[62] casper007 (offline)

Alapos - Átlagos

Ő egy 28 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4701 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 253410 kreditet gyűjtött

2014 szeptember
12:25 Hova tovább?

Sokaknál megtörtént a generációváltás, vannak, akik vígan elvannak a régebbi gépükkel, gépeikkel, esetleg a számítógépüket fejlesztgetik, vagy mostanság az ágyba bújva nyomkodják a telefonjuk, táblagépük. Én mindeközben kisebb válságot élek át, mert sosem voltam olyan bizonytalan a hobbimat illetően, mint mostanság. Kis túlzással minden nap más elképzeléssel kelek fel a jövőt illetően. Ebben a bejegyzésben nem akarok tanácsot kérni, megválaszolni sem fogom a saját kérdéseim, csak számot vetek, úgy gondolom, jó, ha szépen pontokba szedve itt állnak a gondolataim, és később visszatérhetek hozzájuk.
Irigylem azokat, akiket nem késztetett töprengésre, hogy milyen platformon játsszanak. Gondolom, sokatok számára világos volt, merre mentek tovább, de legrosszabb esetben is úgy vagytok vele páran, hogy idővel több masinába is beruháztok. First world problems, mondhatni, ha manapság ez (is) gyötör, de míg régebben konkrét preferenciáim és elképzeléseim voltak, melyik gyártó szárnyai alatt töltöm el magányos délutánjaim, estéim, addig most széttárt karokkal állok. Majd meg is kapom a hozzászólásokban, hogy szükségtelenül sokat rágódok ezen. Azért ugorjunk neki.

Telefonok és táblagépek

Összevonom a két kategóriát, mert nekem ugyanaz mindkettő. Vannak kellemesebb darabok, de alapvetően pár perces szórakozásként tekintek az Androidra, iOS-re, WP-re érkező címekre. Tudom, hogy elérhetők nagyobb mélységgel rendelkező játékok, és dinamikusan fejlődik az ipar ezen szegmense, valahogy mégsem érzem azt, hogy az általam preferált játékkal való időtöltés módja mellett huzamosabb ideig a hordozható képernyőre tudnék tapadni. A telefon esetében ezt bizonyossággal ki is merem jelenteni, mert serényen próbálkoztam, de néhány kellemes kivételtől eltekintve (Rayman Jungle és Fiesta Run) nem találtam semmit, ami a kiemelt platformok előkelő csoportjába emelné a mobilt. Azért várom, hogy a Plants vs Zombies 2 végre megjelenjen WP8-ra is, ejnye! Tabletem sosem volt, tetszik ugyan, de egy laptop és mobiltelefon mellé feleslegesnek tartom, pedig itt azért éreznék némi csábítást, hogy este a kényelmetlen szék helyett elnyúljak a takaró alatt és lezavarjak pár Hearthstone menetet vagy egyéb statikusabb mechanikájú játékokkal tegyek próbát (pl. XCOM vagy a régi lapozgatós kalandkönyvek interaktív formái). Viszont a képzeletbeli listámon egy tablet eléggé hátul foglal helyet, nem hinném, hogy a közeljövőben befektetnék egy ilyen eszközbe. Azért sajnálom.

