[40] Rewmac (offline)

Trsasgi - Grny - Sznok

egy 31 ves fi s itt lakik: Budapest / Budapest

4346 napja regisztrlt felhasznl, ez id alatt 118564 kreditet gyjttt

2014 februr
13:38 Final Fantasy XIII-3 : Lightning Returns - Teszt
Valentin nap japn mdra...
A Final Fantasy sorozat a XIII-as epizd megjelensvel igen komoly vltozsokon ment keresztl. A sokat vitatott folytats ennek ellenre sokaknak tetszett mg akkor is, ha az igazi rgi szria rajongi j formn megvetettk a jtkot. n gy voltam vele, hogy szidhatom csak flsleges, amikor 1 v utn is betettem jra majd megint flvvel r elkezdtem a klnbz szrnyvadszatokat s vgl ott kellett, hogy meglljak, hogy lvezem. A XIII vonalat folytatva jelent meg nem sokkal r XIII-2 mely karaktereit megtartva teljesen feje tetejre lltotta a vilgot, hogy az idutazs rejtelmeibe vezessen minket. Kifejezetten sokan fejldtt a msodik rsz az elshz kpest, de a ksztk itt nem lltak meg s gy gondoltk, hogy Lightning npszersgn lovagolva itt az ideje annak, hogy ismt kzponti szereplv vljon, de oly annyira, hogy szinte azt rezzk, hogy mindig is rla szlt minden. A krds azonban, hogy sikerlt-e ismt fejldni egy hatalmasat vagy csak egy rkabr pr j tlettel?



A japnokrl tudjuk, hogy szeretnek igen logiktlan gondolatmenettel kaotikus trtnetet krelni a jtkaik mg. Ez a Lightning Returns esetben is tbb-kevsb gy van. Valahogy gy nz ki az egsz drma alapja (mindenfle spoiler nlkl), hogy eljtt a kosz s az emberek 500 ve nem regszenek. Ez Kosz hatsa. A Kosz felhkbl pedig szrnyek jnnek a fldi vilgokra, hogy tizedeljk az lket. Lightning mint a Megment Isten parancsra rkezik a Fldre, hogy megmentsen annyi lelket, amennyit csak tud a vilg vge eltt. Viszont van egy szably. Csak l lelket tud megmenteni, ha kosz felemsztette vagy meghalt az adott szemly, akkor Lightningnak ezek fltt mr nincs hatalma. Erre 6 nap ll rendelkezsre. Ez az id viszont nem elg gy tpllnia kell a megmentett lelkekkel az let fjt, hogy mg tbb idhz jusson. sszesen 13 napig van lehetsge cssztatni a vilgvgt, ugyanis akkor flbred a szunnyad istensg s elpusztt mindent. Egykori bajtrsai kiknek oldaln harcolt megvltoztak, a bizalom megtrt, sokan pedig Lightningban ltjk a vgtlet lovast. A kulcsa Kosz meglltsa s minl tbb ers llek megmentse az j vilg szmra. Az id azonban Lightning ellensge, mikzben versenyt fut az idvel bartai s az emberek megmentse rdekben, sajt korltaival s bels harcval is szmolnia kell. Naponta egyszer vissza kell trnie az Ark-ra, hogy feltltse erejt s az let fjt. Az alapanyag nem rossz, van mire pteni benne, az tvette vilgvge trtnetnek van egy fajta misztikuma. A rejtlyek br kiss egyrtelmek s nhol klisk halmazval talljuk szembe magunkat, mgis rdekes annyira, hogy vrjuk a kvetkez darabot kiraksban, amikor vgznk egy kldetssel. Nagyon sok olyan jelenet van azonban a sztoriban, melyek csak 10 rval ksbb nyernek rtelmet s nem biztos, hogy hirtelen emlkezni fogunk majd. Ez hagyhat egyeseknek homlyos foltokat, lukakat a trtnetben. A f kldetsek mellett lehetsgnk van mellkszlkat teljesteni. Az XP s a szintlps helyett ezek biztostjk azt, hogy ersebb vljunk illetve a befejezsk utn kapott lelkekbl nveljk idnket a fldn is. Ezek teljestse azonban nem olyan egyszer, mint gondolnnk, ugyanis a kldetsek j rsze csak bizonyos idintervallumban teljesthet. Az idpontokrl nem minden esetben kapunk egyrtelm tjkoztatst a jtktl s ez sokszor flslegesen nyjtja el vagy nehezti meg az amgy teljesen egyszer feladatokat. Az id kzponti szerepet jtszik a jtkban, szerves rsze a haladsi folyamatnak, gy a vroson bell terletekre is rvnyesek az „idznk”. Van olyan terlet ahov csak s kizrlag jfl s reggel 6 kztt van lehetsgnk bejutni, teht fel kell ptennk a tervnket s azt, hogy milyen sorrendben akarunk haladni a meglv informcik birtokban. Nem tudunk majd mindenkit megmenteni egy kr alatt, lesz olyan, hogy dntseket kell hoznunk. Ezek nem olyan dntsek, hogy akkor most egy nyomj A-t vagy X-et a gonosz vagy a j vonalat vlasztva, hanem neknk magunknak kell eldnteni, hogy vllalunk-e idvesztst egy bajba jutott idegen rdekben. Ez egy teljesen egyedi atmoszfrt ad a kldetseknek. Ez persze nagyon szpen hangzik, de sok olyan eset van, amikor tlthatatlanul komplikltt vlik a vilg ettl. Napokat veszthetnk azzal, hogy semmilyen irnymutatst nem kapunk a jtktl. Nyilvn nem azt vrja el az ember, hogy vgig fogjk a kezt, de ha mr idre megy, akkor ne kelljen „fura kalapos lny a vrosban” s trsai objectiveket vadszni rkon t. Fleg amennyiben nincs XP s hiba lesznk gazdagabbak, ha nem nylnak meg a fegyverek s a kldetsektl n az ernk.



