgot képzeltünk el, amit csak akkor vesztek észre, ha végigjátsszátok a játékot. A régebbi játékok inkább olyanok voltak, hogy „most a sztoriban vagyok, ezt csinálom, ezt meg nem”. Most meg „Niko-t irányítod, és meg kell felelni pár embernek, hiába nem szereted őket. Ezeket a másik arcokat sem szereted. Viszont itt van egy másik ember, akiért megszakad a szíved, és segítségre van szüksége. Ő egészen más. Szóval segítesz neki.” Ki akarjuk használni a játék természetét – barangolás egy virtuális világban –, hogy sok történetet meséljünk el, másképpen.

Tehát azt remélhetjük, hogy olyan dolgok történnek velünk, amit utána szívesen mesélünk a haveroknak, hogy „ez, meg ez történt”. Ő meg erre: „na, velem egészen másképp volt a dolog”. Ilyesmit akartok elénri?

Houser: Aha, az ésszerűségen belül. Nem arról van szó, hogy van 14 ezer lehetséges útvonal, mert, még egyszer mondom, azt ezen a minőségen nem lehetne megcsinálni. De egyébként igen, sok dolog van, ami csak nagy vonalakban fog hasonlítani egymásra, ha te is végigjátszod, meg én is. Sok csavar van benne, ahol máshogy döntünk, másképp csinálunk valamit, véletlenül mást veszünk észre. Ide tartoznak videóbetétek is. Persze nem a legfontosabbak. Annak kell átjönnie, hogy hatással vagyunk a következményekre.

Egy másik meglepő dolog, hogy mennyire változatos párbeszédek vannak. Ha Packie-vel vagyunk, és nem sikerül a küldetés, akkor legközelebb más dolgok hangzanak el. Miért döntöttetek így?

Houser: Szerintem ez onnan jött, hogy a játékost akartuk a saját filmjének főszerepébe helyezni. Ez nem lehetséges, ha minden előre meg van írva. Sokkal élőbbnek kell lennie. A játék természetéből adódik, hogy nem mindig sikerülnek elsőre a küldetések, és van, amit újra kell kezdeni. Ehhez muszáj szoros keretek között tartani a küldetéseket, különben nincs fejlődés a játékban. Ezt nem is akartuk megváltoztatni. De arra gondoltunk, hogy „hogy lehetne a küldetéseket állandóan ismételni anélkül, hogy tökéletesen ugyanazt élnénk át, mint a Groundhog Day-ben.” Hát úgy, hogy a dialógusok változnak benne. Néha ugyanarról szólnak, néha nem. Úgyis az információ a kulcs, és az mindig benne van, de az információn túl egészen más verzió. Ez dupla munka, de a játékos számára tízszeresére növeli az élményt.

Visszatérve a kapcsolatokra, amikor Packie-vel vittem egy küldetést, és egy nő belerohant a kocsinkba. Kiszálltunk, a nő ordítozott, erre Packie szó nélkül lelőtte. Akkor azt gondoltam, hogy ez jól leírja Packie személyiségét: aki veszélyt jelenthet, annak mennie kell.

Houser: Igen, a másik dolog, amit akartunk, hogy a karaktereknek megfogható AI viselkedése legyen – az ésszerűségen belül. És a dialógusokat ehhez írtuk meg. Néha, mondjuk ha berúgtok, másképpen beszélnek veletek. Mások passzívak józanon, részegen viszont kötekedek. Az alapból is mérges szereplőkből részegen előjön a szentimentalizmus. Kis finomságok az AI és a párbeszédek összehangolásával. Élő és vibráló környezet, rengeteg dolog vár felfedezésre. Az, hogy újabb dolgokat fedezhettek fel az emberekről, érdekes dolognak tűnt. Például minél többet találkozol egy sráccal, annál többet mond el az élettörténetéből. Aztán, ha berúgott, akkor lehet, hogy az egészet elmeséli megint, másképpen. Szóval nagy mélységet fedezhet fel, aki akar. Ha nem érdekel a dolog, akkor nem kell együtt lógni velük. Csak akkor nincs meg a felfedezés élménye, és nem kaptok jutalmakat tőlük.

