macewindu742009.04.20. 13:41

OUTRUN ONLINE ARCADE

Outrun rajongóként sok gondolat kavarog bennem, hogy mit is írhatnék bevezetésként a játékról. Rajtam kívül nagyon sokan szeretik ezt a játékot, és ebből kiindulva sokan is fogunk vele játszani, reményeim szerint. Számos gondolat jutott az eszembe, de igazán jó, értékelhető, vagy egyszerűen csak egy frappáns, egy sem. Végül azt tettem, amit a Street Fighter IV-nél is tettem, hagytam magamat, hogy az ösztöneim vezessenek. Az eredményt alább olvashatjátok.

Gyönyörű napsütéses napra ébredtem ma. A tenger közelsége, és a só

illata felfrissít és megnyugtat. A mai nap nagyon fontos lesz számomra,

és rajtam kívül sok mindenkinek. A kocsim felé közelítve a gondolataimba merülök, és átgondolom, hogy mi vár ma rám. A kocsimba pattanva lassan elindulok, és a városból a tengerpart felé közeledve egyre több embert

láttok. Rengetegen mutogatnak, integetnek és éljeneznek, a sok vidám

ember hangulata rám is hat, és is elkezdek mosolyogni. Kiérve a

tengerpartra lassan közelitek a célomhoz, a rajtvonalhoz. Hihetetlen, hogy

milyen sok ember gyűlt itt ma össze, az út két oldala tele van velük. Az

előttem lévő versenyzőt most indítják, ezután már én következem. A

kormányt megmarkolva a rajthoz állok. Körülöttem a tömeg hatalmas

ovációval fogad, intek az embereknek barátságosan, és már csak a

kockás zászlót felemelő embere figyelek. A lámpa pirosról zöldre vált, a

kockás zászló meglendül, a tömeg üvölt körülöttem, és én a gázra lépve

elindulok a célig meg sem állva. Visszakerülök a valóságba, a játékterem

villódzó fényei, és egy füsttel teli helység vesz körül szinte magába szív.

Az Outrunal játszom.

GENTLEMAN START YOUR ENGINE

A SEGA név már vagy 25 éve fogalom. De sokan nem tudják a mai fiatalok

közül, hogy a név mit is jelent, és hogy jött létre. Service Game, ez a két

szó rövidítéséből jött létre, a SEGA név. Az Outrun első része, nem más,

mint a komolyabb autós játékok ősanya. Egy igazi reformer egy

stílusalapító, ami példát mutatott a többieknek, merre is van az út az irány,

amit követni kell a többieknek. A SEGA anno és most is, számos mára már kultikussá vált játékot alkotott meg, és mutatott utat a mai játékok

fejlesztőinek, hogy mire is kell odafigyelni, egy játék fejlesztésekor, és mit

kell nyújtania egy játéknak, a játszani vágyó embereknek. Virtua Racing,

Daytona USA 1-2, SEGA Rally 1-2-3, Scud Race, Indy 500, Manx TT,

Touring Car, Hang On , Super Hang On, és persze az Outrun 1-2-SP.

Ezek a játékok egytől egyig a SEGA zsenialitását tükrözték.Szinte nem is

volt olyan játékterem világszerte, ahol ne lett volna ezekből, a gépekből.

Ha volt is ilyen hely, akkor az ritka igénytelen lehetett.

Számomra egy játékterem nem abból áll, hogy van 2-3 játékautomata és

kész. Ez egy sörőzben még elmenne, és teljesen korrekt is lenne. Az én elvárásaimhoz legalább 10-20 gép kell ahhoz, hogy a helyett játékteremnek nevezzük. Sajnos a mai napig megszokott az a trend, hogy idehaza

a játék automaták, több éves késéssel érkeznek meg. Arról nem is

beszélve, hogy ezek az automaták igencsak elhasznált, lerobbant

állapotban érkeznek meg. A Westendbe néhány hónapja érkeztek 6-8 éves automaták, hasonlóan lerobbant és rossz állapotokban. Azt meg már csak halkan merem megjegyezni, hogy mi Magyarok, ezekre mennyire is tudunk vigyázni.

