A Ghost of Tsushima bármelyik screenshotjára ránézel és azonnal beindulnak a feudális Japán világába repítő fantáziák. A fejlesztők rettentően jól elkapták azt a hangulatot, amely ehhez a korhoz köti a fogyasztót. Nem csak az átlag játékost forgatta meg az eredeti kiadás - a Gamer365 kövér tíz ponttal jutalmazta a PS4 korában generációzáróként is teljesítő open-world játékot. Később a Director's Cut játékmenetében Iki szigetét is bejártuk. Most pedig a Sony és a Nixxes a korábban is jól sikerült PC-portok sorát bővítette a Ghost of Tsushima: Director's Cut számítógépes kiadásával.

Lássuk, mit is tud a friss platformra átemelt szamurájkaland. A Nixxes már-már standarddá váló minőségi átiratában megjelenik a 21:9 és 32:9-es megjelenítés lehetősége, ami a filmes esztétikát igencsak fokozza. Szinte alap, hogy AMD FSR3, XeSS, DLSS3, Reflex és DLAA technológiákat kínál a játék a fokozott teljesítmény érdekében, és az is, hogy a DualSense ezúttal is használható, haptikus visszacsatolással, adaptív ravaszkezeléssel. A PC-mód ezen felül teljes japán szinkront kínál (Csak így érdemes játszani a játékot!), ezen felül bekapcsolható a fekete-fehér Kuroszava-mód is, ami leginkább azoknak lehet érdekes, akik csípik a mester filmjeinek fekete-fehér látványvilágát. A csomag része a Legend kooperatív multiplayer lehetősége is, ami akár a Diablo of Tsushima alcímet is kaphatta volna.

A szokásos, minden földi jóval megkent tartalom mellett ezúttal sem lehet panaszunk a portra. Egész egyszerűen szédületes, hogy milyen skálázhatósága van a játéknak. A Nixxes és a Sony tényleg komolyan veszi a legszélesebb elérhetőséget a PC platformján - révén Steam Decktől az ultra-giga-biga vasakig mindenre rászabhatjuk a játékot. És nem elég ezt elégszer hangsúlyozni: ezek a címek célhardverre készültek (PS4, PS4 Pro, PS5), ehhez képest itt egy olyan opciótengerben lehet elveszni, ami rengeteg utómunkát feltételez a portolást végző csapat részéről. Egy komolyabb kritika fogalmazódhat meg a játékosban. Az eredeti Ghost of Tsushima egy PS4-re megjelent program volt, amelynek a vizualitása a 2013-as hardverhez volt igazítva. Bár nagyon látványosak a fűtengerek, a japán festményekhez hasonló tájképek, és a különböző fény-árnyék-vízeffektek, az összképből még legnagyobb minőségi beállításokon is ki tud könyökölni pár öregedő megoldás.

Viszont ismét ünnepelhet a Steam Deck közönsége. Ha úgy akarod, belőheted 60 FPS-re a játékot mondjuk az FSR segítségével, és a kis képernyőn csodásan fog így is festeni az összkép. Vagy feljebb tekered, akár a PS4 lehetőségein túlra a grafikát, és megelégszel egy dinamikus felbontás/fix-30 FPS kombóval. Én így játszottam a játékot, és döbbenetes, hogy a felbontásváltásokból szinte semmit nem vettem észre, a képkocka-stabilitás zötyögés, stutter és minden szokásos rossznyavalya nélkül pakolta elém a fluid harcokat, utazási jeleneteket... Nyoma sem volt a legutóbbi Horizon-féle döcögéseknek és kásásodásnak. A hordozható PC-k tulajdonsai tehát ismét kaptak egy olyan portot, amely kézben tartva szinte hihetetlen fidelitást és élményeket kínál.
Sorolhatnám a különböző szuperlatívuszokat meg pozitív jelzőket, de a mostanra a Nixxes kapcsán ez a standard. Így kell kinéznie egy konzolos játék számítógépre ültetésének 2024-ben. És lehet ezt csűrni-csavarni, de tényleg elfogytak azok a szavak, amivel ezeket az átiratokat önismétlés nélkül körül lehet járni. Kis túlzással, ha ez az állapot marad, a következő PS-portnál már elég lesz annyit írni haiku stílusban:
Virágba borult | az új pécés átirat. | Minden jó és szép.
PLATFORM PC, PlayStation 4-5 KIADÓ | FEJLESZTŐ PlayStation PC LLC, Sucker Punch Productions, Nixxes Software MEGJELENÉS 2024. május 16. ÁR 60 EUR