Nintendo 3DS, Playstation Vita

Őket is egy kalap alá veszem, hiába húzza fel a szemöldökét néhány játékos. Most nem a kínálat és a képviselt műfajok irányából közelítem meg a handheld konzolok kérdését, hanem egy egészen alapvető szemszögből: mindkettő hordozható. Én a videojátékozást alapvetően helyhez kötött tevékenységként képzelem el, és nagy az esélye, hogy ha lenne is hordozható gépem, az otthon töltött órák során nem nagyon nyúlnék hozzá. Mikor kapcsolnám akkor be? Valószínűleg utazás során, amit most még szinte hetente megejtek. Attól függően, hogy iskolába vagy haza utazom, három és hat órával kell számolni, ami ugyan bőségesen elegendő lenne ahhoz, hogy elmélyedjek egy játékban, de szabadidőm jelentős részét így is ebbe a szórakozási formába ölöm, holott más médiát is szeretek fogyasztani és az évek során kiforrta magát, hogy buszon, vonaton zenét hallgatok vagy könyvet olvasok, már ha nem ájulok be. Tehát nem feltétlenül az a baj, hogy nem érdekel a játékkínálat, de az asztali gépek és az utazással töltött idő elütésének bevett gyakorlata mellett nem nagyon használnám ki őket. Azért kicsit tartok is tőle, hogy csalódnék a felhozatalban. Bármennyire is nagy elismerésnek örvendenek, nem hiszem, hogy a 3DS JRPG-i és japán logikai játékai, esetleg a nagygépes platformerek kivetülései lekötnének, a Vita játékok pedig vagy az asztali Playstation nagy címeinek hordozható változatai, amik hidegen hagynak, vagy pedig olyan érdekesebb fejlesztések, amik másra is megjelentek.

Xbox One, Playstation 4

Elérkeztünk a fő kategóriához, az elmúlt években a legtöbb időt a 360 előtt töltöttem, így adná magát, hogy utódját vagy nagy riválisát szerezném be. Viszont jelenleg egy tipikus se veled, se nélküled állapot jellemzi a két asztali konzolhoz való hozzáállásom. Ennek több oka is van, amiket a következőkben megpróbálok szépen összefoglalni. Az egyik a figyelem középpontjában lévő nagyköltségvetésű játékok elfáradása, uniformizálódása. Tudjátok, azokról a címekről beszélek, amik itt az oldalon is nagy érdeklődésre tartanak számot. Pedig rengeteg érdekes, merész, újító, a beszürkült gyakorlatból kilépő fejlesztés várja, hogy a változásra éhes játékos felfedezze. Mindenesetre a nagy AAA címek elkészítése nem kevés pénz, profitot termelni pedig úgy fognak, ha sok emberhez jutnak el. Manapság pedig kifizetődőbb a biztosra menni, mint újdonságokkal próbálkozni. Nehéz megmondani, hogy ezek a játékok formálták a közízlést vagy fordítva, talán egy kölcsönhatás eredménye, hogy őszintén szólva elpapucsosodtak a játékok. Példának okáért a külsőnézetes akciójátékok alapvetően ugyanarra a mechanikára épülnek, persze eltér a körítés, a történet, a karakterek, és kisebb módosítások is tetten érhetők, de nem véletlen, hogy egyre inkább unom őket, és nagy szomorúságomra erősödik a bakancslista effektus. Természetesen igazságtalanság lenne azt mondani, hogy nem érkeznek igazán jó játékok ezekre a gépekre – például One exkluzív lesz a fantasztikus Platinum Scalebound című alkotása, PS4-re pedig a Bloodborne-t várhatjuk a From Software-től -, de szerintem sokan egyetértünk abban, hogy az Xbox és a Playstation ezeknek, az ipart túlpörgető és lassan egyre felületesebbé váló játékoknak a melegágya. A mobilos szférában fertőző járványként terjednek a lehúzó f2p címek, itt inkább a valamivel kevésbé bosszantó DLC-zés megy. Sajnos ma már ott tartunk, hogy megjelenés előtt jelentik be a kiegészítőket, a season pass-okat, az új fegyvereket, kosztümöket, és minden marhaságot, amit példának okáért a PC-s közösség mod néven ingyen és bérmentve beszerezhet. Természetesen lehet szavazni a pénztárcával és nem kötelező megvenni, ami mögött álló gazdasági megfontolás nem kedves a szívnek, de sok játék valóban kevesebb ezek nélkül, gondoljunk csak a nagy tömegeket huzamosabb ideig megmozgató multiplayer fejlesztésekre, amikhez nem egy, de nem is két pályacsomag érkezik, és ezeket csak szökő évente kapjuk meg ingyen. Persze a kiadók helyében én se lennék rest kiszámlázni az extra csomagokat, hiszen a gyakorlat is azt mutatja, hogy működik a rendszer, dől a lé.