Az egsz egy picit olyan, mint a Dead Rising. Idre kell teljesteni feladatokat. Az tlet nem rossz, a problma a kivitelezssel van. Nem jl alkalmazzk, ehhez a fejldsi rendszerhez s hatalmas vilghoz valahogy nem passzol tkletesen a versenyfuts az idvel. Az ember egyes terleteken szvesen eljtszana j pr rt, csak gy szrakozsbl, hogy harcoljon. Ezt el lehet felejteni, mert kldetseket kell teljesteni, hogy toljuk magunk eltt az idt. Kicsit az az rzse lesz az embernek, hogy sietnie kell, mert klnben vge a jtknak. Mintha azt akarn a jtk, hogy kevesebbet jtszunk, mint amennyit lehetne vele. Tartalom ugyanis van. Nem is kevs, st kifejezetten bsges akr 100 rnyi lvezetre, de gy rezhetjk olykor, hogy lebutt arra, hogy kldetst klds utn teljestsnk (mintha ez gy menne). Aki ismeri az emltett zombis jtkot vagy akr a Infinity Blade rendszert azoknak nem kell bemutatni, hogy amennyiben lejr az idnk meghalunk s az sszes felszerelsnkkel kezdhetjk jra a jtkot. Ez viszont egy piros pont. Hiszen nem felttlenl kell a hallunk utn ugyanott kezdennk ahol abbahagytuk, hanem elmehetnk vilgot ltni, bejrni a klnbz tjakat. Aki gondolja, nyugodtan beldozhat 3 napot erre, maximum jrakezddik a vgtlet. Egy vgtelenl vonz rdgi krt kvn elnk trni a Final Fantasy XIII-3. Ami szemet szrhat, emellett az emltett mellkkldetsek sorn, az ppen azrt van, mert mindegyiknek megvan sajt kis trtnete. nmagban ezzek nem lenne gond, de a szereplk oly annyira rzelemmentesek, hogy az ember j formn rosszul rzi magt a helyett is ki ppen elveszti a nagy szerelmt. Akarva akaratlanul is kirhgjk majd a szerelmes frfit, aki elvesztette a felesgt s divatos lila napszemvegben srs hangon rezzenstelen arccal prbl ordiblni gy, hogy a szjmozgsnak nem sok kze van a mondanivaljhoz. Ez persze a japn jtkiparra jellemz vek ta, de nekem valahogy most mgis jobban szemet szrt, mint eddig. Az brzols a maga mdjn humoros, nem felttlenl passzol az adott vilgba s nhol kicsit erltetett, de azrt nem igen tallni benne kivetnivalt, hiszen japn kulturlis rksg lesz lassan a rendhagy brzols. Ms esetekben pedig kifejezetten jk a trtnetek, st mg passzolnak a karakterek is, csak ahol tljtsszk a szinkron sznszek ott kell vigyzni. Az rzelmek intenzitst a hangtnusokbl tudjuk meg, mert az arckifejezsek nem igen vltoznak (leszmtva renderelt mozikat s a fbb szereplket). Ez a mimiktlan ressg azonban nem sszekeverend a fszerepl ltal mutat rzelemmentessggel. Lightning szndkosan adja annak jelt, hogy lennnek rzsei. teht nem kell megijedni ez kivtelesen szndkos. A beszlgetseken ltszik, hogy japnbl importlt fordtsokbl trtnt a komplett szinkron. Gyakran olyan dialgusok kvetik, egymst melyeknek a kapcsoldsi pontjt egsz egyszeren nem fogjuk megtallni, annak ellenre, hogy ltszlag a kpernyn a konverzci rsztvevi tkletesen rtik egymst, mi semmit sem fogunk, fleg akkor nem, ha jtszottunk az elz rszekkel, mert keressk a kapcsolatot a mlttal. Ezt nem szabad kicsit el kell engedni az elz epizdokat, megtartani az ismert tnyeket, de nem kell kutatni a trtnet mltjban, mert kicsit sajtosan, de a jtk el-elszakad a tnyektl.



