[40] Rewmac (offline)

Társasági - Görény - Szónok

Õ egy 32 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4606 napja regisztrált felhasználó, ez idõ alatt 118662 kreditet gyûjtött

2010 November
14:10 Vanquish - Teszt
Eljött a jövõ háborújának új változata...Kell ez? Vagy beüt?
Az évek során már bebizonyosodott, hogy nem minden arany ami fénylik. Ez az igen bölcs gondolatsor sokszor igaznak bizonyult a játékok világában is. Shinji Mikami aki olyan játékok sikeréért felelõs, mint a Devil May Cry vagy Resident Evil 4 most egy erõsen megkérdõjelezhetõ projekthez adta tudását. A Platinum Games 2009-ben már meglepte a világot a Bayonettával ami szintén vegyes közvéleményt alakított ki, ám azt Hideki Kamiya rendezte. A siker egyik esetben sem maradt el s bár sokan állítják, a japán játékipar haldoklik mindig kapunk egy meglepetéssel teli minõség bombát mely megpróbál minket biztosítani ennek ellenkezõjérõl.

A Vanquish egy igen egyedülálló játék a TPS lövöldözés berkein belül. Gyakran eszünkbe jut majd róla, hogy akar mutatni valami teljesen újat, de nagyon erõltetve sikerül neki. A játék történetében az oroszok megtámadják Amerikát. Ezt természetesen nem nézhetik ölbe tett kézzel a szuper amerikai haderõ képviselõi sem, így egy kisebb egység meg is indul, hogy megmentse a világot. Az egység annyira kicsi, hogy mondhatni két emberbõl áll. Az egyik Sam egy DARPA (kvázi CIA) ügynök és egy Burns nevû jól megtermett úriember. Az elõbbi a játék fõszereplõje, akinek irányítását a készítõk ránk bízták, az utóbbi a kötelezõ segítség. Kettõjük és még néhány gyakran elhalálozó majd újraéledõ katona feladata, hogy teljesítsék az igen klisé szagú küldetések sorát. Ne várjunk ettõl a résztõl semmi olyat, amitõl majd érdekelni fog a történet utolsó titkokat rejtõ befejezése. Nem enigmáról van szó csak egy igen gyenge és vontatott eseménysorozatról. Azt is be kell vallanom, hogy mindig is furcsálltam az olyan játékokat melyek ilyen jövõképet mutatnak. Nem fontos, hogy egy valami a valóságot mutassa, de azért nevetséges elemeket bevonni egy világméretû csatába kicsit túllõ a célon.



A grafika az már más tészta. Látvány az van bõven. A helyszínek bár nem igazán változatosak mégis szépen néznek ki és mindegyikben van valami egyedi. A robbanások életszerûek, szinte a tûz átüt a képernyõn azzal a céllal, hogy a nappali szõnyegére terjedjen át. Ugyanakkor nincs arról szó, hogy megváltaná a világot egyszerûen csak szép. Folyamatos, nincs akadás sem pedig V-sync hibák. A vizuális elemek rendben vannak és talán ez mentette meg a játékot attól, hogy egyedisége ellenére elsüllyedjen a mélyben. Az egyedi design egyértelmûen Shinji Mikaminak köszönhetõen jött létre. Az egyetlen negatív talán kissé fakónak tûnõ színtelen elemek lehetnek, melyek ezt a tulajdonságukat fényerejükkel próbálják kompenzálni. A karaktermodellek már az a kevés, amely lényeges kellõképpen egyedi és részletes. Samé pedig kifejezetten kiemelkedõ. A többi generikus résztvevõje sem rossz, inkább csak kevésbé szembetûnõ. A katonák szinte mind ugyanúgy néznek ki. A mozgás animáció pedig eszméletlen hiteles annak ellenére, hogy Sam olyan mutatványokat produkál, amiket valószínûleg a valóságban nem igen látnánk viszont. Apróság, de mégis észrevehetõ, ha a velünk lévõ katonára célzunk véletlenül (vagy szándékosan) akkor azok automatikusan különbözõ módon hasra vágják magukat. Ilyenkor látszik az õ mozgáskultúrájuk is kapott némi egyediséget.
A játék menete látványos lövöldözések sorozatából áll, melyek roppant hatásosak. Hatalmas pozitívum, hogy az egyes küldetések között nincs töltés, ezáltal egybefolynak ugyan, de nem találkozunk egy unalmas háttérképpel melynek alsó sarkában a „now loading” felirat villog akár percekig. Képességekeink az elején újdonsült erõvel hatnak majd, de mivel semmilyen fejlesztés alá nem vonhatjuk õket, így az elsõ másfél óra után már nem tûnik majd fel, hogy mennyire „egyediek” is. A fegyverekbõl az átlagos repertoáron túl van egy-két különlegesség, de semmi olyannal nem ruház fel minket melynek ereje bármiben is felülmúlná a többit. Vannak kiemelkedõ hatással rendelkezõ ágyuk melyek használata virtuális extázis közelébe viheti a játékosokat, de ezek mindössze egy optikai csalódások. Nincs olyan helyzet, ami ne lehetne megoldani Sam alapfelszerelésével. Persze a rakétavetõ vagy több ellenfélre célzó lézerágyú kellemesen megkönnyíthetik a helyzetünket. A fegyverek fejlesztése két módon lehetséges: az egyik, hogy a random kis „upgrade” feliratú dobozokat felvesszük melyek az éppen kezünkben lévõ mordály egy tulajdonságát toldják meg egy kis bónusszal. Ezeket sajnos viszont teljesen random kapjuk. A másik lehetõség, hogy amikor az adott fegyver tára melyet fejleszteni szeretnénk tele van, fölvesszük ugyanazt a fegyvert még egyszer. Ezek a fejlesztések ugyan élnek a játék végéig, de az újrajátszásnál elvesznek.



