playmore2011.04.19. 10:00

Első Nap

A Gears of War 3 bétájának első élményei

Mint azt már talán mindenki tudja tegnaptól hozzáférhető a GoW3 multi ízelítője a Bulletstorm Epic Edition-nel rendelkező játékosok számára, jövő héttől pedig mindenkinek aki birtokol egy bétakulcsot (egészen május 15ig). Természetesen a béta nem tegnap kezdődött: nagyjából egy hete tesztelik Microsoftos és Epices belső emberek (és néhány szerencsés szemfüles, aki a rendszerben lévő ideiglenes hibát kiaknázva már hozzájuthatott). Annyit érdemes tudni, hogy a béta két részből áll: egy ún. launcherből (kb. 90MB) ami letölti magát a programot és a tényleges bétából (kb. 480MB). A Bulletstormosok számára egyik sem régiózáras, akik viszont normál kóddal rendelkeznek a launcher letöltésekor szembesülhetnek a régiózárral. Állítólag ennek egyik egyszerű megoldása: magyar profillal magunkhoz szólítani a bétát majd a fő profillal elindítani...

Ismeretlen Ismerős

*Jelenleg (az első héten) csak két pálya (Trashball, Checkout) és a Team Deathmatch játékmód érhető el. Ez annyiban tér el a szokásos öldökléstől, hogy a két szemben álló csapatnak életei vannak, melyek elfogyása esetén senki sem éledhet újra. Aki túléli, az győz. A szokásos fegyverek mellett (lancer, hammerburst elsődleges, shotgun másodlagos) most már a retro lancer (karabély; fűrész helyett bajonettel) és lefűrészelt csövű vadászpuska is választható az induló arzenálba. Emellett kezdőkaraktert (folyamatosan nyílnak meg) és fegyverfestést (folyamatosan nyílnak meg) is választhatunk magunknak a beállítások között. A Gears 3 ugyanis átvette a (például) Battlefield féle fejlődési rendszert: minden cselekedetünkért kapunk valamennyi XPt, emellett kitüntetéseket gyűjthetünk harc közben, amik ugyancsak XP csomagokat érnek. A különböző fegyverkillek gyűjtögetését is jutalmazza a program, de ezúttal megnyitható látványos kivégzések formájában. Akik esetleg azon elmélkednek mennyit ér meg nekik a béta, az alábbiakban felsorolom a bétában megnyitható extrákat melyeket a teljes játékba is továbbvihetünk:

  • Lángoló Hammerburst Skin (csak az Epic Editionös héten)

  • Lángoló Lancer Skin (második hét)

  • Lángoló Lefűrészelt Csövű Puska Skin (harmadik hét)

  • Lángoló Shotgun (negyedik hét)

  • Béta Medál (bármelyik hét)

  • Arany Lancer (bármelyik hét)

  • Cole "Trashball" Skin (bármelyik hét)*

A Háború Eszközei

A Béta (a GoW3) designja roppant sokat változott az első két rész óta, mintha teljesen új játékkal állnánk szemben. Minden világosabb, naposabb még a belső helyszínek is napfényesek és az egésznek melegebb hatása van. A jelenlegi két pálya (lesz még kettő) teljesen eltérő kialakítású, egyrészt sokkal kisebbek, másrészt csak néhány fegyver található meg rajtuk. Ennek nagy előnye, hogy végre nem kell perceken keresztül futnunk a harcig újjáéledés után, azonban emiatt másodpercekre sem lehet megállni hiszen az ellenfelek már ott toporoghatnak mögöttünk. A balansz is eltolódott, már nem jelenti a győzelmet egy-egy kiemelt fegyver megszerzése, viszonylag kevés helyen lehet megállni mesterlövészkedni. A legtöbb kör gyorsan és keményen véget ér, nincsenek már hosszú percekig tartó bujkálások. Hála a dedikált szervereknek a következő kör gyorsan és döccenésmentesen indul, bármikor ki és be lehet lépni. A hiányzó játékosokat botok pótolják. A pályákról a következőket érdemes tudni:

Trashball:Lényegében egy amerikai foci aréna. A két csapat az öltözőkből indul egymással szemben, a nagyon kis távolság miatt már a pontról kilépve tűz alá vehető az ellenséges csapat. Három vonal vezetésű a pálya, a középső a legszélesebb rengeteg fedezékkel és középen egy nyíllal csábítja a bátrakat. A pálya közepére ráejthető egy pontjelző tábla mely onnantól fedezékként szolgál. Akik esetleg biztosabbra szeretnének menni megpróbálkozhatnak a lelátók irányába, ez párhuzamosan fut a középső csatamezővel és egy kilátóval is ellátták ahonnan aknavetővel vagy gépágyúval támogathatóak a bajtársak (nagyon jól védhető). A harmadik harci terület az ellenkező oldalon található és két gránátot ad annak aki be merészel menni a hosszú folyosóra érte.

Checkout: *Egy bevásárlóközpontban folyik a harc. A középső terület teljesen le van zárva, lényegében három kisebb és egy nagyobb beugróval a kereszt alakú pályán (a lá Raven Down). Az egyik irányban egy mesterlövész puska és gránát, a másikban egy "vakond" vető és egy gépágyú található. A nagy beugró (kijárat) nagyon jól védhető, mesterlövésznek a pálya mérete és sebessége miatt véleményem szerint nincs sok haszna.