Itt van két probléma, számukat tekintve kevesen vannak, viszont annál aggasztóbbak. Mondhatjuk, hogy fölösleges a körmünket rágni, mindig mindenki meg fogja találni a neki való játékot, de ez a folyamat hosszú évek során alakította azzá a játékipart, ahol ma tart. Az átmenet nem olyan szembeötlő, mint az eredmény, de ha valaki mondjuk öt-hat év szünet után visszatér, akkor csak kapkodná a fejét. És ez a szép lassú, de nem éppen pozitív változás a fentebb taglalt gennyes kelésekre egyaránt érthető.

Hőha, jól kiöntöttem a szaros bilit, miért fontolgatom egyáltalán valamelyik gépet is? Egy: megszokás. Bizony, a szokás nagy úr, én már megszoktam, hogy beülök a fotelbe kontrollerrel a kezemben, aztán játékról játékra haladok. Furcsa lehet, de az első látásra lényegtelen dolgok alapján el lehet határolni egymástól a két nagy asztali konzolt. Nekem jelenleg 360-am és PS3-am is van, de előbbit jobban szeretem, megszoktam az irányítót, az operációs rendszert, annak lehetőségeit, kis sajátosságait, ott sokkal jelentősebb a barátlistám. És talán hülyeségnek tűnik, de ha leülök a PS3 elé, mindig úgy érzem, hogy nem hazai pályán, hanem idegenben vagyok. Kettő: ismerősök. 2007 óta azért kialakult egy kisebb baráti kör, akikkel rendszeresen játszok és beszélek, ezt nagyon hiányolnám váltás esetén. Persze, a leleményes ember bárhová esik, feltalálja magát, de az összeszokott társaságot nem szívesen váltanám le.

Kb. ugyanannyi érvet és ellenérvet tudok felsorakoztatni a két gép között, egyik nap az egyiket venném, másik nap a másikat. Van hogy egyiket sem, van, hogy mindkettőt. Bárhogy is alakul, szerintem a hirtelen fellángolás fog dönteni.

Wii U

Ez a bekezdés rövid lesz, révén már egy Wii U boldog tulajdonosa vagyok. Régóta érdekeltek már a Nintendo játékok, és viszonylag jó áron sikerült egy emberes pakkot beszereznem. A gép tetszik, a játékok ígéretesek, ráadásul annak idején kimaradt a Wii, így két gép kínálatát is pótolhatom. Azért megjegyezném, hogy új jövevény vagyok a Nintendo világában, és hajlamos vagyok pozitívan vélekedni olyan játékokról, amikhez még hozzá sem szagoltam, csupán jót olvastam, hallottam róluk. Könnyen előfordulhat, hogy közelebbi ismerkedés után pár sorozatban csalódok, de ne legyen igazam. Ha valami nem jön be, nem fogom magamra erőltetni, mert Nintendo.

PC

És itt is van a titkos kedvenc, a számítógép. Ezen a platformon kezdtem el játékos karrierem és már egy jó ideje motoszkál a fejemben, hogy vissza kellene térni. PC-re is megjelennek azok a nagyköltségvetésű játékok, amiken fent köszörültem a nyelvem, de míg az asztali konzolokon az a szegmens dominál, addig a PC legnépszerűbb játékait máshol kell keresni. Esetemben a konzol a „fotelben elterpeszkedve elütöm az estét”, a PC pedig a „a billentyűzet felé hajolok, és száz százalékos figyelmet szentelek a játéknak, nem csak nyomogatom a gombokat” felfogást testesíti meg. Tudom, ez így, ebben a formában nem igaz, hiszen konzolokon vannak nagyon komoly versenyzős vagy verekedős címek, míg PC-n nem kell sokáig kutakodni olyan sétálószimulátorok után, ahol csak nyomni kell az előre gombot. Viszont a bakancslistázás helyett szeretnék olyan játékokkal foglalkozni, ahol nem csak végigszaladok a sztorin, hanem mélyen, nagyon mélyen elmerülök bennük. Úgy érzem, ilyesfajta igényeimet leginkább PC-n tudom kielégíteni (az előbb említett zsánerek nem tartoznak kedvenceim közé). A most leírtak valószínűleg többetekben fog nemtetszést vagy értetlenkedést kiváltani, de ha bottal ütnek, se tudom most jobban kifejezni magam. Már-már álmodozom, milyen jó lenne visszatérni a rég hátrahagyott stratégiai játékokhoz, belemélyeszteném a fogam a régóta figyelemmel követett MOBA-kba (leginkább a Dota 2 mozgat), és a formabontóbb, bátrabb, vagy csak éppen kihívást nyújtó, kreativitást igénylő indie vagy kisebb költségvetésű címek zöme itt elérhető. Elvétve találni csak olyan fejlesztést, amire igazak az elvárásaim és kizárólag konzolokon játszhatnék velük.

