[35] he7edik. (offline)

Ő egy 118 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4337 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 96155 kreditet gyűjtött

2013 január
20:58 Tényleg ütni fognak az új generációs konzolok?
A pletykált felépítés mellett a Sony és a Microsoft masinája igen érdekes képességek birtokában lesz.
Az elmúlt héten már elemeztük, hogy mire is lehet számítani a következő generációs konzoloktól. Felületesen kezeltük azonban azt a szituációt, hogy az exkluzív vagy a PC-re nem megjelenő játékok szempontjából milyen rejtett képességeket lehet majd kihasználni. Ezek azok a szituációk, ahol a hardverek igazán kifuthatják magukat, hiszen célirányosan lehet írni a játékot az adott rendszer képességeihez.

Azt régóta lehet tudni, hogy a PC-s hardverek képességeit a grafikus API-k erősen limitálják. Egyszerűen sem az OpenGL, sem pedig a DirectX nem teszi lehetővé a fejlesztőknek, hogy alacsony szinten érjék el a grafikus vezérlőket. Ez elsősorban egy közös döntése a hardver és az API fejlesztőinek, ami mellett jó sok érv áll, kiemelve a maximális kompatibilitást, de ugyanakkor a legfőbb érv ellene, hogy a rajzolási parancsok PC-n tízszeres vagy akár százszoros többletterhelést (overhead) eredményeznek a konzolokon használt speciális grafikus API-khoz képest. Gyakorlatilag ez már a mai konzolok esetében is komoly előny, ugyanis az aktuális gépeknél a rajzolási parancsok száma akár a húszezret is elérheti, és a rendszer másodpercenként 30-60 képkockát ki is rajzol a képernyőre. PC-n jellemzően ez a szám 2000-3000 lehet, amivel nagyon nagy eséllyel nem lesznek teljesítményproblémák. A legújabb API-k esetében át lehet lépni az 5000-et, de kifejezetten sok optimalizálás szükséges hozzá, hogy a sebesség is rendben legyen.

A PC-re is megjelenő multiplatform játékokat eleve úgy tervezik, hogy a megcélzott célplatformok limitációit figyelembe veszik, így pedig nem lehet probléma a fejlesztés további részében. Ebből a szempontból jellemzően a PC jön ki győztesen, hiszen a konzolokhoz képest a nyers teljesítmény jóval nagyobb lehet, és a PC-s API-k korlátozó hatását figyelembe veszik a tervezésnél. Ennek megfelelően, ha a fejlesztők kellő figyelmet fordítanak a PC-s portra, akkor azok grafikája biztos jobb lesz a konzolos verzióknál. Az új generációs konzolok igazi erejét tehát az exkluzív programok mutatják majd meg, ahogy az aktuális generációnál is ezek nyűgözik le a felhasználókat.
A korábbi cikkünkre építve most is a legtöbbet pletykált hardvert érdemes alapul venni. Gyakorlatilag minden forrás azt állítja, hogy az AMD szállítja majd az új konzolokba a lapkát vagy lapkákat, és ezek nagyon nagy valószínűséggel egy GCN architektúrára épülő grafikus vezérlőt kapnak. Utóbbi rendszer nagyon fejlett, és amit ebből a PC-s grafikus API-kon keresztül ki lehet hozni, az a hardver valós tudásának igen limitált része. A konzol azonban célhardver lesz, vagyis a végletekig ki lehet használni a hardver tudását, és ez igen érdekes lehetőségeket rejt a PC-re meg nem jelenő alkotások fejlesztőinek.

A GCN architektúra egyik érdekessége az úgynevezett Asynchronous Compute Engine (ACE), ami támogatja az eszköz statikus partícionálását. Ez PC-n is kihasználható, de elég sok problémát felvet, mivel a statikus partícionálás során előre meg kell határozni az eszköz erőforrásainak felosztását az általános és a grafikus feladatok között. Mivel rengeteg eltérő felépítésű hardver van, így lényegében mindegyikre egyéni paraméterezés illene. PC-n tehát egy kevésbé logikus, de az eltérő hardvereket figyelembe véve hatékonyabb úton rejtik el a fejlesztők a kisebb általános számítási feladatokat a grafikus feladatok elől. Konzolon gyakorlatilag elképesztő mértékben leegyszerűsödik ez a probléma, hiszen a hardver fix, így arra tökéletesen rá lehet szabni az alkalmazást. Egy PlayStation 3-as analógiával élve egy SPU-t funkcionálisan kiválthat egy GCN multiprocesszor, és utóbbi még grafikai munkára is tökéletesen alkalmas. Érdekes lehet a DMA motorok kihasználása is. A PC-s API-kban minden memóriamásolás implicit, azaz közvetett, így a fejlesztőnek nincs túl nagy kontrollja felette. A konzolokon lehetőség lesz aszinkron memóriamásolásra a grafikus futószalag működésének leállítása nélkül nagyon alacsony késleltetésű ütemezés mellett, ami a tartalom streamelésének nagyon jót fog tenni.