NIKO HÁTTERE


Imádjuk Niko-t. Semelyik játék hőséhez nem hasonlít, és nagyon jól illik a GTA IV-hez. Kiről mintáztátok?

Garbut: Igazából senkiről – csak tetszett a melegítős, erős szemöldökű főhős ötlete. Eljátszottunk pár hihető Kelet-Európai kinézettel, és ez lett belőle. Sok filmből néztünk hozzá képeket, jugoszláv és csecsen harcosokat néztünk, akik a hóban harcolnak. De a lényeg az volt, hogy az arca megjelenítse a kívánt érzelmeket, megfelelő legyen a testfelépítése, és új animációkat építettünk rá. Vigyáztunk, hogy soha ne tűnjön a Hősnek.



Azzal, hogy Niko eljött Liberty City-be, azaz New York virtuális másába, egy bevándorló történetét figyelhetjük meg. Így egyértelmű, hogy New Yorkban kell játszódnia, hiszen mindig is itt értek partra a bevándorlók. New York volt először, és Niko-t írtátok bele, vagy Niko készült el, és úgy voltatok vele, hogy „Liberty City-ben lenne a helye”?

Houser: Ezt már én is megkérdeztem, de senki nem emlékszik a válaszra, mert soha nem ülünk le, hogy kivesézzük a terveket. Sam [Houser], Leslie [Benzies], Aaron [Garbut] és én a North-nál a saját döntéseinket hozzuk meg, esetleg páran még beszállnak az ötletelésbe. De asszem soha nem ültünk le együtt egy szobába így négyen. Csak emaileztünk, és valahogy összeállt a dolog. Azért akartuk New Yorkot, gyakorlati okokból… Még soha nem próbáltuk korábban. Vice City egyértelműen Miami, San Andreas pedig Kalifornia. De Liberty City [a GTA III-ban] nem próbált New York lenni. Egy kitalált város volt, New York egyes elemeivel, de lehetett volna Philadelphia, Boston vagy bármelyik város a keleti parton. Egyes részei Detroitra, mások Chicagóra emlékeztettek, mert ott csak az volt a lényeg, hogy egy 3D világot hozzunk létre. Hogy milyenek a hangok egy 3D világban, hogy lehet megoldani a rádiót a 3D világban – ezek a dolgok pontos visszaadása nem tűnt fontosnak vagy érdekesnek akkor. Tehát magát New Yorkot még soha nem állítottuk elő, és itt volt a lehetőség. [A korábbi játékoknál] úgy éreztük, hogy egy korszakhoz vagy adott filmekhez kapcsolódnak. Most ezt kimondottan el akartuk kerülni. Az elmúlt évek nem éppen a gengszterfilmekről szóltak, nem annyira, amennyire mi szeretjük a gengszterfilmeket. Azt akartuk, hogy friss és saját világ jöjjön létre, mert biztosak voltunk benne, hogy nem lesz hasonló stílusú vetélytársa a játéknak, amikor kijön. Megvolt a technológiánk is, ami ezt lehetővé tette.

Tehát körbenéztünk. Tudtuk, hogy nem maffia-sztori lesz, mert az már lerágott csont. Úgy értem, mi csépeltük el, a maffiás sorozatokat nem akarjuk bántani, mert szeretjük őket. Persze vannak maffiás karaktereink, de nem lesznek a játék középpontjában. Próbálgattuk az ötleteket, és éppen akkor készítettünk egy afro-amerikai felvezető történetet a San Andreas-hoz. Azt nagyon szerettük csinálni, rengeteget nevettünk közben. Megismételni viszont nem akartuk, mert az már nem eredeti. A Liberty City Stories és a Vice City Stories készítésekor úgy éreztük, hogy frissíteni kell, mert az emberek azt gondolják: „oké, most jöjjön egy kívülálló”. A hasonló karakterek természetüknél fogva sokkal veszélyesebb dolgokra képesek, és így tudunk izgalmas küldetéseket megírni. Mindig kell lennie valakinek, aki nem illik a képbe, és ő elvégzi a nehezét.

