[36] carville (offline)

Segít?kész - Vidám - Hisztis

Ő egy 29 éves fiú és itt lakik: Veszprém / Balatonalmádi

4694 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 102596 kreditet gyűjtött

2013 november
23:35 (Update!) Hearthstone béta bemutató, tapasztalatok
Nyílt bétával kapcsolatos Update: Azok számára akiket érdekelne a nyílt béta megjelenése, a cikk megjelenése óta az alábbi történt: Előzetes várakozással ellentétben a nyílt béta megjelenése késni fog, és nem lesz idén. (Blizzard terméktől egyáltalán nem meglepő módon.) Viszont Aki korábban bepipálta a Battle.net accountján, hogy érdekli a Hearthstone béta, azok elvileg Mindannyian megkapták a kulcsukat az e-mail címükre, ha nem találod, akkor keresd a Spamek között.
Viszont#2 Ha eleddig nem volt bejelölve a Hearthstone béta iránti igényed, akkor Január 7.-éig gyorsan bepipálhatod a http://eu.battle.net oldalra ellátogatva, Battle.net accountba bejelentkezel vagy regisztrálsz, majd onnan Account --> Games & Codes --> Beta Profile Settings menüpont alatt. Akik Január 7.-éig itt jelzik az igényüket, azok szintén mind kapni fognak kulcsot január elején. Remélem minden érdeklődőnek segíthettem.



Nehéz dolog zárt bétában álló játékról véleményt mondani, mert sohasem tudhatja az ember, mi az amit rendbe fognak hozni, mi az amit nem, és mi az amit nem engednek megmutatni, aztán jól elrontják. Legutoljára a Red Alert 3-nál kaptam meg a meghívásos zárt körű tesztelés kiváltságát, ahhoz is milyen pozitívan indultam a béta alapján, végül annak a teljes verziójából is milyen kínos emlék lett... A Diablo 3 „semmi lényegeset nem mutatunk” majd pedig „most hogy megvetted 15 ezerért, jelezd a hibákat!” hozzáállása pedig a játékostársadalomban már csak a kortárs mivolta miatt is legendás.
Aztán ott van az is, hogy a Hearthstone bétához is kb. az utolsók közt kaptam kulcsot, mert a Blizzconon elhangzottak alapján, még idén, tehát legkésőbb decemberre elindítják a nyílt béta változatot, ami a mai PC-s játékiparban a tisztes megjelenést jelenti, 'oszt majd patchelnek évekig. A VLC médialejátszónak is bejött 10 évig bétának lenni. Akkor meg hát minek írjak róla.

Miután alsó hangon 70 óra játékidő után aztán sikerült huzamosabb ideig leszakadnom a Hearthstone-ról, megállapítottam a honlapon a totális csendet a játék körül (oké, hogy még csak PC-s, de ennyire?), és az is bizonyossá vált, hogy a holnapi Xbox One premier egyetlen magyar honfitársunk életében sem fog álmatlan éjszakákat okozni, végül leültem kiírni magamból a tapasztalatokat, hátha sovány vigaszt nyújt valakinek, hogy Én csak azért is olyan játékkal szórakozom, amivel Ti, Mások nem.
Aki egyáltalán nem tudja miről van szó, annak Diablóhéjban: A Blizzard megirigyelve a Hatalom Kártyái Kártyajáték sikerét, úgy gondolta készítenek egy gyűjtögetős harci kártyajátékot digitális formában, amin aztán degeszre kereshetik magukat. Bár pletykák arról szólnak, hogy a nemzetközileg hajszálnyival ismertebb, jóval korábban kitalált és piacra dobott Magic: The Gathering, valamint a már több éve futó, sőt azóta meg is szüntetett World of Warcraft Trading Card Game adta a kiindulási pontot, igaz magyarokként elvethetjük a HKK érdemeinek effajta degradálását.
Szóval aki ismeri a már említett trió valamelyikét, az már kb tudhatja miről van szó: Ragnaros, téged választalak 8 manáért, pörkölj oda Jainának a kedvemért! Aztán az ellenfél épp húz egy Sheep polimorph kártyát, és a drága minionunkból hasznavehetetlen bárányt faragnak, akkor új taktikát kell kovácsolnunk a kézben maradt kártyák erejével.
A teljesen újoncok miatt, a legelső bejelentkezés alkalmával végig is kell vinnünk egy rövid de szájbarágós tutorialt, ami abból áll, hogy a célunk az ellenfelünk életerejének lenullázása, ehhez pedig az általunk szörny és varázslat kártyákkal megtöltött paklinkból húzhatunk segítséget. A harc körökre osztott, és az adott körben az épp kezünkben tartott kártyákból gazdálkodhatunk. Ám a megidézésük manába kerül, aminek mennyisége limitált, de a következő körben újratöltődik.