A harcrendszer viszont feledtet velnk minden olyan botlst, amelyet esetleg a narratva elkvet. Kiss komplexebb sokkal inkbb stratgira mintsem erre pt szisztmhoz van szerencsnk. Ez a jval tbb gondolkodst s ismerkedst ignyl mechanika kifejezetten lvezetes. Az ellenfelekkel mr nem vgznk kt tsbl mg akkor, sem ha ismerjk a gyenge pontjukat valamint nem pusztn annyibl ll a „Stagger” azaz az ellensg gyengtett llapotba kldse, hogy doblunk, r mgit aztn karddal tjk. A taktikai vltoztatshoz megfelel felszerels fejlesztsi rendszert is kapunk. Lightning kpes klnbz ltzkekhez rendelt harci mdokat hasznlni. Ezekbl egyszerre hrom lehet aktv, de annyi inaktvunk lehet, amennyit csak akarunk, st a felptsket is mi hatrozzuk meg. Minden ltzknek van egy alapvet funkcija, mely megsgja neknk mire rdemes pteni. Nyilvn a mgia alap ruhanemt kr tankknt kezelni, mert alapbl azokat a statokat fogja elnyben rszesteni melyek a varzslatokhoz szksgesek, de akr hybrid osztlyokat is ltrehozhatunk, csak rajtunk mlik, illetve az adott terleten tevkenyked szrnyek tpustl is. Azokon a helyszneken ahol mindenki magba szvja a villm elemet nyilvn nem rdemes egy Vihar Mgus ltzkben hadonszni. Ezeket viszont elre nem fogjuk tudni, teht ki kell ismerni az ellenfeleinket. A Libra kpessg megsznik, viszont jval gyorsabban kapunk informcit a szrnyekrl. Nem kell 15 percig tzet doblni rjuk, hogy kiderljn az a gyenge pontja. Egy varzslat, ts utn mris frissl az adatbzisunk. Ezt harc kzben brmikor megtekinthetjk a jobb ravasz segtsgvel. Az aktv ltzkek kztt kedvnkre vltogathatunk a kzdelmek alatt is. St erre pl a jtk. Egy-egy komolyabb boss harchoz knnyen lehet, hogy ssze kell raknunk kifejezetten arra az egy csatra egy komplette szettet. Mindegyik rendelkezik sajt ATB cskkal, melyek fggetlenek egymstl. Nagyon fontos, hogy addig tudunk tmadni, amg az el nem fogy. Ha kimerl, akkor vltani kell egy msik felszerelscsoportra, azonban nem rt figyelni, mert a vdekezs is ezt fogyasztja amennyiben felszereltk magunkat vdekezsi kpessggel. A Garb-ok (ruhk) a harci stlus alapjai, az ersebbek rendelkeznek egy lezrt kpessggel mely ksbb kpes „+” szintre lpni s mg ersebb vlni. Ezek gyakran egyedi tulajdonsgok melyek kln nagyon nehz lenne megszerezni. A klnll kpessgek fejleszthetek. Ahogy telnek, a napok gy vlnak a klnbz trgyak elrhetv. Bizonyos id elteltvel szinteket lptethetjk a szabad kpessgeinket melyek nincsenek ruhkhoz ktve. Termszetesen, ha ki tudjuk addig tolni az idt.