A fegyverek is meglehetősen sok változáson mentek át, a karabélyokba bekerült a visszarúgás (egyre pontatlanabb célkereszt minél gyorsabban tüzelünk vele) emellett a tűzerejük, sebességük és újratöltésük is megváltozott. Mivel a karakterünk ebben a részben feltűnően gyorsan térdel (és gyorsan gyógyul, lehetőség van akár harc közben is meggyógyulni ha jól ugrálunk) érdemes próbálgatni, hogy stílusunkhoz és a pályához milyen fegyver illik leginkább.*

Lancer (láncfűrésszel) Az új lancer véleményem szerint gyengébb lett mind tűzerőben mind közelharcban. Nehéz vele levenni a feléd futú ellenfeleket és a fűrészt sem használja szinte senki, mert...

Lancer (bajonettel) Itt a bajonett! Már a béta előtt eléggé valószínű volt, hogy ez lesz az új fűrész. Hatalmas tűzerő, rettenető pontatlanság (remélem ezen fordítanak valamennyit) és másodlagos tűz a bajonett. Ilyenkor a karakter összegörnyedve kitolja a puskacsőre szerelt kést és rohamra indul. Akinek nekiütközik az halott. Jelenleg nagyon nehéz megállítani valakit aki bajonettel megindult (arról nem is beszélve, hogy semmi hátránya nincs a rohamozónak a futáshoz képest) úgyhogy sok meccs állandó szurkálódással végződik (és kezdődik). Nagyon hosszú újratöltés.

Hammerburst Egyetlen extrája az, hogy bele tudnunk nézni az irányzékba (plusz egy gomb megnyomásával duh) és rettentő pontos, de már egyáltalán nem erősebb mint a lancer.

Shotgun (Gnasher) Sok panasz volt rá, nagyon legyengítették. Most már nem lehet kiirtani egy egész csapatot egy shotgunnal (sőt néha egy embert sem, de erről majd a végén).

Lefűrészelt Csővű (Sawed Off) Rettentő hosszú újratöltés, egy lövés per tár, csak közvetlen közelről. Miért érdemes használni? Ez a legjobb menekülő fegyver. Ha sikerül az ellenfelek mellé ugrani egy lövés és akárhány(!) játékost elpusztít.

Mesterlövész Egy pályán van és ott sem használható igazán. Plusz egy gomb kell a zoomoláshoz.

"Vakond"vető Ezt valószínűleg gyengíteni fogják. Tüzeléskor egy torpedót lő a föld alá ami az ellenfél mellé érve detonál. Átmegy a fedezéken, tüzelés után lehet mozogni...

Nyíl Még nem vettem fel. Amit láttam az alapján nem változott sokat.

Gépágyú (mulcher) Sokkal gyorsabban fogy ki és hamarabb melegszik. Ultra halálos.

Aknavető Nagyon erős ezeken a kis pályákon.

KispisztolyNagyon legyengítették, túszt ragadva gyakorlatilag semmit sem sebez.

Magnum pisztolyNagyon erős még mindig és elég gyors is.

Gránát (füst) Mindenki kap egyet indulások. Minden gránát leszúrható. Másodpercekre megbénít (már megint, pedig a GoW2ben rájöhettek volna, hogy nem szabad olyan gránátot adni alapból ami megbénít).

Gránát (robbanó) A szokásos frag, különbség annyi, hogy a dedikált szerverek miatt már el lehet előle menekülni.

Gránát (méreg) Jobban sebez kisebb területre. Nem túl nagy szám.

Gránát (foszfor) Amint érintkezik ellenféllel vagy felülettel robban és éget. Kb olyan mint a Halo 3 tűzgránátja. A becsapódás helyén nagyon éget másodperceken keresztül. A közvetlen találat azonnali halált okoz.

Az érem másik oldala

*Természetesen a játék csak béta fázisban van, azonban jónéhány negatívum mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Az egyik a fegyverek (leginkább a shotgun hiszen mindig az volt a lag sarkallatos pontja) hullámzó sebzése. Néha a shotgunnal (gnasher) nem lehet megölni háttal egy helyben álló embereket két lövéssel sem. Az ütés lövés kombó általában működik, de az sem konstans. Felénk futó emberek nemhogy nem lassulnak le de nem is szoktak letérdelni folyamatos tüzelés esetén sem. A bajonett néha átrántja az ellenfelet a sarkon ami elég zavaró. Azt már említettem talán, hogy a bajonett nagyon erős és jól manőverezhető emiatt ilyen kis pályákon állandóan hátbaszúrnak, pedig még csak néhány másodperce éledtünk újra. Velem is megtörtént, hogy a gép kirakott 4 ellenfél mögé és mire felfogták mi történt már szanaszét lettek lőve. Fegyvert néha nehéz váltani. Bizonyos helyeket egyszerűen képtelenség tűz alatt tartani csak az ellenfelet megkerülve lehet bevenni és ha hátrafelé is figyelnek akkor gyakorlatilag lehetetlen. A Trashballon egy teljesen bevédett kilátóhoz szinte KÉPTELENSÉG felmenni. Checkouton a kijáratnál ugyanez. Pozitívum viszont, hogy ez erősíti valamennyire a csapatjátékot. Kevés fegyverrel lehet egynél több ellenfelet megállítani, az állandó fenyegetettség miatt (újraéledők) pedig érdemes csapatban mászkálni. természetesen Gearsról beszélünk ezért tegnap már megkaptam (tuk) az első gyalázkodó üzenetünket egy győztes (vesztes? mindegy, így is úgy is küldenek) meccs után.

A tegnapi nap estéjén több mint 39.000en bétáztak, meglájuk mi változik jövő hétre, mikor új pályával és új játékmóddal, no meg több ezer új játékossal megnyit a nyilvános béta.*

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

8 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==