Az olyan összevetésekbe nem kívánok belemenni, hogy PC-n ugyan olcsóbbak a játékok, de nem lehet őket eladni, hogy a PC-s játékok szebbek, de fejleszteni kell a gépet, hogy kinek melyik személyes kedvence hol érhető el. Ha végigfutok ezen a szösszeneten, elég egyértelműnek tűnhet a választás, de meghazudtolnám magam, ha nem nagy nehézségek árán jutnék dűlőre.
25 komment

[62] casper007
szept 29., hétfő 10:24 #25
Válasz Painmare (#24) üzenetére
Akkor nem vagyok egyedül ezzel. Érdekes, a Wii U ilyen szempontból már kellemesebb, de szoknom kell azt is.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[10] Painmare
szept 29., hétfő 9:50 #24
Egyáltalán nem hülyeség, hogy nem érzed hazai környezetnek, ha PS3-on játszol. Ugyan így vagyok vele én is csak nálam fordított az eset. Ennek ellenére szeretek mind2 gépen játszani, de épp ezért x360-ra csak az exkluziv címeket szoktam beszerezni. Összességében szinte teljesen 1 véleményen vagyok veled a blogodat illetően is
Listen to my story. This may be our last chance.
szept 22., hétfő 7:44 #23
Válasz Vendu11 (#16) üzenetére
1. Majd veszek új készüléket, ha a régi megérik a cserére. Egy remekül működő Thomson TV-t nem fogok kihajítani CSAK a "tisztelt" konzolgyártók kedvéért. Egyébként nem tudom, hogy miért ne lenne "tisztességes", ha látnád, milyen jó kép van rajta, csodálkoznál.
2. Ha már 2014-nél tartunk: a legtöbb TV szolgáltatónál az 1080p HD tartalom szolgáltatás még mindig prémium kategória, a műsorok többségét még mindig SD-ben nyomják. Ha valamin szánakozni kellene, akkor inkább ezen.
3. PC-n remekül elvagyok, köszönöm szépen!
[13] Vendu11
szept 21., vasárnap 16:00 #22
Válasz Red13 (#21) üzenetére
Így értem. Lenne PC is meg lenne konzol is.
[18] Red13
szept 21., vasárnap 15:54 #21
Válasz Vendu11 (#20) üzenetére
Ugyan lentebb írtam, hogy kizárt nálam a PC, de jobban belegondoltam, hogy mennyivel olcsóbban tudnám a játékokat megvenni rá, és mennyivel jobb minőségben, elgondolkodtató.
Jrpg, mint műfaj halott. És természetesen vennék egy PS4-ét az exkluzívok miatt, mint pl. a Driveclub, Bloodborne.
PSN: HUNred13 blog: fyahfilms.blogspot.com
[13] Vendu11
szept 21., vasárnap 14:50 #20
Válasz Red13 (#18) üzenetére
Te JRPG-kkel játszol és PC-t akarsz összeálltani?!