A jtk nem felttlenl knny. Bele lehet futni olyan ellensgekbe melyeken egy rsszel ezeltt jkat kacagtunk, aztn azt vesszk szre, hogy 6000 letpontot tntetett el kt tmadsbl. Persze megmaradt az egy tses harci tehetsgek, de azrt nem rt, vgig figyelni nehogy id eltt vge legyen. Lightning nem tud meghalni. Ha legyzik, akkor elmeneklhet a csatbl. A htrnya ennek, hogy Normal nehzsgen ez 1 rt vesz az idejbl. Az letnk pedig nem tltdik jra a csatk utn, csak a legknnyebb fokozaton. Ettl mg izgalmasosabb vlik a felfedezs, hiszen fejben kell tartanunk, hogy knnyen vge lehet az utazsunknak, ha felljk a tartalkainkat. A gygyulsnl segtsgnkre van az EP kpessgek egyike. Ezek a kpessgek harc kzben s azon kvl is hasznlhatak. Hasznlatukkal tudunk gygyulni, fltmadni, teleportlni (gyors utazs), de ezek kz tartozik az Overclock mely lelasstja az idt s minket flgyorst s a hihetetlenl ers Army Of One is mely nem csak ltvnyos, de igen hasznos is amennyiben nagy sebzs akarunk gyorsan bevinni, hogy kivgezznk egy komolyabb ellenfelet. Az EP-t hasznl kpessgekkel azonban nem rt csnjn bnni, ugyanis az jratltsk csak harccal lehetsges (vagy az Ark-ra visszatrve reggel). Sosem lehet tudni mire, lesz szksgnk, gy rdemes olyan helyzetekben hasznlni, amikor nincs ms vlasztsunk. A jtkban rengeteg j ellenfl, szrny kapott helyet a szribl mr ismertek mellett. Tulajdonsgaik minimlisan vltoztak, ppen annyit, hogy passzoljanak az j harcrendszerbe. A behemuotok s srknyok nem jtkszerek ez gyorsan kiderl, mert teljesen vletlenl sszefuthatunk eggyel, ha rossz kertben szaladglunk. A szrny design kifejezetten jra sikerlt. Nyilvn az rgiekkel eddig se nagyon volt problma. A kklopszok vagy srknyok kln nyencsgek, fleg ha Kosz mezn bell tallkozunk velk. Ekkor ugyanis minden szrny ersebb. Nem csak az leterejk n meg, de a sebzsk s a vdelmk is. Mi dntjk el, hogy megkockztatjuk-e a Kosz mezn bell harcot a nagyobb jutalom rdekben vagy inkbb bksen elmegynk kvzni valamelyik vrosba. A vrosok megjelense hihetetlenl sokat nyomott az sszkpen. Most mr nem csak nha-nha tallkozunk falvakkal, hanem komplett nagyvrosokrl beszlnk. Emellett persze megmaradtak a hatalmas terletek tele szrnyekkel melyek csak rnk vrnak. A vilg ngy nagyobb terletre van osztva s mindegyik rendelkezik a sajt szrnyvilgval. Egyre inkbb rzi az ember, hogy nem csak klsre egyediek ezek a terletek, hanem vgre mindenben. Nem egy-egy tulajdonsg klnti majd el a vidket a tbbitl, hanem gyakorlatilag kzhellyel lve minden. Tbbsgben rendben vannak a textrk, de olykor vannak helysznek ahol kifejezetten alacsony felbonts bortsokkal tallkozunk. Leginkbb a vrosokban jellemez. A szabad terletek rendben vannak. A kpfrissts is megmakacsolhatja magt s leeshet a folyamatosrl egy picit, de nem vszes annyira, hogy zavar legyen.



