Ha lehetett volna fogadásokat kötni arra, melyik nextgen konzolon jelenik meg először a Mortal Kombat (teljes árú játékként, Arcade verzió nem ér!), akkor most kettő ember nagyon boldog lenne, hiszen talán ha ennyien jelölték volna a Wii-t, mint lehetőséget. Ettől függetlenül az történt, hogy míg az X360 és PS3 tulajok várnak valami újra, addig a Wii gazdák már meg is kapták a maguk Scorpion adagjukat - még ha “csak” egy remake formájában is. Az Armageddon ugyanis nem új játék, Xboxra és PS2-re már úgy fél éve megjelent, most pedig, mint ahogy az oly sok előző generációs játékkal megtörténik manapság szépen kapott egy Wii portot.
Nézzük tehát a rideg tényeket. Kereken egy új karakter került be a választható harcosok közé, ő a Khameleon névre hallgat és nem, nem egy újabb Shang Tsung -féle alakváltóra kell gondolni, ő pusztán a színét változtatja. Mellette természetesen ott van az előző részek több, mint hatvan karaktere, tehát lehet válogatni bőségesen. Legnagyobb sajnálatomra Liu Kang is visszatért holtjaiból, új formája pedig kicsit sem jobb, mint amilyen anno volt, nagyjából úgy néz ki a ráapplikált kampóktól és a bűzlő zombi kinézetétől, mintha Bruce Lee és Spawn bűnös viszonyából született volna. A régről ismert pályák nagy része is visszatért, itt is az előző részekből szemezgettek, legtöbbjük ráadásul vagy több szintű, vagy egy úgynevezett Deathtrap-et tartalmaz, melybe belelökve/ütve/rúgva ellenfelünket egy instant fatalityt kapunk, illetve megnyerjük az adott kört. Amennyiben ez egy több körös meccs elején történik, ellenfelünk minden gond nélkül összeszedi a szétszórt alkatrészeit és jön verekedni még néhány rundot.
Ami persze az újdonság varázsát jelenti az az új irányítási módszer. Előzetesen jelzem, hogy aki inkább a megszokott módon gyepálna, annak lehetősége van mind a Classic Controllerrel, mind egy GameCube irányítóval verekedni. Nem erőszak a disznótor, tetszik tudni. A Wiimote irányítás ugyanis csuda jó lett! Az elején kicsit ódzkodtam tőle (Wii Sportsban is a boksz a gyengém), azonban itt tényleg hangulatos - ha nem is hasznos - tud lenni. Az ugyebár alapvető, hogy a nunchuk karja irányítja karakterünk, az azon lévő gombok egyike a védekezést, a másik pedig a harcmodor váltást kapcsolja. Az alap ütések meglepő módon a Wiimote D-padjára lettek beállítva, ami pedig még meglepőbb, hogy még működik is így a dolog. A speciális mozgásoknál lép be a mozgásérzékelés, a B gombot lenyomva, majd a pálcát lóbálva tudunk tűzgolyót lőni, vagy épp lefagyasztani ellenfelünket. Mindez olyan formában lett megoldva, hogy a régi harcosok alapból ráérezzenek, mit is kell tenni, hogy előjöjjön a régről ismert mozdulat, az újoncok pedig gyorsan meg tudják tanulni ezt az irányítást. Így például Scorpion jól ismert lándzsadobása egy hátra-előre lóbálásból áll, mely ugyebár egyenesági leszármazottja a jó öreg hátra-előre-kisütés kombinációnak (aki nem tudja ezt fejből az nem is ismeri a Mortal Kombatot :-) )
