[62] casper007 (offline)

Alapos - Átlagos

Ő egy 28 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4749 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 253410 kreditet gyűjtött

2013 január
22:37 az űrben senki sem hallja a sikolyod

Bő egy hónap van már csak hátra a Dead Space 3 megjelenéséig. Az E3 óta kisebb-nagyobb adagokban csöpögő információk alapján egy felületes képet már meg lehet formálni a játékról, ami egyértelmű kettőséget mutat. A prezentált videókból leszűrhető, hogy az EA horror lövöldéje egyes elemeiben igényes munkának ígérkezik, ugyanakkor teljesen kihúzódik a shooterek sztrádájának külső sávjába, eltávolodva a magtól. Félelmeim következnek.


Megfigyeléseim leginkább a fentebb közzétett videóra alapoznám. A hányattatott sorsú Isaac ezúttal a jeges Tau Volantis bolygón kénytelen beizzítani a plazmavágóját. Az új helyszín nem tűnik rossz választásnak, hiszen a hóvihar súlya alatt roskadozó, a külvilágtól elvágott bázis ugyanúgy egy reménytelen, de igencsak vendégmarasztaló hely. Ha elhagyod az űrhajót, megfulladsz, ha elmenekülsz a bázisról… nos, akkor megfagysz. A hófehér tájon feszülő épületkomplexum tehát kellő frissességet csempész a sorozatba, ráadásul nem kellene tartani az egyik főszereplő, a frappáns helyszín elvesztése miatt sem. Mindezt a gameplay alatt hallható, sejtelmes, és borzongó közérzetet okozó űrbéli dallamok remekül kiegészítik. Nem mellesleg a látvány is impresszívnek bizonyult, e tekintetben nem kell félteni a játékot. Ezzel a pozitív benyomások sora le is zárult.

Miden AAA címet fejlesztő stúdió nyitni akar a nagyobb közönség felé, de ezen mottó alatt fokozatosan ellehetetlenítik a sorozatukat saját maguktól. Ahogy nézem, ez a Dead Space 3 esetében sem lesz másként. Nyitottabb, bebarangolható pályákat egyáltalán nem vártam, hiszen már a második rész is a maga útján terelgetett, álmomban nem reméltem, hogy a trilógiává bővülő franchise visszatérne a kiindulási ponthoz. A sorra bemutatott újításokra azonban még így is csak csalódottan tudtam legyinteni. Nem konkrét játékelem, de ha Isaac súlyos sebektől szenvedve tér magához a zuhanás után, és a hátán futó RIG jelző kritikus sérüléseket jelez, akkor miért lehet még az első ellenség előtt elsősegélycsomagot találni?

Több helyen moziszerű bevágás szakította meg a játékot (erre az első részben szintén nem volt példa), jelezve, hogy Clarck most térdig gázol a kloákában, viszont itt teljesen kihal a kreativitás, és gyakorlatilag egy QTE szekvenciában kell megmenekülnie a játékosnak. Itt a szikláról lezuhanó járműre gondolok, ahol elég volt két gombot felváltva nyomogatni. Nem lett volna jobb, ha az analóg karokkal a játékos kereshetné meg a kapaszkodókat és az irányítás ismeretére támaszkodva üthetné ki az ajtót? Ha tudja, hogy az RB gombbal súlyt le Isaac a puskatussal, akkor értelemszerűen ugyanezzel a paranccsal utasíthatja arra, hogy kirúgja magát a csapdából. Sajnos ez a QTE betegség egyre több játékban üti fel a fejét.

