[Teszt] Geometry Survivor

Geometry Survivor

dragCsető Zsolt2024.03.09. 22:00

A játékiparban csak új jönnek-mennek a trendek, így aztán nem kell meglepődni azon, amikor a fejlesztők ráakaszkodnak egy-egy sikeres és kellően sajátos címre: ilyen a Vampire Survivors is, mely a kitörően pozitív fogadtatást követően hamar az auto-shooter műfaj úttörőjévé vált. Most pedig itt egy újabb alkotás, amely őt próbálja mímelni, méghozzá a megboldogult Bizarre Creations klasszikus twin-stick shootere, a Geometry Wars képi világát megidézve, ami mindenképpen izgalmas párosítás!

Na de milyen a játékmenet? Az alapokat tekintve teljesen kiszámítható: adott egy hatszögletű hajó, melyet egyetlen analóg karral terelgetve – és közben természetesen automatikusan lövöldözve – meg kell próbálnunk túlélni az ellenfelek egyre erősödő hullámait, kerek 20 percen keresztül. Az esélyek persze valamelyest kiegyenlítődnek szerencsére, az elpusztított egységekből kihulló pontok segítségével ugyanis folyamatosan szintet léphetünk: ilyenkor a játék feldob nekünk három véletlenszerű fegyvert, melyekkel bővíthetjük arzenálunkat – vagy éppen fejleszthetjük valamelyiket, ha korábban egyszer már felszedtük. Az alapkoncepció egyszerű és letisztult – pont ahogyan annak lennie kell. De mi a helyzet az időtállósággal?

Sajnos ez az a pont, ahol a Geometry Survivor jócskán hagy kívánnivalót maga után, a roguelite címeknél olyannyira hangsúlyos gameplay hurok ugyanis nem igazán van meg. Pedig az irányítás és az ellenféldizájn kellően precíz és szórakoztató, mint ahogy az audiovizuális körítésre sem lehet panasz a már-már transzba ejtő ellenfélhordákkal és a hangulatos szintetizátoros zenei looppal. Csak éppen a futamok közti előrehaladás egészen elenyésző, a szintén az ellenfelekből kihulló kreditekből megvásárolható erősítések ugyanis hajszálnyival javítják csupán esélyeinket – sőt, egy részük konkrétan nehezítés, vagy pusztán csak érdektelen pénzszórás. A dolgok gazdasági oldala sem stimmel, indokolatlanul sokat kell ugyanis grindolni ugyanis a vásárlásokért. Példa: hiába veszed meg azt a fejlesztést, ami 5%-kal több kreditet biztosít, mire visszatermeli ezt a befektetett összeget, addigra már bőven leszel annyira ügyes, hogy eljuss a 20 perc végére...

...és hogy mi marad ott? Sajnos nem sok minden – és leginkább itt hasal el a Geometry Survivor. Mert lehet ugyan kísérletezni a különféle fegyverekkel, próbálgatni az agresszívabb vagy éppen védekezőbb buildeket, de a nap végén túlságosan sok minden nem ösztönöz bennünket erre. Nincsenek érdemi új impulzusok, kozmetikai extrák, csak az a néhány (és szintén elég drága) plusz hajó, melyek valamelyest megváltoztatják ugyan a játékszabályokat (például felgyorsítva a játékmenetet vagy egyetlen szívre redukálva életerőnket), de az élmény hosszú távúságához nem sokat tesznek hozzá. Egyszerűen nem marad motiváció a folytatásra, miután először sikeresen túlélted a 20 perces menetet, mert nincs olyan dolog, amit meg szeretnél nyitni, el akarnál élni. Mi sem mutatja ezt jobban, hogy a 20 trófea / achievement a játékban úgy néz ki, hogy „élj túl 1, 2, 3... 20 percet”. Tényleg.

Mondhatnánk, hogy 5 eurós árcédula mellett ne várjon többet az ember, de pont az első számú referencia, a Vampire Survivors az élő példa arra, hogy mennyivel többet lehet nyújtani ebben a műfajban ennyi pénzért. Innentől kezdve pedig hiába erősek a Geometry Survivor alapjai, a Brain Seal játéka mégsem több egy trend érdemi és saját ötletektől mentes meglovaglásánál – nemcsak hogy nem tud, de még csak nem is próbál hozzátenni semmit a műfajhoz. Emiatt hiába az a két-három valóban szórakoztató óra, utána gyorsan el fogjuk feledni.

PLATFORM PC, PS5 (tesztelt), PS4, Xbox Series, Xbox One, Switch
KIADÓ Brain Seal FEJLESZTŐ Brain Seal
MEGJELENÉS 2024. február 21. ÁR 2 990 Ft / 4,99 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 órája

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

13 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

1 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

3 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

4 napja
13

Heti megjelenések

5 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

7 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

8 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

9 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==