A haladóknak az jelenthet újdonságot, hogy ebben a rendszerben a játékosnak 30 életpontja van (ha jól dereng még az a kicsi Magic élményem, akkor ott csak 20 van, igaz?), viszont egy minion megléte még nem jelent automatikus védelmet a játékosnak, ehhez egy kifejezetten Taunt tulajdonsággal rendelkezőt kell megidézni (mert ha szintén jól tudom, a Magicben mindig a szörnyekkel kell előbb végezni, és csak tiszta térfelen át lehet a játékost ütni, aztán kijavít aki jobban tudja). Viszont ez így nem csak a játékosnak, hanem a többi Taunt-mentes szörnyek is védelmet nyújt, ami nagyon jó dolog.
Szintén egyszerűsítés, hogy kizárólag egy típusú mana létezik, a mana típusok keverése helyett viszont 9 különálló kaszt létezik, akik a bárki által használható Neutral kártyák mellett kasztspecifikus kártyákat használhatnak kizárólagos joggal. A 9 kaszt a WoW-ból ismert 9 vanilla kaszt, a rend kedvéért: Druid, Hunter, Mage, Paladin, Priest, Rouge, Shaman, Warlock, Warrior. Pluszban mindegyik kasztnak van egy extra egyedi képessége, amit 2 manáért bármikor bevethet, egy körben egyszer. A Mage például 1-et sebző tűzgolyót lőhet bármire, míg a Shaman megidéz véletlenszerűen egyet a 4 toteméből a maga segítségére, vagy a Rouge bármikor 1-et sebző fegyver ránthat, ami arra jó, hogy közvetlenül az ellenfél szörnyeinek arcába csapjunk vele a saját karakterünkkel egy kis sebzést bevállalva ezzel, vagy akár az ellenfelünk pofájába csapjunk vele, ami sokkal coolabb mint fotelből tűzlabdázni. És így tovább a többi kasztnál.

Magichez képest szintén egyszerűbb a rendszere a kártya használatnak és a körök lefolyásának. Itt konkrétan az adott körnek a sorra került játékos a teljes ura, a megtámadott ellenfélnek nincsen semmiféle közbelépési lehetősége, csupán passzív szemlélője lehet az életerejének és szörnyeinek fogyatkozásának, nincsenek közbelépésként kijátszható lapok. Ehelyett bizonyos kasztok rendelkeznek Secret kártyákkal is, amiket a saját körükben felhasználhatnak, és akkor kerülnek aktiválásra, ha az ellenfél mit sem sejtő módon teljesíti az aktiválás feltételét. Maga a Secret tényét azért ismeri, így ha jól spekulál, és kicselezi az aktiválás feltételét, az áldozat is minimalizálhatja az okozott kárt. A kijátszott kártyák viszont ezután könyörtelenül az úgynevezett Temetőbe kerülnek, ahonnét nincs visszaút. Szintén csak szabályt erősítő kivételek azok a kártyák, amik lehetőséget adnak a már kijátszott kártyák visszaszerzésére, pl. a Rouge Vanish kártyája mindkét félnek visszajuttatja a kezébe az asztalon levő szörnykártyákat, míg a Sap csak egy kiválasztottat az ellenfél oldaláról.

Szintén Heartstone sajátosság, hogy élve a kizárólag digitális megjelenéssel, számos kártya véletlenszerű célpontot választ, és a pártatlan véletlenszerűség számításra bízza az eredményt. Például a Mad Bomber megidézésekor 1-1-1 damaget küld véletlenszerűen bárkinek, akár mind a hármat annak a játékosnak is aki megidézte, anélkül hogy az ember tudná, épp milyen kedvében találja amikor megidézi. Vagy a Hunter Deadly Shotja is véletlenszerűen öli meg az egyik ellenséges szörnyet, és csak reménykedhetünk, hogy azt fogja, akit akarunk. (Ha viszont csak 1 ellenséges szörny van az asztalon, akkor sok választási lehetőség úgy se lesz, és ezzel máris felértékelődik az értéke.)

Szóval mint láthatjuk, távolról sem egy Magic: The Gathering rip-offról beszélhetünk, hanem rengeteg önálló új ötlettel tették egyedivé, ám mégis ismerőssé a rendszert, épp annyira hogy újnak érezzük, a kezdő is megértse, és még a profi is találjon kihívást a számos lehetőségben. Sajnos azonban magához a játékhoz egyelőre nagyon fapados lehetőségeink vannak, már ami kizárólagosan a zárt bétára érvényesül (remélhetőleg).
Adva van a magától érthető Play menüpont. Itt az előzőleg saját magunk által összeállított paklinkkal mehetünk játszani mások saját paklija ellen. A méltó ellenfél megtalálását ennek a Ranked változata hivatott biztosítani, jelenleg ez viszont nem több egy placeholder funkciónál, mivel csak felfelé lehet törni, lefelé nem. Ez pedig azt eredményezi, hogy miután eljutsz arra a szintre ameddig az alapkártyákkal eltudsz, utána hatalmas falba ütközöl, ahol teljesen véletlenszerű, hogy hozzád hasonlóan kezdők, vagy tucatnyi ritka lapot összegyűjtött szuperemberrel találkozol össze. (A Blizzconon azóta már bejelentették a nyílt bétával élesedő Ranked módot, havi resettel és felfelé és lefelé irányuló mozgással is, szóval aggódni nem kell, ti sokkal jobban fogjátok élvezni.)

