[40] Rewmac (offline)

Trsasgi - Grny - Sznok

egy 32 ves fi s itt lakik: Budapest / Budapest

4430 napja regisztrlt felhasznl, ez id alatt 118594 kreditet gyjttt

2013 mrcius
17:25 Metal Gear Rising: Revengeance - Teszt
Mert darabolni j...Fleg ha muszj is...
Hol is lehetne kezdeni egy olyan jtk kiveszst, amelyet inkbb meg kell tapasztalni, mint sem olvasni rla. A jellemzk legyenek pozitvak vagy negatvak ebben az esetben tlzsnak is tnhetnek. Gyakran rzem magam is azt, hogy akrmilyen rzsem van egyes anyagokkal kapcsolatban, azt valahogy csak mmel-mmal kapom vissza egy rsos beszmolban. A Platinum Games s Kojima bcsik kzs alkotsa is beleesik ebbe no, de nem is azrt mert annyira kiemelkeden ms lenne mint a tbbi (hasonl) s nem is azrt mert annyival gyengbb lenne. ppen azrt nehz, mert a csavargatsok ellenre a jtk valahol a legalapabb elemeket tvzi pr mr konkurens stlusbeli alkotsnl hasznlt megoldsokkal s nmi sajt fszerrel. A gond csak ott van, hogy az ember nha tbbet, mst vr, mint amit tnylegesen kap. Ez olyan mint, hogy megvan a fszer, az sszes hozzval, a recept. Ezt elksztjk, de mgsem lesz olyan mint a nagyi. No, de ne szaladjunk ennyire elre.

A Metal Gear Rising: Revengeance egy igazi j hack n slash. Azt mr a Bayonetta ta tudjuk, hogy ha akci jtkokrl s mersz tletekrl van sz akkor a Platinum Games kpes meghkkenten lvezetes anyagot produklni. Ez a jtkmenetre teljessgben igaz. Azonban a stdinak hrom olyan sebe van, melyekbl ersen vrzik s akr nem rtana orvosolni ezeket. 1. A cselekmnyvezetsrl semmit nem hallottak, de ktlem, hogy defincival tisztban lennnek 2. Kptelenek kibalanszolt hosszsg jtkot kszteni 3. Vszesen nem tudnak kt konzolra egyszerre fejleszteni. Ezek azok a negatvumok amik immron sokadik alkalommal tntek fl nekem. Ez mg nem jelenti azt, hogy hrom mondattal elintzem az Rising-ot, csak kijelentem, hogy ezek azok amikkel gondok vannak s persze szndkozom ezeket megindokolni is.



Kezdjk rgtn az els problms ponttal. A trtnettel. A jtknak az ugyanis nincs. Mg a Metal Gear Solidok kusza kiss mr-mr kaotikus trtnsei sokaknak vonzak, a Rising- ppen, hogy semmilyen. Jnnek a gonoszok meg egy raks nagyon kreatvan kitallt (boss) s megkzdnk velk mikzben jelentktelennl jelentktelenebb beszlgetseket hallgatunk vgig ktelez jelleggel. Ezzel semmi gond, hiszen a japn agymenseket lehet szeretni n azonban a klis indokok mellett egy olyat nem talltam, amirt j zzel daraboltam volna fl 3000 embert miutn mg lelkiismeret furdalsom is volt emiatt (cyborgknt). Teht valahogy ez a mentsk meg a semmit vgig ilyen maradt. Termszetesen nem azt vrom, hogy a dramaturgiai mestermunkkat tkrzze, de azrt valami kicsit sszetettebbet nem rtott volna megiratni. A msik s egyben taln utols problmm ezzel, hogy olyan ziccereket, st mr-mr 11-es rgsokat lnek mell, mint Robert Baggio. A pont nem lvm le, hiszen mindenki maga dnt errl. Alapveten viszont be kell ltni, hogy nem kell tbb a jtkban gy ezzel a felptssel, hiszen a rvidsge lehetetlenn teszi a komolyabb trtnet elmslst. Mindenkppen rdemes lett volna Raiden mltjt kicsit elvenni illetve a benne lezajl folyamatoknak nagyobb hangot adni.

