[62] casper007 (offline)

Alapos - Átlagos

Ő egy 28 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4700 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 253410 kreditet gyűjtött

2013 január
20:24 vigyázz, kész, rajt!

Kihalófélben vannak a platformer játékok. Na, ez az állítás nem teljesen igaz, noha jóval kevesebb játék érkezik a zsáner képviselőjeként. A másik dolog, hogy kevert műfajú játékokban bár feltűnnek mászkálós szekvenciák, ezek a megfelelő irány megadásán és az időzítésen túl nem igényelnek koncentrációt és gyakorlást. Ezekben az esetekben egyáltalán nem kell precíznek lenni, hiszen a karakter már automatikusan a jó irányba rugaszkodik el, néhol pedig meg sem mozdul, ha a játékos rossz felé tereli. A Rayman Origins szerencsére nem ilyen játék.
Én már abban a hitben éltem, hogy a lebegő végtagokkal megáldott játékhős helyét visszavonhatatlanul átvették az őrült nyulak. Akik viccesek és jópofák ugyan, de a kellemes partijátékokon kívül mással nem tudtak szolgálni. Hiányzott a számozott Rayman játékok (és az M) nosztalgiát sugárzó ugra-bugrája. Ezt a lukat tömte be kamatostól az Origins, ami visszatért a gyökerekhez: 2D-ben, de a mai ember érzékszerveinek kellemes módon hozta vissza az ízig-vérig profi ugrálást.

Történetre nem nagyon kell számítani, de nem is ez a lényeg. Rayman és bandája nagy ricsajjal tengeti mindennapjait egy fa ágán, az alsószomszéd boszorkány ezt megelégeli, és káoszt szabadít a világra. A játékos dolga, hogy a pályákon végigszlalomozva kiszabadítsa a szörnyetegek testébe zárt mágikus lényeket és megtörje a boszorka átkát. Ennyire egyszerű. Persze senkinek sem kell egyedül belevetnie magát a kalandba, én például testvéremmel együtt markoltam kontrollert. Összesen pedig négy játékos szállhat ringbe a cél elérésnek érdekében. A co-op sok esetben könnyíti a játékot, hiszen a játékosok kisegíthetik egymást. Bár a pályákon elszórva extra életet biztosító szívecskék találhatók, viszonylag könnyű végzetes csapdába sétálni: a meghatározott pontokon strázsáló vagy néha kiszámíthatatlanul cikázó ellenfelek, a mozgó pályaelemek sokszor a vesztemet okozták már, ami a checkpoint automatikus visszatöltésével jár. De nem úgy többedmagammal. Ilyenkor a szerencsés túlélő egyetlen mozdulattal újraélesztheti társát és folytatódhat a móka. Az egyik bakot tarthat a másiknak, így könnyebben elérhetőek a magasan lévő finomságok, bizonyos részeken pedig csakis együttműködve lehet a szükséges pontszámot elérni. Van viszont ennek a gyümölcsöző kapcsolatnak egy nagy hibája. A karakterek képesek ütni, ez nagyon jól jön ellenfeleknél vagy a továbbjutást gátló akadályoknál. Sokszor szakadékok, tüskés vermek felett kell ugrás közben egy deszkatákolmányt szétverni. Viszont a játékosok egymást is ütlegelhetik. Ez poénos, mert a figurák rémesen ostoba fejet vágnak ilyenkor, viszont meg is akasztják egymást a mozgásban. Ha pedig éppen egyszerre rugaszkodnak el a levegőbe, és az egyik szétveri az akadályt, a másik megakad, és lezuhan. Ugyanígy az egyébként nagyon adrenalindús jeleneteknél, ahol éppen egy üldözés zajlik, és a képernyő folyamatosan ki akar szaladni láb alól, nagyon idegesítő, ha valaki azért hal meg, mert a másik éppen felpofozott egy útban álló lényt. Nem is értem, ilyen szarvashiba hogyan kerülhetett a játékba, a végigjátszás során több alkalommal is csak egyikünknek sikerült beérni a célba, mert bár tisztában voltunk az ütésekből fakadó veszélyekkel, egyszerűen egy másodpercnyi hezitálást sem engedhettünk meg magunknak.



