[Teszt] Loop Hero

Loop Hero

WarhawkLusztig Zsolt2021.03.20. 20:49

Roguelike megint?! Most komolyan, lassan nem lehet úgy lépni, hogy az ember ne botoljon bele egy új „úgyismeghalsz” játékba, miközben tavaly(előtt?) óta ott godzilláskodik a stílus felett Zagreus és dicső kompániája. Hát lehet itt még valami újat találni?! A Loop Hero szerint igen és a trükk az, hogy klasszikus játékmechanikákat ültet át modern köntösbe – majd kiveszi az irányítást a kezedből!

A nosztalgia rögtön a játék indítása után arcon csap, a Loop Hero ugyanis kifejezetten jól utánozza le a klasszikus, fénycsövekből sugárzott képet. Pixeles? Persze, hogy az, azonban nagyon szépen megrajzolt (már ahol nem pálcikaemberkék szaladgálnak) és ez a „CRT filter” tényleg ad az egésznek egy „kilencvenkettőben vagyok és szombat reggel elindítottam egy játékot” hangulatot, a felcsendülő chiptune dallamok pedig annyira megtolják, hogy akaratlanul is mosolyra görbül a korosabb gamer szája. És ez még csak a főmenü, el se indult maga a kaland!

Indítsuk hát el, ami pedig fogad, az... nos, a semmi. Megvan ennek is az oka, nem megyek bele, hadd fedezze fel mindenki magának a játék történetét, a lényeg az, hogy kezdetben a képernyő bizony egy nagy üresség, közepén egy girbegurba, önmagába visszafutó út, amin kis hősünk megy rendületlenül előre. Minimális ráhatásunk van csak, lényegében csak megállítani tudjuk. Cserébe viszont a kezünkben lévő kártyákkal elkezdhetjük feltölteni élettel a pályát. Sziklákat, hegyeket, mezőket pakolhatunk a térképre, erdőket, temetőket, falvakat pakolhatunk az útra, pókbarlangokat, vámpírlakokat mellé és így tovább. Minden egyes lehelyezett elem valamilyen módon módosítja a világot és/vagy hősünket. A kövek, hegyek a maximális életerőt növelik, a homokdűnék ezt csökkentik bizonyos százalékkal, a mezők pedig visszatöltenek belőle valamennyit minden egyes nap. Ennél érdekesebbek azok a mezők, melyek ellenfeleket „termelnek”, egy temetőben például néhány naponta megjelenik egy-egy csontváz, az erdőből patkányfarkasok bújnak elő, a csataterek pedig szellemmé tudják változtatni a környékükön leölt, lélekkel rendelkező lényeket.

A mi dolgunk pedig az, hogy óvatosan egyensúlyozva úgy töltsük fel mindenféle elemmel a pályát, hogy rendületlenül körbe-körbe haladó hősünk lehetőleg ne haljon meg, viszont ne is maradjon teendő nélkül. Az önsorsrontás nem csak egyfaja mazochista élvezeti forrás, hanem a komolyabb alapanyagokat, felszereléseket csak az erősebb ellenfelek adnak, ezek nélkül pedig a pálya végén tanyázó főellenség (aki akkor bújik elő, ha egy bizonyos százalékban feltöltöttük a pályát) pillanatok alatt a túlvilágra küld. Pontosabban vissza a bázisunkra, a nálunk lévő alapanyagok 30%-val, ami nem túl sok, de pont annyi, hogy ne tűnjön teljesen feleslegesnek egy-egy balul sikerült kör. Főleg azért, mert természetesen ezekből lesz több, hiszen az ember mohó és inkább bepróbálkozik még egy „talán sikerülni fog” helyzetbe, mint hogy hideg fejjel tudja, hol érdemes feladni. Mert itt ezt is lehet, a kör elején (vagy végén, kinek hogy tetszik) lévő kis bázisunk nem csak arra szolgál, hogy valamennyi életerőt visszaadjon, hanem itt befejezve az expedíciót, a nálunk lévő dolgok mindegyikét haza lehet vinni. Ez pedig azt jelenti, hogy teljesen valós taktika „begyűjtő-köröket” lefutni, ahol nem is próbálunk eljutni a pálya „végére”, hanem csak összeszedünk minél több alapanyagot, melyből új épületeket emelhetünk, melyek újabb fajta kártyákat adnak.