[13] Vendu11
szept 21., vasárnap 14:11 #19
Válasz he7edik. (#17) üzenetére
Konzolra mindig drágábbak voltak a játékok.
Reméljük több használt játékkal, kisebb érdeklődéssel le fognak menni a játékárak.
[18] Red13
szept 21., vasárnap 12:35 #18
Válasz he7edik. (#17) üzenetére
Na pont ezért kezdtem el a napokban gondolkodni egy PC összeállításán.
PSN: HUNred13 blog: fyahfilms.blogspot.com
[35] he7edik.
szept 21., vasárnap 10:43 #17
Pénteken 3 ezerért vettem Watch Dogs letöltő kódot amit ultra beállítások mellett fogok tolni. Kiröhögöm a next-gen konzolozás nevű lehúzást.
[13] Vendu11
szept 20., szombat 16:44 #16
Válasz Captain Vrungel (#10) üzenetére
Még mindig CRT TV-d van 2014-ben. Vegyél már egy tisztességes TV-t és kész.
[62] casper007
szept 20., szombat 8:50 #15
Válasz Warhawk (#12) üzenetére
THXMr.Wizard!
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[2] Lac79
szept 19., péntek 21:38 #14
Az öt számjegyű árat természetesen az X One/Ps 4 duóra értettem.
[2] Lac79
szept 19., péntek 21:34 #13
Kb. 50 lemezes és letöltött (köszönhető az ultimate, meg mindenféle game sale - eknek) játék vár még X-en és Ps-en. A PC mint lehetőség most is adott, konzol ügyben két fogadalmat tettem magamnak. 1. akkor veszek majd új konzolt, ha öt számjegyű árak lesznek, 2. sokkal válogatósabb leszek játékok terén, mint az elmúlt években. Szerintem nem a 4-5-6 K, hanem a VR fogja felkavarni az állóvizet pár éven belül.
szept 19., péntek 19:02 #12
Válasz casper007 (#11) üzenetére
KATT!
nope
[62] casper007
szept 19., péntek 17:39 #11
Úristen, él a blog!
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
szept 19., péntek 15:42 #10
Az új generációban én is PC-n kötöttem ki. Mondjuk ebben nem kicsit játszik közre az, hogy az új konzollal együtt új TV-t is venni kéne.
szept 19., péntek 15:12 #9
Én egy darabig biztos kivárok nyextgenny ügyben. Csábító a Bloodborne és nagyon szívesen tolnám az új Killer Instinct-et is, de egyelőre a két gépre összesen nincs 5 exklu cím ami érdekel... Szerencsére a jobb multiplatform címek még jönnek a 360-amra is, szóval nem sürget a vásárlás veszély. Nomeg amennyi szabadidőm van manapság, a Wii U és a 3DS bőven kiszolgál, nembeszélve a gigantikus méretű backlogomról és a hirtelen felindulásból elkövetett újrajátszásokról...
let the sun never blind your eyes
[59] Alwares
szept 13., szombat 15:12 #8
A PC nálam elég vicces helyzetben van. Egyrészt nem szeretek már leülni hozzá munka után, de a munka miatt ugyanúgy megszabadulni se tudok tőle. Szóval lesz mindig, is de játékra csak korlátozottan, ha pc-n játszok mindig elveszem a fókuszt, céltalanul netezgetek meg minden... Hagyjuk inkább.
Én alig egy hónapja szereztem be egy PS4-et. Árban már tök jó, én 100k-ért vettem újat. Elsőre hajmeresztő volt a játékhiány, megszoktam hogy baromi nagy portfólió vár a libary-ben 360-on vagy PS3-on. Itt meg kb tényleg semmi sincs. Az Infamoust végigtoltam zseniális akciójáték, imádtam minden percét. BF4-el eltöltöttem vagy 20-30 órát, de egy hányinger lett az a sorozat, így pont jókor jött a Destiny. Amivel el lehet lenni, de egy komolyabb mezőnyben nem állá meg a helyét. Most pont jó, toljuk szépen coop-ban, de vicc, hogy ezen kívül nincs más játékom Tegnap meg is vettem a Diablo-t. Shadow of Mordorig nincs semmi más single cucc...

Engem a Xbox One-os dolgok annyira nem érdekeltek, a mostani Horizon 2-t kivéve. Azt majd egyszer szeretném pótolni.
Második gépnek nekem biztosa a Wii U fog befigyelni, de csak a Nintendo címek miatt. Azok még mindig szuperek (3D Mariok, Kart, Zelda), de amúgy továbbra is egy haldokló platformnak tartom.