Természetesen beszélgettünk bűnügyi szakértőkkel, és mindenki azt mondta, hogy „a maffiával mostanában az a baj, hogy mindenki patkány. Senki sem vállalja a kemény melót. Még akkor sem, ha régen bírták a keménykedést. Inkább csak legendákban voltak kemények. Az igazán veszélyes fickók nem Amerikában születnek. Itt túl kényelmes az élet.” Így vetődött fel egy bevándorló ötlete, és úgy éreztük, hogy pont ez kell nekünk. Mert a játék másik oldala, a világ felfedezése is sokkal jobb lenne. Egy bevándorló úgy nézhet Amerika kultúrájára, friss szemekkel, hogy: „itt mindenki csak a pénzről beszél, itt mindenki csak a státuszról beszél”. Ugyanaz a dolog, egy másik nézőpontból. Aztán úgy éreztük: „ezt nagyon jó lenne csinálni”.

Úgyhogy Niko lassan alakot öltött, és a dolgok egyszerre kezdtek összeállni a fejünkben. Sok emberrel beszéltünk, de mindig nagyon hasonló következtetésre jutottuk: „hogyha őt akarjuk megcsinálni, és New Yorkot, akkor a kettő összeillik.”
Grand Theft Auto IV 4 komment

[62] casper007
Mar 30., Sunday 22:54 #4
Válasz AntiHero (#3) üzenetére
Mostanában rendesen érkeznek az infok.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[30] AntiHero
Mar 30., Sunday 22:33 #3
Válasz casper007 (#2) üzenetére
ja bocs
one, two , lets see what you can do!!!!!!!
[62] casper007
Mar 30., Sunday 22:23 #2
Válasz AntiHero (#1) üzenetére
Aha, az előző GTA IV hírben ott van update-ként.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[30] AntiHero
Mar 30., Sunday 22:20 #1
KATT!

Itt is van pár dolog
one, two , lets see what you can do!!!!!!!
casper007
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
Ezeken a platformokon játszom
Playstation3
PC
Nintendo Wii U
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Kaland, FPS, Szerepjáték
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Könyvek, Mozi
Barátok, ismerősök
elvis
(offline)
liquid
(offline)
antaru
(offline)
Ghz
(offline)
drag
(offline)
bastard
(offline)
zaz
(offline)
playmore
(offline)
logen
(offline)
dreampage
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
Tommy_Angelo
(offline)
zs0lt1
(offline)
Edina
(offline)
Rolne
(offline)
Attila6
(offline)
Hellfrost
(offline)
rob
(offline)
Necroman Mk2
(offline)
Đoma
(offline)
gyuri12
(offline)
Fatman
(offline)
Vuxy
(offline)
Jackal
(offline)
axl
(offline)
Matos
(offline)
BW
(offline)
Alwares
(offline)
skiz0
(offline)
rolmanus
(offline)
jimessor666
(offline)
roli576
(offline)
Yip Man
(offline)
Sicknesshuga
(offline)
maccc
(offline)
kochanp
(offline)
Sübe
(offline)
atka
(offline)
x-doboz360
(offline)
Morwen
(offline)
sepsta75
(offline)
HuN Makaveli
(offline)
Iceakos
(offline)
kryss777
(offline)
mnorbee
(offline)
Final Doom
(offline)
Ray
(offline)
pergemark
(offline)
annie007
(offline)
erik10
(offline)
Nesh
(offline)
lorantHUN
(offline)
Joo T
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
olin
(offline)
NikoBoy
(offline)
kicsihocza
(offline)
hocza
(offline)
regeth
(offline)
ryujani
(offline)
Gangster
(offline)
wortoo
(offline)
warass
(offline)
engé
(offline)
wodbear
(offline)
RoOte
(offline)
5T3V3N
(offline)
Quimby
(offline)
G.A.R.
(offline)
Sam360
(offline)
Xbox360Gamer
(offline)
Zombi Killer
(offline)
Enzo Di
(offline)
lamann
(offline)
Graphitman
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Wolverine
(offline)
Futrinka
(offline)
Adam360
(offline)
Yegor
(offline)
Alpár
(offline)
ne5h
(offline)
TheGameSCore
(offline)
M4ST3RCH13F19
(offline)
Amy
(offline)
John Smith
(offline)
okornyalbaro
(offline)
Bence360
(offline)
Keyoo
(offline)
MilanZila
(offline)
Zoy76
(offline)
dpb
(offline)
SRyan
(offline)
Fabri
(offline)
AnnexHUN
(offline)
Shifty Fox
(offline)
Szekitáj Chili
(offline)
FredPerry
(offline)
Svitzh
(offline)
Rolcsoo
(offline)
Kisszarka
(offline)
Grand Theft Auto IV adatlap
18 év felettieknek Felnőtteknek
Kiadó: Rockstar Games
Fejlesztő: Rockstar North
Megjelenés: 2008. Apr 28.
Kategória: Akció
Online játékmód: Van

