[12] Cash Bacsi (offline)

Jkp - Remnytelen - Lehengerl

egy 41 ves fi s itt lakik: Budapest / Budapest

3810 napja regisztrlt felhasznl, ez id alatt 19489 kreditet gyjttt

2019 janur
08:42 C&C Rivals - Teszt (iOS)

A lassan 25 ves sorozat egy j rsszel trt vissza.
Nem tudom, hogy ltezik-e olyan ember, akinek be kne mutatni minden idk egyik legsikeresebb s legforradalmibb stratgiai jtkt, mely megreformlta a stlust s ltrehozta az RTS-t, vagyis a vals idej stratgizs rmeit. Igaz az eredeti fejleszt a Westwood volt s korbban mr prblgattk ezt a stlust (Dune 2) kisebb nagyobb sikereket el is rtek vele, de az igazi ttrs az els rsz a Command and Conquer volt. Ami a pergs jtkmenetvel, akkor lethnek szmt grafikjval, lszerepls lebilincsel trtnetvel rk rvnyen beleget az emlkezetnkbe. Azta szmos folytatst s kiegsztst meglt a sorozat. Az eleinte csak egy viccnek indul alternatv valsgot feldolgoz Red Alert pedig mg taln az eredetinl is nagyobb sikereket knyvelhetett el.

A konzolokon is megjelen C&C 3 gyesen visszahozta a kztudatba a sorozatot, mg sajnos a C&C 4 Tiberium Twilighttal sikeresen kivgeztk az egsz sorozatok, kzel tz v eltelt azta s nyomt sem hallhattuk semmilyen folytatsnak. Egyrtelmv vlt, hogy a rgi stlusnak befellegzett, a ZS-kategris sznszekkel eljtszott trtnetnek vge, j korszaknak kellett eljnnie. Kszntelek C&C Rivals, nagyon vrtunk mr, a sorozat jra megrdemelt pompjban tndklhet, nem tkletes, de azrt hozta a vrva vrt sznvonalat. Lssuk ht milyen lett, maradjatok velnk.

Amikor az ember megltja az EA logt, akkor mr sejtheti, st inkbb biztosan tudhatja, hogy itt bizony pnzhsggel fog tallkozni, ahogyan az amcsik szoktk mondani „big time”. Mi akik a mobil jtkok szerelmesei vagyunk ismerjk mr a modellt, vagy tkletesen immunisak vagyunk r, vagy hajlunk arra, hogy idnknt kltsnk kedvenc jtkunkra, vagy pedig nem rdekel ez a marhasg, jl keresnk, kltjk a pnzt ezerrel. Nagyjbl ez a hrom kategria jellemz ezekre a jtkokra s n ismerek nem egy embert mindegyikbl. A klnom vezetje pldul fanatikus C&C rajong, rg elrte mr a maximlis szintet, a legmagasabb ligban van, mgse klttt egy forintot se a jtkra. Szval igazbl lehet szidni a mobilos jtkokat, van benne frusztrci nem is kevs, ezt senki sem vitathatja, de mindemellett lehet rvnyeslni rklts nlkl is, csak trelem s kitatrts krdse az egsz, ez a j F2P jtk ismrve.

A C&C Rivals teljesen megreformlta a korbban megszokott stlust, mgis valahogy zsenilis mdon sikerlt hnek lennie az alapokhoz, lesz itt bzis ptgets, mikrzs ezerrel, stratgik tucatjaival tallkozhatunk, mindez a ktelez kett frakci fejlesztse mellett, mert ugye ott lesz a GDI s a NOD, vajon jnni fog a legends harmadik frakci is? Ki tudja? Remlem igen, mert nagyon komolyan felkavarn az ll vizeket ha meglpnk ezt a dolgot, fleg hogy a Scrin mindig is komplett teljesen ms jtkstlust kvetelt meg a sorozat trtnelme sorn. A Rivals els krben egy vgtelenl primitv s egyszer, platform foglals jtknak tnhet, de ahogy mlyebben belessuk magunkat a jtkba jvnk r arra, milyen rengeteg lehetsg rejtzik ebben az alaptletben.