Aztán ott van a Practice mód, aminek a lényege a gépi ellenféllel játszani, konkrétan a semmiért. Hogy mi a pontos jutalmazás, arra később kitérek, de itt abból semmit sem kapsz. Szóval amint leszáradt a tojáshéj a fenekedről, rá se fogsz nézni erre a módra. (Szintén Blizzcon információ, hogy később, valamikor, lesznek gépi ellenféllel játszandó küldetéssorozatok, csak így megszerezhető kártyákért. De ennek bevezetése ismeretlen időre tehető.)

Végül ott van az Aréna, ahol az összegyűjtött kártyáid semmit sem érnek, mindenki tisztalappal indul, és csak az ismereteire és józan paraszti eszére, meg persze a szerencsére számíthat. Véletlenszerűen kiválasztott 3 kasztból kell kiválasztanod egyet, majd a valaha létező összes kártyák közül 3 véletlen kiválasztásából választhatsz ki manuálisan egyszerre egyet, mindaddig amíg el nem készül ezzel a kizárólag arra az Aréna folyamra érvényes paklid. Az Aréna vagy 9 győzelemig vagy 3 vereségig tart, hacsak nem akarod előbb abbahagyni, viszont minél többet győzöl, annál értékesebb jutalomban részesülsz. (Blizzcon: Nyílt bétától 12 győzelemig lehet majd elmenni, még jobban megnövelt jutalmakért.)

És ha már jutalom: A játék a Blizzardtól eddig idegen, de nagyon régóta divatos Free-to-Play modellt követi, azaz: Töltsed le és telepítsed ingyen, kezdhetsz azzal amit adunk, játszadozhatsz kedvedre, új kártyákhoz viszont vagy játékbeli Aranyra, Disenchant Dustra (későbbiekben Dust), vagy súlyos Valódi Pénzekre lesz szükséged. És természetesen az utóbbi a leggyorsabb és leghatékonyabb, ha gyorsan akarsz új kártyákat szerezni. Ja, és ha inkább Arénázni szeretnél, ahhoz is arany kell, vagy Jó Magyar Forint, szóval az nem pálya, hogy eljátszadozol ingyen a vakszerencse lapjaival!
Aranyat 3 módon szerezhetsz: Minden 3. győzelem 10 aranyat ér, a napi quest teljesítése fajtától függően 40-60 (olyanokra kell gondolni, mint ölj meg ma X darab szörnyet, vagy nyerj X darab játékot Y kaszttal), az Aréna jutalom viszont az 0-tól a 300-400ig is terjedhet. Ami viszont az árakat illeti: Egyetlen öt darabos kártyacsomag ára 100 Arany (és ahogy ezeknél a játékoknál szokás, a tényleges tartalom véletlenszerű, semmi sem garantálja, hogy nem ugyanazt a kártyát kapod meg tucatjára is amire nincs semmi szükséged, igaz kedves Ice Armor?), míg az Aréna jelentkezés 150 arany. (Értékét növeli, hogy legalább egy kártyacsomag garantált jutalom akkor is, ha 0-3ra kikapsz, ergo az hogy esélyt kapsz további csomagot, aranyat vagy Dustot szerezni és még játszhatsz is, csupán 50 Arany.)
Ha pedig pénzt akarsz költeni, akkor az árak mindkét esetben 1.79 Euró, durván 530 forint. Ha viszont egyszerre több csomagot veszel, lemehet az ára 1.20-ra is, de Aréna jelentkezést nem vehetsz mennyiségre kedvezménnyel. Valódi pénzt úgy szerezhetsz, hogy reggel 7-kor felkelsz, és 9-re bemész dolgozni.
A Dust akkor kerül a képbe, amikor már az Ezredik Ice Armort és egyéb felesleges redundáns lapokat kapod a csomagból, mert egyrészt egy kártyából max 2-t tarthatsz egy pakliban, másrészt pedig Power Ice Armor is for Pussies. Mivel kereskedni nem lehet, ezért ezeket a lapokat csak Disenchantolhatod, vagyis megsemmisítheted Dustért, ám ha ebből a Dustból eleget gyűjtesz, akkor azokat egy konkrét lapra válthatod be, a kívánságod, és Dust mennyiséged szerint. 8 Ice Armorból már kijön egy Inner Rage, és végre nem kell megvárnod, hogy kiessen az a szemét. Ez pedig ha lassan is, de nagyon sokat tud segíteni, mert én konkrétan egyetlen Warrior kártyát sem kaptam az első 40 játékóra alatt. Ja, és vannak csili-vili animált Arany Kártyák is, amik a sima uncsi szürke párjával azonos erejű, viszont ha nem érdekel a csili-vili animált kivitel, vagy szimplán abból is csak Ice Armort kapsz, akkor az ilyet az átlagosnál lényegesen több Dustért zúzhatod össze.