Most, hogy egy ilyen kis negatv vlemnnyel indtottunk trjnk is t gyorsan egy „felvillanyoz” elemre a jtknak, mg pedig a harcrendszerre. Nem kell megijedni, hiszen nem egy bonyolult iszonyatosan komplex programozsrl van sz, hanem egy meglepen kezelhet mgis a maga mdjn mly harc kialaktsrl. Egyszer annyira, hogy lvezni tudja brki s komplex mellette, hogy sznes s vltozatos legyen. Nincs hibja, csak meg tanulni hasznlni. Raiden villml ereje s agilis kpessgei egyedi harcoss teszik amellett, hogy tulajdonkppen egy szvtelen gyilkol gp, de ppen ettl szeretjk majd annyira. A jtk sorn lehetsgnk lesz jabb kombincikat tanulni, st klnleges msodlagos fegyvereket is begyjthetnk melyek mindegyiknek teljesen klnbz szerepe van. Egyik kpes ellenfelnket megbntani mikzben odarntjuk magunkat a msik ppen tmeget kpes rendre teremteni pillanatok alatt. Azonban nem minden a tmads. A kemnyebb s sokszor kaotikusnak tn csatkban sokszor szksgnk lesz vdekez kpessgeinkre. Ennek kt tpusa van: a sima mely tomptja az els kt tmadst illetve a tkletes mely utn eslynk van egy remek kivgzsre is. Az irnyts tern azonban nmi csiszolst ignyelt volna a dolog ugyanis a vdekezst a minket r tmads irnyba nyomott mozgs stick s a X (Ps3 esetben kocka) hozza el. Ha nem figyelnk, s benne vagyunk egy kombinciban Raiden elfelejt majd vdekezni s csak egy elre lpses vgst csinl, ami vgzetes lehet.



Raiden egyik igen kreatvan kitallt viszont szrnyen megvalstott kpessge a Blade Mode. Ha megfelel energia mennyisgnk van s ellenfelnk kellen le lett straplva lehetsgnk van klnbz vgtagjaitl megszabadtani. Amg ezt nem akarjuk sebszi pontossggal elvgezni nincsen baj, azonban kt boss fight is megkveteli az utbbit. Ebben az esetben lesznek problmink az irnytssal ugyanis a jobb analg rngatsval kell vgnunk. Ha csak kaszabolni akarunk azrt nincs gond, mert a kt tmads gombbal vertiklisan s horizontlisan daraboljuk a npet anlkl, hogy el kne tallni bizonyos szgeket. A Blade Mode lehetsget nyjt arra is, hogy jra tltsk minden leternket s energinkat. Ehhez szintn nem kell sebszi pontossggal vgnunk csak kb-ra bemrni a jelzett piros ngyzetet. Az id lasstsos darabols nmagban j tlet s tnyleg meg lehet szokni a hibival egytt, de mivel kulcs szerepet jtszik s kidolgozsa igen vitathat ezrt lehet, hogy egyesek szmra zavar tnyezknt lesz jelen. A boss harcok felemsok legalbbis szmomra. Elg kihvst adnak elsre ahhoz, hogy azt mondhassuk megrdemlik a fellenfl cmet. Kln nyencsg, hogy mindegyik boss fight teljesen ms. Mst ignyel s tbb megolds is van egy fellenflre, teht csak ki kell hasznlnunk a keznkben lv kpessgek valamelyikt s mris fldbe tudjuk dnglni a minket igen ersen fiziklisan zaklat ellensget. Emltettem, hogy vannak msodlagos fegyverek a jtkban. Nos ezek tulajdonkppen egyes bossok fegyverei melyeket feldarabolsuk utn ajndkba kapunk.

A grafika nem csnya, de nem is esnk hasra tle, mr ami az Xbox-os verzit illeti. Sajnos a mozik igen csnyra sikerltek, gy ez rontja az sszkpet. Ps3-on azonban les, szpe kpi vilggal tallkozunk a mozik alatt is. Az in-game grafikban nem igen van klnbsg, de nem is szmoltam meg a polygonokat. Semmi kiemelkedt nem talltam benne, amitl ez a jtk egy vizulis orgia lenne, de az tny, hogy nem csnya. Olykor becssznak kis kpi hibk, de a prgs akci miatt ez nem igen fogjuk szrevenni. Az animcik teljesen rendben vannak, nem szlelhet a darabossg, viszont ne remljnk Assassin’s Creed fle mozgs kultrt, mert ennek a jtknak nem ez a lnyege. A helysznek a maguk nevben klnbzek, viszont annyira nem, hogy egy teljesen vltozatos lmnyt adjon. Sokszor a sznkeversek ldozatv vlhatunk s gyakorlatilag hasonl elemekkel talljuk magunkat szembe. Ez nem gond, hiszen az tlagos 4 rs jtkidt ez kielgti. Ami azonban kezelhetetlen az a kamera. Egyszeren soha nem arra nz, amerre akarjuk a tmegnek s sokszor rosszul tudunk ppen ezrt rmrni az ellenflre. Ez a problma olykor teljesen jelentktelen, de kis helyen tmad tmegnl egsz egyszeren zavar.