A Magyar játéktermekben az Outrunból csak a Stand Upos, az állógépes változat volt elérhető. Azok, akik a beülős változattal szerettek volna

játszani, csak külföldön volt rá lehetőségük. Az itthoni termekben

megszokott tény volt, hogy a játékok 99%-a nem az eredeti kabinjukban

voltak jelen. Ez alól, csak a speciális irányítóval rendelkező játékok voltak a kivételek. Ilyenek voltak az After Burner, G-lock, Thunder Blade, Operation Thunderbolt, Off Road és az Outrunhoz hasonló felépítésű játékok.

23 YEARS AGO A LEGEND WAS BORN!!!

Az Outrun első része egy kegyetlenül nehéz játék volt. Én személy

szerint sosem láttam azt, hogy valaki végig vitte volna a játékot, vagy

csak az erről tanúskodó eredményt. Az én legjobb eredményem is csak

a 4. pályáig volt elegendő. A játékban az idő könyörtelenül számolt

visszafelé, elég volt egyetlen hiba ahhoz, hogy tudjad, a játékot nem

fogod végigvinni. És bizony az emberek mindig hibáztak, bár egy idő után

ki lehetett ismerni a pályákat, de a sok mazsola miatt, akik mindig a legrosszabbkor tűntek fel, sokszor inkább a szerencsén múlott, hogy

hibáztál e vagy sem. Ezzel szemben a 2. rész már sokkal könnyebb volt,

hiszen itt a mazsolákat sokkal könnyebb volt kikerülni, és nem történt meg

az veled, hogy a kanyarban menthetetlenül belementél valakibe. A játék

sodró lendülete akkor is, és most is mindenkit magával ragadott.

Maga a játék felépítése hihetetlenül egyszerű volt. Adott volt egy kocsi,

egy tűzpiros Ferrari, és adott volt egy pálya. Ha a pálya végére értél választhattál, hogy balra, vagy jobbra mész tovább a két lehetséges irány

közül. Egy játékon belül összesen 5 lehetséges pályaszakaszon mehettél

végig. Így könnyen ki lehetett számítani, hogy összességében 15

pályaszakasz volt 5 lehetséges céllal. A játék hardware pedig egy igazi

úttörő volt, hiszen eddig, egyetlen játéknál sem létezet a sebességváltás fogalma, vagy a forcebackes kormány lehetősége a játék irányítása

közben. Ez itt jelent meg először, a SEGA mérnökei ekkor voltak a legzseniálisabbak, hiszen az Outrunon kívül, az AFTER BURNER

hardwarét is ekkor készítették el.

A zenei körítés is teljesen új volt az ember számára, hiszen 1986-ig

legfeljebb „bip bip szerű hangokat hallhatunk, jobb híján zeneként. Az

Outrun ebből a szempontból is más volt, hiszen itt már lehetőségünk volt

arra, hogy 3 szám közül válaszuk ki, a számunkra legszimpatikusabbat. Ráadásul ezek mind stereoban szóltak. Gondolom, nem kell ecsetelnem,

hogy ezek ma már örök klasszikusok, valamennyi játékos számára. Azok,

akik a 80-as években jártak rendszeresen az itthoni Arcadokba, azok

biztosan találkoztak ezzel a játékkal, és biztosan játszottak is vele.

Az Outrun sikerét sok cég próbálta meg lemásolni és kihasználni, de

egyiknek sem sikerült igazán.

THE LEGEND LIVES ON AND BACK AGAIN

Számomra derült égből villámcsapás volt az Outrun 2 megjelenése

XBOX-on. El sem tudtam volna képzelni szebb dolgot, mint ezt a játékot.

Az első napon örömkönnyeim közepette játszottam, mert annyira

meghatódtam. Hiszen az új Outrun játék maximálisan hű maradt az elődhöz.

Arról nem is beszélve, hogy a lemezen rajta volt az eredeti első rész is

egyfajta bonusként. Plusz ráadásként pedig ott voltak a Scud Race és a

Daytona USA 2 pályái is, igaz azok számomra kicsit furcsa formában.

Az Outrun 2 XBOX-on jött látott és győzött, magával ragadott és nem

eresztett. Itt már nem csak egy, hanem tucatnyi Ferrari közül lehetett

választani. Ráadásul a zenei választék is jelentősen kibővült. A

Splash Wave, a Magical Sound Shower, és a Passing Breeze szebben

szólt, mint valaha, a többi szám pedig számomra igencsak felejthető volt. 2006-ban pedig a Coast to Coast biztosította számomra a kötetlen

szórakozást, az új és régi pályáival, és megannyi ötletes feladatával.