Én még tavasszal vettem PS Vitát, az indie címeket és a PS2-es kimaradt dolgokat azon tolom. Rohadt jó hardver és használom is. Fél-fél órát utazok nap mint nap munkába és tök jó elvagyok most az FFX HD-val.
A 3DS-em sajnos elromlott, de azt nem hiszem hogy használnám. Egy ipari hulladék az a hardver, viszont arra ott van az Ace Attorney meg a Layton, azok miatt érdemes legalább kölcsönbe beszerezni.

Megértem a kínlódásod. Nem érdemes most ezen gondolkodni, meg kell venni X1 vagy PS4-et és kész. Most még mindenki early adopternek számít, ami még nem egy kellemes időszak. Persze ha síelni is mehetnél ebből a pénzből akkor tedd azt, ráér ez még.... Ellenben az őszi kínálat rendesen odabaszós lesz, érdemes mégegyszer átfutni. Nekem ennyi van most listán:
Destiny, Driveclub, Project Cars, Dragon Age, Assassins Creed... Xbox One-ra meg jön még a Sunset Overdrive meg a Horizon.
.titanic {float: none;}
[41] Kuresz
szept 13., szombat 13:56 #7
A barátlistára meg annyit, hogy xboxon nekem is mindig jóval több ismerősöm volt live-on, mint psn-en, de ez a ps4-el úgy látszik megváltozik, mert eddig nem volt olyan, hogy ne tudtam volna 1-2 magyarral pl bf4-ezni, most meg átlag 20 magyar kb mindig online a destiny miatt. A kontroller pedig ebben a genben már nem annyira szembeötlő, mint az előzőben, mert mivel ps3-am több ideig volt, mint boxom, a x kontrollere mindig is jobban kézre állt, de most nálam egyértelműen teli találat a dualshock 4. Egyszerűen belefolyik a kezembe.
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
[41] Kuresz
szept 13., szombat 13:42 #6
Plusz ha kijön az új fatal frame, legalábbis kölcsönbe, de egy WII U is be fog figyelni.
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
[41] Kuresz
szept 13., szombat 13:36 #5
Én már lassan fél éve beszereztem a PS4-em. Nem bántam meg. Hiába eddig szinte csak BF4-eztem és Killzone-oztam, de már a bf4 miatt annyit kellett volna pc-re költenem, mint maga a ps4 volt. Nálam a PC, mint játékplatform nem játszik, csak filmre használom, most viszont, hogy kijött a Destiny, tényleg kezd beindulni a platform. Csak a jövő hónapban Driveclub, Evil Within, Alien és a Sleeping Dogs el fog vinni jópár ezer forintot. Az év végéig még jön pár nagyobb cím, jövőre pedig még nagyobb ágyúk jönnek szépen lassan.
Igazság szerint nem akartam túl későre hagyni a konzolváltást, mert se pénzem se időm nem lenne a jobb címek pótlására.
Egyébként fél éve 1-2 fagyáson kívül semmi problémám nem volt a géppel, az meg, hogy havernál játszok a profilomon valamivel, majd hazaérve ugyan ott folytatom, vagy veszek 3-4-5-8000ért olcsóbban valamit USA store-ról, amit persze bármelyik profilommal tudok játszani megdobják egy kicsit az élményt. A sok kis apróság.
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
[32] backstab
szept 13., szombat 8:52 #4
PC-n játszom, Xbox kontrollerrel, nagy TV előtt, kanapén heverészve.
Rájöttem, hogy azért a pár exkluzívért, ami engem érdekel, nem érdemes konzolt vennem, a többség meg megjelenik PC-re is.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
[39] getro2
szept 12., péntek 23:29 #3
nálam a PS4 - Wii U kombó mindenképp bejátszik majd, mert sajnos, nem sajnos, de mindkettőre van/lesz legalább 2-3 cím, amit már évek óta várok, és persze lesznek még eddig be nem jelentett címek is biztosan, amik érdekelni fognak. ezenkívül, hát, a vita/3ds nem igazán mozgat meg, bár utóbbira vannak jó játékok bőven, mégse érzek szinte semmi késztetést, hogy vegyek egyet (pedig mennyire olcsón kapható). a pc nekem elég a 8+ éves játékok pótlására, a mobil, mint videojáték platform pedig egyáltalán nem izgat. hogy a te gondolataidhoz is hozzászóljak, szerintem talán pc-vel járnál legjobban, és ha lesz rá kapacitásod esetleg valamelyik nagykonzol mehetne még mellé. de ha tényleg ennyire hiányoznak a klasszikus pc-s címek, nem nagyon látok ellenérvet amellett hogy ne térj vissza a billentyűzet+egér kombóhoz.

