The Incredible Hulk - teszt

The Incredible Hulk - teszt

GhzSzabó Ákos2008.07.31. 17:47

Elég sokan vagyunk ezen a lassan döglődő sárbolygón, akik imádják a szuperhősöket és a kalandjaikat. Segítenek egy kicsit elrugaszkodni a valóságtól, a szürke mindennapoktól. Minden gyerek álmodozik arról, hogy vannak, vagy majd egyszer lesznek szuperképességei, aztán persze amikor a postán többszöri integetés és erős koncentráció után is bután néz ránk Margit néni, hogy mi a rákért mondogatjuk már 3 perce, hogy "nem ezeket a számlákat keresi", rájövünk, hogy a való világban bizony ki kell csengetni a számlákat, el kell tartani a családot, és reggel menni kell dolgozni, pedig még aludnék úgy 12 órát. Ilyenkor lenne jó elrepülni az egész elöl a ’csába, mentegetni a dögös csajokat, beutazni a földet percek alatt, és nem nagyon foglalkozni a halandók ügyes bajos dolgával. Abban viszont egyetérthetünk, hogy még gyermekkorunkban sem volt a szupererők listájának top 10-ében a nagy darab, primkó izomállattá válás - Bruce barátunkkal pont ez történt, pedig nem akarta.

Ha esetleg még van olyan ember a földön, aki nem ismerné Bruce Banner történetét, azoknak elmesélném pár sorban. Bruce barátunk Batman druszájától abban különbözik, hogy - habár élnek a szülei - sosem volt túl gazdag. Viszont annál okosabb. Atomfizikusként tengette mindenapjait az Amerikai haditengerészetnél, ahol kivételesen nem fegyver, hanem egy új gyógyulási, regenerálódási folyamat után kutatott. Mármint ő azt hitte. A gamma-sugárzással folytatott kísérletek lényege az volt, hogy felgyorsítják a sejtregenerálódást, és instant módón begyógyítják a sebeket, miközben nagyobb ellenállást is adnak a páciensnek. Az okos katonák jó szokásukhoz híven meglátták ebben a technológiában a csúcsfegyvert, hiszen ha a sugárzással lehet célzottan gyógyítani, akkor valószínűleg lehet vele célzottan pusztítani is. Meglepő módón mégsem a szokásos forgatókönyvekbe illő klisé következet be, ahol a tudós szembeszáll a feletteseivel, és szabotálva az akciót elhozza a világbékét - habár természetesen eredetileg ez volt főhősünk célja, azonban egy "apró" hiba csúszott az elképzelésébe. Egy kísérleti gamma-sugárzás helyszínére odakeveredett Rose, a gonosz tábornok lánya, és egyben életének szerelme: nem volt mit tenni, meg kellett menteni, azonban ezért a lovagias cselekedetért nagy árat fizetett hősünk, a kísérleti gamma-sugárzás ugyanis szinte teljesen telibe kapta. Az elképesztően erős sugarak egy életre megváltoztatták, ám csodával határos módón túlélte, mi több megúszta egy karcolás nélkül, látszólag. Egészen addig tart ez az áldott állapot, amíg fel nem idegesítik. Hamar kitalálható, hogy ez gyorsan megtörtént vele, így életében először szörnyű kínokat átélve, átváltozott az 5 méter magas izomkolosszussá, A hihetetlen Hulk-ká.

A 2003-ban, Eric Brana főszereplésével készült első Hulk film ezt a sztorit és az utána történő menekülést meséli el. Természetesen rögtön kikiáltották a szánalomra méltó tudatlan lényt a legnagyobb ellenséggé, holott az igazság mint mindig most is sokkal öncélúbb, megtudni a titkát és elkészíteni a tökéletes katonákat. Bruce, Hulk formában elképesztően erős: hatalmasakat ugrik és szinte nincs, ami megsebezné a vastag bőrét. Ezek azonban csak a kisebbik megoldásra váró problémák annak a listáján aki szeretné elpusztítani: minél dühösebb, annál erősebb, és mi több annál gyorsabban regenerálódik, így akkor írjuk alá végleg a halálos ítéletünket, ha alaposan felbőszítjük. Igazából még soha senki nem állította meg egymaga, múltkor is amikor lerombolta fél New York-ot, az egész Bosszú Angyalainak kellett együttes erővel megfékezniük. Talán még van, aki nem tudja, de nagy valószínűséggel ez lesz a különálló szuperhős mozik történetének kiteljesedése, hiszen a Vasember és a pár hete bemutatott új Hulk film után hamarosan jön Thor és a többi Angyal története. Az új film sztorija pedig a lehetséges gyógyulás körül kering, hiszen nem könnyű dolog úgy élni, hogy a legkisebb idegeskedéstől előtörhet belőlünk az elpusztíthatatlan vadállat.