A GDS, vagyis a Global Data Share is egy olyan funkció a GCN-en architektúrában, aminek nincs vagy nagyon limitált a haszna egy PC-s API-n belül. Ez egy általános tároló a lapkában, mely jellemzően 64 kB-os kapacitású. Az AMD ezt az R600 óta a stream output adatok tárolására használja, de ennél sokkal többre alkalmas, mivel képességeiben olyan jogokkal rendelkezik, mint a multiprocesszorokon belül található helyi adatmegosztásra (LDS) fenntartott memória. A hardver alacsony szintű elérésével a GDS-t használva többletterhelés nélkül lehet nagy adatmennyiséget menedzselni a grafikus vezérlőn.

Természetesen a konzolon a PC-s API-k általánosabb limitációit a fejlesztők maguk mögött hagyhatják, így jóval alacsonyabb szinten érhetik el az adott hardvert. Ez az új generációval sem változik meg. A jóval nagyobb tudású hardverekkel az exkluzív programok igen érdekes megoldásokat is használhatnak, így a megjelenítés minősége valószínűleg úttörő lesz. Ezt persze nem biztos, hogy azonnal meglátjuk, hiszen a fejlesztőknek is meg kell előbb ismerni az új generációs hardvert, de a PC ezen a ponton eléggé le lesz maradva a konzolokhoz képest. Persze az exkluzív játékok eleve nem jelennek majd meg PC-n, így direkt összehasonlításra csak a multiplatform címek adnak majd lehetőséget, amelyek valószínűleg a PC-n fognak majd a legjobban kinézni, bár ahogy említettük ez függ a fejlesztők hozzáállásától is.

Forrás: PH!
22 komment

[56] legolas
jan 31., csütörtök 10:01 #22
Válasz GaikaiOnlive (#21) üzenetére
Látom az olvasás nehezen megy neked. A 13-as kommentemben megtalálod a GPU-t is ami volt a konfighoz. Sokadszor hozod a formádat, nem sokban térsz el emberileg az avatarodtól. (Szánakozó tekintet fogyatékkal élő fórumtársam felé)
jan 31., csütörtök 8:08 #21
Válasz legolas (#18) üzenetére
Próbáltad gpu-val?:-D
(Gonosz kacagás!)
Zôd vagyok bazeg zôd!
[24] CeXzer
jan 30., szerda 16:54 #20
Válasz renz (#19) üzenetére
Nem. Én azt írtam*, hogy az a config 40 fps-el is szebb játékot mutatott, mint a mai xbox/ps3 játékok, írtam, nem volt maxon, 40 fps kb high beállításokkal ment és 1680x1050-ben (ezt most írom), azt is írtam, hogy maxon 15-20 fpst tudott ezen a felbontáson, 720p-ben egész játszható volt, csak homály. Ezek szerint nálad egy c2d és 8800 kombóval maxon csak meg-megakad? Ez jobb, mint amit én elértem, és köszönöm, hogy megerősítetted a mondandóm.