És ezzel el is érkeztünk oda, amit nagyon nehezen tudtam megbocsájtani a játéknak. Mármint, hogy pénz nélkül valami irdatlan nevetségesen lassan lehet fejlődni. Lehet, mint látjátok. De nagyon nehezen. Már pedig a kezdő állapot a kaszt egyensúlynak sem tesz jót. Egyszerűen vannak olyan kasztok, akiknek sokkal használhatóbb Basic kártyái vannak, mint másoknak, és néhány ritka lap beszerzése nélkül hátrányból indulnak. Egyik oldalán ott van a Priest, akinek a Basic kártyái gyakorlatilag az ellenfél paklijára épül. Húzz véletlenszerűen 2-t a másik paklijából és megkapod a másolatukat kezedbe. Húzz egyet a kezéből, és megkapod a másolatát a kezedbe. Válaszd ki a legszimpatikusabb szörnyét, és Mind Controllal vedd át tőle. Ha pedig olyannal játszol, akinek nagyon ritka lapokkal van tele a paklija, jó eséllyel kapsz tőle ilyen ritka lapokat, amivel rögtön más a leányzó fekvése.
Ezzel szemben Warriornak alapállapotban egy olyan kártyája van, amivel egyetlen extra kártyát húzhatna, mert épp nem talál ínyére valót, vagy szimplán alig van a kezében. És egyszerűen kifogy belőle. Warlockkal kezdeni pedig olyan, mint masszázz-szalonban a Happy Ending rossz oldalán görnyedni.
Szintén a kezdők ellen játszik a mérkőzés kezdetekor rendkívül nevetségesen véletlenszerű kártyacsere. Kezdhetjük ott, hogy akié az első kör privilégiuma, az megszívja. Kezdeni hatalmas szívás. A kezdő 4 lapból ő csak 3-mat cserélhet, mert a 4.-et húzza, míg aki második, a 4 cserélhető lapján kívül kap egy pluszt, ami +1 manát ad, és bármikor felhasználható, nem kötelező az elején. Már pedig néha pont az az egy mana kell, hogy megidézze azt a nagyon jó kártyakombinációt amire szüksége van. Aztán mindkét felet sújtja, hogy miután szépen kidobod mind a 3-4 lapodat, mert késői játékra kellenek, időnként 1-2t csak úgy visszadob. Ugyanazt van képük visszaadni! Ennél is frusztrálóbb, amivel a 3 rossz lap helyett kapsz 3 másik rosszat, aztán rögtön elsőre kihúzod az egyik eldobott lapot. És mindkettő probléma nélkül megtörténik akkor is, amikor egyetlen példányod van a lapból, tehát konkrétan ugyanazt a lapot kapod vissza. Hogy a fenébe keverhet ez? Nagyszerű. És ez megint olyan, ami ellen csak az védekezhet, akinek már sok jó és ritka lapja van. A kezdők kénytelenek imádkozni azokért a lapokért amikkel erősen nyithat, és akár megnyerheti az összecsapást, a régi motorosoknak viszont olyan multifunkcionális lapjai vannak, amikkel sokkal könnyebben feltalálják magukat az épp eléjük került szituációba. Nem arról van szó, hogy a kezdő nem nyerhet 1-2 Legendaryt felvonultató ember ellen, ami jó dolog, csak arról, hogy sokkal több szerencsére van szüksége, mert ahhoz pont azokra a kártyákra és pont akkor van szüksége, amikor kell, nem előbb és nem később. Akinek jobbak a kártyái, annak a kombinációs lehetőségei is jobbak, és például egy sima Silence útján elintézi azt a veszedelmet, amit Basic kártyákkal sokkal nagyobb áldozatokat követelne. Ebben a játékban viszont pont az a szép, amikor az ember a tudására és a kártyáira hagyatkozik, a szerencse pedig megsegíteni, nem megnyeri.
És akkor visszatértünk oda, hogy lehet Arénázni, és ott semmi gond azzal, hogy konkrét birtokodban rossz lapok vannak, mert itt mindenki kölcsönlapokkal játszik, te is és az ellenfél is. Csak hogy amíg nem ismered a lapokat, addig hatalmas sírás lesz a vége. És amíg nem tudod őket aktívan használni, addig nem is fogod tökéletesen kiismerni őket, nem fogod tudni jól kiválasztani a paklidat, és nem fogod tudni jól használni sem. A kezdők hamis magabiztossága már sok gyermeki szívet megtört itt, úgy hogy csak óvatosan.

És akkor ezzel körbe is értünk a játék motivációját illetően, miről szól a játék. Játszol a jutalomért → Elköltöd a jutalmat kártyákért → Hogy aztán még jobb kártyákkal még jobbak ellen játszhatsz → Amiből még jobb kártyákat vehetsz. És annak akinek a fél Általános Iskolai élete a chipses zacskókból kiszedett Pokemon Tazók gyűjtögetésével és iskolatársak alázásával tellett, már ez bőven elég motiváció, de a HKK/Magic veteránok egyébként is tudják miről beszélek. Amit pedig biztosra veszek, hogy #1 alig néhány embert érdekel, hogy a Ubisoft nem régiben, a semmiből előtörve megjelentette a Might & Magicre épülő saját digitális F2P CCG-jét (azért valamikor akarok arra is vetni egy pillantást mert imádom az M&M-et), ekörül viszont már akkor hatalmas felhajtás lesz, amikor elindul a nyílt béta, valamint #2 A Blizzard minimum akkora eSport feneket fog ennek keríteni, mint a a WoW Arénának vagy a Starcraftnak, és attól csak még jobban fog érvényesülni az #1 pont.