A szerkesztőség értékelése:
10
Ami tetszett
Szinte mindene tökéletes, 'nuff said.
Ami nem tetszett
Időnkénti lassulások és váratlanul feltűnő tereptárgyak
Olvasói értékelés: 10.7 (258 szavazat)
Ugyanez a játék más platformokon:
pc | gc | xbox | ps2 | ps3 | x360 | wii | nds | psp | xbox1 | ps4 | wiiu | n3ds | psv | mob

175 | Grand Theft Auto IV - teszt

Eljött a Nagy Nap: három és fél éves várakozás, plusz egy kényszerű csúszás után ma került a boltok polcaira a Grand Theft Auto IV. A világ egyik legsikeresebb játéksorozatának új felvonása visszatér Liberty City-be, de újításokat is ígér. Sikerült átugrani a magas lécet? Teszt.

40 | Gay Tony: Luis beköszön

Most már tényleg csak egyet kell aludni a GTA IV: The Ballad of Gay Tony megjelenéséig, de a Rockstar még egyszer, utoljára nekifut videó fronton: ezúttal a főhős kerül reflektorfénybe.

7 | GTA IV: ingyenes Xbox Live hétvége

Ahogy arról a Premier rovatunk aktuális kiadásában is olvashattok, ezen a héten - egészen pontosan holnap - új Grand Theft Auto IV megjelenések várhatóak, de egyéb meglepivel is kedveskedik a Rockstar.

33 | Gay Tony: Princess Robot Bubblegum

A megjelenésig már csak két nap van hátra, így valószínűleg az utolsó Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony trailer következik. És egyben a legfurcsább is.

9 | Gay Tony: négy új kép

Nem kellett sokat várni a hét első The Ballad of Gay Tony tartalmára: négy új képet tudunk mutatni a második Grand Theft Auto IV kiegészítőről.

14 | Gay Tony: Liberty City sztárjai

A Rockstar csapata már számtalan alkalommal jelesre vizsgázott a trailereket illetően, így örömmel fogadtuk tőlük a legújabb The Ballad of Gay Tony kedvcsinálót is.

20 | Gay Tony: harckocsis akció

Lassan, de biztosan közelítünk a Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony megjelenése felé, így nagy eséllyel az egyik utolsó képcsokrot köszönthetjük a játékról.

38 | GTA: Episodes from Liberty City trailer

Remek trailer futott be az esti órákra a második GTA IV DLC-vel párhuzamosan debütáló Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City-ből. Ahol baj van, ott csaj is van. Vagy fordítva?

8 | Gay Tony: új karakter-trailer

Újabb, ezúttal két karakterre koncentráló trailer érkezett a kettes számú Grand Theft Auto IV epizódból a The Ballad of Gay Tony-ból. Bemutakozik Armando és Henrique.