Ráadásul immár multiplatformként. /XBOX, PS2, PSP/ A játék szinte semmit

sem változott, bár az autók kicsit másképp viselkedtek. De maga a játék ugyanazt nyújtotta, mint korábban. Hatalmas száguldozásokat, kerülgetve

a sok mazsolát az úton, és hatalmas, fékcsikorgásokkal teli drifteléseket a kanyarokban. Aki akkor nem játszott vele az most bepótolhatja, hiszen itt

van az OUTRUN ARCADE HD.

PRESS START

És elérkezett 2008 év vége, a karácsonyi hajrá számomra egyik

legnagyobb meglepetés híre, az OUTRUN ARCADE HD volt. Melyek szerint

itt van, és nem kell már sokat várni rá. Mondanom sem kell, hogy a játékot a premier napján akartam megvásárolni. Bele sem mertem gondolni, hogy

hányan vagyunk ilyen véleménnyel itt a fórumon, hiszen az SF HD-t is

sokan vettük meg.

Mivel az eddig megjelent két rész kompatibilis az X360-al ezért nagyon

kíváncsi voltam arra, hogy miben fog különbözni az eddig megjelent

részektől. És vajon hányan játszanak még a játékkal puszta kedvtelésből,

vagy csak a HD miatti gyakorlásképpen, nap mint nap a játékokkal, hogy önmagukat legyőzve újabb egyéni rekordokat döntsenek. A kérdés bennem

is felmerült, vajon az én teljesítményem mire lesz majd elég az online csatározásokban, és hányan fognak majd maguk mögé utasítani. Mi lesz

vajon benne, és a leaderboard listája mi alapján lesz majd összeállítva.

Lesz benne Time Attack lista? Esetleg a pontok alapján lesz majd a lista összeállítva? Vagy csupán a győzelmek fognak számítani? Vajon itt is

meg fog jeleni a SSFIIT HD REMIX-ben található hiba? Ez utóbbit ugyanis

csak alig két hete orvosolták. Ezekre, a kérdésekre, a megjelenés napjáig várnom kellett a válasszal.

PLEASE CHOICE MANUAL OR AUTOMATIC TRANSMISSON

Kezdjük talán a legelején. A játék indításakor egy egyszerű steril start

képernyő fogad minket. A start gombot lenyomva pedig egy egyszerű, ugyanakkor könnyen áttekinthető menü fogad minket. A korábbi részekből

már megszokott világos háttérrel, és az elmaradhatatlan tengerzúgás kíséretében megtekinthetjük, hogy mi is vár ránk. A legelső pillanattól

fogva minden kocsi és pálya elérhető. Nem kell érte semmit sem tennünk,

mint a korábbi részekben. Ez ugyanis a nyers 100%-os játéktermi

Outrun SP Special Tour. Ebből kifolyólag hiába is várnánk bármiféle intrót,

vagy bármilyen más kedvcsinálót az elején.

A főmenüben a szokásos dolgok fogadnak minket Single Player,

Multiplayer, Leaderboards, Achievements, és az Options.

A Single Player a játék Offline részét tartalmazza. Itt normal módban a

pontokat vadászva, és a mazsolákat kerülgetve kell mielőbb célba érnünk.

Szinte mindenért kapunk pontokat. A kocsik és a riválisok megelőzéséért,

a szélárnyékban haladásért, a driftelésért, és a pályaszakaszokon elért

időért is.

A Heart Attackban különféle feladatokat kell teljesítenünk minden egyes szakaszon. Kocsikat kerülgetni ütközés nélkül, Érméket gyűjtögetni,

driftelni, mini verseny egy szakaszon belül, a kijelölt sávban haladni,

bójákat döntögetni, vagy éppen kapukon átmenni. Aki játszott már a

korábbi részekkel azoknak ismerősek lesznek a feladatok.

A Time Attack módban csak az óra az ellenfelünk, senki és semmi nem

gördít akadályt az utunkba a pályákon. Érdemes ezzel a móddal kezdeni

a játékot, hogy betanuljuk a pályákat, és hogy minél jobban tudjunk

érvényesülni a későbbiekben. Sajnos valami oknál fogva csak ennél a

módnál választhatóak a tuningolt kocsik.

Az Optionban beállíthatjuk a játék nehézségét, a kocsi színét, az irányítást

és még néhány apróságot.