A kihívást a játék kaotikussága okozza. Elsõre igen zavaró lesz, hogy nem tudjuk mi is történik körülöttünk. Tágra nyílt szemekkel érdeklõdõen nézünk körbe, mint az elveszett gyerek a vidámparkban, hogy mit is kell csinálnunk és hová kell lõnünk. Ez az elsõ tíz perc után el is fog múlni, ám ekkor elfog ezzel kapcsolatban egy másik ennél sokkal tartósabb idejû érzés mégpedig, hogy mindig ugyanazt kell csinálnunk. A látványos harcokat az egyhangúság állítja szembe a sikerrel. Nincs olyan, hogy valami nagyon eltérõt kéne csinálnunk attól, hogy megyünk elõre és lelõjük az elénk kerülõ igen buta intelligenciával rendelkezõ ellenséget. A mechanika egyszerû, de nagyszerû. Semmi komplikált nincs a különbözõ akrobatikus trükkök végrehajtásában. A legkedvesebb lesz számunkra az AR mód, ami nem más, mint az idõlassítás. Legfontosabb funkciója rend felismerése lesz a káoszban. A minden irányból egyértelmûen agresszív viselkedést tanúsító piros gépek egészen nagy elõnyben vannak egészen addig, amíg körbe nem tekintünk felfedve ezzel pozíciójukat. Amint megtudjuk, honnan próbálnak minket darabokra szedni és hányan onnantól már csak rajtunk múlik a siker.
Bármi, amit a lövöldözésen és kocogáson kívül mûvelünk, az energiába kerül. Amennyiben kifogy, úgy túlmelegszik a ruha és várnunk kell amíg újra aktiválja magát a rendszer. Ekkor tulajdonképpen tehetetlennek vagyunk. Ez még nem gond, de sajnos a sprintelést fölváltó sportkocsi sebességgel rendelkezõ térden csúszás is ezt a csíkot használja. Keményebb helyzetekben túlságosan is oda kell figyelni, hogy mikor mit használunk, mert különben egyszer csak meghalunk, de nem tudjuk mitõl. A játék játszatja önmagát, tehát nem kell külön megerõltetnünk magunkat, hogy valamit véghezvigyünk, mert szinte elénk teszi a lehetõségeket a harcban is. Természetesen a kreativitással rendelkezõ játékosok találnak majd bõven opcionális megoldásokat a kacifántosabb helyzetekre. A küldetések checkpoint barátok. Egy misszióban akár két segítséget nyújtó mentõöv is megbújhat, ez a Vanquish esetében remek, hiszen egy feladat megoldása körülbelül kilenc percünkbe kerül majd. Nem kell azért megijedni nem öt küldetésbõl áll a játék, de egy fejezet befejezése maximum 1 órát vesz majd igénybe az ember életébõl.



Valahogy hiányzik a játékból az a reform, amely tényleg új jelentést adna a stílusnak és inkább csak egy lesz a rövid és egy részes feledhetõ lövöldék körében. Várná az ember az innovatív elemek kibontakozását, de rá kell jönnie, hogy ezeket csak a megszokott elemek újrafabrikálásai japán módra. A játék maga eszméletlen rövid éppen, hogy túllépi a 4 órát a kampánymód, talán ezt meg lehetett volna toldani 1-2 teljesen különálló helyszínnel és egy épkézláb fejlesztési rendszerrel, de önmagában ez így sajnos kevés, hogy a TPS világának revolúciójáról beszéljünk. Ettõl természetesen a Vanquish még megállja a helyét a stílusban csak nem úgy, ahogyan várnánk tõle. Aki azonban az egyszeri végigjátszás mellett dönt majd, nem fog unatkozni és remek pár órás szórakozásnak teszi majd ki magát.