az AAA címek iparosodásával nehezen tudnék vitatkozni, engem is frusztrál, hogy még a legnagyobb költségvetésű játékok is milyen patetikus hibákat tudnak felmutatni néha. a tomb raider volt nálam az egyik legutóbbi, és a körítést tekintve - leszámítva a látványos grafikát - olyan elképesztően irreális (sztorivezetés) vagy fantáziátlan (zene, szinkron, párbeszédek) dolgokat is megengedtek maguknak a készítők, amely egy 4-5 pontos budget címnél lenne indokolt maximum. és ez a fajta felszínesség még rengeteg címre jellemző. arról meg már inkább nem is beszélek, maga a játékmechanika mennyire banális tud lenni, illetve mennyire leszarja ezt a részt a sajtó és a játékostársadalom is, ha van helyette a filmszerű, már-már önmagát játszató narratíva.
[17] Matyiman
szept 12., péntek 22:54 #2
Nagyon amatőr MOBA játékos vagyok, de amilyen szidásokat kapok ott... Nagyon komolyan el tudja venni az ember kedvét.
"Aki nem tud meginni egy üveg bort, az minek bontja meg?"
[18] Red13
szept 12., péntek 19:43 #1
Én minden vásárlást gondosan megtervezek, legyen az autó, tv, borotva, porszívó vagy bármi más. Bár legtöbbször azért elektronikai cikkekre igaz ez, a több hetes, gyötrelmes tesztek és felhasználók véleménye után szánom el magam a vásárlásra.
Konzolok terén ez nem így van. Mivel még valamelyest ez a hobbim, tudom mi az ami motivál, miért akarom ezt a hobbit, így egyértelműen a PS4 az ami kikerül győztesként. A játékok miatt. Az előző 3 sony gép is meg volt, és noha PS3 nem volt az igazi, mindegyik gépre olyan játékok jelentek meg, amikkel én szerettem játszani. Ahogy elnézem a felhozatalt, és hogy a japánok is kezdenek mozgolódni, kétségem nincs afelől, hogy ez jobb lesz, mint az előző generáció felhozatala. Az MS meg ahogy látom ugyanúgy képzeli el ezt a generációt, mint az előzőt, no nem rossz értelemben, hanem játék típusok terén. És ez az amire azt mondom kösz nem, elég volt a X360 exkluzív címei ahhoz, hogy eldöntsem nem kell One.
Telefon, táblagép nem izgat, nem vagyok techgeek, maguk a rájuk fejlesztett játékok meg abszolút hidegen hagynak, mindegyik.
3DS-t, vagy az én esetemben 2DS-t ami korábban kinéztem, azért a pár Jrpg-ért nem vennék. Akkor már előveszem a PS2-őt és sokkal jobb felhozatalból tudnék választani.
Vita, a számomra a nem létező konzol, akárcsak a Wii U. Nem hoznak lázba a rájuk fejlesztett játékok.
PC-én tartósan valahol 2002-2004 között játszottam, abszolút negatív élménnyel. Ekkortájt volt az, hogy havonta lehetett újítani a gépet, és a rengeteg szopás ami 1-1 játék elindításával, beállításával ért totál elvette az egésztől a kedvem. Tudom manapság már nem így mennek a dolgok, de még mindig kényelmetlennek érzem.