A Loop Hero egyik legerősebb pontja az, hogy mindig változik valami, szinte mindig tudunk valami újdonságot szerezni, vagy ha azt nem, akkor ki tudunk próbálni egy újfajta paklit, amiben lehet, hogy kevesebb pozitív hatású kártya van, cserébe olyan cuccok esnek nagyobb eséllyel, melyekkel több esélyünk lesz a pálya végén. És ez a folyamatos fejlődés nem csak, sőt leginkább nem a bázisunkra vonatkozik, nem csak karakterünk (és a pályán lévő szörnyek) fejlődnek minden egyes megkezdett körrel, de folyamatosan találunk újabb és újabb felszerelést, melyeket állandó jelleggel cserélgetünk kis hősünkön. Túlélésünk záloga javarészt ez, illetve annak kikísérletezése, hogy melyik karakterfelépítés melyik paklival működik. És persze az, hogy melyik karakter működik nekünk, ugyanis a játékban elérhető három kaszt alapvetően különbözik egymástól. Míg a harcos a „standard” kalandozó, egyre több életerővel és komolyabb csapásokkal, addig a tolvaj ereje egyrészt a gyorsaságában van (amit itt az attack speed szimbolizál), illetve abban, hogy mekkora eséllyel kerüli el a csapásokat. A nekromanta pedig még csak nem is direkt módon támad, helyette csontvázakat idéz és egy-egy csata sikeressége nagyjából annak a függvénye, hogy megfelelő ütemben tudjuk újratermelni a csontikat, mielőtt ellenfeleink lecsapják az utolsót.

Ha összejön egy megfelelő pakli-kaszt-tárgy hármas, akkor szó szerint elpusztíthatatlanok leszünk, addig viszont sok-sok kísérletezés és talán a kelleténél picivel több szerencse kell. És persze a játék titkainak megismerése, melyeket előzetesen nem ír sehol (persze a lustábbaknak megteszik mások végtelen mennyiségű guide-ban), de ügyes kihasználásuk lehet néha a siker kulcsa. Ha például 3x3 sziklát pakolunk egymás mellé, akkor az átalakul egy hatalmas hegységgé, mely méretéhez illő módon növeli meg az életerőnket – cserébe viszont egy új ellenfél-típus, a hárpia is megjelenik néha-néha a pályán. A második falu lepakolásánál pedig egy banditatábor is felbukkan, az onnan előbújó bűnözőktől finom tárgyakat zsákmányolhatunk, azonban az egyik támadásukkal pont a mi tárgyaink egyikét lophatják el. Ezen titkok kiismerése egyszerre tud nagyon lelkesítő lenni és talán picit frusztráló is, mikor egy tökéletesen felépített loop azért megy tropára, mert kiderül, hogy a vihartemplom nem csak az útjába kerülő kockákra veszélyes, de a környékén lévő erdőkre is...

Szóval van itt idle-game / kártyajáték / roguelite / auto-battler keverék és meglepő módon az egész egy kifejezetten jó játékká áll össze. Pályából nincs kifejezetten sok, cserébe kifejezetten sok idő, kör és kísérletezés kell ahhoz, hogy megoldjuk őket (nekem csak az első két pálya 12-15 órámba került). A Loop Hero talán nem lesz akkora közönségkedvenc, mint mondjuk a Hades, de azoknak, akik inkább tervezni szeretnek és nem villámgyors reflexekkel kaszabolni, valószínűleg sokkal jobban bejön majd. Csak tessék vigyázni: nagyon-nagyon könnyű a „még egy kör” varázsában hosszú időre a monitor elé ragadni!

Pontosan: 8/10
Loop Hero | Devolver, Four Quarters | 2021. 03. 04. | PC

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

22 perce

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

7 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

1 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

3 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

4 napja
13

Heti megjelenések

5 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

7 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

8 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

9 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==