Hearthstone-nal legkorábban PC-n és Macen játszhatsz, de a végleges változattal egy időben jön az iPad változat, megerősítették az Android változatot valamikorra, és ezek után nincs kétségem egy valamikori Xone/PS4/mikrosütő portokban sem.
20 komment

[62] casper007
dec 27., péntek 12:47 #20
Most, hogy sikeresen sikerült beletemetkezni a játékba, nyitottam egy topicot. KATT!
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[62] casper007
dec 26., csütörtök 18:00 #19
Köszi az igénylős információt. Egyik ismerősömnek pont jól fog jönni.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[36] carville
dec 24., kedd 14:29 #18
A trükkös győzelmek mindig a legszebbek Ha sokat játszol még sok ilyened lesz.
Ha rangsorolnom kéne a 3 kedvencemet azok így lennének:
3. Pap vs. Pap constructred, az ellenfelem legalább 6-8 lapomat elégette, mert annyit húzatott velem és amikor tele a kezed a többi megsemmisül. Már 4. Körben evett a fatigue (amikor elfogy a paklid damaget kapsz be, ami körönként nő 1el), amikor égeztem velw. És még kártyám is maradt
2. Warrior vs. mage Arena, 6 hp-m volt warriorral a Magenek 30, onnan fordítottam.
1. Mage vs. Warlock Arena, egyetlen Pyroblastom volt meg egy 2/2 és +1 spell damage szörnyem, Warlocknak 19 Hpja és 5 szörnye. Következő körben megöl, esélytelen voltam, de megidézett egy Pit lordot is (5 damage a Warlocknak, a démonok erősek de ilyen hátrányokkal járnak) teljesen feleslegesen, amolyan erőfitogtatásból. Ezt a 14 Hp-t meg pont letudtam gyűrni :-D (10+1+2+1=14, Pyroblast+spell damage+szörny+hero power). Ha a warlock ezután nem káromkodott, akkor angol arisztokrata, de én leestem a székről a röhögéstől
Nincs rövid játék, csak könnyű Achievement! A Pepsi lájkol, a Coca-Cola a követőm, és a Burger King a barátom. Emlékeztek azokra a régi szép időkre, amikor csupán vásárlók voltunk?
[62] casper007
dec 24., kedd 0:31 #17
Nem akarok naplót vezetni az élményeimről, de ez nem maradhat leíratlanul: úgy nulláztam le az ellenfelem életét, hogy nekem egy életerőpontom maradt, a kegyelemdöfést a báránykámmal vittem be.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[36] carville
dec 23., hétfő 14:43 #16
Válasz casper007 (#15) üzenetére
Igen, minél kevesebb lapból tudod összeállítani a paklidat, annál jobban számít a szerencse. Szóval az első 50 órában készülj erre, de akár az első 500-ban is.
Nincs rövid játék, csak könnyű Achievement! A Pepsi lájkol, a Coca-Cola a követőm, és a Burger King a barátom. Emlékeztek azokra a régi szép időkre, amikor csupán vásárlók voltunk?
[62] casper007
dec 23., hétfő 9:35 #15
Tegnap néztem bele először a játékba, Livingbox ajándékozott nekem egy kódot, köszönöm szépen! Kötelességtudóan végigfutottam a tutorial-t, aztán az első éles meccsemen elvéreztem. Nincs ezzel semmi baj, még ismerkedem a játékkal, a lapokkal. Akárhogy nézem, az elején nagy mértékben a szerencsére leszek utalva, akár nyerhettem is volna, ha jobb lapokat oszt a gép.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
dec 16., hétfő 20:14 #14
Egy ideje én is benn vagyok a bétában, de mostanság "egyéb elfoglaltságok" miatt nemigen játszom. (Bár ha a Battle.net-nek lenne natív Linux kliense...)

Nem játszottam más hasonló kártyajátékokkal, ezért nekem tetszik az egyszerűsége, de ugyanakkor látom benne a taktikai oldalt is. Egyébként nekem az volt egy segítség, hogy kezdetben a kiválasztott karakterekkel (mage és priest) mindegyik kaszt basic csomagja ellen játszottam pár kört, egészen addig, amíg el nem értem a 10-es szintet. Utána már bátrabban mertem kimenni a többi humán játékos ellen, bizonyítva pár győzelem is.
Az Arena viszont egyelőre nem jött be; lehet csak nekem, mert egyet játszottam, de majd még teszek vele próbát. Különösen, ha a végén ajándék pakli lesz a jutalom
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
[23] CeXzer
nov 22., péntek 20:36 #13
Válasz Yeaf Kitri (#12) üzenetére
Olyan sokat nem játszottam vele, de eddig tetszik. Erősen épít arra, hogy digitális, eleve animált kártyák vannak benne (na, nem kell olyan nagy dologra gondolni, szebbet és érdekesebbet is el tudnék képzelni, de hangulatos), és párhuzamos körök vannak, szal mindkét játékos egyszerre tervezi meg mit fog csinálni, utána pedig prioritás szerint majdnem egyszerre zajlanak az események.