18 | [TGS] The Ballad of Gay Tony trailer

Az elmúlt hetekben jó néhány kedvcsinálót volt már alkalmunk leközölni a The Ballad of Gay Tony-ról: most itt van a legújabb, méghozzá a szokásokhoz hűen egyedi zenei aláfestéssel.

17 | The Ballad of Gay Tony: friss hírek

Kreatívra sikeredett a The Ballad of Gay Tony legújabb kedvcsinálója, a Rockstar ugyanis a játékban is fellelhető Weasel News híradójába ágyazva mutogatja nekünk az új DLC-t.

20 | The Ballad of Gay Tony: újabb trailer

Nem kellett sokat várni a következő Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony kedvcsinálóra, hiszen a múlt heti első trailer után most befutott a második is.

37 | The Ballad of Gay Tony: az első képek

Pénteken írtunk arról, hogy a Rockstar a jövő héten fogja leközölni a The Ballad of Gay Tony első trailerét, amire most a játékot bemutató első képekkel melegíthetünk.

36 | The Ballad of Gay Tony trailer a jövő héten

Tényleges kép-, illetve videóanyagot még nem láthattunk a második Grand Theft Auto IV letölthető tartalomról, most már azonban erre is csupán néhány napot kell várnunk.

44 | GTA IV: The Ballad of Gay Tony októberben

A Rockstar nemrég elárulta, hogy mikor is fog megjelenni az E3 előtt bejelentett második Grand Theft Auto IV kiegészítő, amely a Ballad of Gay Tony címet viseli.

102 | GTA IV: The Ballad of Gay Tony bejelentés

A Rockstar nem várta ki az E3-at, és már ma bejelentette a második Xbox 360 exkluzív Grand Theft Auto IV letölthető tartalmat, amely még az idei esztendő folyamán elérhetővé fog válni. És igen, tényleg az a neve, amit a hír címében olvashattok.

31 | Grand Theft Auto IV: 13 millió

A Take-Two frissen befutott üzleti jelentéséből kiderül, hogyan is áll világszinten jelenleg a 2008-as esztendő legnagyobb játékmegjelenése, a Grand Theft Auto IV.

27 | GTA IV: The Lost and Damned trailer

Újabb rövidke trailer érkezett a The Lost and Damned címet viselő első Grand Theft Auto IV letölthető tartalomról, amely ebben a hónapban válik majd elérhetővé.

33 | GTA IV: The Lost and Damned trailer-dupla

Kevesebb, mint egy hónap van már csak hátra az első Grand Theft Auto IV letölthető tartalom érkezéséig - most két új trailerrel készülődhetünk a megjelenésre.

19 | [VGA] GTA IV: The Lost and Damned trailer

Az előző nap folyamán képekkel melegítettünk az első Grand Theft Auto IV DLC debüt trailer-ére, amely ma hajnalban annak rendje és módja szerint meg is érkezett.

17 | GTA IV: The Lost and Damned képek

Ha minden igaz, akkor hamarosan mozgásban is megtekinthetjük a Grand Theft Auto IV első DLC-jét, ám addig is néhány friss screenshot csillapíthatja szomjunkat.

30 | Jövő héten debütál a GTA IV DLC

Két hete mutatták be a már régóta ígérgetett első Grand Theft Auto IV DLC-t, most pedig az is kiderült, hogy mikor láthatjuk először mozgásban a letölthető tartalmat.

30 | Februárban érkezik a GTA IV DLC

Úgy tűnik, hogy végre pont került a sokat ígérgetett első Grand Theft Auto IV letölthető tartalom körüli felhajtás végére, a USA Today ugyanis a mai napon kellemes adag friss információval - köztük a megjelenés időpontjával - jelentkezett a DLC-ről.