A Final Fantasy XIII-3 : Lightning Returns minden tekintetben egy elrelps az elz rszekhez kpest. Mind a harcban mind a vilgban ami krlveszi mst kapunk, sokkal inkbb rezzk, hogy ersebbek akarunk lenni s tudni akarjuk mire megy ki a jtk mint eddig. Hiba van rengeteg zavar eleme, kimagaslik a XIII sorozat elz kt rsze kzl s fell a trnra. Azok akik csak kalandoznnak azoknak sem kell flni, az Easy md jval bartsgosabb szablyokkal operl mint a Normal. Akik pedig minden ron let-hall harcot akarnak vvni minden sarkon azoknak pedig lehetsgk lesz Hard mdban vadszni a lelkeket. Nem knnyen feledhet kaland a jtk, mely rendhagy elemeket kombinl a mr egyszer bevltakkal. Nem felttlenl kapjuk meg a teljes jdonsg rzst, de ettl eltekintve kifejezetten lvezetes jtk. Senki ne gondolj, hogy rgtn eljut a jtk vgig mert ez nem felttlenl sikerl elsre.
5 komment

[23] CeXzer
febr 21., pntek 19:19 #5
Nekem is tetszik, br mg csak 4 rt tettem bele, de azrt ennl a Luxerion, vagy micsoda trtnetnl bugyutbbat nehz lett volna kitallni
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[13] Adeusz
febr 19., szerda 12:18 #4
Vlasz theSickness (#3) zenetre
Furcsllom, hogy ezt mondod. A podcastotokat hallgatva az jtt le nekem, hogy a mai egygombos harcrendszer, maximum QTE szekvencikat hasznl jtkokat elutastjtok, a bonyolultabb jtkmechanikkat hinyolva (ami tk rthet). Jnhny AAA cm tlzott filmszersge, emellett egyszersge pedig kifejezetten visszatetszst kelt.

Itt pedig ez a jtk vagy ppen a pldakpp hozott Dead Rising szria, a jtkmenetbe beemel egy jabb, letszer, szinte vgs kihvst (amit kevs jtk mer): az idt. s gy mr nem tetszik.

Szerintem nem htrakttt boxolshoz hasonlt, hanem egy hadjrathoz, ahol elre meg kell tervezni jnhny lpst, amik kzl persze nhny flremegy majd, akkor pedig jratervezni.

Br a harcokrl nem tudok nyilatkozni s lehet hogy nagyon egyskak lesznek, ahogy mondod. Mindenesetre n ezen msodik teszt elolvassa utn teszek egy prbt majd letem els FF jtkval.
febr 14., pntek 21:28 #3
Vlasz Rewmac (#2) zenetre
Tudom, hogy harc alatt nem megy az id, de ettl mg ugyangy zavar, hogy mr az elejtl nem messze is tbbedjre unalmas harcok vrnak. Most mondhatnm, hogy ez mindig is gy volt a JRPG-kben, de pl. a Xenoblade Chroniclest tavaly nyomtam, s azrt ott igen ms a helyzet.
s rtem n, hogy majd jra lehet kezdeni a napokat, de ahhoz baromira nincs kedvem.
Amit az elejn kapok: szk helysznek alig elkerlhet harcokkal, s kzben sajnlnom kellene az idt a nyugis felfedezsre, nehogy elmenjen a teljes nap.

Persze a mdszer az lenne, hogy kt EP-rt nyomod az idmeglltst, majd a harcokban feltltd az EP-det, s aztn jhet majd az jabb megllts.
Ez egyrszt mkdhet, msrszt viszont a tkmnek sincs kedve tvenszer ugyanazokat az egy kaptafa harcokat megvvni.

Az id mlsa egybknt egsz rdekes adalk lehetne, mert rzed a tetteid slyt, a kvetkezmnyeket. Csak az jrakezds miatt ez sem igaz, n viszont nem akarok 20, 30, vagy akrmennyi rt pcslni, hogy aztn ellrl kezddjn minden, s akkor rkszlhessek az elzleg elszalasztott lehetsgekre.
Ugyanez nlam a Dead Rising, ott valdi slya van a dolognak, de az idlimit szmomra olyan, mintha htrakttt kzzel kellene bokszolnom.