A Leaderboardsban pedig az eddigi eredményeinket tekinthetjük meg, és hasonlíthatjuk össze a barátaink által elértekkel, vagy világviszonylatban.

A Multiplayerben találhatjuk a játék online részét. Csatlakozhatunk egy

játékhoz, vagy mi magunk nyithatunk egy szobát ebből a célból.

Összességében hat ember tud egyszerre egymás ellen játszani, ami

szerintem bőven elég. Amennyiben mi vagyunk a host, akkor

meghatározhatjuk, hogy milyen útvonalon menjünk a játék során, és hogy

normal vagy tuningolt autókkal versenyezünk. Ezen kívül pedig meghatározhatjuk, hogy legyen e lehetőség az egymással való ütközésre,

és a lemaradok felzárkózására. A verseny előtt pedig mindenki ki tudja választani a kedvenc autóját, annak színét, és a kedvenc zenei számát is.

Ezek után pedig nincs más dolgunk, mint elindítani a versenyt.

WAITING FOR OPPONENT

Magáról a játékról, és a grafikai részéről is ideje lenne végre szót ejtenem.

Nos egyszerűen szólva káprázatos, ahogyan kinéz az egész. Szinte már közhely az a kifejezés, hogy lemászik a képernyőről, de erre a játékra ez a kifejezés teljes mértékben igaz. Az eddig kiadót, két részt csípőből tiporja a sárba, ég és föld a különbség az eddig megjelent két rész és a HD között.

Direkt elővettem a PS2-es verziót az összehasonlítás miatt, és a

különbségek nem csak a felbontásban mutatkoztak meg, hanem minden

téren a játékban. A Ferrarik autók hihetetlen részletességgel lettek

megalkotva ebben a HD verzióban, és valamennyi pályáról elmondható

ugyanez. A játékban összesen 10 db Ferrari autót irányíthatunk, amik

között biztosan mindenki megtalálja a kedvencét. Hiszen itt van a 250GTO,

a 288GTO, a Testarossa, az 512BB, az F40-es, az F50-es, a Dino 246GTS,

a 365GTS, a 360Spider, és sokak mai kedvence az Enzo Ferrari is, ami nem csak kinézete miatt gyönyörű, de a legritkább Ferrari is egyben.

A pályák pedig egyszerűen fenomenálisak, hiszen nemcsak hogy szépen néznek ki de, valami hihetetlen, és eufórikus hangulatot is árasztanak

magukból, amikor végigszáguldunk rajtuk. Ehhez a SEGA mindig is értett,

és az elmúlt több mint 20 év alatt igazi mesteré váltak azon téren, hogyan

is kell kinéznie egy játéktermi játék pályájának. Itt van mindjárt a start pont a Sunny Beach a káprázatosan szép kék tengerével, és a rengeteg jachtjával

és óceánjáróival. A Bay Area is a hatalmas és hihetetlenül hosszú függőhídjával. A Waterfalls a fantasztikus vízesésével, és ott van a

Big Forest a maga szűk útjával és az égbeszökő fáival. A Casino Town az éjszakai fényeivel és a víztől áztatott útjával, az Ice Scape a havas tájaival kápráztat el. A Giant Stauten pedig mintha csak a húsvét szigeteken száguldanánk, a Legenden pedig egy ősrégi romvárost láthatunk A

Floral Villagen a virágzó cseresznyefákban gyönyörkörhetünk , és a

Milky Way ami ugyebár még véletlenül sem csokoládé a csillagokkal teli éjszakájával, és a szűk útjaival kápráztat el.

Végül pedig a játszhatóságról is szeretnék szólni. Aki játszott a két korábbi részel annak fel fog majd tűnni, hogy egy kicsit másképpen viselkednek az

autók a korábbi részekhez képest. Ennek pedig az az oka, hogy az otthoni átiratok némileg eltértek az Arcade változatoktól. Itt pedig 100%-ig

megfelelnek az Arcade változatnak, és annak fizikájának. Ugyanolyan

könnyű vezetni itt az Enzot és a Dino 246-ost is, ez pedig a korábbi xboxos részekben másképpen volt. Ott az Enzohoz érteni is kellett, hacsak nem jégtáncot akartál előadni. Itt mind a 10 Ferrari autót pofonegyszerű irányítani, hiszen csak leheletnyi különbség van közöttük. A kezdők pedig éppolyan könnyen fognak velük boldogulni, mint a profik, hála a nagyszerű

játszhatóságnak.