Egyébként az itt említett játékokra a rendszer nem annyira hasonlít, van mindenkinek egy assault zónája és egy defense zónája, akik az assaultban vannak, minden kör végén támadnak, a defense meg védekezik, amíg nem üres, ha üres, akkor a bázis kapja az ütést. Ezen kívül van egy zónád, ami már battlefield, szal hatnak rá az arra ható kártyák, de oda csak kijátszod őket és nem harcolnak akik ott vannak, és van 3 hős hely is, ahol van 3 kártyád, ami gyakorlatilag olyan, mintha lenne 3 fix lapod a játék elején, de cserébe nem teljesen védettek. Ez sem olyan nagyon bonyolult rendszer, de nem is olyan nagyon egyszerű, mint a heartstone. Elindulni viszonylag könnyű, szintlépésenként ad most egy boostert, van campaign, ott is lehet kártyákat szerezni, de nem tudom hosszútávon mennyire marad le az ingyen játékos.

Folyamatosan töltik fel tartalommal, de egyelőre kicsit vékony, és nekem a legnagyobb bajom vele, hogy jönnek új és új csapatok, és mindegyik nagyon tematikus (lehet ezt még a tapasztalatlanságom miatt érzem így, de nekem így tűnik), tehát van akivel egyszerűen nincs értelme másra gyúrni, csak védelemre, van aki támad ezerrel, van aki folyamatosan erősíti a gyenge lényeit, amíg legyőzhetetlenek nem lesznek, és addig kell kihúznia, van aki visszahozza a halottakat még erősebben, stb. Viszont egy-egy csapaton belül nagyon én nem látok más lehetőségeket, szal nem látom, hogy lehetne pl direkt támadó zombi paklit csinálni. Szal nekem ez annyira nem tetszik, hogy pakliépítésnél meghatározza a stratégiát, hogy milyen csapatot választasz. Ok, magicben is a piros az direkt sebzés, de nem csak a lightning boltal meg fireballal telepakolt pakli a játszható, van sokféle stratégia egy piros paklin belül is, itt ezt még nem érzem, de ismétlem ez simán lehet az én tapasztalatlanságom miatt is. A másik, hogy unity engine, igaz, egész szépen megcsinálták ahhoz képest, de látszik, hogy nem a Blizzard dobta össze.

Ettől függetlenül összességében tudom ajánlani, jó kis játék.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
[19] Yeaf Kitri
nov 22., péntek 18:08 #12
Válasz CeXzer (#11) üzenetére
Infinity Wars-t csak láttam (néztem róla streamet), játszani még nem játszottam vele. Igazából vajmi keveset tudok róla. Te próbáltad már? Vélemény?

(GLaDOS-os bemondó egyik mondata: KATT! Kár, hogy azóta megváltoztatták.)
Welcome to Dota. It’s like chess, for idiots.
[23] CeXzer
nov 22., péntek 17:23 #11
Válasz Yeaf Kitri (#9) üzenetére
Ezért jó a magic online pauper formátuma, jó lenne itt is lenne ilyen valamikor a jövőben, hogy csak basic, vagy common kártyákból csinálj paklit, de amennyire egyszerűre csinálták, nem hiszem, hogy nagyon változtatni fognak ilyen dolgokon.

Infinity warst ismeritek?

(És nem látom az összefüggést a dota és a sakk között
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
[36] carville
nov 22., péntek 13:47 #10
Válasz casper007 (#8) üzenetére
Még az idei évre ígérik, aminek a vége sincs már olyan messze. Tehát 5 héten belül várható. Bár a Blizzardnál nem lehet biztosra mondani a határidőket, én nem tartom tarthatatlannak, végősoron egy pofonegyszerű szoftverről beszélünk, nem ígérnek semmi drasztikus változást az open bétával, a most benne levő bugokról meg már hónapok óta tudni. (Van néhány kártya kombináció ami hibásan viselkedik, vagy beragad az animáció, tehát ezek megint apróságok.)
Nincs rövid játék, csak könnyű Achievement! A Pepsi lájkol, a Coca-Cola a követőm, és a Burger King a barátom. Emlékeztek azokra a régi szép időkre, amikor csupán vásárlók voltunk?
[19] Yeaf Kitri
nov 22., péntek 10:29 #9
Én is szerintem az utolsók között kerültem be a zárt bétába, de ennyi idő is elég volt belőle. Egyetlen jó része van a játéknak, az pedig az Arena. A többi módban engem rettentül zavar a P2W jellege (azonban kénytelen vagyok a küldetések teljesítése miatt azzal is játszani, ha ingyen akarok arénázni). Persze ez a játékstílus jellegzetessége, így nagyon negatívumként nem lehet ezt lebegtetni egy kártyajátéknál. HKK-ban is annak volt jó kártyái/paklija, aki nem sajnálta rá a pénzt.