34 | 2009-re csúszhat a GTA IV DLC

Annyi különböző dátum, cáfolat és találgatás látott már napvilágot az elmúlt hónapokban az első Grand Theft Auto IV DLC-vel kapcsolatban, hogy a legújabbon már meg sem lepődünk.

16 | GTA IV: PC trailer és PS3 trófeák

A korábban 2008 őszére ígért Grand Theft Auto IV DLC ugyan továbbra is bújkál a ködben, de a PC verzió azért rendben megérkezik novemberben. A PS3 változat meg trófeákat kap.

27 | Novemberben jön a GTA IV DLC

Az elmúlt hónapokban érkezett, nem éppen megnyugtató híresztelések alapján sokan minden bizonnyal már lemondtak arról, hogy még az idén megérkezik az első GTA IV DLC, ám ezúttal jó hírrel tudunk szolgálni.

35 | Jövőre jöhet a GTA IV DLC

Régen hallatott már magáról a Grand Theft Auto IV-hez készülő első, Xbox 360 exkluzív letölthető tartalom, és most sem éppen bíztató hírek érkeztek vele kapcsolatban.

26 | GTA IV - 2008 legkeresettebb játéka

A Top Global Markets Report összesített eladási adatai alapján a 2008-as esztendő legkelendőbb produktumának a Grand Theft Auto IV bizonyult mostanáig.

126 | Hivatalos: Grand Theft Auto IV PC-re

A mai napon végre megtörtént az a bejelentés, amit sokan vártak, sokat pletykáltak, és amire igazság szerint számítani is lehetett: Niko Bellic újabb platformot támad be, a Rockstar ugyanis megerősítette, hogy készülőben van a Grand Theft Auto IV PC verziója.

43 | Take-Two hírdömping - késik a GTA IV DLC

A Take-Two nemrégiben zárta üzleti negyedévét, ennek örömére pedig szép nagy adag információ látott napvilágot: a pénzügyi adatok mellett kiderült, hogy késik a Grand Theft Auto IV első letölthető tartalma, de szó esett a BioShock filmadaptációjáról is.

43 | GTA IV: a verziók csatája

Bár globális adataink erről a mutatóról nincsenek, az egyes áruházláncok azért elárulták, hogy milyen arányban fogyott a Grand Theft Auto IV a két platformon.

54 | GTA IV: félmilliárd az első héten

Elkezdte letarolni a világot a Grand Thaft Auto IV. Az elemzők várakozásait felülmúlva, de a kiadó elvárásainak megfelelően rekordbevétel született az első héten - a játék gyakorlatilag minden eddigi, videojátékkal kapcsolatba hozható premier-rekordot megdöntött.

26 | GTA IV: a brit premier

A várakozásoknak megfelelően rekordokról kell beszámolnunk a Grand Theft Auto IV premiere kapcsán: az első adatok az Egyesült Királyságból érkeztek.

46 | Grand Theft Auto IV - Launch party

Űzött vadként menetel a Gamer365 elitalakulata a kitűzött cél felé - a dátum valamikor este nyolc környéke, április huszonnyolcadik napja. A helyszín egy étterem lenne, az apropó pedig egy fontos dátum - április huszonkilenc: ekkor jelenik meg az Év Legjobban Várt Játéka: a GTA IV.

73 | Grand Theft Auto IV: platformháború

Tegnap egyszer már szóba hoztuk a Grand Theft Auto IV PlayStation 3 és Xbox 360 verziója közötti "harcot", most pedig kicsit bővebben is foglalkozunk a témával.

55 | GTA IV: telepítés, reklám, plakátok

Befutott az elmaradhatatlan napi Grand Theft Auto IV híradag: ezúttal arról érkeztek információk, hogy mindkét verzió esetében lesz installációs lehetőségünk. Plusz: bővített ír tévéreklám és durvulens GTA IV promóciós kampány New York utcáin.

57 | Grand Theft Auto IV: a premierek premierje

Az egyik legnagyobb szórakoztatóiparral foglalkozó napilap, a Variety friss beszámolójában arról ír, hogy mire is lehet majd képes a premiert követően az idei év legkomolyabb videójáték-megjelenése, a hónap végén debütáló Grand Theft Auto IV.

