Mortal Kombat Armageddon Wii - teszt

Mortal Kombat Armageddon Wii - teszt

WarhawkLusztig Zsolt2007.06.16. 10:20

Ha lehetett volna fogadásokat kötni arra, melyik nextgen konzolon jelenik meg először a Mortal Kombat (teljes árú játékként, Arcade verzió nem ér!), akkor most kettő ember nagyon boldog lenne, hiszen talán ha ennyien jelölték volna a Wii-t, mint lehetőséget. Ettől függetlenül az történt, hogy míg az X360 és PS3 tulajok várnak valami újra, addig a Wii gazdák már meg is kapták a maguk Scorpion adagjukat - még ha “csak” egy remake formájában is. Az Armageddon ugyanis nem új játék, Xboxra és PS2-re már úgy fél éve megjelent, most pedig, mint ahogy az oly sok előző generációs játékkal megtörténik manapság szépen kapott egy Wii portot.

Nézzük tehát a rideg tényeket. Kereken egy új karakter került be a választható harcosok közé, ő a Khameleon névre hallgat és nem, nem egy újabb Shang Tsung -féle alakváltóra kell gondolni, ő pusztán a színét változtatja. Mellette természetesen ott van az előző részek több, mint hatvan karaktere, tehát lehet válogatni bőségesen. Legnagyobb sajnálatomra Liu Kang is visszatért holtjaiból, új formája pedig kicsit sem jobb, mint amilyen anno volt, nagyjából úgy néz ki a ráapplikált kampóktól és a bűzlő zombi kinézetétől, mintha Bruce Lee és Spawn bűnös viszonyából született volna. A régről ismert pályák nagy része is visszatért, itt is az előző részekből szemezgettek, legtöbbjük ráadásul vagy több szintű, vagy egy úgynevezett Deathtrap-et tartalmaz, melybe belelökve/ütve/rúgva ellenfelünket egy instant fatalityt kapunk, illetve megnyerjük az adott kört. Amennyiben ez egy több körös meccs elején történik, ellenfelünk minden gond nélkül összeszedi a szétszórt alkatrészeit és jön verekedni még néhány rundot.

Ami persze az újdonság varázsát jelenti az az új irányítási módszer. Előzetesen jelzem, hogy aki inkább a megszokott módon gyepálna, annak lehetősége van mind a Classic Controllerrel, mind egy GameCube irányítóval verekedni. Nem erőszak a disznótor, tetszik tudni. A Wiimote irányítás ugyanis csuda jó lett! Az elején kicsit ódzkodtam tőle (Wii Sportsban is a boksz a gyengém), azonban itt tényleg hangulatos - ha nem is hasznos - tud lenni. Az ugyebár alapvető, hogy a nunchuk karja irányítja karakterünk, az azon lévő gombok egyike a védekezést, a másik pedig a harcmodor váltást kapcsolja. Az alap ütések meglepő módon a Wiimote D-padjára lettek beállítva, ami pedig még meglepőbb, hogy még működik is így a dolog. A speciális mozgásoknál lép be a mozgásérzékelés, a B gombot lenyomva, majd a pálcát lóbálva tudunk tűzgolyót lőni, vagy épp lefagyasztani ellenfelünket. Mindez olyan formában lett megoldva, hogy a régi harcosok alapból ráérezzenek, mit is kell tenni, hogy előjöjjön a régről ismert mozdulat, az újoncok pedig gyorsan meg tudják tanulni ezt az irányítást. Így például Scorpion jól ismert lándzsadobása egy hátra-előre lóbálásból áll, mely ugyebár egyenesági leszármazottja a jó öreg hátra-előre-kisütés kombinációnak (aki nem tudja ezt fejből az nem is ismeri a Mortal Kombatot :-) )