-Hihetetlenül gyenge történet
-Roppant rövid kampány mód
-Gyenge szavatosság

+Remek látvány
+Kellemes akció

Végeredmény : 7 pont
Vanquish 3 komment

[11] Wallace
Nov 11., Thursday 18:17 #3
Nálam simán egy erõs 8-as.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain.
[17] zoba
Nov 11., Thursday 16:54 #2
7 et ér nem többet nem kevesebbet
jelentkezzen akinek nincs hamisított ruhája ,és illegálisan letöltött filmje mp3 ja és természetesen eredeti windossal kacérkodik
[73] zaz
Nov 11., Thursday 15:54 #1
Korrekt! 7 pont ennyit megér!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
Rewmac
Youtube: TheIconizer
Ezeken a platformokon játszom



Kedvenc játék-mûfajaim
, , ,
Hobbijaim, szabadidõmben ezt teszem
Játék otthon, DVD, Zene (hallgatom), Mozi , Színház, Étterem, Bowling, teke, Horgászat, Barátok, NASA weboldal feltörése, Úszás, Esõben sétálás, Foci, Sí, Északi sarki expedíció, Küzdõsportok
Barátok, ismerõsök
Ghz
(offline)
lovas
(offline)
Oldern
(offline)
Roxas
(offline)
zaz
(offline)
Ördög
(offline)
zsozsa
(offline)
playmore
(offline)
Daniel San
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
METHOS
(offline)
Oli G.
(offline)
fozelek
(offline)
DarkVenom
(offline)
Kriszti196
(offline)
sting
(offline)
KiswechPS3
(offline)
NewYork
(offline)
Sagem
(offline)
Ðoma
(offline)
Vuxy
(offline)
david4u
(offline)
Andrew Ashford
(offline)
Matos
(offline)
stevefarcry
(offline)
bosznai5
(offline)
santiago
(offline)
hunkosza
(offline)
mcmacko
(offline)
blackfox
(offline)
maccc
(offline)
Jackie Estacado
(offline)
zumics
(offline)
Hennessy
(offline)
yoshimitsu
(offline)
hjetyekus
(offline)
Realmen
(offline)
Iceakos
(offline)
Gogyimogyi
(offline)
CHASE
(offline)
platinum
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
macewindu74
(offline)
Greyfox
(offline)
Ray01
(offline)
CsocseX
(offline)
antaru:
(offline)
szabi szabi
(offline)
zoba
(offline)
Apophis
(offline)
Jill Kalina
(offline)
dreamknife
(offline)
Sam360
(offline)
Invi
(offline)
HUN Zack
(offline)
RYU HAYABUSA
(offline)
Cash Bacsi
(offline)
Xclusive
(offline)
Deadpool
(offline)
ne5h
(offline)
horton
(offline)
Szefi
(offline)
djsiegfried
(offline)
1000rr
(offline)
dpb
(offline)
AdamMcKraken
(offline)
MrIpod
(offline)
Tomeggyilkos
(offline)
kain187
(offline)
Playen07
(offline)
Svitzh
(offline)
Vanquish adatlap

Kiadó: SEGA Europe
Fejlesztõ: SEGA
Megjelenés: 2010. Oct 21.
Kategória:
Online játékmód:

A szerkesztõség értékelése:
7.5
Ami tetszett
+ bõdületes látvány
+ hibátlan akció
Ami nem tetszett
- nyúlfarknyi single kampány
- kevés tartalom
Olvasói értékelés: 21.4 (41 szavazat)
Ugyanez a játék más platformokon:

146 | [Teszt] Vanquish

Fehér páncélba bújtatott fõhõs, több millió áldozatot követelõ támadás, gonosz oroszok Amerika ellen - a Vanquish története nem mondható se okosnak, se eredetinek, de a látványos akció mindenért kárpótol. Vagy mégsem? Teszteltük a Platinum felpörgetett akciójátékát.

40 | Vanquish: az utolsó trailer

A Sega alaposan megnyomta a Vanquish (360, PS3) megjelenése elõtti néhány hetet, nincs azonban már sok hátra, hiszen a játék a héten kerül a boltokba. Ennek megfelelõen lássuk az utolsó trailert.

23 | Vanquish: a páncél

Határozottan hatásvadász darabbal bõvül a tematikus Vanquish kedvcsinálók sora: az ellenfelek és a fegyverek után most páncélunk van a középpontban. A Platinum Games játéka a jövõ héten érkezik.