109 | Grand Theft Auto IV: az első teszt

Az Official Xbox Magazine szállította az első teljes értékű, pontszámmal ellátott tesztet a Grand Theft Auto IV-ről. Rövid, szigorúan spoiler-mentes összefoglaló következik, pozitívumokkal, negatívumokkal, és a GTA IV érdekes pillanataival meglocsolva...

47 | GTA IV: Lehet, hogy hiány lesz

A nagyobb üzletláncok az elmúlt hónapokban komoly reklámhadjáratot folytattak a Grand Theft Auto IV kapcsán - mindenki azt szerette volna, hogy nála vegyék meg a játékot. Lehet, hogy kár volt aggódniuk.

12 | GTA IV: fókuszban a multi

Lassan lehet számlálni a napokat a Grand Theft Auto IV megjelenéséig - hivatalos mozgóképet valószínűleg már nem látunk a premier előtt, a képek azonban még mindig jönnek - most a multiból.

99 | Grand Theft Auto IV - az első benyomások

Rob Taylor, az Xbox World 360 szerkesztője szerencsés ember: a Rockstar gárdáján kívül ő volt az egyik első ember a planétán, aki végigjátszhatta a Grand Theft Auto IV-et. Színes-szagos élménybeszámoló következik szigorúan spoiler mentesen.

60 | Grand Theft Auto IV: a napi adag

A megjelenés közeledtével lassan napi szinten látnak napvilágot új képek és infók a Grand Theft Auto IV-ről. Most a screenshotokon a sor: a nagy GTA rajongói oldalaknak küldött képekből válogatunk.

9 | Grand Theft Auto IV promó

Lassan lehet kezdeni számolni a napokat a Garnd Theft Auto IV megejelenéséig. A friss mozgóképes anyag szokatlan forrásból érkezett: az amerikai GameStop lánc GTA IV promójáról van szó.

73 | GTA IV: képek a multiból

Lassan, de biztosan közelít a Grand Theft Auto IV április végi premierje, a Rockstar pedig rendületlenül szórja a képeket a játékból. Most a multiplayer hancúrból érkeztek látnivalók.

23 | GTA IV: Liberty City esőben

A Rockstar a mai napon frissített egy alaposat a Grand Theft Auto IV hivatalos weboldalán, minek köszönhetően újabb screenshot-okat tudunk mutatni a játékról.

13 | GTA IV: új trailer a jövő héten

A napokban a multiplayer-ről tudhattunk meg néhány dolgot a Grand Theft Auto IV kapcsán, hamarosan pedig egy új trailer miatt lesz aktuális a Rockstar játéka.

54 | GTA IV: multi részletek

Eddig nagyjából annyit tudtunk a Grand Theft Auto IV multiplayer szekciójáról, hogy - nagygépes epizódok történetében először - ilyen is lesz benne. Most befutottak az első részletek, a jelek szerint sem játékmódok, sem a résztvevők terén nem szűkölködünk majd...

108 | Grand Theft Auto IV - mindent a szemnek

Az elmúlt napokban megjelentek új anyagok a GTA nagy riválisaival kapcsolatban, várható volt tehát, hogy a GTA IV sem marad ki a sorból: a Grand Theft Auto készítői is friss képekkel és némi videóanyaggal is fokozzák a rajongók várakozását.

44 | GTA IV: komoly arcok

Már csak kerek két hónapot kell átszunyókálni, hogy ismét rossz fát tegyünk a tűzre Liberty City utcáin: a közelegő megjelenés örömére a Rockstar szórja az új képeket a Grand Theft Auto IV-ből.

18 | GTA IV: képek & videók

A Rockstar kezdi erősen felpörgetni a Grand Theft Auto IV promóciós gőzhengerét: több új kép és két darab új mini-videó gondoskodik arról, hogy mindenki a kasszákhoz járuljon április végén.