Az új irányítási sémához szorosan kapcsolódik a másik érdekesség, a Kreate-A-Fatality. A sorozat történetében ugyanis most először nincs egyik karakternek sem saját kivégzése, helyette mi rakhatjuk össze ezeket rengeteg különböző “alkotórészből”. Ezekből a mozdulat-darabokból rengeteg van, némelyikük arra való, hogy egy maflással a megfelelő irányba állítsuk a szédelgő delikvenst, másikuk szimplán egy kiadós rúgást mér ellenfelünkre, megint másik segítségével letéphetjük az egyik, vagy mindkét karját, végül vannak az úgynevezett Finisher mozdulatok, melyekkel a “kombót” befejezve végleg a másvilágra küldhetjük ellenfelünket. Továbbvéve a karletépős mozdulatot, finisherként például sz*rrá verhetjük kába áldozatunkat a letépett végtagjaival. Mindez volt már a két másik konzolon is, azonban most mindezt a két irányító összevissza hadonászásával tudjuk megoldani. Össze akarod csapni ellenfeled fejét? Hát csinálj úgy, mintha a két kontrollert csapnád össze! Vicces, ugye? Igazából egész értelmes rendszer, nincs is vele baj, én viszont hiányoltam az egyedi, csak egy karakterre jellemző kivégzést, ez a mindenki tud mindent megoldás elveszi a karakterek egyéniségét. Meg a Friendship, Babality, Brutality, Animality is hiányzott, ha már a karakterek és a pályák mindegyike itt van, akkor ezeket is illett volna visszahozni. A fatality készítés tesója, a Kreate-A-Fighter is jelen van, kitaláltátok, saját harcost lehet összehozni különböző darabokból. Egész pontosan ki lehet alakítani avatárunkat, az arcformától az öltözéken kereszetül a különböző harcmodorokig, fegyverekig. A menőbb cuccok viszont kemény Koinokba kerülnek, tehát az Arcade vagy (illetve inkább) a Konquest módot bőszen kell gyúrnunk, ha mindent be akarunk szerezni.

Közülük az előbbi a szokásos megyek sorban a létrán és leverek mindenkit játékmód, utóbbi pedig már a Deadly Allianceben és a Deceptionban is jelen volt, most viszont kicsit akció dúsabb, élvezetesebb lett - valószínűleg a Shaolin Monksból nyert visszajelzéseket használták fel. Ez alapjába véve egy hiperlineáris sztori mód, melyben Tavent irányítva kell különböző pályákon keresztülverekednünk magunkat. Van itt néhány ügyességi rész, de leginkább nagy verekedések lesznek. Rengeteg érme és extra szerezhető itt meg. Ha pedig az extráknál tartunk, akkor meg kell említenem a Kryptet, ami megint csak a különböző megnyitható dolgok tárhelye. Ebben a verzióban “csak” 280 kinyitható koporsó van - a Deadly Alliance például több, mint 650-et tartalmazott - azonban egyrészt itt a Koinok már egységesítve vannak (nincs piros, kék, zöld, hupilila, stb), másrészt ebben az epizódban látjuk előre, mit is rejt az adott cella. Nincs többé gyűjtögetés egy rühes artworkért. Extra játékmódok közt feltűnik még a Motor Kombat, ami egy közepesebb Mario Kart utánérzés Mortal karakterekkel, felvehető bónuszokkal. Nekem a Puzzle Kombat jobban bejött anno, de legalább nem sakk játékot kapunk megint.

Mi az ami nincs? On-line mód, példának okáért. Fájó pont ez, pláne azért, mert mind az Xbox, mind a PS2 változat tartalmazta. Ettől függetlenül viszont az Armageddon egy tisztes iparosmunka, és bár nagyjából addig lesz a Wii legjobb verekedős játéka, amíg bármi más meg nem jelenik, jelenleg teljesen megéri pénzt áldozni rá, ha másért nem, hát a rengeteg szereplőért (nosztalgia, ééééértedddd?), extráért, illetve a tényleg kényelmes és hangulatos Wiimote irányításért. Ugyanazt tudom mondani zárszóként, mint amit anno egyszer a Burnout Revenge X360 változatánál kifejtettem: Jó nyitány ez a nextgen érában, hiszen egy már-már végletekig csiszolt motort emeltek át, azonban elérkezett az idő a változtatásra, nem is, megújulásra. Ha ez nem következik be, akkor a Mortal Kombat nagyon hamar el fog tűnni a tucatjátékok közt. Egyszer már közel volt a vég - khm, Mortal 4? - akkor a jó irányba váltottak. Tessék ezt megint megcsinálni. Addig pedig: FIGHT!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

5 órája

Heti megjelenések

7 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

16 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

3 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
11

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

8 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

9 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==