Lssuk ht akkor mirl is van itt sz. Els krben el kell fogadni s meg kell szokni, hogy a Rivals egy mobil jtk s mint olyan az lenne a cl, hogy maximum t percbe bele lehessen rakni egy meccset, kompakt, egyszer s agilis legyen. ppen ezrt az egsz jtk tr belefr egy kpernybe, mg akkor is ha ellenfelnket nem ltjuk az els pillanattl fogva. Lesz kett bzis, nmi Tiberium, kzpen egy raktasil amit el kell foglalni annak rdekben hogy az ellenfelnkre kiljnk egy pusztt atomraktt (egy bzis egy raktt br ki a msodikra felrobban s ellenfelnk nyerni fog) s ami a legfontosabb; hrmas platformok amiket el kell foglalni s tartani. Ezek a platformok hromszg alakzatak (innentl fogva csak TP = triplatform), ami azt jelenti, hogy egyszerre hrom egysg is foglalhatja ket, ha ebbl akr egy is ellensges, akkor semlegesnek fog bizonyulni, teht csak akkor fog tovbb tltdni a raktakilvs, ha a mi egysgeink tbbletet alkotnak. Knny a dolgunk ha csak kett TP van a plyn s nyilvn sokkal izgalmasabb tud lenni a csata ha hrom, ezzel nem kicsit megbonyoltva a meccset.

Rengeteg olyan informci s stratgia van a jtkban amit nem rt tudni mieltt belemegynk a csatrozsokba, nehz lenne itt most hirtelen mindent megosztani veletek, de azrt igyekszem a legfontosabbakrl nmi informcit nyjtani. Az els s taln legfontosabb dolog, hogy a raktasl cskja rgtn elindul amint valaki valamelyik TP-t lefoglalta, a csk mindenkppen megy mindegy ppen ki birtokolja, ha ppen megy a csatrozs a foglals miatt, akkor a csk megll, de ha valamelyik fl ppen jobban ll, akkor a mrleg fel fog billeni, ppen ebbl kifolylag a legfontosabb nem is az, hogy birtokoljuk vgig a TP-t hanem hogy a kilvs pillanatban ppen mi legynk azok akik jobban llnak. Rengeteg olyan tapasztalt jtkos van, aki nem is trdik a foglalssal, csak arra trekszik, hogy az utols pillanatban legyen az aki ppen a platformokon ll. Ez gy lerva lehet bonyolultnak tnik, de jtk kzben tiszta lesz mirl is van sz, soha ne vessznk el a csata hevben, mindig figyeljnk arra, hogy valaki lljon a platformokon, nehogy vletlenl a sajt ksnkbe dljnk bele. Mert lehet az elejtl fogva mi voltunk elnyben, de ha az utols pillanatban elveszik tlnk az elnyt akkor bizony csnyn prul fogunk jrni. Ami mg nagyon fontos dolog, az a Harvesteres stratgia. Itt az lenne a lnyeg, hogy az ellenfl rtalmatlan, gyjtget egysgeire vadszva nem csak extra Tiberiumra tehetnk szert, hanem akadlyozni is tudjuk ellenfelnk bevteli forrst. Igaz a pnz folyamatosan jn, de ha van egy harvester, akkor ez a sebessg a dupljra n, ha pedig elrtk a commander kilences szintet, akkor mr kett harvesternk is lehet, amivel mr tripljra nhet a bevteli sebessg. A jtk elejn kritikusan fontos, hogy melyik mdszert vlasszuk, a profi jtkosok egyrszt els krben feldertik a terepet, hogy a msi milyen egysgeket gyrt ppen, msrszt folyamatosan terrorizljk a harvestereket, ezzel ingyen pnzhez jutva minket pedig az rletbe kergetve, ezzel gyakorlatilag ha lassabban is de idt nyernek ahhoz, hogy kihozzk az ersebb egysgeiket, mikzben mi mg mindig csak a vdekezssel vagyunk elfoglalva. Vgl pedig de nem utols sorban nagyon fontos stratgiai vltozst tud hozni a jtkba, hogy ppen melyik commandert vlasszuk a csatk eltt. Mindkt oldalon tbb vlasztsi lehetsg ll majd a rendelkezsnkre, a vezetk szintje s specilis kpessge nagy mrtkben befolysolhatja egy-egy csata kimenetelt, az szintjk nem csak a bzis s s harvesterek HP-jt fogja befolysolni, hanem komplett ms jtkstlust kvetelnek meg, ennek ksznheten mindenki meg fogja tallni a kedvenct. Mi az amit szeretsz, tornyokkal vdeni az egysgeket, esetlegesen gygytani ket, vagy extra raktkat szeretnl lvldzni ellenfeledre? Csak rajtad mlik melyiket vlasztod spersze a commander szinted, mert az rtkesebb vezetk csak magasabb szinten vlnak elrhetv.