A hab a tortn, hogy a sztori meg valsznleg gyis pocsk lesz.

Elhiszem, hogy meg lehet benne tallni a szpsget, de nem n leszek az, akinek ez megadatott.
[40] Rewmac
febr 14., pntek 18:48 #2
Vlasz theSickness (#1) zenetre
Kzdelem alatt ll az id. Az idlimit nem is limit igazbl, hanem szmll. Nem igazn kell vele foglalkozni. Olyan elven alapszik mint az Infinity Blade. A klnbsg, hogy mskppen csinlsz majd dolgokat s te dnthetsz, hogy merre indulsz el s mit akarsz csinlni. Iszonyatosan szabadon lehet mozogni.
Youtube: TheIconizer
febr 14., pntek 17:31 #1
Kr az idlimitrt, nekem gy kb ennyi is volt a jtk.
Mondjuk a rvid prba alatt nem csak az volt a gondom, hogy folyamatosan frusztrl, az idlimit miatt merjek-e nzeldni vagy sem, hanem az is, hogy mr elg hamar kapsz olyan ellenfelet, akit azrt 1-2 percig paskolni kell. s nekem ez sok, mert unalmas, s hiba mennk, nem lehet, mert ha meneklk, levon az idmbl, radsul 20 mterrel arrbb kifogok egy jabb pldnyt.
Vgre jnak tnik a vilg, mg mellkkldets szinten is lttam olyat, ami rdekesnek tnt, de ilyen ron nekem ez nem kell.
Ksz, de ez nem az n jtkom.
Rewmac
Youtube: TheIconizer
Ezeken a platformokon jtszom
Xbox 360
Playstation2
Playstation3
Kedvenc jtk-mfajaim
Akci, Akci/Kaland, Verekeds, FPS
Hobbijaim, szabadidmben ezt teszem
Jtk otthon, DVD, Zene (hallgatom), Mozi , Sznhz, tterem, Bowling, teke, Horgszat, Bartok, NASA weboldal feltrse, szs, Esben stls, Foci, S, szaki sarki expedci, Kzdsportok
Bartok, ismersk
Ghz
(offline)
lovas
(offline)
Oldern
(offline)
Roxas
(offline)
zaz
(offline)
rdg
(offline)
zsozsa
(offline)
playmore
(offline)
Daniel San
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
METHOS
(offline)
Oli G.
(offline)
fozelek
(offline)
DarkVenom
(offline)
Kriszti196
(offline)
sting
(offline)
KiswechPS3
(offline)
NewYork
(offline)
Sagem
(offline)
oma
(offline)
Vuxy
(offline)
david4u
(offline)
Andrew Ashford
(offline)
Matos
(offline)
stevefarcry
(offline)
bosznai5
(offline)
santiago
(offline)
hunkosza
(offline)
mcmacko
(offline)
blackfox
(offline)
maccc
(offline)
Jackie Estacado
(offline)
zumics
(offline)
Hennessy
(offline)
yoshimitsu
(offline)
hjetyekus
(offline)
Realmen
(offline)
Iceakos
(offline)
Gogyimogyi
(offline)
CHASE
(offline)
platinum
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
macewindu74
(offline)
Greyfox
(offline)
Ray01
(offline)
CsocseX
(offline)
antaru:
(offline)
szabi szabi
(offline)
zoba
(offline)
Apophis
(offline)
Jill Kalina
(offline)
dreamknife
(offline)
Sam360
(offline)
Invi
(offline)
HUN Zack
(offline)
RYU HAYABUSA
(offline)
Cash Bacsi
(offline)
Xclusive
(offline)
Deadpool
(offline)
ne5h
(offline)
horton
(offline)
Szefi
(offline)
djsiegfried
(offline)
1000rr
(offline)
dpb
(offline)
AdamMcKraken
(offline)
MrIpod
(offline)
Tomeggyilkos
(offline)
kain187
(offline)
Playen07
(offline)
Svitzh
(offline)