A pályák alapvető célja, hogy végigérjen rajta a játékos. Menet közben pedig aranyló kis bigyókat próbál összegyűjteni. Ezek felszedésük után a bal felső sarokban lévő számlálót gyarapítják, ami a szekvencia végén egyfajta teljesítménymérőként szolgál és ennek megfelelő a jutalom. A legtöbb pályán 350 aranylényecske begyűjtése után egy aranymedál üti a kitartó vállalkozó markát, de 100, 150 és 300 után egy-egy rózsaszín golyócska kerül az aktuális teljesítményt jelző medálba. A cél természetesen, hogy az összes üres hely betöltésre kerüljön, és így a medál kiteljesedjen. Ehhez járulnak hozzá továbbá az ládikók, amiket egy csapdákkal telerakott szoba végén találhatnak meg a felfedezők. Persze a képlet nem ennyire egyszerű. Sokszor kapkodnom kellett, hogy a nagyobb falatok ne ússzanak ki a képernyőről és nem egyszer csak egy-két ponton múlott a hőn áhított medál.

A Rayman Origins nem könnyű játék. A világok között haladva egyre komolyabb kihívásokkal kerültem szembe, sokszor tucatnyi próbálkozás után sikerült csak az adott ponton továbblépni. A több ponttal kecsegtető aranyérmék úgy vannak elhelyezve, hogy csak a legprecízebb ugrásokkal lehessen őket megszerezni, a mozgó ellenfelek pályája annyira megkavaró, hogy biztosan beleütközök valamelyikükbe. Sokszor pedig azt sem látni, mi is történik a képernyőn a nagy kavarodásban, ilyenkor már-már tudatalatti állapotban, a reflexeimre utalva haladtam. A változatosságra sem lehet panasz, és itt nem csupán a gyönyörűen megrajzolt helyszínekre gondolok. Folyamatosan újabb és újabb típusú ellenfelek, játékelemek jelennek meg, amik elsőre kirívóan nehéznek tűnnek, persze idővel hozzászokik az ember az újdonságokhoz, de ez a folyamat szinte az egész játékra jellemző.

Az egyszeri végigjátszás után nem ér véget a móka, sőt, akkor kezdődik igazán. A két legnagyobb kihívásnak az időverseny és a medálok teljesítése számít. Előbbi célja, hogy az ezzel a lehetőséggel megjelölt pályákon a megadott időn belül végigérjen a játékos. Itt nem számít, mennyi pontot gyűjt, csakis a szűkösen szabott limitre kell koncentrálnia, ami azonban egy szinte hibátlan rohanást követel meg. Ez a nagyszámban tobzódó hátráltató elemek mellett pedig igazi kihívás. Rengeteget gyakoroltam és sokszor vettem ki a lemezt, mielőtt valami olyat tettem volna, amit megbánnék. Igen, ez a játék egyik sajátossága: nagyon könnyen felhúzza az embert. Főleg az időversenyeknél minden erőfeszítés nélkül el lehet patkolni, újból és újból nekilódulni az adott kihívásnak pedig frusztrációt eredményez. Egy idő után idegesítő a karakterek csipogása, a zene, a töltőképernyő, minden. Szóval kitartást, ha ezeket a feladatokat teljesíteni szeretnéd! Nem mondom, hogy a medálok abszolválása könnyebb, hiszen magukba foglalják ezeket a nagy rohanásokat is. Vannak olyan plecsnik, amelyekhez csupán a kijelölt számot kell elérni gyűjtögetéssel, de sok helyen meg kell keresni a titkos ládákat és ahol időverseny van, ott bizony azt is teljesíteni kell. Szerencsére a 350-es pontszámért járó aranymedál már nem követelmény a kimaxoláshoz.