A harc olyan intenzitással vágódik a játékos arcába, hogy nem lesz idő rettegni, csupán mészárolni. A lőszerek multifunkcionálisak, minden fegyverhez felhasználhatók, ugrik a dilemma varázsa: biztosan találsz majd muníciót a puskádhoz. Miért vannak egy horror játékban sorozatlövő fegyverek? Ezt már a Dead Space-ben sem értettem, a félelemhez hozzátartozott a körülményesebb küzdelem. Ne lehessen belátni az egész teret, nehezebb legyen a mozgás (most egyszer sem láttam, hogy Isaac elfáradt volna futás közben), és bizony az egylövetű fegyverek is kiélezettebbé tették az akciót. A fenti videóban néhol agyatlan darálást láttam. A látott főellenség legyőzése unalomig ismert sémát követ: a fénylő testrészek sebezhetők, azokat kell megsorozni, a szörny pedig elpusztul.

A co-op bár sokkal jobb ötlet, mint a multiplayer opció, viszont szintúgy fölösleges. Bár nem nagyon látom, hogy a sorozat a valódi horror sövényén szeretne maradni, de a haverokkal való játék bizony ki fogja irtani az ideglelés utolsó csíráját is. Ketten már nem ugyanaz, akkor már tudod, hogy valaki fedezi a hátad, hatalmas biztonságérzetet generálva így benned. Tudom, a co-op nem kötelező, ráadásul bizonyos pontokon el is tér az egyszemélyes kampánytól. Több, mint valószínű, hogy így is ki fogom játszani, de inkább egy baráti hentelést várok tőle, mint társas túlélést.

A legfájóbb pont a fedezékrendszer bevezetése. Az ötlet továbbgondolása, és magas szintre emelése a Gears of War által trendet indított el. Van olyan játék, amely sikeresen implementálta ezt az elemet, például a Max Payne, de sokan a nem létező igényeket akarják kielégíteni a fedezékbe vonulás lehetőségével. Horror játékban elképzelhetetlennek tartom ezt. Valószínűsíthető továbbá, hogy a rendszer nem fog kifogástalanul működni, mert amennyire felkapott a téma, sokan annyira nem tudják fogyaszthatóra csiszolni.

Összességében a Dead Space 3 igényes játéknak tűnik, de még ha a játékmeneti pipát meg is előlegezem neki, akkor sem tudok rá úgy tekinteni, mint a számomra kedves első részre. Inkább lesz csúnyább ellenfelekkel teli golyószórás, mint állandó bizonytalanságban és félelemben tartó túlélő lövölde. Egy hónap múlva kiderül, igazam van-e.
7 komment