*Idézet a #15-ből: "Nekem is 8800 volt, és core2duo, 2.2, vagy valami ilyesmi. Nem tudtam mindent maxra húzni értelemszerűen (mindent maxra állítva 15-20 fps emlékeim szerint)"
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
[57] renz
jan 30., szerda 15:52 #19
Válasz CeXzer (#17) üzenetére
Neked biztosan valami csoda géped lehetett, az a baj. Az enyémet biztosan nem kell megnézetni, pont most volt egy kapott egy teljes átnézést és reinstallt. Mondjuk azt sem tudom, hogy pécén mikor játszottam utoljára 720p körüli felbontáson. 2007 környékén már tuti legalább 1280*1024-ben játszottam, azóta ez az érték (nyilván csak pécé esetén) csak feljebb ment. A beállítás meg nyilván max, ahogy azt te is írtad.
liquid 2017. ápr 11., kedd 11:13 #23 -> Rehynn (#20) Jó, akkor még egyszer: kerülj el minket kérlek, és ne kommentelj a továbbiakban itt. (...) biztos vagyok benne, hogy találsz alternatívát.
[56] legolas
jan 30., szerda 12:10 #18
Válasz CeXzer (#15) üzenetére
Először egy Athlon X2 utána egy Core2duo természetesen mindkettő tuningolva, egy nagyon jó Gigabyte alaplappal, de nagyon gyengén muzsikáltak a Crysis alatt még így is
[24] CeXzer
jan 30., szerda 11:29 #17
Válasz renz (#16) üzenetére
Milyen beállításokkal? 720p high körül nem megy? Akkor nem tok mit mondani, nekem ment. A konzol verzió meg kb medium beállítások, ha az se megy, nézesd meg a géped.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
[57] renz
jan 30., szerda 11:16 #16
Válasz CeXzer (#15) üzenetére
Ugye csak viccelsz? Az egyik gépem pont egy c2d@2.2, egy 8800-tól erősebb vga-val, ram gazdagon és még így meg-megakad, nem hogy stabil 40fps. Direkt megnéztem néhány perce.
liquid 2017. ápr 11., kedd 11:13 #23 -> Rehynn (#20) Jó, akkor még egyszer: kerülj el minket kérlek, és ne kommentelj a továbbiakban itt. (...) biztos vagyok benne, hogy találsz alternatívát.
[24] CeXzer
jan 30., szerda 9:13 #15
Válasz legolas (#13) üzenetére
Milyen procid volt alá? A Crysis nagyon proci igényes volt. Nekem is 8800 volt, és core2duo, 2.2, vagy valami ilyesmi. Nem tudtam mindent maxra húzni értelemszerűen (mindent maxra állítva 15-20 fps emlékeim szerint), azt csak a 3.3Ghz-es kicsit túlhajtott C2D-vel sikerült, meg valami erősebb radeonnal, de nem kellettek neki ultra beállítások, hogy mindennél szebb legyen. Ettől függetlenül félretettem, míg nem ment maxon
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
[56] legolas
jan 30., szerda 8:44 #14
Válasz Dude (#12) üzenetére
A PGR3 megmozgatására akkor egyetlen pc sem lett volna képes akkor.
[56] legolas
jan 30., szerda 8:42 #13
Válasz CeXzer (#10) üzenetére
A 2007-es Crysis miatt vettem anno egy 8800 GTx-es kártyát potom 130K-ért és 20 fps-t értem el vele kb, ráadásul egy optimalizálatlan fos volt az egész mikor megjelent. Kétlem a te 40fps-ed a Crysisnál. Viszont abban igazad van, ha nem diafilm vetítés volt éppen akkor lényegesen szebb volt a játék amit nagyjából 3 év után már játszhatóvá is tettek
[51] Dude
jan 29., kedd 23:08 #12
Válasz CeXzer (#10) üzenetére
Nyilván túlzás és speciális helyzetekben értendő az a 100x. A GPU ereje egy dolog. Ott a RAM mérete, sávszélessége, újfajta programozási technikák, új effektek, lehetőségek. Mellette a CPU sem állt meg. A multiplatform játékoknál (mint Oblivion pl. ahol nem az x360 volt a fő prioritás) könnyen találunk különbséget a PC és a konzolos verziók között. De kíváncsi lettem volna arra a PC-re, ami megmozgatja HD-ben a PGR3-at 2005 végén. PC-n a pénztárca dönt. Nyilván nyers erőben nem tud versenyezni egy limitált TDP és erőforrás kerettel rendelkező vas, egy olyan ággal ahol csak a VGA 300W-ot zabálhat. Viszont ár/teljesítmény/grafikus mínőség arányban évekig kimagasló lehet.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[24] CeXzer
jan 29., kedd 20:14 #11
Még annyi, hogy azért a kezdeti konzolos előnybe szerintem PC overhead ide, PC overhead oda, az is bejátszott, hogy számítási teljesítményben náluk volt a labda. A Core2Duok 2006 végén jelentek meg, azok elterjedéséig a többmagos procik nem voltak jellemzőek, és az még mindig csak 2 mag.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
[24] CeXzer
jan 29., kedd 19:44 #10
Válasz Taylor (#8) üzenetére
Nem tudom, viszont a GTA IV az én közel sem fullos gépemen is sokkal szebb volt, mint az Xbox verzió, és a 2007-es Crysis már akkor is szebb volt 40 fps környéki értékekkel, mint a Far Cry 3, vagy akármelyik mai játék xboxon.