A jtk termszetesen a k-papr-oll mdszerre pl, lesznek gyalogosok, jrmvek s lgi egysgek, ismerjk ki az egysgeinket s legynk tisztban azzal, hogy melyik mi ellen ers s mi a gyengesge. A hat egysgbl ll decknket gy lltsuk ssze, hogy ne lehessen semmilyen krlmnyek kztt meglepni minket, ne legyen olyan lps amire nincsen counternk, mert akkor biztos hogy veszteni fogunk. Kedvenc egysgnk spammelse rossz stratgia, a tapasztalt ellenfl ltni fogja mit csinlunk, rgtn kihozza a countert s mr vesztettnk is. Mindenre legyen vlaszunk, nem mindig a legersebb egysgek a legjobbak, „egy profi deck nem nagyon br el egynl tbb epic egysget” – Abydos ( a klnunk vezetje), ez alapszably, jegyezzk meg, mert nagyon j tancs. Ahogyan azt mr a Clash Royale-bl megszokhattuk, itt is lesznek common, rare s epic egysgek, amiknek az erejt egysgestve szmok mutatjk, a rare krtyk rgtn hrmas szintrl indulnak, mg az epicek tstl. Lehet idvel lesznek majd legendary vagy exotic egysgek, egyelre ilyenek nincsenek. Ha csatlakozunk egy klnhoz, akkor ht rnknt tudunk majd krni krtykat, ami lehet 10x common vagy 1x rare. rdemes segteni a trsainkat, mert pnzt s tapasztalati pontot kapuk rte. Szintlpssel pedig rtkes ajndkokat s krtykat kaphatunk illetve j krtyk is belekerlnek a loot polba, ezzel nvelve az arzenlunkat.

Maga a fejlds kicsit mskppen lett megoldva a tbbi jtkhoz kpest, itt is lesznek ligk illetve itt is lesz alapszint (commander level) de nem a jl megszokott ngy reshelyes ldarendszer lesz. Itt minden csata utn kapni fogunk zemanyagot, amibl maximum tz lehet egyszerre nlunk. Egy egysgrt tudunk hvni utnptlst, ami random rtk ldt fog hozni, ennek a ldnak az rkezsi idejt a felre cskkenthetjk egy jabb egysg zemanyaggal, ha azt szeretnnk hogy azonnal megrkezzen akkor ezt termszetesen gymnttal (diamond) felgyorsthatjuk. Ebbl minimlis szmot kapni fogunk ldk nyitogatsval de termszetesen venni is tudunk valdi pnzrt, ha ppen megtehetjk. Ingyen ldt kapunk tizenkt rnknt, illetve ahogy haladunk elre a ligkban egyre rtkesebb ldk boldog tulajdonosai lehetnk. Sajnlatos mdon a fizets tartalom elgg erteljes, szval ha valakinek van elg pnze akkor napi szinten tudja majd a legrtkesebb egysgeket fejleszteni, csupn azzal, hogy megveszi a legnagyobb ldkat s napi krtykat. Minl magasabb ligban vagyunk ppen annl nagyobb esllyel fogunk tallkozni „fizets” vendgekkel, erre fel kell kszlni, nem szabad miatta bosszankodni, ilyen vilgban lnk ez van ... ki tudja? Lehet egy nap mi lesznk olyanok akik hallra szivatjk a tbbi kicsit csorbb jtkost.