[55] FredPerry
jan 10., csütörtök 16:56 #7
Én a második részen még annyira nem vettem észre (legalábbis nem volt számomra feltűnő), hogy kezd elhúzódni shooter irányba a DS világ. A hamarosan érkező 3. rész már ennél azért tényleg inkább átesik arra az oldalra, amit sokan úgy neveznek, hogy elveszít magából mindent, amiért igazán DS volt. Szerintem a változtatások ellenére is fel fog érni a nevéhez, legalábbis reménykedem benne. Nagyon várom és mindenképp meg fogom venni.
[62] casper007
jan 06., vasárnap 20:36 #6
Válasz Adeusz (#5) üzenetére
Most is várok egy hasonló szörnyeteget, legalább annyi rettegés maradjon.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[13] Adeusz
jan 06., vasárnap 19:19 #5
Ja, az első részben rövidebbnek tűnt a menekülés. Aztán amikor újra felbukkant, lefújtuk űrhajóhajtóművel.
[62] casper007
jan 06., vasárnap 18:07 #4
Emlékszem arra a szörnyre, übermorph volt a neve. Talán nem árulok el nagy titkot azzal, hogy első részben is volt egy ilyen köcsög. KATT!
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[13] Adeusz
jan 06., vasárnap 17:32 #3
Én a második rész alatt is majd összetojtam magam. A nem megölhető (csak ideiglenesen kiüthető) ellenségektől mondjuk minden játékban beszarok. Itt a vége felé van egy ilyen, ott hagytam abba. Nem bírtam idegileg.
Egyébként a Dars Soulsban is tudok félni, főleg a minibossoktól.
[62] casper007
jan 05., szombat 14:23 #2
Válasz Burzum (#1) üzenetére
Nem lepődtem meg, hiszen már az egyébként tisztességes második rész is errefelé kacsintgatott, de ettől függetlenül rosszul esik. Persze biztosan lesz olyan rész, ahol megijedek majd, de a Dead Space lényege a konstans bizonytalanság volt.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[20] Burzum
jan 05., szombat 0:04 #1
Nem tudom, ezeken mit kell csodálkozni, hisz már a második is erőteljesebben feküdt rá a shooter részre. Egyértelmű, hogy a kiadó nagyobb bevételeket szeretne, szal bele kell pakolni midnent, ami manapság a csúcskategória alapszolgáltatásai. Mainstream-izáció a kulcsszó és a nagyobb tömegek elérése. Ők pedig lövöldözni akarnak elsősorban. Igazából valahol sajnálom a sorozatot, mert az első kifejezetten tetszett, de ez az irány nem vált ki belőlem túl sok, khm, együttérzést. Ez van. Vagy így is játszol vele, vagy nem veszed meg...
"...I make the angel scream, and the devil cry."
casper007
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
Ezeken a platformokon játszom
Playstation3
PC
Nintendo Wii U
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Kaland, FPS, Szerepjáték
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Könyvek, Mozi
Barátok, ismerősök
elvis
(offline)
liquid
(online)
antaru
(offline)
Ghz
(offline)
drag
(offline)
bastard
(offline)
zaz
(online)
playmore
(offline)
logen
(offline)
dreampage
(offline)
theSickness
(online)
Lavitz
(offline)
Tommy_Angelo
(offline)
zs0lt1
(offline)
Edina
(offline)
Rolne
(offline)
Attila6
(offline)
Hellfrost
(offline)
rob
(offline)
Necroman Mk2
(offline)
Đoma
(offline)
gyuri12
(offline)
Fatman
(offline)
Vuxy
(offline)
Jackal
(offline)
axl
(offline)
Matos
(offline)
BW
(offline)
Alwares
(offline)
skiz0
(offline)
rolmanus
(offline)
jimessor666
(offline)
roli576
(offline)
Yip Man
(offline)
Sicknesshuga
(offline)
maccc
(offline)
kochanp
(offline)
Sübe
(offline)
atka
(offline)
x-doboz360
(offline)
Morwen
(offline)
sepsta75
(offline)
HuN Makaveli
(offline)
Iceakos
(offline)
kryss777
(offline)
mnorbee
(offline)
Final Doom
(offline)
Ray
(offline)
pergemark
(offline)
annie007
(offline)
erik10
(offline)
Nesh
(offline)
lorantHUN
(offline)
Joo T
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
olin
(offline)
NikoBoy
(offline)
kicsihocza
(offline)
hocza
(offline)
regeth
(offline)
ryujani
(offline)
Gangster
(offline)
wortoo
(offline)
warass
(offline)
engé
(offline)
wodbear
(offline)
RoOte
(offline)
5T3V3N
(offline)
Quimby
(offline)
G.A.R.
(offline)
Sam360
(offline)
Xbox360Gamer
(offline)
Zombi Killer
(offline)
Enzo Di
(offline)
lamann
(offline)
Graphitman
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Wolverine
(offline)
Futrinka
(offline)
Adam360
(online)
Yegor
(offline)
Alpár
(offline)
ne5h
(offline)
TheGameSCore
(offline)
M4ST3RCH13F19
(offline)
Amy
(offline)
John Smith
(offline)
okornyalbaro
(offline)
Bence360
(offline)
Keyoo
(offline)
MilanZila
(offline)
Zoy76
(offline)
dpb
(offline)
SRyan
(offline)
Fabri
(offline)
AnnexHUN
(offline)
Shifty Fox
(offline)
Szekitáj Chili
(offline)
FredPerry
(offline)
Svitzh
(offline)
Rolcsoo
(offline)
Kisszarka
(offline)