A zenék pedig egyenesen zseniálisak. Itt van mind a három régi klasszikus újrahangszerelt formájában, és mellé hozzácsaptak még további három

számot is, amiknek szintén megvan a maga hangulata. A SEGA 1986-ban

tette le ezekkel először a névjegyét, és az azóta eltelt több mint 20 év alatt, számos mára már legendássá vált zenét alkotót meg. A Splash Wave és a Magiacl Sound Shower számokra száguldozni pedig garantáltan

felejthetetlen élmény, amit sosem fogsz elfelejteni. Én már csak azt

sajnálom, hogy a HD-s változatban nem elérhetőek a régi számok. A telefonomon pedig évek óta fent vannak a számok. A csengőhangot és az ébresztést most ezek nyújtják számomra. Amikor megcsörren a telefonom

sokan értetlenül bámulnak rám a munkahelyen. De én csak mosolygok

ezen, hiszen honnan is tudhatnák, hogy ezek a számok mit is jelentenek a számomra.

GAME OVER

12 négyzetméternyi vásznon játszanál e az OUTRUN-al?

Végül a hibákról is essen szó, a játékban számos hiba is akad sajnos,

bár többségében a multiplayer meccseken fognak ezek csak előfordulni.

Az egyik például a Leaderboards áttekintésénél látható. Ugyanis amikor

meg szeretnénk tekinteni a barátaink eredményeit, akkor valami érthetetlen

okból a teljes barátlista megjelenik, és nem csak azok névsora, akik

bármilyen eredményt is elértek a játékban. Ez eddig minden játékban

teljesen egyértelmű volt, itt valamiért ez másképpen működik.

De az igazán nagy hiba, vagy inkább bosszantó jelenség a multiplayer

játékok kezelésében van. Ugyanis a host játékosnak semmilyen információja nincsen arról, hogy a többi játékos készen áll a játékra, avagy sem. Ebből

pedig számos félreértés adódhat, én például vasárnap kaptam kétszer is

negatív jelölést a live-on emiatt. A másik nagy hiba pedig a tipikus SEGA-s játéktermi betegség. A hirtelen előforduló 1-1 pillanat erejéig tartó fizikai változások, amik miatt egy addig könnyedén bevett kanyarban hirtelen kisodródsz és nekivágódsz a falnak. Ezen kívül, pedig ha nem is gyakori a jelenség, de előfordul, hogy 1-2 másodpercig beragad a kép, és emitt mindig hibázol. Ugyanakkor még az is zavaró jelenség, amikor előtted száguldó ellenfeled el kezd rángatódzni, mint a jojó és ez bizony rendkívül meg tudja kavarni az embert.

A játék pontosan azt nyújtja, amit az elődei, a vegytiszta felhőtlen szórakoztatást, a lehető legegyszerűbb és legtisztább formában, ez az

OUTRUN ARCADE HD X360-on. Számomra az Outrun egyet jelent a legtermészetesebb legfelhőtlenebb szórakozással. Ez az igazi Arcade

játék, és nem a ma már megszokott Grid, Burnout és ma létező társaik. Ha

csak egy kicsit le vagy törve és fel akarod pörgetni magadat, csak menned

kell egy menetet, és nem lesz szükséged kávéra vagy energiaitalra.

Gyönyörű napsütéses napra ébredtem ma. A kocsimba pattanva lassan elindulok, és a városból a tengerpart felé közeledve egyre több embert

láttok. Kiérve a tengerpartra lassan közelitek a célomhoz, a rajtvonalhoz. Hihetetlen, hogy milyen sok ember gyűlt itt ma össze, az út két oldala tele

van velük. Az előttem lévő versenyzőt most indítják, ezután már én

következem. A kormányt megmarkolva a rajthoz állok. Körülöttem a tömeg hatalmas ovációval fogad, és már csak a kockás zászlót felemelő embere figyelek. A lámpa pirosról zöldre vált, a kockás zászló meglendül, és én a

gázra lépve elindulok a célig meg sem állva. Visszakerülök a valóságba, a játékterem villódzó fényei, és egy füsttel teli helység vesz körül szinte

magába szív. Az Outrunnal játszom.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

thedgames
Drug Lord 2 - Mafia Empire

1 napja
2

p34c3
VR Kukkolda 2024

2 napja
3

liquid
Polgárháború?

2 napja

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==