Na de lássuk, mit kapunk a pénzünkért, ha beruházunk a legutóbbi Hulk film hivatalos játékába. A játékmenet maga már ismerős lehet a szuperhős rajongóknak: egy az egyben lemásolták a Pókemberekben már jól bevált, úgynevezett sandbox technikát, ahol arra mész, és azt csinálsz, amerre és amit csak akarsz. Természetesen azért a történet vezetve van szépen, amit a városban elhelyezett, messziről is észrevehető villogó körök aktiválásával folytathatunk, ez esetben azonban nyugodt nézelődésre soha sem lehetőségünk, mivel most nem bankrablókat, kocsitolvajokat, vagy a világűrbe tartó lufikat kell megállítanunk, miközben gyűjtögetjük az elrejtett ikonokat, hanem az úgynevezett veszélyességi szintünk növekedésével magunkra vonjuk a katonaság figyelmét. Úgy kell ezt elképzelni, mint a GTA-ban a csillagos rendszert: minél többet ugrálunk, és ezáltal minél több mindent pusztítunk el, annál zabosabbak lesznek a rend őrei, és annál durvább haderőt mozgósítanak megállításunk érdekében. Vannak különböző minijátékok, amikben általában az a cél, hogy eljussunk A-ból B-be minél gyorsabban, vagy időre pusztítsunk el kocsikat, katonákat vagy éppen házakat. A pusztításhoz egy egész jól használható upgrade rendszert terveztek, ami szinte magától adja meg az újabb mozdulatokat, hiszen különböző dolgokat kell teljesítened a játékban, amiktől megnyílnak az új mozdulatok. Például: fussál x kilométert, győzzél le x ellenfelet, és hasonlók. Persze oda lehet figyelni rá, hogy minél előbb meglegyenek a dolgok, de igazából felesleges, mert ha sokat játszol, úgyis meglesz mindened.

A sztori követi az új film történéseit hellyel-közzel, de természetesen kapunk pár ellenfelet a képregényekből is. Az átvezetők általában csak képekből állnak, csak a nagyobb történéseknél van némi, a játék motorjával készült videó, amik olyan minőségűek is... Az a baj, hogy hiába néz ki jól Hulk, hiába dolgoztak sokat az animációján, hiába ötletes a harc, hiába van relatíve sok unlockolható dolog, ha az egész játéknak véres a torka. Mármint fordítok: ronda és gagyi mint a bűn. Nem 2008-as színvonal, sőt! A Pókember 2 Xbox-on állítom, hogy sokkal jobban nézet ki. Ha nagy sebességgel rohangálunk a városban, akkor három utcánál távolabbra nem látunk el, ha felmászunk mondjuk az Empire State Building tetejére és körbenézünk, akkor inkább sírni volna kedvünk, mint verekedni tovább. Szánalmas, hogy a látótávolság kisebb, mint egy tücsök pöcse, mindenhol csak egy nagy barna paca van, ami előttünk változik át a várossá. És a slusszpoén, hogy nagyobb harcok közepette hajlamos a kis drága játék beszaggatni. Csak azt tudnám, hogy mi viseli meg a gép erejét? A feladatok is hozzák a jól megszokott unalmas színvonalat: pusztítsd el ezt, hozd ide azt, védd meg amazt, és kb. el is meséltem mindent. Egyedül a nagyobb bossharcokban van némi fantázia, mivel nem elég csak nekik esni, hanem a különböző képességeink okosan való felhasználásával verhetőek csak meg.

Rettentő szomorú vagyok, mert ha egy kicsit jobban odafigyelnek a vizuális körítésre, kicsit igényesebben kidolgozzák a várost és az ellenfeleket, akkor egy remek játék lehetett volna belőle. De így sajnos csak egy messziről elkerülendő lett, még a képregény fanatikusok számára is. Remélem azért ez a tendencia nem lesz általános a filmadaptációknál, mivel a jól sikerült Pókember 3 után az Ironman és a Hulk igen csak nagy csalódást okoztak. Szóval a hihetetlen Hulk játék ezúttal hihetetlen rossz lett. De persze azért nem idegeskedek emiatt, mert nem szabad. Meg kell nyugodnom. Muszáj!!! Jaj Istenem ne, MÁR MEGINT!!! ÁHHHHHHHHHHHHH...

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

1 órája

Heti megjelenések

3 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

12 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==