Az új irányítási sémához szorosan kapcsolódik a másik érdekesség, a Kreate-A-Fatality. A sorozat történetében ugyanis most először nincs egyik karakternek sem saját kivégzése, helyette mi rakhatjuk össze ezeket rengeteg különböző “alkotórészből”. Ezekből a mozdulat-darabokból rengeteg van, némelyikük arra való, hogy egy maflással a megfelelő irányba állítsuk a szédelgő delikvenst, másikuk szimplán egy kiadós rúgást mér ellenfelünkre, megint másik segítségével letéphetjük az egyik, vagy mindkét karját, végül vannak az úgynevezett Finisher mozdulatok, melyekkel a “kombót” befejezve végleg a másvilágra küldhetjük ellenfelünket. Továbbvéve a karletépős mozdulatot, finisherként például sz*rrá verhetjük kába áldozatunkat a letépett végtagjaival. Mindez volt már a két másik konzolon is, azonban most mindezt a két irányító összevissza hadonászásával tudjuk megoldani. Össze akarod csapni ellenfeled fejét? Hát csinálj úgy, mintha a két kontrollert csapnád össze! Vicces, ugye? Igazából egész értelmes rendszer, nincs is vele baj, én viszont hiányoltam az egyedi, csak egy karakterre jellemző kivégzést, ez a mindenki tud mindent megoldás elveszi a karakterek egyéniségét. Meg a Friendship, Babality, Brutality, Animality is hiányzott, ha már a karakterek és a pályák mindegyike itt van, akkor ezeket is illett volna visszahozni. A fatality készítés tesója, a Kreate-A-Fighter is jelen van, kitaláltátok, saját harcost lehet összehozni különböző darabokból. Egész pontosan ki lehet alakítani avatárunkat, az arcformától az öltözéken kereszetül a különböző harcmodorokig, fegyverekig. A menőbb cuccok viszont kemény Koinokba kerülnek, tehát az Arcade vagy (illetve inkább) a Konquest módot bőszen kell gyúrnunk, ha mindent be akarunk szerezni.
Közülük az előbbi a szokásos megyek sorban a létrán és leverek mindenkit játékmód, utóbbi pedig már a Deadly Allianceben és a Deceptionban is jelen volt, most viszont kicsit akció dúsabb, élvezetesebb lett - valószínűleg a Shaolin Monksból nyert visszajelzéseket használták fel. Ez alapjába véve egy hiperlineáris sztori mód, melyben Tavent irányítva kell különböző pályákon keresztülverekednünk magunkat. Van itt néhány ügyességi rész, de leginkább nagy verekedések lesznek. Rengeteg érme és extra szerezhető itt meg. Ha pedig az extráknál tartunk, akkor meg kell említenem a Kryptet, ami megint csak a különböző megnyitható dolgok tárhelye. Ebben a verzióban “csak” 280 kinyitható koporsó van - a Deadly Alliance például több, mint 650-et tartalmazott - azonban egyrészt itt a Koinok már egységesítve vannak (nincs piros, kék, zöld, hupilila, stb), másrészt ebben az epizódban látjuk előre, mit is rejt az adott cella. Nincs többé gyűjtögetés egy rühes artworkért. Extra játékmódok közt feltűnik még a Motor Kombat, ami egy közepesebb Mario Kart utánérzés Mortal karakterekkel, felvehető bónuszokkal. Nekem a Puzzle Kombat jobban bejött anno, de legalább nem sakk játékot kapunk megint.
Mi az ami nincs? On-line mód, példának okáért. Fájó pont ez, pláne azért, mert mind az Xbox, mind a PS2 változat tartalmazta. Ettől függetlenül viszont az Armageddon egy tisztes iparosmunka, és bár nagyjából addig lesz a Wii legjobb verekedős játéka, amíg bármi más meg nem jelenik, jelenleg teljesen megéri pénzt áldozni rá, ha másért nem, hát a rengeteg szereplőért (nosztalgia, ééééértedddd?), extráért, illetve a tényleg kényelmes és hangulatos Wiimote irányításért. Ugyanazt tudom mondani zárszóként, mint amit anno egyszer a Burnout Revenge X360 változatánál kifejtettem: Jó nyitány ez a nextgen érában, hiszen egy már-már végletekig csiszolt motort emeltek át, azonban elérkezett az idő a változtatásra, nem is, megújulásra. Ha ez nem következik be, akkor a Mortal Kombat nagyon hamar el fog tűnni a tucatjátékok közt. Egyszer már közel volt a vég - khm, Mortal 4? - akkor a jó irányba váltottak. Tessék ezt megint megcsinálni. Addig pedig: FIGHT!