22 | [GDC] GTAIV: Episode One a nyáron

Még mindig van miről beszélni a Microsoft tegnapi konferenciája kapcsán, hiszen szó esett a Grand Theft Auto IV Xbox 360 exkluzív epizodikus kiegészítéséről is.

64 | GTAIV: egy perc Liberty City-ben

Azon szerencsések, akik nemrég kipróbálhatták a Grand Theft Auto IV-et leginkább a rengeteg véletlenszerűen történő dolgot emelték ki pozitívumként. Lássuk, hogy mit mesél a Rockstar alelnöke.

47 | GTA IV: ingame villanások

"Hamarosan mutatunk némi ingame anyagot is" - mondták a legutóbbi trailer nyilvánossáégra hozása után Rocksztárék, és valóban: új mini Grand Theft Auto IV mozgóképek érkeztek.

25 | Grand Theft Auto IV: Most Wanted

Sűrüsödnek a történések a Grand Theft Auto IV háza táján: az április végi premier közeledtével ütemesen érkezik a friss képanyag. Ezúttal egy új screenshot és három artwork.

72 | Grand Theft Auto IV: majdnem kész

A Grand Theft Auto IV a tavalyi év legkellemetlenebb csúszását produkálta: elbukta az októberi premiert, aztán átugrott 2008-ra. A jó hír: nem kell sokat várni rá, a GTAIV majdnem kész van, és április huszonkliencedikén mindenképpen megjelenik. Friss infók.

39 | Grand Theft Auto IV, kilencszer

Hivatalos megjelenési időpontja ugyan még mindig nincs, de közösen reménykedünk a Grand Theft Auto IV tavaszi premierjében. A Rockstar meg új képeket ad ki - kilencet.

38 | GTA4 - még több extra Xbox 360-ra

A Take-Two már régebben is beszélt arról, hogy az Xbox 360-hoz extra tartalom készül a megjelenés után nem sokkal - most kiderült, hogy a jövőben még több ilyen extrát várhatunk majd.

185 | Grand Theft Auto IV: itt az új trailer

Az ígéreteknek megfelelően rendben befutott a Grand Theft Auto IV új trailere. A Rockstar Games játékát az őszről 2008-ra történő csúszás óta nem igen láthattuk mozgásban, de az új trailer mindenkit kárpótol szinte mindenért - brutálisan jól néz ki.

36 | GTA IV: képek, trailer előtt

A Rockstar holnap este ereszti útjára a Nagy Csúszás bejelentése utáni első Grand Theft Auto IV trailert. Ravasz módon fokozzák az izgalmakat: két screenshot érkezett, ízleítőnek.

21 | GTA IV: új trailer közeleg

A pár hónapja bejelentett csúszás miatt érthetően szorult háttérbe a Grand Theft Auto IV, hamarosan azonban újból hallatt majd magáról a Rockstar sorozatának legújabb tagja.

54 | GTA IV zsongás

A Rockstar folyamatosan, szinte hétről-hétre demózza a sajtónak a Grand Theft Auto IV-et. A legutóbbi próbakörről kiszivárgott friss képeket kötöttük egy csokorba.

139 | Grand Theft Auto IV: a második trailer

Az ígéretekenek megfeleleőn ma este, percre pontosan hat órakor debütált a Grand Theft Auto IV új, "Looking for that special someone" című trailere. A korábbi városképek helyett a trailer ezúttal inkább a főhősre, Niko Bellic-re koncentrál, némi akcióval nyakon öntve.

42 | GTA4: exkluzív tartalom PS3-ra is

A Microsoft az idei X06-on boldogan jelentette be, hogy a Grand Theft Auto IV Xbox 360 verziója letölthető exkluzív tartalmat fog tartalmazni, nemrég azonban egy, a játék kiadójához közeli forrás azt állította, hogy a PS3 tulajdonosok sem maradnak le a meglepetésekről...
Tovább a játék adatlapjára / fórumába