A tartalom nlam megfelel. Az elsre 4-5 ra kztt mozg jtk kellemes, csak az ember vrt volna mg valamit. Hatalmas ziccerek lettek kihagyva. Tbb 20 perces plya utn egyszer csak kapunk egy 7 meg 5 percest egyms utna, ami igen hervasztan hatott rm, mivel ppen addigra ltem teljesen bele magam. Ez a mechanika azonban ennyit tud, csggedni nem kell hiszen temrdek ok van arra, hogy egyes plyk jrajtszunk. Ha gyengnek rezzk magunkat csak nekiesnk egy korbbi plynak kicsit befarmolnuk fejlesztsi pontokbl vagy krl nznk leter nvel gyjtgetkrt s mris megprblhatjuk jra. A fejlesztsekkel prbra tehetjk magunkat magasabb szinteken is, ahol nem csak az ellenfelek ereje vltozik, de a plykon lv szmuk s tpusuk is. Kellemes lmny volt szmomra, mert megmondom szintn semmit sem vrtam tle. Azok, viszont akik egy vilgmegvlt projektben remnykedtem el kell, hogy keseredjenek. A Metal Gear Solid Rising egy nagyon ltvnyos akci jtk, de semmi jat nem tesz hozz a mfajhoz, de valamirt mgis vonz. Ez a valami pedig az, hogy jtszatja magt. Nem ll le, nem hagy bkn, hanem folyamatosan visz elre.

sszpontszm: 7


2 komment

[40] Rewmac
mrc 03., vasrnap 10:19 #2
Jogos csak bennem annyira rgi cm maradt meg, hogy ezeket mikro vltoztatsokat szre sem veszem
Youtube: TheIconizer
[26] Orichalcos
mrc 02., szombat 9:44 #1
Metal Gear Solid Rising

Ejnye bejnye, ez bizony nem Solid. Amgy nagyjbl egyetrte a vlemnyeddel.
http://www.twitch.tv/orichalco
Rewmac
Youtube: TheIconizer
Ezeken a platformokon jtszom
Xbox 360
Playstation2
Playstation3
Kedvenc jtk-mfajaim
Akci, Akci/Kaland, Verekeds, FPS
Hobbijaim, szabadidmben ezt teszem
Jtk otthon, DVD, Zene (hallgatom), Mozi , Sznhz, tterem, Bowling, teke, Horgszat, Bartok, NASA weboldal feltrse, szs, Esben stls, Foci, S, szaki sarki expedci, Kzdsportok
Bartok, ismersk
Ghz
(offline)
lovas
(offline)
Oldern
(offline)
Roxas
(offline)
zaz
(offline)
rdg
(offline)
zsozsa
(offline)
playmore
(offline)
Daniel San
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
METHOS
(offline)
Oli G.
(offline)
fozelek
(offline)
DarkVenom
(offline)
Kriszti196
(offline)
sting
(offline)
KiswechPS3
(offline)
NewYork
(offline)
Sagem
(offline)
oma
(offline)
Vuxy
(offline)
david4u
(offline)
Andrew Ashford
(offline)
Matos
(offline)
stevefarcry
(offline)
bosznai5
(offline)
santiago
(offline)
hunkosza
(offline)
mcmacko
(offline)
blackfox
(offline)
maccc
(offline)
Jackie Estacado
(offline)
zumics
(offline)
Hennessy
(offline)
yoshimitsu
(offline)
hjetyekus
(offline)
Realmen
(offline)
Iceakos
(offline)
Gogyimogyi
(offline)
CHASE
(offline)
platinum
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
macewindu74
(offline)
Greyfox
(offline)
Ray01
(offline)
CsocseX
(offline)
antaru:
(offline)
szabi szabi
(offline)
zoba
(offline)
Apophis
(offline)
Jill Kalina
(offline)
dreamknife
(offline)
Sam360
(offline)
Invi
(offline)
HUN Zack
(offline)
RYU HAYABUSA
(offline)
Cash Bacsi
(offline)
Xclusive
(offline)
Deadpool
(offline)
ne5h
(offline)
horton
(offline)
Szefi
(offline)
djsiegfried
(offline)
1000rr
(offline)
dpb
(offline)
AdamMcKraken
(offline)
MrIpod
(offline)
Tomeggyilkos
(offline)
kain187
(offline)
Playen07
(offline)
Svitzh
(offline)