Teljesen egyetértek azzal amit a Xbone és PS4 alá írtál.Én is utálom ezeket a játékokat, de megtanultam választani, szortírozni. Mi az ami kell nekem, és mi az ami nem. Februárig Alien Isolation, Witcher 3, Bloodborne. Ennyi. Érdekelne a Evil Within és a Dragon Age is, de olyan rohadt drágák lettek a játékok, hogy én ezt se nem tudom és se nem akarom finanszírozni. Majd ha újra 12500 Ft-ért első nap megtudom venni a játékokat, akkor beszállok a nextgen-be, viszont addig nem nagyon lesz videojáték, mivel van egy rozoga X360 ami bármikor kilehelheti a lelkét, egy butított előzőgenerációs Alien Isolation-t meg nem tudom érdemes lesz-e megvenni.

Szerintem neked a PC mint főplatform lenne az igazi, mellette meg egy konzol az exkluzív címek miatt. Lehet olcsóbban is megúsznád a dolgokat. Később lehet, hogy pár only-One cím is jönne PC-re, így lehet a PS4 jobb választás lenne. Persze ha csak ezen a síkon gondolkodol.
PSN: HUNred13 blog: fyahfilms.blogspot.com
casper007
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
Ezeken a platformokon játszom
Playstation3
PC
Nintendo Wii U
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Kaland, FPS, Szerepjáték
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Könyvek, Mozi
Barátok, ismerősök
elvis
(offline)
liquid
(offline)
antaru
(offline)
Ghz
(offline)
drag
(offline)
bastard
(offline)
zaz
(offline)
playmore
(offline)
logen
(offline)
dreampage
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
Tommy_Angelo
(offline)
zs0lt1
(offline)
Edina
(offline)
Rolne
(offline)
Attila6
(offline)
Hellfrost
(offline)
rob
(offline)
Necroman Mk2
(offline)
Đoma
(offline)
gyuri12
(offline)
Fatman
(offline)
Vuxy
(offline)
Jackal
(offline)
axl
(offline)
Matos
(offline)
BW
(offline)
Alwares
(offline)
skiz0
(offline)
rolmanus
(offline)
jimessor666
(offline)
roli576
(offline)
Yip Man
(offline)
Sicknesshuga
(offline)
maccc
(offline)
kochanp
(offline)
Sübe
(offline)
atka
(offline)
x-doboz360
(offline)
Morwen
(offline)
sepsta75
(offline)
HuN Makaveli
(offline)
Iceakos
(offline)
kryss777
(offline)
mnorbee
(offline)
Final Doom
(offline)
Ray
(offline)
pergemark
(offline)
annie007
(offline)
erik10
(offline)
Nesh
(offline)
lorantHUN
(offline)
Joo T
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
olin
(offline)
NikoBoy
(offline)
kicsihocza
(offline)
hocza
(offline)
regeth
(offline)
ryujani
(offline)
Gangster
(offline)
wortoo
(offline)
warass
(offline)
engé
(offline)
wodbear
(offline)
RoOte
(offline)
5T3V3N
(offline)
Quimby
(offline)
G.A.R.
(offline)
Sam360
(offline)
Xbox360Gamer
(offline)
Zombi Killer
(offline)
Enzo Di
(offline)
lamann
(offline)
Graphitman
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Wolverine
(offline)
Futrinka
(offline)
Adam360
(offline)
Yegor
(offline)
Alpár
(offline)
ne5h
(offline)
TheGameSCore
(offline)
M4ST3RCH13F19
(offline)
Amy
(offline)
John Smith
(offline)
okornyalbaro
(offline)
Bence360
(offline)
Keyoo
(offline)
MilanZila
(offline)
Zoy76
(offline)
dpb
(offline)
SRyan
(offline)
Fabri
(offline)
AnnexHUN
(offline)
Shifty Fox
(offline)
Szekitáj Chili
(offline)
FredPerry
(offline)
Svitzh
(offline)
Rolcsoo
(offline)
Kisszarka
(offline)