Dude: Én is gondoltam erre, de:
1, " a rajzolási parancsok PC-n tízszeres vagy akár százszoros többletterhelést (overhead) eredményeznek a konzolokon használt speciális grafikus API-khoz képest. "
2, " PC-re is megjelenő multiplatform játékokat eleve úgy tervezik, hogy a megcélzott célplatformok limitációit figyelembe veszik, "

nekem az 1+2-ből az következik, hogy 3, az exkluzív xboxos/Ps3-as játékoknak 10x 100x nagyobb teljesítményt kellene kisajtolni a gépekből, mint a multiplatformoknak, márpedig másfélszeres se látszik. A God of War 3 nem fut 1080p-ben, a Resistance 3 technológiailag kifejezetten csúnya, a 2 Infamousről ne is beszéljünk. A Heavy Rain se a szépségével lopta be magát a szívembe.

Sok esetben tényleg van különbség egyébként, azért a GOW3 és a FFXIII is szebb, mint az átlag játékok, de korántsem olyan markáns, mint amit ez alapján a két mondat alapján gondolnánk. És a PC-s játékokkal szembeni előny is csak 1-2 évig látszott megjelenés után, kb addig, míg meg nem szokták a PC-s fejlesztők, hogy akkor ez mostmár a standard, és meg nem jelentek az első multiplatformok. Viszont akkor már a megjelenés évében sokkal szebbek voltak PC-n. És ha akkora a fejlődés izomerőben, a Gears of War 3 miért nem sokkal sokkal szebb, mint a Gears of War 1, mikor az utóbbi multiplatform, az előbbi nem, és sokkal később is jött ki. Mégis, csak a felbontás/szűrések miatt szerintem a PC-s Gears of War szebb, mint a Gears of War 3.

Lehet, hogy technikailag ekkora a különbség, de akkor miért raknak ilyen gagyi hardvert a konzolokba? Ha PC-n 10-100x annyi izomerő kell, az azt jelenti, hogy az Xbox 360 megjelenése után 2 évvel már 10-100x olyan erős PC-k voltak, mint az xbox?

És ha még mindez igaz is, végképp érdekes, hogy nem sok látszik belőle. Én egyvalamit szoktam észrevenni, a konzolos játékokban minden elmosódott és pixeles, viszont mindenféle dolgok repülnek a levegőben. A PC-s játékokban minden tűéles és sima, és a PC-s eredetű játékokban nem repkednek dolgok a levegőben, a konzolos eredetűekben meg ugyanúgy, mint konzolon.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
[28] aya
jan 29., kedd 14:35 #9
Válasz Taylor (#8) üzenetére
Az oblivion szebb volt pc-n ugyanabban az évben.
x1800 kari volt akkor a gépemben, és verte a boxost, mást hirtelen nem tudok felhozni.
( 2006 március )
PS4, XONE Switch , mega pc :)
[2] Taylor
jan 29., kedd 12:54 #8
Hát ebből én nem sokat értek...
Így mint laikus, aki azt látja, hogy az X360 hardveréhez 8 éve nem nyúltak, a következőt kérdezném:
Egy nyolc évvel ezelőtti fullos pc-n elindulna a Far Cry 3 olyan minőségben és képfrissítéssel mint box-on?
It's a mad house!
[39] getro2
jan 29., kedd 11:55 #7
Válasz renz (#6) üzenetére
Egyetértek (mindkét részével), én is gameplay-re várok, remélem elég az E3-ig várni.
[57] renz
jan 29., kedd 7:58 #6
Én a számadatoknak már régen nem dőlök be, gameplayt akarok látni a játékokból. Nem rendert, nem trailert, hanem gameplayt. Mindenesetre én arra számítok, hogy lesz egy olyan ugrás, mint az xbox-xbox360, vagy a ps2-ps3. Azt meg egyenesen röhejesnek gondolom, hogy vannak akik szerint az ms, vagy a sony olyan gépet fog piacra dobni, ami nem állja meg a helyét teljesítmény szempontjából. Ettől nagyobb hülyeség már csak az, amikor a 7-8 éves konzolokat összehasonlítják a kortárs pécékkel.
liquid 2017. ápr 11., kedd 11:13 #23 -> Rehynn (#20) Jó, akkor még egyszer: kerülj el minket kérlek, és ne kommentelj a továbbiakban itt. (...) biztos vagyok benne, hogy találsz alternatívát.
[51] Dude
jan 29., kedd 5:13 #5
Válasz Alwares (#4) üzenetére

Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[59] Alwares
jan 29., kedd 1:09 #4
Hát én remélem nem fognak ütni, egyszer megvágott egy zárlatos asztali lámpa, azt hittem ott halok meg
.titanic {float: none;}
[51] Dude
jan 28., hétfő 23:34 #3
Válasz CeXzer (#2) üzenetére
Ez az x360 8. (!!) éve. A PC ma már izomból lenyom bármit a megfelelő vassal. Meg sem kell nagyon erőltetniük magukat a fejlesztőknek hozzá, ha multiplatform címben gondolkoznak. Egyszerűen ma már egy belépőszinten lévő VGA-n csücsülő GPU is csak flopsban 4x-5x erősebb, mint a 360-ban csücsülő. 3 évet csúsznak már a gépek. Így persze, hogy kilóg a lóláb.
Mondjuk ahhoz képest a Halo4, God of War, Uncharted, Forza sor bitangul jól néz ki. Sőt!
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[24] CeXzer
jan 28., hétfő 23:22 #2
Én ebből csak azt nem értem, hogy valahogy a konzolos exkluzívok mégis sokkal csúnyábbak, mint PC-n egy csomó multiplatform akár. Akkor ha ekkora nagyon nagy az az előny, miért nem látszik? A szöveg alapján a multiplatformokban kellene előnynek lenni (van is), a konzolos exkluzívoknak pedig konzolon is sokkal jobban kellene kinéznie, mint bármelyik PC-s cím, a multiplatform címekkel pedig össze se lehetne őket hasonlítani, viszont ez nagyon nem így van.
God of War 3, Killzone 2, Halo 4, Gears of War 3, FFXIII, Resistance sorozat stb, jól néznek ki, ez nem kérdés, de a gyengus felbontás, pixelesség, gyenge textúrák, gyenge szűrés miatt egy maxra húzott hitman absolution vagy akár egy ultra 1920x1080x120 DMC mellett eléggé prevgen feeling bármelyiket berakni akármelyik konzolba. Ja, és az említett címek egyike/nagy része (lehet van olyan, amelyik igen, nem mindnek néztem utána) se képes 1080p-ben futni.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
jan 28., hétfő 22:25 #1
Üssenek is, ha azt akarják hogy akármelyiket is megvegyem.

A GCN nekem nagyon szimpatikus architektúra, kifejezetten örülök, hogy mindkét konzolban az lesz. Jelenleg is ilyen VGA duruzsol a pc-ben (7870)
"A női megérzés a logika teljes hiányának politikailag korrekt kifejezése" Steam_ID: T1B1/Origin: GeneraL_HUN/ Uplay: sztibi87/ Xbox Live: GeneraL XTX
he7edik.
he7edik. még nem írt idézetet!
Ezeken a platformokon játszom
PC
Kedvenc játék-műfajaim
FPS, Online FPS, Stratégia
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Barátok, ismerősök
theSickness
(offline)
jimessor666
(offline)
arsenal
(offline)
ultratti
(offline)
nijtap
(offline)
V_Karesz
(offline)
Zandal
(offline)
ARTURUS
(offline)
sepsta75
(offline)
kimi79
(offline)
n0rBee
(offline)
Kolombusz
(offline)
Kalamoj
(offline)
CJ
(offline)
Sakamoto Riku
(offline)
Doom
(offline)
G3GI
(offline)
ssj2reno
(offline)
alf22
(offline)
x_NoEl_x
(offline)
spieluhr
(offline)
dani0113
(offline)
Altair98
(offline)
xetron
(offline)
Metalox
(offline)
1000rr
(offline)
Noozi
(offline)
Fryms
(offline)