Arra azonban kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz sikeres e-sportnak (ami pedig azon múlik, hogy az emberek mennyi pénzt feccölnek bele).
Welcome to Dota. It’s like chess, for idiots.
[62] casper007
nov 22., péntek 10:18 #8
Válasz carville (#7) üzenetére
A nehéz kezdet nem riaszt el. Az elmúlt évben drasztikusan megnőtt az igényem a learning curve iránt. Ha hosszútávon működőképes a free play, akkor thumbs up. Mikor jön az open?
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[36] carville
nov 22., péntek 9:48 #7
Válasz casper007 (#5) üzenetére
A működő ranked mód miatt nem leszel Annyira megszívatva. Lehet hogy annyira jól fog menni ingyen, hogy gyorsan felkerülsz a nagyok közé. De aztán kapsz egy akkora pofont, amit ha elviselsz, lekerülsz egy 50-50 esélyes helyzetbe.
Ma pontosan ez hiányzik, mindenki feljut ameddig tud, de vissza már nem megy. És emiatt most lutri, hogy olyannal kerülök össze akinek béna a lapjai de jól játszik, vagy béna a játéka de jók a lapjai, vagy jók a lapjai és jól játszik, vagy meg is tudom nyerni, ez pedig 75-25. És nincs kompenzálás. De ez téged nem fog érinteni.

A fizetést illeti, semmi nincs elveszve az ingyenes játékosnak, pont azért mert a valódi pénzért nem adott kártyát veszel csak kártyacsomagot, ezért ez nem pay-to-win. Nem tudod megvenni azt a szuper jó kártyát amit akarsz, de ingyen is simán bekerülhet a csomagodba. És lehet a 10 csomagból amit vettél mindegyikben ugyanazt kapod, erre az ingyenes csomagban kapsz egy Legendaryt.
Plusz azt nem írtam le, mert így is sokat írtam. A csomagokból szerezhető kártyák ritkaság szerint Fehér, kék, lila és narancs színben vannak (tehát Comman, Rare, Epic és Legendary), és az 5ös csomagból 1 mindig legalább kék. Szóval egy stabil fejlődés útvonala mindenkinek van, amennyiben hajlandó mindegyik kaszttal játszani, mert az viszont hogy a kedvenc kasztjához kapja a kéket már csak 1/9 esélyű.

Az már csak érdekesség, hogy a jelenlegi top játékosok 44%-a még nem költött valódi pénzt. Mert így is lehet. Csak elkezdeni nehéz nélküle, ennyi az egész.
Nincs rövid játék, csak könnyű Achievement! A Pepsi lájkol, a Coca-Cola a követőm, és a Burger King a barátom. Emlékeztek azokra a régi szép időkre, amikor csupán vásárlók voltunk?
[36] carville
nov 22., péntek 9:31 #6
Válasz CeXzer (#4) üzenetére
Pontosan ez történt. Az alatt az 1 wipe alatt ami volt, az addigi befizetéseket megkapta az ember aranyban. Szóval lehet csak félreértetted az időpontját.

Matchmaking meg mint írtam most placeholder, nem működik rendesen, majd az open betától fog. Magyarul itt van leírva a véglegesnek szánt rendszer: KATT!
Nincs rövid játék, csak könnyű Achievement! A Pepsi lájkol, a Coca-Cola a követőm, és a Burger King a barátom. Emlékeztek azokra a régi szép időkre, amikor csupán vásárlók voltunk?
[62] casper007
nov 22., péntek 9:28 #5
Én idén ősszel fedeztem fel ezt a típusú kártyajátékot, miután a Gold tagság miatt hozzámvágtak egy Magic-et. Tetszik az alapötlet, tetszik a gyűjtögetés, tetszik a kombinálás és az agyalás. Itt viszont több dolgot is olvastam, ami zavart. A legnagyobb baj a "free-to-pay" megközelítés. A leírtak alapján azok, akik nem akarnak költekezni, azok keményen meg lesznek szívatva. Ugyanúgy a fizetésre megy ki a random loot. A játékbeli befizetésekről (aréna) nem is beszélnék.

Viszont jó, hogy nem egy fizikailag is létező rendszer került digitalizálásra, akkor folyamatosan az összehasonlítás menne, meg a kesergés, hogy a videojátékban kevesebb a kártya.

Kipróbálom majd, mert ingyen elérhető, de nem szeretek tessék-lássék módon játszani, ennek elkerülése érdekében viszont valószínűleg fizetni kell.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[23] CeXzer
nov 22., péntek 9:05 #4
Válasz carville (#3) üzenetére
Tökjó, pedig mikor elkezdték a valós pénzes piacot tesztelni, azt írták, hogy lesz wipe és megkapjuk majd aranyban a pénzünk. Köszi.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
[36] carville
nov 22., péntek 8:49 #3
Válasz CeXzer (#1) üzenetére
Nyugodtan gyűjtögesd csak, nem lesz több wipe. Open bétára álláskor sem.