A C&C Rivals mint az gondolom a cikkembl kiderlt egy vgtelenl egyszer, mgis zsenilisan komplex, vals idej stratgia jtk. Mely rendese ignybe veszi a szrke llomnyunkat, szksgnk lesz itt tapasztalatra, mikrzsra, alaposan tgondolt egysg vlasztsra. Persze ha megteheted klthetsz is r, de nehogy azt hidd, hogy sokkal de sokkal jobb leszel msoknl. A legtbb amit elrhetsz a rkltssel, hogy hamarabb kerlhetsz fel olyan ligkba, ahol nlad sokkal tapasztaltabb emberekkel kzdhetsz meg, ezzel nem kevs frusztrcit okozva sajt magadnak. Ha megfogadtok egy j tancsot, akkor csak gymntot vesztek s ezzel a ldk rkezst gyorstjtok, lehet lassabban fogtok fejldni de mg midig gyorsabban mint rlts nlkl, viszont nem tlsgosan gyorsan. A szks jtktr miatt az ember gyakran tkzik bele akadlyokba, a mikrzs itt szinte mvszet, nagyon kevs a hely, nagyon knny kihasznlni a jtkbl add hinyossgokat. Biztos vagyok benne, hogy idvel ezeken vltoztatni fognak, de a jtk a jelenlegi felllsban meglehetsen sok frusztrcit tud okozni, hiba vagy profi s nyomogatsz pro mdjra, sem a hely, sem az engine nem engedni meg hogy ilyen gyorsan tudjl reaglni bizonyos helyzetekre. Ez hiba, remlem ezen javtani fognak, mert az egysgek nha flelmetese butn tudnak viselkedni, ami egy ilyen jtknl sajnos nagyon nem j dolog. Mindezek ellenre a Rivals elvarzsolt, megvett kilra, ez lett a jtlk ami miatt hrom v utn letrltem a Clash Royale-t, aki rgta olvassa a cikkeimet tudja milyen hatalmas dolog ez ... semmikppen se hagyd ki, tegyl vele egy prbt!

8/10
0 komment

Cash Bacsi
The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
Ezeken a platformokon jtszom
Xbox
Xbox 360
Playstation3
Playstation Portable
PC
Xbox One
Mobil
Kedvenc jtk-mfajaim
Akci, Akci/Kaland, Kaland, Krtya, FPS, Online FPS, Zene, Puzzle, Szerepjtk, Stratgia, Taktikai
Hobbijaim, szabadidmben ezt teszem
Jtk otthon, Jtk mindenhol, Krtyajtk, Jtk interneten, Trsasjtk, Kisllatok bosszantsa, Jtk zsebkonzolon, Szerepjtk, Passzinsz / aknakeres, Zene (jtszom), DVD, Magazinok, jsgok, Fotzs, Zene (hallgatom), Knyvek, TV, rs, Mozi , Anime, Sznhz, Csajozs / Pasizs, Bulizs, Bartok, Billird, Nyilvnos megszgyenls, Email, Letlts, NASA weboldal feltrse, Esben stls, Cserepadon ls, Hember pts, szaki sarki expedci, Bicikli, Ping-pong, Grnyedt ls, Fitness
Bartok, ismersk
zaz
(online)
rdg
(offline)
olcsi
(offline)
Hazuki
(offline)
Daniel San
(offline)
Oli G.
(offline)
Hwopapa
(offline)
Fantomas
(offline)
Kriszti196
(offline)
Attila6
(offline)
Vuxy
(offline)
Rewmac
(offline)
DanTes
(offline)
musiz
(offline)
Iceakos
(offline)
tjames
(offline)
laja x
(offline)
kafaszofa
(offline)
SliDe
(offline)
Apophis
(offline)
river
(offline)
At-tek
(offline)
Cayman HUN
(offline)
KrAtos007
(offline)
tsz
(offline)
Arpy300
(offline)
MistaPriest
(offline)
ne5h
(offline)
Ronyo
(offline)
okornyalbaro
(offline)
K2 The Highest
(offline)
Dirty Nate
(offline)
reptile
(offline)
p3ti
(offline)
XBOX Live