Persze az alapfelállás is vicces, de két jópofa dolgot kiemelnék. Több szereplő irányítására is lehetőség nyílik, akik a medálokat kitöltő rózsaszín golyóbisok gyarapításával válnak elérhetővé. Tulajdonságaikban megegyeznek, de legalább kinézetükben nem. A másik a kristályfogak megszerzése. Ezen szakaszok szintén az ominózus rózsaszín csirkefogók felhalmozásával válnak elérhetővé, ahol egy piros ládát kell egy igencsak dinamikus mederben végigüldözni. Itt egyáltalán nincs helye hibának, azt a program azonnal bünteti, és minden kezdődhet előröl. A jutalom a ládában található kristályfog, amit tulajának, a jó öreg kaszásnak visszaszolgáltatva egyre közelebb kerül a játékos a rejtett zombis kampányhoz, ami hasonló nehézségeket rejteget.

Tartalomban, kihívásban és változatosságban nem szenved hiányt az Origins. Néhol kifejezetten nehéz, de egyszer nagyobb elakadások nélkül is végig lehet futni rajta, ami magában sem rossz időtöltés. Az igazi játék azonban a fentebb taglalt maximalista hajlam hajtotta teljesítés. Ha szívesen elmerülnél ismét a platformer műfajban, akkor ez egy nagyszerű alkalom. Ha az összes achievementet meg szeretnéd nyitni, akkor készülj „egy kis” gyakorlásra, de ne add fel, annyira nem nehéz és az alapvetően domináló dinamika hajt előre.
Rayman Origins 15 komment

[57] renz
febr 06., szerda 16:04 #15
Válasz Yeaf Kitri (#8) üzenetére
Aztán még egy picit tovább olvasol és úgy már megint más a hangzása a mondatnak:
" noha jóval kevesebb játék érkezik a zsáner képviselőjeként."
liquid 2017. ápr 11., kedd 11:13 #23 -> Rehynn (#20) Jó, akkor még egyszer: kerülj el minket kérlek, és ne kommentelj a továbbiakban itt. (...) biztos vagyok benne, hogy találsz alternatívát.
[57] renz
febr 06., szerda 16:02 #14
Válasz theSickness (#9) üzenetére
Ezek szerint egyáltalán nem vagy képben a mobilos játékokat illetően.
liquid 2017. ápr 11., kedd 11:13 #23 -> Rehynn (#20) Jó, akkor még egyszer: kerülj el minket kérlek, és ne kommentelj a továbbiakban itt. (...) biztos vagyok benne, hogy találsz alternatívát.
[62] casper007
febr 02., szombat 7:37 #13
Válasz Yeaf Kitri (#8) üzenetére
Idézőjelbe kellett volna tennem az első mondatod, vagy utánabiggyeszteni, hogy "így vélekednek általánosan az emberek".
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[30] Lien
febr 02., szombat 0:06 #12
Öröm a köbön volt mindezt végigolvasni.
Szeretem a Raymant, mert az elsőtől a Rayman Raving Rabbids 2-ig bezárólag mindegyikkel játszottam és végig is vittem, az első kivételével, mert akkor még túl fiatal voltam hozzá, hogy megcsináljam. A további részek már csak a nyulakról szóltak ami lényegében a második részre ki is fújt, így jobb is volt nem próbálgatni.
Ennek a játéknak játszottam a demójával és már ott voltak bajaim, hogy ez milyen nehéz volt, de ettől eltekintve tetszett az egész!
Talán co-op-ban könnyebb, mint egy New Super Mario Bros. Wii, mert ott még egymásnak is lehet ütközni, itt meg ha jól tudom csak átmész a másikon.
És egy plusz. A kistesója 4 hónapja jelent meg az Apple készülékeire, amit be is szereztem egy nagyon jó leárazáson. Egyértelműen viszi tovább a nagygépes változatnak a grafikáját, hangulatát és a zenéit. És itt a Rayman Jungle Run-ban már a 2. világnak a nehezített pályáját 50(!!!) perc után tudtam megcsinálni, pedig ott még "csak" egy gombot kell nyomogatni, de az idő és a reflex mozdulatok számítanak.
[30] Lien
febr 01., péntek 23:59 #11
Válasz Yeaf Kitri (#8) üzenetére
Haha. : D
jan 30., szerda 22:50 #10
Az utóbbi évek egyik legaddiktívabb játéka volt számomra. mai napig előveszem néha, hogy pár pályát végigjátsszak és megfelelő szintre tornásszam a vérnyomásom.
Ha gondolod vess egy pillantást erre: KATT!
I am such a B.A.
jan 30., szerda 17:44 #9
Válasz renz (#7) üzenetére
Azt ne csúfoljuk már platformernek, ahol két parancsból áll az egész játék...
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[19] Yeaf Kitri
jan 30., szerda 16:28 #8
Válasz renz (#7) üzenetére
Csak egy kicsit kellett volna tovább olvasni:
"Na, ez az állítás nem teljesen igaz..."
Welcome to Dota. It’s like chess, for idiots.
[57] renz
jan 30., szerda 11:17 #7
Csak a legelejére reagálva:
Szerintem egyáltalán nincsenek kihalófélben a platform játékok. A mobileszközök rettentő gyors terjedése miatt éppen hogy újra felvirágozhat.
liquid 2017. ápr 11., kedd 11:13 #23 -> Rehynn (#20) Jó, akkor még egyszer: kerülj el minket kérlek, és ne kommentelj a továbbiakban itt. (...) biztos vagyok benne, hogy találsz alternatívát.
[62] casper007
jan 29., kedd 22:48 #6
Válasz siklara (#4) üzenetére
Például az alsó képen azok a piros bogyók beugrálnak a lávába, ezért ritmusra kell ugrálni rajtuk.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[62] casper007
jan 29., kedd 22:44 #5
Válasz getro2 (#3) üzenetére
Annak a piros dinónak a gyomrában, aki lávát böfögött.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
jan 29., kedd 22:37 #4
A platformerek utoljára a Pre2 időszakában fogtak metg nagyon, aztán valahogy eltávolodtunk, mert a Rayman 1-et is elég gyorsan hagytam ott, a 3D-s "mászkálós" részeket viszont nagyon szeretem.