A zárt alatt volt egy kényszerű wipe, mert olyan módosításokat eszközöltek amiért szükség volt rá. Az akkori közleményben is írják, hogy nem terveznek több wipe-ot, remélhetőleg ez azt jelenti, hogy rendbe tették a kód azon részét amiért erre szükség volt.
Itt az akkor kiadott közlemény: KATT!
Nincs rövid játék, csak könnyű Achievement! A Pepsi lájkol, a Coca-Cola a követőm, és a Burger King a barátom. Emlékeztek azokra a régi szép időkre, amikor csupán vásárlók voltunk?
[18] Rince
nov 22., péntek 7:45 #2
En kb. ket honapja beta tesztelem. Ebbol korulbelul 2 hetet jatszottam. Az elso par napban nagy volt a lelkesedes, aztan ez szepen gyorsan alabb is hagyott. Olyannyira, hogy mar egy honapja be sem logoltam, mert egyszeruen nem kot le a jatek.

Velemenyem szerint a tartalom hianyan kivul (amit nyilvan orvosolnak majd a jovoben) az is unalmassa teszi a jatekot hosszutavon, hogy sajnos rem egyszeru a mechanikaja. Ertem en a Blizzard-ot, hogy minel tobb embert akarnak megfogni a jatek konnyusegevel, csak ezzel pont a hosszutavu kihivast aldozzak fol, ami egy free-to-play modellnek a legfontosabb resze lenne.
How 'bout them Cowboys?
[23] CeXzer
nov 22., péntek 7:42 #1
(WoW TCG különbségek így elsőre: nem kell resource kártyákat lerakni, hanem minden körben egyel nő automatikusan a mana, valamint nincs felszerelés a hősnek, csak fegyverek, amivel párszor lehet támadni összesen, körönként max 1x, és visszaütésre nem használja, szal ha üti egy minion a hőst, a minion nem fog sebesülést kapni. Ezen kívül minden hősnek van egy körönként egyszer használható képessége és néhány kártya ad neki páncélt, ami gyakorlatilag extra életerőként funkcionál. Pakliépítésnél nincs külön horda és alliance, hanem kaszt specifikus és semleges kártyák vannak. A többi nagyjából ugyanaz, mint a WoW TCG, persze más kártyákkal.)

Én egyrészt nagyon sajnálom ezeknek a nagy részét, mert ez mind ma annyira szokásos egyszerűsítés, aminek nem vagyok nagy híve, másrészt viszont így pörgős, és a megjelenítés, az interface a szokásos Blizzardtól már elvárható egyszerű, de nagyszerű minőséget hozza, élvezet vele játszani. Jöhetne már a nyílt béta, mert sajnálni fogom, mikor törlik a kártyáimat, így annyira nincs is kedvem most gyűjtögetni.

Azért én nem vagyok morci, hogy pénz nélkül nehéz fejlődni, szerintem ez a WoW TCG helyett van, amit pénz nélkül el se lehetett kezdeni, szal én egy ilyen játékban minden ingyenes tartalmat ajándéknak fogok fel, egyáltalán nem tartom irreálisnak a Magic online modellt, bár a kártyaárakat jóval lejjebb vinném, mint a fizikait, mégse tudom a kezembe fogni, a gyűjtői értéke gyakorlatilag 0, így nem kellene, hogy annyiba kerüljön, mint az igazi, viszont cserébe akkor találok magamnak ellenfelet, amikor akarok és mindenféle paklikkal lehet találkozni, ami ismerősök között kevésbé jellemző (mondjuk ez sokszor abban merül ki, hogy lépten-nyomon belefut az ember a tournament nyertes paklikba, de szerencsére erre is van megoldás).

Ráadásul ebben már most van matchmaking, szal ha gyengék a kártyáid és elkenik a szád az erősebb paklik, előbb-utóbb gyengébb paklikkal fog összerakni, így ha nem versenyképes akarsz lenni, csak szórakozni, megteheted, tuti lesznek sokan így, és azokkal fogsz egy ligában játszani a végén.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
carville
Nincs rövid játék, csak könnyű Achievement! A Pepsi lájkol, a Coca-Cola a követőm, és a Burger King a barátom. Emlékeztek azokra a régi szép időkre, amikor csupán vásárlók voltunk?
Ezeken a platformokon játszom
Xbox
Xbox 360
GameCube
Wii
Playstation Portable
PC
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Akció/Kaland, Kaland, FPS, Online RPG, Szerepjáték, Stratégia
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Játék interneten, DVD, Magazinok, újságok, Zene (hallgatom), Könyvek, Írás, Anime, Billiárd, Letöltés, Ping-pong, Görnyedt ülés
Barátok, ismerősök
elvis
(offline)
Ghz
(offline)
playmore
(offline)
GXbox
(offline)
Tommy_Angelo
(offline)
Rolne
(offline)
stimpy.
(offline)
Adam777
(offline)
Sagem
(offline)
Fatman
(offline)
Matos
(offline)
Griev
(offline)
bosznai5
(offline)
sepsta75
(offline)
annie007
(offline)
Invi
(offline)
deku82
(offline)
XBOX Live