9 | Vanquish: a fegyverek

A néhány napja érkezett Vanquish trailer az ellenfeleket mutatta be számunkra, a most következõ pedig a fegyverekre koncentrál - nem sikerült kevésbé látványosra, mint az elõdje.

10 | Vanquish: az ellenfelek

Az IGN egy új trailerrel örvendeztetett meg bennünket a hónap végén megjelenõ Vanquish-rõl: a friss kedvcsináló elsõ sorban az ellenfelekrõl ad számunkra átfogó képet.

30 | Vanquish: fedezékbe!

Kevesebb, mint egy hónap van már csak hátra a Vanquish megjelenéséig, így bizonyára az egyik utolsó képadagot van alkalmunk leközölni a Platinum Games játékáról.

24 | [TGS] Vanquish trailer

Az idei Tokyo Game Show-n nem maradunk Vanquish trailer nélkül: az új, három és fél perces videóban olyan sûrû az akció, hogy pislogni sem nagyon tudsz alatta.

34 | Vanquish: sztori trailer

A Vanquish játékmenetét - fõleg a friss demó után - már egészen jól ismerjük, így épp itt az ideje, hogy egy kicsit a történettel is foglalkozzunk: a játék legújabb elõzetese pontosan erre koncentrál.

35 | Vanquish demó a jövõ héten

Mi személy szerint remekül szórakoztunk a Vanquish Gamescomos demójával - hamarosan ti is futhattok vele egy kört, a Sega ugyanis bejelentette, hogy lesz hivatalos kóstoló.

19 | Vanquish: villámgyors akció

Rengeteg gameplay és képanyag érkezett már az októberben megjelenõ Vanquish-rõl, rendes trailer azonban fura mód még csak egy - a Platinum Games most pótolta ezt a hiányosságot.

71 | Vanquish: két perc tömény akció

Jófajta Vanquish gameplay videó vasárnap estére, van benne sok fedezékbe csúszás, lassítás, és mechás lövöldözés. Opcionálisan mindenki kedvencével, a vuvuzela-val kísérve.

11 | [E3] Októberben jön a Vanquish

A Sega a mai napon elárulta, hogy mikor kell számítanunk a Vanquish (360, PS3) megjelenésére. Jó hír: a játék elõbb érkezik, mint ahogy arra számítani lehetett.

13 | [E3] Vanquish: még több kép

Úgy látszik, hogy a Vanquish (360, PS3) állandó vendég: a tegnapi képekhez ma újabb adag látnivaló csatlakozott a Platinum Games shooterérõl.

14 | [E3] Vanquish: rengeteg rakéta

Az alliteráló cím új képeket takar: friss látnivalók érkeztek a tél folyamán boltokba kerülõ Vanquish-rõl (360, PS3) a Eurogamer jóvoltából.

29 | Vanquish: még egy perc

A hétvégén befutott az elsõ gameplay trailer a Vanquish-ról, ma pedig további egy percig tudjuk mutogatni nektek Shinji Mikami pörgõs külsõ nézetû shooterét.

68 | Vanquish - az elsõ gameplay trailer

Shinji Mikami és a Platinum Games új játéka, a Vanquish egy bemutatkozó trailer és képek után végre olyan mozgóképpel jelentkezik, amelybõl a játékmenetet is megismerhetjük.

28 | Vanquish: másfél tucat

Tizennyolc darab friss képpel tudunk szolgálni a Platinum Games és Shinji Mikami készülõ akciójátékáról, a valamikor a tél folyamán érkezõ Vanquish-rõl.

5 | Vanquish: újabb képek

A hétvégén már leközöltünk egy adag képet a Platinum Games legújabb játékáról, a Vanquish-rõl, ma pedig újabb látnivalók kerültek a terítékre, szám szerint hat darab.

33 | Vanquish tripla

Egy rendertrailert és egy adag képet már láthattunk a január végén bemutatott Vanquish-rõl, most pedig újabb látnivalókkal tudunk szolgálni róla, egészen pontosan három screenshottal.

41 | Vanquish: infók és képek

A nemrég bemutatott teaser trailer és célplatformok bejelentése után megérkeztek az elsõ képek és infók a Platinum Games (Bayonetta) új third person akciójátékából, a Vanquish-bõl.

40 | Vanquish: megjelenés és platformok

A Platinum Games január végén fedfe fel legújabb játékát, amely a Vanquish nevet kapta - a sok pletyka után most körvonalazódtak a vele kapcsolatos alapvetõ tudnivalók.

47 | Vanquish: a Platinum Games új játéka

A Platinum Games mindhárom eddig bejelentett játékát kiadta már, így nem meglepõ, hogy lerántották a leplet a következõ fejlesztésükrõl, amelynek rendezõje ezúttal Shinji Mikami lesz.
Tovább a játék adatlapjára / fórumába