Képek alapján nem gondolnám, hogy ez a játék hajhullasztóan nehéz is tud lenni.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[39] getro2
jan 29., kedd 22:34 #3
Válasz casper007 (#2) üzenetére
Teljesíthetetlen, na.
Amúgy mikor kell 360 fokban mozgatni? Nem ugrik be ilyen rész. oO
[62] casper007
jan 29., kedd 22:20 #2
Válasz getro2 (#1) üzenetére
Közel sem teljesíthető?
Egy másik negatívum, amit nem említettem meg, hogy nagyon épít a játék a stick használatára. Ez persze alapvető megoldás, de sokszor 360 fokban kell mozgatni és lecsúszik az ujjam. De nincs lehetőség az igazításra, mert az esetek többségében egyet jelent az öngyilkossággal.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[39] getro2
jan 29., kedd 21:51 #1
Számomra tökéletes játék. Megfelelő tartalom, izzasztó, de közel sem teljesíthető kihívás, nagyszerű, változatos pályadizájn, eszméletlen grafika és zenék... Ha akarnék se tudnék negatívumot találni. Nagyon örülök hogy elkészülhetett ez a játék, ha a folytatása is ilyen jó, elgondolkozom egy WiiU vételen.
casper007
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
Ezeken a platformokon játszom
Playstation3
PC
Nintendo Wii U
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Kaland, FPS, Szerepjáték
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Könyvek, Mozi
Barátok, ismerősök
elvis
(online)
liquid
(offline)
antaru
(offline)
Ghz
(offline)
drag
(offline)
bastard
(offline)
zaz
(offline)
playmore
(offline)
logen
(offline)
dreampage
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
Tommy_Angelo
(offline)
zs0lt1
(offline)
Edina
(offline)
Rolne
(offline)
Attila6
(offline)
Hellfrost
(offline)
rob
(offline)
Necroman Mk2
(offline)
Đoma
(offline)
gyuri12
(offline)
Fatman
(offline)
Vuxy
(offline)
Jackal
(offline)
axl
(offline)
Matos
(offline)
BW
(offline)
Alwares
(offline)
skiz0
(offline)
rolmanus
(offline)
jimessor666
(offline)
roli576
(offline)
Yip Man
(offline)
Sicknesshuga
(offline)
maccc
(offline)
kochanp
(offline)
Sübe
(offline)
atka
(offline)
x-doboz360
(offline)
Morwen
(offline)
sepsta75
(offline)
HuN Makaveli
(offline)
Iceakos
(offline)
kryss777
(offline)
mnorbee
(offline)
Final Doom
(offline)
Ray
(offline)
pergemark
(offline)
annie007
(offline)
erik10
(offline)
Nesh
(offline)
lorantHUN
(offline)
Joo T
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
olin
(offline)
NikoBoy
(offline)
kicsihocza
(offline)
hocza
(offline)
regeth
(offline)
ryujani
(offline)
Gangster
(offline)
wortoo
(offline)
warass
(offline)
engé
(offline)
wodbear
(offline)
RoOte
(offline)
5T3V3N
(offline)
Quimby
(offline)
G.A.R.
(offline)
Sam360
(offline)
Xbox360Gamer
(offline)
Zombi Killer
(offline)
Enzo Di
(offline)
lamann
(offline)
Graphitman
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Wolverine
(offline)
Futrinka
(offline)
Adam360
(offline)
Yegor
(offline)
Alpár
(offline)
ne5h
(offline)
TheGameSCore
(offline)
M4ST3RCH13F19
(offline)
Amy
(offline)
John Smith
(offline)
okornyalbaro
(offline)
Bence360
(offline)
Keyoo
(offline)
MilanZila
(offline)
Zoy76
(offline)
dpb
(offline)
SRyan
(offline)
Fabri
(offline)
AnnexHUN
(offline)
Shifty Fox
(offline)
Szekitáj Chili
(offline)
FredPerry
(offline)
Svitzh
(offline)
Rolcsoo
(offline)
Kisszarka
(offline)
Rayman Origins adatlap
Még nincs besorolva Még nincs besorolva
Kiadó: Ubi Soft
Fejlesztő: Ubi Soft
Megjelenés: 2011. nov 24.
Kategória: Akció/Kaland
Online játékmód: Nem ismert

A szerkesztőség értékelése:
9
Ami tetszett
- Páratlan és lenyűgöző képi világ
- Kiváló ötletek perfekt megvalósítása
- Változatos, izgalmas
- A sorozathoz méltó folytatás HD-ben, 60 FPS-sel
- Ko-op multiplayer
Ami nem tetszett
- Nem nagyon van negatívum, maximum hogy néhol picit nehezebb a kelleténél
Olvasói értékelés: 36,2 (21 szavazat)
Ugyanez a játék más platformokon:
pc | gc | xbox | ps2 | ps3 | x360 | wii | nds | psp | xbox1 | ps4 | wiiu | n3ds | psv | mob

62 | [Teszt] Rayman Origins

Milyen az, amikor a kilencvenes évek egyik nagymestere hosszú kihagyás után újra a rajzvászon elé ül, hogy a szivárványszínű varázsecsetjeivel újraálmodja egykori remekművét? Tesztlaborunk ezúttal Michel Ancel főhősétől hangos: főszerepben a Rayman Origins.

30 | Nyereséges a Rayman Origins

A Rayman Origins tavaly kiábrándítóan alacsony számokkal nyitott, pedig minőségi darab volt. A folytatást így már mindenki temette - most kiderült, hogy a játék egyáltalán nem bukott meg, folytatás is jöhet.
Tovább a játék adatlapjára / fórumába